Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




34 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 23:58 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Made
Vanquish schreef:
Ik ga een keuze maken tussen '7 wonders duel', 'Jaipur' en 'Het Stenen tijdperk. Vanavond / morgen even rustig de tijd nemen voor reviews en filmpjes.

Een werkspel of deck builder spreekt mij minder aan en het mag graag iets sneller wegspelen, eerder zei ik 'ingewikkelder' spel. Daar kom ik deels van terug.

Minstens 15 minuten max 50 minuten. Als ik geen keuze kan maken dan misschien meerdere spellen :)

[bewerkt]
Toevoeging 19:21:

Na rahdo op youtube bekeken te hebben ben ik zeer enthousiast over 7 wonders duel en voor een quicky het spel Jaipur !


Goede keuze. Stenen tijdperk zou ik echt niet aanraden met 2, omdat je met aangepaste spelregels speelt voor de verschillende placements. Dat komt het spel helaas niet ten goede.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016, 16:52 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
Loondijke schreef:
Vanquish schreef:
Ik ga een keuze maken tussen '7 wonders duel', 'Jaipur' en 'Het Stenen tijdperk. Vanavond / morgen even rustig de tijd nemen voor reviews en filmpjes.

Een werkspel of deck builder spreekt mij minder aan en het mag graag iets sneller wegspelen, eerder zei ik 'ingewikkelder' spel. Daar kom ik deels van terug.

Minstens 15 minuten max 50 minuten. Als ik geen keuze kan maken dan misschien meerdere spellen :)

[bewerkt]
Toevoeging 19:21:

Na rahdo op youtube bekeken te hebben ben ik zeer enthousiast over 7 wonders duel en voor een quicky het spel Jaipur !


Goede keuze. Stenen tijdperk zou ik echt niet aanraden met 2, omdat je met aangepaste spelregels speelt voor de verschillende placements. Dat komt het spel helaas niet ten goede.


Ik vind juist dat het spel ook ten goede komt met 2 spelers doordat niet evenveel placements gebruikt worden. Je speelt nog steeds hetzelfde spel en elke keuze is weer belangrijk.

Wel vraag ik me af of het max 50 minuten duurt. Ik heb het vaak gespeeld, maar ik reken altijd 1 uur voor het spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016, 20:56 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Fuse
The Big Book of Madness.
Five Tribes
Microworlds
Escape
Marco Polo
Het Dorp
Terra Mystica ( wij spelen dat toch ook met twee ).
Dice City.
En ga zo maar verder.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 14:36 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Ik ben gisteren naar het spellenspektakel geweest en ik heb daar een aantal spellen gekocht die je mogelijk weer wat verder op weg kunnen helpen. Ik zit namelijk in een gelijkaardige situatie. Ik beschouw mezelf nog niet als een veelspeler en ik probeer mijn vriendin wat meer te betrekken bij de hobby.

Hellas is een uiterst geschikt spel voor 2-spelers. (heeft een aangepast bord voor 2 spelers) Ik heb het gisteren zelf aangeschaft en we zijn er allebei echt verzot op.

Legacy: the testament of duke de crecy is ook een tip. Heb het zelf nog niet kunnen uitproberen maar de reviews maken me toch enthousiast. Deze kan je - als ik mij niet vergis - ook alleen spelen.

Hopelijk heb je er wat aan! :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 17:27 
Avatar gebruiker
Nog een +1 voor 7 Wonders Duel.

Al Caboon vind ik een grappig simpel spelletje voor twee spelers... Saboteur Duel speel ik ook wel eens, maar ik vind het een beetje saai.

Ik vond Splendor snel saai worden met zijn tweeën. Het Dorp vind ik voor twee spelers leuker dan het Stenen Tijdperk. Een paar andere meerpersonenspellen, die ik ook leuk vind om met twee spelers te doen zijn: Koehandel, Caverna, Agricola en Guillotine.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met BANG! Duel? En hoe is de Pantheon uitbreiding van 7 Wonders Duel?


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 14:06 
Meeple

Berichten: 10
Onlangs Jaipur binnen gekregen, leuk snel spel dat je makkelijk erbij pakt. Nu nog overleggen over t tweede spel: seven wonders duel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 14:42 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Mijn tips/aanraders

Sint Petersburg
Stenen Tijdperk
Lampionnen van Lanzhou
Notre dame
Agricola voor 2 spelers, liefst met uitbreiding
Genius
Ticket to Ride nordic countries of europe prefeer ik zelf
Targi (die van 999 games, is een specfiek 2 persoon spel)
Jambo

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 17:07 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Jambo
Ticket To Ride (heel goed te spelen met 2 spelers en zeker de Map India)
Kahuna
De Vorsten van Catan
Five Tribes
Hanabi (speel je samen)
Imperial Settlers
Targi (echt een aanrader)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 22:02 
Meeple

Berichten: 10
Het is geworden:
Jaipur en uitbreiding van Carcassonne

Nu heb ik ook Splendor op het oog.

Zijn er meer suggesties voor simpele snelle spellen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016, 09:52 
Avatar gebruiker
Splendor zou ik eerst een paar keer spelen, zoals ik al eerder schreef werd het voor mij snel saai en speel ik het nu bijna nooit meer, staat alleen nog in mijn kast, omdat het een cadeau was:-p Ticket to ride vond ik met twee spelers ook snel saai worden, maar het is mogelijk...

