Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




31 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spel 2016
BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2016, 21:01 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Afbeelding

Ook in 2016 slaan de gezelschapsspellenclubs van FORUM-Federatie vzw en het team van Adriaensen Speciaalzaak Gezelschapsspellen samen met de talrijke vrijwilligers de handen in elkaar om op 19 en 20 november 2016 ook van deze zeventiende editie weer één groot feest te maken op basis van de vertrouwde, budget- en gezinsvriendelijke formule. De beurs vindt opnieuw plaats bij Waagnatie Expo & Events, aan de Rijnkaai, gelegen in de karaktervolle havenbuurt in het noorden van Antwerpen.

De geeklist met een overzicht van de spellen die worden gedemonstreerd (er zullen de komende weken nog titels worden toegevoegd):
https://boardgamegeek.com/geeklist/215230/spel-2016-antwerpen-demos

Een terugblik naar vorig jaar:
http://www.kaltura.com/p/1829061/sp/182906100/embedIframeJs/uiconf_id/28598371/partner_id/1829061?iframeembed=true&playerId=tvl_embedplayer&entry_id=1_duw4kngb

Meer info volgt...
http://spel.forumfederatie.be/

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Laatst bijgewerkt door FORUM-Fed op zo 23 okt 2016, 19:01, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: do 27 okt 2016, 21:14 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Afbeelding

De link naar de geeklist met gedemonstreerde spellen: https://boardgamegeek.com/geeklist/215230

Alle informatie over spel op: http://spel.forumfederatie.be/

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Laatst bijgewerkt door FORUM-Fed op vr 28 okt 2016, 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2016, 13:11 
Uno

Berichten: 1
Woonplaats: Genk
Is er dit jaar weer een wedstrijd om gratis inkomtickets te winnen?
Dit zou wel fijn zijn... het zou mijn budget om spellen te kopen toch wat kunnen verruimen... :crazy:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016, 19:22 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
@gussie77
Dit jaar geen vrijkaarten, maar blijf zeker bordspelmania in de gaten houden, voor de kortingbon ...

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016, 18:38 
Uno

Berichten: 1
Waar blijft die kortingsbon :) :)
2 dagen dat ik wens te gaan aan 7 eur/dag is wel erg duur.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2016, 10:40 
10. Messina 1347 (2021)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
De kortingsbonnen lagen bij Adriaenssens. Maar volgens mij komen die hier ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Spel 2016 - kortingsbon
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2016, 11:08 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Breng de ingevulde kortingsbon mee naar Spel 2016 en je kan voor 5Eur i.p.v. 7Eur een hele dag spelen.

De kortingsbon vind je hier.

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Laatst bijgewerkt door Bart op do 17 nov 2016, 00:57, in totaal 1 keer bewerkt.
bericht gesplitst


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 15:34 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Het Zaalplan is beschikbaar
Afbeelding

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 00:55 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Spel 2016
BerichtGeplaatst: za 19 nov 2016, 23:45 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Hasselt(BE)
Voor degene die morgen gaan, de weg er naar toe is een ramp. Overal in de buurt werken. Anders dan aangeven was de kattedijkbrug toe tot een uur of 10, mexicobrug was open, maar de londonbrug weer niet. Rond 10 u was de mexicobrug dan weer dicht.

Was anders wel een leuk dagje:
Gespeeld:
Fields of green (toppertje), Dr Eureka , Zombiedice, Jamaica, Great Western trail(niet echt ons ding, had constant het gevoel dat we hetzelfde aan het herhalen waren. Uitleg was wel subliem) en dream home/droomhuis (Leuk tussendoortje en simpel aan te leren als gatewayspel) en nog een prototype(maar ben de naam vergeten).
Vooral veel verkocht en op plastiek zakjes na niets gekocht. Mijn spelgenoot is wel met Dream Home naar huis gegaan.
Mocht je deze kopen, vergeet niet de stand van chronicle games te passeren voor de auto als bonusdecoratie.


