Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013, 16:54 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 101
Woonplaats: Leiden
Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik speel (nog steeds) D&D 3.5. Ik DM een voorgeschreven verhaal, Shadowdale: the scouring of the land.

Verder speel ik Narasha, in the Red Hand of Doom, een vrouwelijke Catfolk (psionic5/rogue4) die bij de eerstvolgende levelup een Psionic Trickster* wordt.

*Ik zag opeens dat de Arcane Trickster ook vanuit psionics te doen is. Het kost meer moeite en het is iets minder optimized maar het leek heel logisch om naar zo'n prestigeclass toe te werken!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013, 20:50 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 126
Woonplaats: hooglanderveen
we spelen D&D next en dat systeem bevalt heel erg goed. er is nog wel weinig materiaal voor, maar we spelen eigenlijk altijd homebrew.
we zijn iets meer dan een jaar geleden begonnen met 4th edition. ik ben helemaal nieuw met RPG's maar de andere hadden al wat ervaring met 2de edition. we vonden eigenlijk dat 4th er veel tijd in beslag nam en dat je weinig vooruit gang maakte in een sessie, verder was het systeem nog al mechanisch vooral de combat, we besloten te kijken naar een ander systeem, waarbij ik zelf naar pathfinder keek, en een ander naar D&D 3.5 en weer een ander naar D&D next.

we hadden net allemaal geïnvesteerd in 4th edition boeken ,dus was het voor ons logisch om eerst D&D next te gaan spelen aangezien je dat gratis van internet kan plukken. we merkten meteen dat de combat een stuk soepeler verliep. dat was voor ons al een win ,verder veranderde de playtest zo veel dat we het gewoon bleven spelen.

van 4th hebben we de adventures uit boeken gespeeld, ik moet zeggen dat er wel wat flavour in zit, maar ze zijn toch allemaal redelijk oppervlakkig en voorspelbaar. we wilde dus zelf wat schrijven en dat kon goed bij next want er was nog maar weinig materiaal beschikbaar.
we zijn met ze 5en in de groep en iedereen dm'ed een adventure en zo bouwen we onze eigen wereld op.
momenteel speel ik een fighter.

ik ben benieuwd of er nog meer mensen D&D next spelen.

gr michiel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013, 00:07 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Een drietal grotere campaigns met mijn groep:

- AD&D - spelen we in en rond Cauldron, tal van avonturen en modules, ook die niet van AD&D zelf zijn.

- Ptolus setting maar met AD&D regels en ook avonturen van een beetje overal.

- Call of Chtulhu - Complete Masks of Nyarlatothep (sessie 24 zit erop als ik mij niet vergis)

En daarnaast proberen we regelmatig nieuwe dingen uit. Ik speel ook regelmatig via Voip via RPG Geek.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013, 10:59 
Gamer-geek
Avatar gebruiker

Berichten: 430
Woonplaats: Roermond, NL
Op het moment speel ik een aantal rpg's

In star wars, edge of the emipre, speel ik een sullustaanse smuggler pilot. We zitten hier pas 2 sessies diep in, dus het is allemaal nog niet echt uitgediept. Tot nu toe vind ik het dice systeem erg leuk in deze rpg en de GM heeft het prima voor elkaar.

In Mutants and masterminds (een superhero rpg) speel ik Gae' Bolg. Een plant controller met de gave om in een grote treeman te veranderen. Deze speel ik al zo'n 3 jaar en het is de leukste rpg waar ik ooit in gespeeld heb.

Op het moment zijn we bezig om met de mutants and mastermind regels een pokemon rpg op te zetten. Hier zal ik een trainer spelen, een echt stoer type. Probleem is dat hij niet zo serieus genomen wordt gezien zijn voorliefde voor 'schattige' pokemon.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 11:28 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 101
Woonplaats: Leiden
Mutants and Masterminds klinkt wel goed eigenlijk!

En eigenlijk krijg ik ook wel weer zin in AD&D (2e editie). Als DM vind ik de monsterstats heel interessant. Zoveel simpeler om een goed monster neer te zetten en niet eerst nog even 500 dingen te moeten opzoeken...

1 groep loopt ook wat te dubben of er Pathfinder of D&D next geprobeerd moet worden. Pathfinder vooral omdat het kaartspel zo aanslaat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2014, 13:48 
Uno
Avatar gebruiker

Berichten: 1
Na jarenlang met een groepje van zes Werewolf en Warhammer's Fantasy Roleplay te hebben gespeeld, spelen we nu Apocalypse World. Een vloeiend spel dat je meteen in beslag neemt, met veel meer roleplay en veel minder techniek dan andere spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2014, 22:01 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Ik ben begonnen in apocalypse world maar dat boek heeft me er echt van doen afzien. Echt mijn ding niet en ik sta nogal open voor rpg's. Misschien gewoon de manier van schrijven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 22:36 
Meeple

Berichten: 10
De volgende die ik GM wordt een homebrew met de Runequest 6 regels. Erg veel zin in.
Het systeem is makkelijk te leren zonder veel "huiswerk" en data die de game langzamer maken. Dingen die me wat me tegenstonden bij DM'en van Pathfinder en D&D.
Maar toch een heel interessant combat en skill systeem.
Vooral de hit locations en het feit dat je niet levelt en dus ook geen hitdices krijgt maakt de boel spannend. Een schriele tovenaar die twaalf keer met een bijl op zn hoofd geslagen kan worden stond me ook altijd wat tegen bij d20 en dergelijke. Setting wordt Fire and Brimstone: zuid europese fantasy setting.
Heksen, politiek, religie en oude griezel legendes. Geen slasher :)


Ook nog speler in een pathfinder campaign. Een sociaal anarchist. Brawler exampler/Ranger freebooter multiclass.


