Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: review D&D 5E starterset
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2014, 21:12 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 126
Woonplaats: hooglanderveen
ik heb vandaag de starterset van D&D binnen gekregen, van mijn eerste impressie een stukje geschreven voor het forum van mijn speelgroep en dacht misschien is het leuk om het hier ook even te posten.

eindelijk is hij binnen netjes in shrinkrap. ik haal het er af en til de deksel op. daar zie ik de dobbel stenen en het starterbook.
de dobbelstenen zien er netjes uit, geen goedkopen troep, maar ik vind mijn chessex dice wel wat mooier.
Ik pak het starter book op en dat is dunnen dan verwacht, ik blader er vluchtig door heen en besluit de basic rules pdf erbij te pakker en het even te vergelijken.
de hele charater gen zit er niet in. dat is ook wel logisch want er worden pre-gens bijgeleverd. dat scheelt al een hele hoop pagina's. verder gaat het echt alleen over wat de spelers aangaat.
Alles wat meer voor de dm is bedoelt staat er niet in. Het boek heeft wat art-work hier en daar wat er mijn inziens erg goed uit ziet en hier en daar de nodige tabelen.
de kwaliteit van het boekje is zoals ik verwacht had, tijdschrift achtig met redelijk dikkere pagina's, jammer dat ze de cover niet wat dikker hebben gemaakt maar alles van de zelfde kwaliteit is.

daarna pak ik de adventure guide op, dit is een dik pak vergeleken met de starter guide. wat meteen opvalt als je het open slaat is dat het 1 a 2 pagina's zijn met een korte intro voor de dm en een stukje over improviseren en dc's en dan meteen aan de slag gaat met het verhaal. (als dm moet je natuurlijk ook het starter book kennen)verder wordt er gaande weg het verhaal verteld wat je moet doen als dm. wat het voordeel hier van is, is dat je de extra dm dingen gaande weg leert en dat veel dan ook logisch is. ik heb het verhaal nog niet gelezen maar als ik zo door het boek bladerde is het een uitgebreid avontuur van 50 pagina's met verschillende lokaties. ik ga snel een afspraak maken om dit op tafel te krijgen!
de adventure guide heeft geweldige afbeeldingen er in staan deze kan je goed laten zien bij gebrek aan mini's ook staan er in het boek de nodig maps, jammer dat die er niet bij zitten om op te spelen of als hand out.

dan de pre-gens, toen ik ze zag dacht ik bleh, gedrukt op goedkope lelijke a4-tjes dat is jammer, maar eenmaal in handen voelde dit toch anders aan. een stevig papier 2 zeidig bedrukt waar alle info voor je char op staat. het is overzichtelijk en duidelijk. ik weet dat ze voor wit a4 hebben gekozen zodat je er op kan schrijven, ik zou dit echt nooit doen dus ik ga ze kopieren.
er zit ook een lege sheet bij om te kopieren, deze is gedrukt op een soort folder papier, de achterkant is een reclame voor D&D encounters.

Pro's
- het adventure lijkt me erg goed beter dan de dungeon in dungeon uit einde avonturen die bij de andere starters zaten.
- de dice zien er goed uit en zijn de zelfde kleur (bij de andere sets zaten een zwarte d4 een blauw d6 ect.)
- de starter book is echt geminimaliseerd voor wat je moet weten om te spelen.

con's
- geen maps
- geen mini's, tokens, stands of iets dergelijks.
- ik had de bookjes graag met een iets steverige kaft gezien.

of ik het kan aanraden weet ik nog niet, dat ligt echt aan het verhaal, dat maakt of breek deze starter, want verder zit er weinig in. als het verhaal rommel is dat koop je dobbelstenen in een hele grote doos en dan is dat natuurlijk vrij duur. als het verhaal goed is dan koop je een kant en klare set aan plezier en dan is het natuurlijk geen geld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen  
 Feed - Onderwerp - review D&D 5E starterset  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®