Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012, 23:53 
columnist

Berichten: 36
BordspelManiaK schreef:
'I have a dream'

28 augustus 1963. Martin Luther King spreekt zijn legendarische woorden voor een menigte demonstranten bij het Lincoln Memorial in Washington D.C.. Het zijn woorden die iedereen kent, maar wat betekenen ze eigenlijk. Een droom is datgene wat jij als persoon wilt vormgeven voor je medemens. Het is jouw bijdrage aan de aarde. Nu zal niet ieders droom zo ambitieus zijn als die van Martin Luther King, maar met genoeg wilskracht kan ieders droom werkelijkheid worden.

Nu heeft niemand mij ooit beschuldigd van het hebben van wilskracht, maar net als iedereen heb ook ik een droom. Bordspellen zijn over de loop van tijd een passie geworden, waar ik steeds meer tijd in ben gaan steken (al valt het spelen van spellen jammer genoeg een beetje tegen). Ik zou niets liever doen dan in mijn werk ooit iets met gezelschapspellen te kunnen doen. Jammer genoeg is er maar weinig plek in deze wereld. En om eerlijk te zijn, zijn de plekjes ook niet echt mijn pakkie aan. Ik ben geen kantoormus of een door de wol geverfde vertegenwoordiger. Wat doe je dan als er geen plekje is voor je? Precies! Je maakt je eigen plekje.

Ik ben een horeca-persoon. Ik vind het heerlijk het mensen naar hun zin te maken. De link is natuurlijk makkelijk gemaakt en dat is ook precies wat ik ga doen. Een bordspellencafé!!!

Goedenavond. Welkom bij ######. Bent U al eens eerder hier geweest? Nee? Dan zal ik u wat uitleg geven over wat wij U allemaal te bieden hebben. Ik zie dat uw ogen al naar die wand getrokken werden, dus ik zal daar beginnen. Aan die wand staat mijn volledige collectie aan gezelschapsspellen. Over de jaren heen heb ik er zo'n 3000 bij elkaar gebracht en de collectie blijft groeien. Ik probeer altijd de grootste nieuwe spellen binnen te halen. Naast deze spellencollectie is dit ook een echt bourgondisch café. We hebben iedere maand een speciaalbier in de aanbieding. Deze maand is het een heel bijzondere, namelijk een biertje uit China. Ja echt, ze maken bier in China. Ook kunt u heerlijke borrelsnacks krijgen zoals noord-hollandse kaas, vers van het mes en een frans kaasje uit de oven met stokbrood, om heerlijk in te dopen.....................

OEPS!!! Sorry. Zo af en toe droom ik weg. Ik weet zelf maar al te goed dat het realiseren van een droom nog maar het begin is. Het levend houden van die droom is het moeilijkste. Iedereen kan een bedrijf starten, maar een bedrijf rendabel maken is niet voor iedereen weggelegd. Het café moet daarom ook in de eerste plaats een goed café worden. Een plek waar je niet alleen komt om een spel te spelen, maar om een heerlijke avond te beleven. Vriendelijk en betrokken personeel, hopelijk een paar zitbanken en een stookhaard. Alles moet gezelligheid ademen.

Helaas komt dit me niet aanwaaien. De rekening moet gespekt worden en er moeten mensen gevonden worden die heil zien in wat ik wil. Gelukkig zijn er tegenwoordig website's als kickstarter en indigogo. Een plek waar kleine ondernemers, kleine investeerders kunnen vinden. Voorlopig zit ik echter nog goed op de plek waar ik ben. De rekening is nog niet genoeg gevuld en het werk wat ik doe vind ik leuk. Maar mijn droom blijft levend en zal gedurende mijn levensspan zeker werkelijkheid worden. Iets wat Martin Luther King nooit heeft kunnen meemaken. Hij werd vermoord, ver voordat zijn droom werkelijkheid kon worden. En om eerlijk te zijn is zijn droom nog steeds niet uitgekomen. Want nog steeds is er ongelijkheid en onverdraagzaamheid in de wereld. De vraag is of zijn droom ooit werkelijkheid wordt. De mijne in ieder geval wel.

