Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 nov 2012, 00:56 
columnist

Berichten: 36
Citaat:
'The Spiel' in België

Stephen & Dave van de Amerikaanse Podcast ‘The Spiel’ geraakten via Kickstarter op Spiel 2012 in Essen. Dankzij 229 zogenaamde backers haalden ze in het totaal maar liefst $15.695 op. Voor dit geld leveren ze een extra jaargang van hun podcast en verzorgen ze videoverslagen over enkele van de belangrijkste spellenevenementen, waaronder dus ook Spiel in Essen.

Gezien ze toch in Europa waren, stelde Kristof, één van de podcastluisteraars -op BSM actief onder de naam Musti- hen voor om een extra weekje aan hun bezoek te breien en zo de gamingcultuur in België te leren kennen. Stephen & Dave gingen hier graag op in en Kristof werkte een interessant programma voor hen uit met o.a. interviews met ontwerpers David Ausloos, Sander Vernijns (van SandTimer) en Kris Burm. Ook brachten ze een bezoek aan het Vlaams Spellenarchief in Brugge, aan Repos Games en aan spellenspeciaalzaak Adriaensen. Daarnaast waren ze eregasten op de vernissage van de tentoonstelling over het ontstaan van het successpel ‘7 Wonders’ in Louvain-La-Neuve. Als onderdeel van deze tentoonstelling (die nog loopt tot 18 november) wordt overigens hun documentaire ‘Made To Play’, die ze vorig jaar vlak voor Essen 2011 gedraaid hebben, vertoond (een echte aanrader, te vinden op YouTube! en in dit topic op BSM).

Enkele jaren geleden heb ik Stephen & Dave een 'Game Somelier challenge' gegeven. Daarbij de vermelding dat als ze eens in België waren, ze me zeker mochten contacteren zodat ik hen op een glaasje Belgische wijn kon trakteren. (Ter info: een Game Somelier Challenge is een opgave voor Dave of Stephen, waarbij ze vijf spellen moeten vinden die bij een bepaald thema passen. In mijn geval was de opgave om vijf spellen te zoeken over vijf Unesco werelderfgoed ‘monumenten’ én verspreid over de vijf continenten.)

Eén week voor Essen 2012 kreeg ik van Stephen de vraag of mijn aanbod nog steeds geldig was. Uiteraard was dit het geval. Bijgevolg zakten Dave, Stephen en Francie (Steves echtgenote) een dagje af naar Hasselt. Na een bezoek aan het chocolade-atelier Boon, de obligate aankoop van kilo’s chocolade en het degusteren van een Omer, bezochten we het Jenever Museum, waar we eindigden met het degusteren van enkele lokale jenevers. Vervolgens wandelden we naar de Hasseltse spellenspeciaalzaak Oberonn om daar een idee te krijgen van het spellenaanbod in België. We besloten ons bezoek aan Oberonn met een interview met Sander Vernijns, Hasselaar en één van de twee spellenauteurs van o.a. Clocks, een leuke Essen 2012-release.
Als afsluiter van de dag nuttigden we een aantal Belgische kazen, begeleid door fijne Belgische wijnen. Tijdens het eten namen we de tijd om uitgebreid de gamingcultuur in België en de US te bespreken.

Voor mij was het een heerlijke dag die smaakt naar meer. Wie weet kan ik eens een tegenbezoekje afleggen aan Indianapolis en tegelijkertijd Gencon, één van de grootste Amerikaanse Spellenbeurzen, bezoeken?

Wie het hele verslag van 'The Spiel' over de Essentrip en hun aansluitend bezoek aan België wil horen, kan terecht op: http://www.thespiel.net/?q=node%2F969

Vanaf ongeveer 1h38 hoor je het stukje over hun bezoek aan Hasselt. Ik verwacht dat er later ook nog een aantal filmpjes op YouTube zullen komen.

Groeten,
Kire


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - BordspelManiaK  
 Feed - Onderwerp - BordspelManiaK: 'The Spiel' in België  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®