Laatst bijgewerkt door Pascal85 op za 02 mei 2015, 21:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 14:12 
Storyteller
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Woonplaats: Eindhoven
Ik ben op dit moment storyteller voor Vampire: The Requiem. Het verhaal speelt zich af in het Chicago van de World of Darkness, waar mijn spelers - een Ventrue mobster, een Gangrel fixer en een Mekhet inbreker - het domein van de Carthian Movement proberen uit te breiden. In tegenstelling tot bijna alle eerdere verhalen die ik ge-dm'd heb, vertel ik nu bijna alles uit de losse pols; ik pak de input die ik van de spelers krijg en vertel op basis daarvan verder, in plaats van van tevoren alles al uitgewerkt te hebben. Het verhaal wordt zo heel dynamisch, en blijft zelfs voor mij verrassend en onvoorspelbaar.

_________________
We Only Come Out At Night


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2015, 02:00 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 22
Woonplaats: Antwerpen
Ik ben momenteel DM van de starters set van D&D. De eerste keer dat ik een poging waag om te DM-en. Dat bevalt me enorm en kan niet wachten tot mijn eigen verhalen de tafel bereiken :)

In een avontuur dat een vriend van me host, speel ik een half-elf Bard. echt een fantastisch personage om te spelen :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 01 maart 2017, 21:09 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 38
Woonplaats: Den Haag
Tot ongeveer een jaar geleden heb ik in Pathfinder ge-DMed. We speelden de Rise of the Ruenlords campaign van Paizo. De eerste versie, die nog gebruikt maakt van de D&D 3.5 regels. Helaas werd mijn vader ernstig ziek, waardoor mijn prioriteiten anders kwamen te liggen en ik de campaign heb moeten afbreken.
Voordat we aan Rise of de Runelords begonnen hebben we 3 jaar Eberron gespeeld in de D&D 3.5 regels. Erg leuke setting.
Daarvoor een jaartje Vampire: the Requiem.
En daarvoor heel lang door gespeel in D&D 2nd edition. In diverse settings, maar vnl Forgotten Realms en Planescape.
Ik heb eigenlijk al veel te lang geen RPG meer gespeeld. Wordt tijd om de oude groep weer uit te nodigen en Rise of the Runelords verder te spelen :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2017, 13:59 
PIONier

Berichten: 4
Ik speel nu een ranger met een dikke direwolf in Rise of the Runelords. (Pathfinder). Wat een geweldige campaign is dat. Een absolute aanrader.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2017, 11:44 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Westervoort
Ik DM drie groepen: 1 online groep en real life groep die allebei dezelfde homebrew campaign aan het spelen zijn. (erg interessant om te zien wat ze hetzelfde of verschillend doen), en ik co-DM een groep op m'n werk in een homebrew wereld waar we nu aan een west marches achtige wereld beginnen.

Daarnaast speel ik met een online groep Curse of Strahd met een dragonborn sorcadin.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017, 01:38 
PIONier

Berichten: 2
Ik speel al 14 jaar met zelfde party, 2de Campaigh. Begonnen met 2nd E. en nog steeds bezig in 3.5 met huidig game. Speel een Multiclass Psy Warrior die op moment volgende lvls heeft:
Psy Warrior lvl 8, Pyrokineticist (prestige) lvl 4, Psion lvl 1, Fighter lvl 1.

I realise there are probably better combinations perhaps but i'm kinda proud of my Kirrtarck.
He's basicly the Main Tank of the party. I went for Armor/weaponsmithing so i could craft my own gear over time. lvl 14 Human with 157 HP (rolled a 3 1time so far and all other rolls we're either max roll or 1 under it . soo lucky. since i made myself a Vorpal scimitar with Keen edge property( wich crits at 15/20) together with my shield i have a high ac and average dmg. Able to heal myself with body Adjustment since lvl 3. Since my psp pool aint that great i basicly use it for heals and outlast theim.

We started in Ravenloft and are currently in greyhawk.

Was thinking to make a Fighter/Celestial warlock for 5th Campaign. Another hybrid lvl 3 Fighter/ lvl 17 lock. Was rly thinking pact of the blade but like tome pact also
off tank/off healer


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018, 21:50 
Joker

Berichten: 9
Ik DM en speel met het Pathfinder systeem en D&D 5th.
DM:
Mummy's Mask (Pathfinder) nog 1 sessie te gaan en is deze klaar.
Carrion Crown (Pathfinder) pas 1 sessie gedaan.

Speler:
Rise of the Runelords(Pathfinder): hier speel ik een sorcerer van lvl 15. Ras Aasimar en Bloodline elemental water.
Hell's Vengeance(Pathfinder): hier speel ik een inquisitor van lvl 4. Ras Human geloof Asmodeus.(evil campaign)
Online homebrew(D&D 5th) hier speel ik een cleric lvl 5. Ras wood elf geloof God of Light.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen  
 Feed - Onderwerp - Welk character of welk avontuur spelen jullie nu?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®