Van de spellen die ik eerder noemden, zijn Al Caboon en Saboteur Duel allebei snelle, simpele spellen en speciaal voor twee personen of solo.

Agricola en Caverna zijn een stuk pittiger, maar allebei ook leuk met twee personen en solo!


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016, 10:49 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Vanquish schreef:
Het is geworden:
Jaipur en uitbreiding van Carcassonne

Nu heb ik ook Splendor op het oog.

Zijn er meer suggesties voor simpele snelle spellen?

Cacao. Is wel een tegen aanlegspel. Past goed als je Carcassonne leuk vindt maar wellicht zoek je meer iets anders.

Stenen Tijdperk wordt ook altijd standaard genoemd in het rijtje van makkelijke spellen en ook leuk met 2.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017, 17:57 
Sojaboon

Berichten: 27
Beste 2-speler spel voor mij en mijn vriendin, met een serieuze voorsprong op de rest, Fields of Arle of In Friesche Velden. Expert Agricola voor 2 spelers, speelt enorm vlot, amper downtime and toch enorm veel diepgang. Herspeelbaarheid: top!

Op de tweede plaats voor mij: Twilight Struggle. Iets steviger van GMT games. Of de iets lichtere variant die amper nog te krijgen is: 1960 The Making of a President (heb voor de mijne 85 euro betaald >.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017, 21:33 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Reucht schreef:
Beste 2-speler spel voor mij en mijn vriendin, met een serieuze voorsprong op de rest, Fields of Arle of In Friesche Velden. Expert Agricola voor 2 spelers, speelt enorm vlot, amper downtime and toch enorm veel diepgang. Herspeelbaarheid: top!

Op de tweede plaats voor mij: Twilight Struggle. Iets steviger van GMT games. Of de iets lichtere variant die amper nog te krijgen is: 1960 The Making of a President (heb voor de mijne 85 euro betaald >.

Ik ben nog niet erg kapot van De Friesche Velden. Heb het pas 1 of 2 keer gespeeld, maar het is me allemaal gewoon wat 'te veel'. Ik houd van de spellen van Rosenberg, maar het lijkt allemaal steeds uitgebreider en gecompliceerder te moeten. Dat begon wat mij betreft met Caverna. Ik moet De Friesche Velden wel echt nog een goede kans geven. Wat vind je zo goed aan het spel (misschien ook ten opzichte van andere Rosenbergs)?

Twilight Struggle is ook geweldig, maar speel ik tegenwoordig eigenlijk alleen via de iPad. 1960: The Making of the President staat ook bij mij in de kast, maar heeft de tafel nog niet gehaald. Ook al op de lijst met dit jaar te spelen spellen. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017, 22:47 
Sojaboon

Berichten: 27
Traquan schreef:
Ik ben nog niet erg kapot van De Friesche Velden. Heb het pas 1 of 2 keer gespeeld, maar het is me allemaal gewoon wat 'te veel'. Ik houd van de spellen van Rosenberg, maar het lijkt allemaal steeds uitgebreider en gecompliceerder te moeten. Dat begon wat mij betreft met Caverna. Ik moet De Friesche Velden wel echt nog een goede kans geven. Wat vind je zo goed aan het spel (misschien ook ten opzichte van andere Rosenbergs)?


Ik vind TS veel moeilijker dan Friesche Velden persoonlijk, maar de grootste troeven van Friesche Velden:
- Geen downtime
- Worker placement (persoonlijk favoriet game mechanisme)
- Enorm uitgebreid, maar tegelijkertijd super simpel. Easy to learn, hard to master. Goed voor de herspeelbaarheid.

Nadelen:
- Veel werk om op te ruimen
- Bij sommigen wekken de beperkte acties frustratie op

Tov Le Havre: geen boeken tekst, supersnel, geen language dependency.
Tov Agricola: niet veel verschil, een super streamlined optimized extended edition.
Tov Caverna: simpeler
Tov Feast for Odin: minder acties, minder analysis paralysis, minder "dik"


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017, 23:39 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Het is niet zozeer dat ik het moeilijk vind, maar meer dat er bij mij blijkbaar een verzadiging heeft plaatsgevonden voor wat betreft de hoeveelheid materialen / ingenomen ruimte / keuzemogelijkheden etc.
Agricola is mijn favoriete spel, maar bij Caverna en Friesche Velden merk ik dat ik begin te zuchten. De setup duurt lang, en bij Friesche Velden nemen al die borden ook zo ontzettend veel ruimte in.

Het 'geen downtime' zie ik overigens niet. Acties vinden om en om plaats, mijn ervaring van mijn eerste potje was dat er constant heel veel nagedacht moest worden. Deels vanwege alle mogelijke richtingen die gekozen kunnen worden, deels omdat er vaak wel 4 opties zijn om een bepaalde actie te kunnen doen.

Als gezegd: ik moet het zeker nog eens een kans geven. Maar de laatste tijd ben ik medium weight spellen wel veel meer gaan waarderen. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Solo  
 Feed - Onderwerp - Spel voor 2 spelers (+ een solo), gevorderde beginners  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®