Willy the Kid


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 10:03 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Dream on...

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 10:26 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Leuk stukje Willy. :thumbup: Als het zover is kom ik zeker een kijkje nemen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 10:30 
Party Animal

Berichten: 497
Dreaming costs nothing.
Big journeys also start with a small step.

Vind uitbaters die al dergelijke Spellencafes runnen. In Berlijn zit er eentje wat ik weet.
En vertel hen van je droom en laat ze praten, vaak vertellen ze graag over hun ups en downs.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 10:39 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Volgens mij zijn er velen hier die een droom hebben om wat in de spellenwereld te gaan doen.
Hopelijk komt jouw droom uit!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 10:46 
10. Hoogspanning (0)

Berichten: 158
Woonplaats: Delft
Ik ben in Leuven ook in een café geweest met een hele berg bordspellen. Daarnaast draaide ze enkel klassieke muziek. Beetje vreemd, wel leuk!

Edit: even opgezocht, café Amedee it is!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 10:59 
Queen of Tokio
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Betekom
In Leuven kan je zelfs een heel deel café's vinden met een mooi scala aan bordspellen. Maar wel niet in de hoedanigheid zoals Willy bedoelde denk ik, bij hem zijn de bordspellen prioriteit, in de Leuvense café's een leuk additief.

Alvast veel geluk gewenst!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 11:58 
2. Cosmic Encounter (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
Leuke column Willy, ik heb mijn Kickstarter pledge al klaar staan! :D

Richard van Vugt schreef:
Dream on...


Wat een gevatte en vooral vriendelijk overkomende reactie weer :shock:

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 12:12 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Kaelan schreef:
In Leuven kan je zelfs een heel deel café's vinden met een mooi scala aan bordspellen. Maar wel niet in de hoedanigheid zoals Willy bedoelde denk ik, bij hem zijn de bordspellen prioriteit, in de Leuvense café's een leuk additief.

Alvast veel geluk gewenst!


Om eerlijk te zijn, zijn de bordspellen geen prioriteit. Als ik het de prioriteit zou geven kan ik de deur na een paar maanden weer sluiten. Ik moet het uiteindelijk niet enkel van de spellenliefhebbers hebben, dus krijgt dat niet de grootste prioriteit bij mij. Uiteindelijk HOOP ik natuurlijk wel dat er veel spellenspelers op af gaan komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 12:12 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Sigh ... Huh zei er iemand iets?

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 14:20 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Een dergelijke droom heb ik ook. In een van de edities van Spiel dit jaar stond er ook, geloof ik, een artikel van een dergelijk café. In Amerika of Canada, dat weet ik nu wel niet meer precies. Dat artikel was voor mij zeer inspirerend.

Mooie droom Willy, ik hoop dat het ooit lukt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 25 okt 2012, 12:00 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 38
Woonplaats: Geldrop
hoi Willy,

Ik moet even kwijt dat jouw droom behoorlijk lijkt op die van mij. Ik ben net als jij een horecabeest met de droom om ooit voor zichzelf te gaan beginnen. Daarnaast is mijn passie bordspellen spelen. De combi waar je zo mooi over schrijft is iets waar ik nooit bij stilgestaan heb. Mocht je droom realiteit worden en ben je op zoek naar gemotiveerd horeca personeel die gasten voorop hebben staan maar die met evenveel passie kunnen praten over bordspellen mail me dan maar en ik kom voor je werken.

bedankt voor het delen van je visie


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 20:17 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
Als je die nu eens in mijn straat zou openen? Dan had je meteen je eerste vaste klant!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - BordspelManiaK  
 Feed - Onderwerp - BordspelManiaK: I have a dream  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

BordspelManiaK



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®