Laatst bijgewerkt door Piet op zo 20 nov 2016, 14:48, in totaal 2 keer bewerkt.
bericht gesplitst


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: za 19 nov 2016, 23:52 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Kaa schreef:
Voor degene die morgen gaan, de weg er naar toe is een ramp. Overal in de buurt werken. Anders dan aangeven was de kattedijkbrug toe tot een uur of 10, mexicobrug was open, maar de londonbrug weer niet. Rond 10 u was de mexicobrug dan weer dicht.


Wel handig als je rond 10:00 toekomt... :roll:
Hopelijk morgen de Kattedijkbrug wel open... :angel:

Edit zondag na bezoek Spel:
Vanmorgen was de Siberiabrug gesloten, dus de voorgestelde route vanuit Antwerpen Oost kon niet genomen worden. Ik kan me voorstellen dat als je de buurt niet kent, het dan wel even zoeken was. :wink:
Maar dat kon de pret niet drukken, na even omrijden zijn we iets na 10:00 op de bijna lege betaalparking toegekomen en hebben we de rest van de dag genoten van onze eerste Spel. Een pluim voor de organisatie alvast! Volgend jaar gaan we proberen er weer bij te zijn!

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 05:38 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Mijn complimenten voor de organisatoren van deze beurs. Wat mij betreft is dit de beste beurs van de Benelux. (Ik ben geen ducosim-lid dus die beurzen kan ik niet beoordelen)

Ik was er deze zondag en telkens als we oven de beurs liepen omdat we even niet zaten te spelen was er makkelijk een tafel te vinden om een spelletje te spelen. Ook was er erg veel keuze qua verschillende spellen die je kon spelen.

Daarnaast vind ik hoe Adriaenssen de "winkel" opzet op deze beurs altijd zeer prettig. Je kan zonder problemen rondlopen en spelletjes uit de rekken pakken om te bekijken.

Keep up the good work! En tot volgend jaar!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 09:26 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
missiloon schreef:
Mijn complimenten voor de organisatoren van deze beurs. Wat mij betreft is dit de beste beurs van de Benelux. (Ik ben geen ducosim-lid dus die beurzen kan ik niet beoordelen)

Ik was er deze zondag en telkens als we oven de beurs liepen omdat we even niet zaten te spelen was er makkelijk een tafel te vinden om een spelletje te spelen. Ook was er erg veel keuze qua verschillende spellen die je kon spelen.

Daarnaast vind ik hoe Adriaenssen de "winkel" opzet op deze beurs altijd zeer prettig. Je kan zonder problemen rondlopen en spelletjes uit de rekken pakken om te bekijken.

Keep up the good work! En tot volgend jaar!

Klinkt erg positief, hopelijk kan ik volgend jaar ook eens komen rondneuzen in Antwerpen.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 09:56 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Ik heb mij 2 dagen vermaakt op deze lokale spellenbeurs.
Ik ben dit jaar wederom naar zowel SpSp als Spel geweest en constateer dat voor mij spel toch de betere match is om spellen te spelen.
Zaterdag was ik er als bezoeker, in tegenstelling tot mijn ervaring vorig jaar was het rond de vroege namiddag erg moeilijk om een speltafel te vinden. Ondanks de drukte heb ik me toch erg vermaakt en de volgende spellen gespeeld: Oracle of Delphi, Isle of Skye, Clash d'ardeche en Lampionnen van Lanzhou.
Zondag stond ik in voor de demosessies van Odin bij WGG, wederom heb ik het hier erg naar mijn zin gehad. Ik merkte wel op dat het aanzienlijk minder druk was dan zaterdag (of zo leek het toch).
Adriaensen achteraan de hal was zoals altijd weer een ideale gelegenheid voor wat spellen op de kop te tikken en de indeling van de winkel is zoals eerder vermeld inderdaad erg praktisch.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 10:06 
Veenboer

Berichten: 153
Wij (2 kinderen van 6 en 9 en ikzelf) hebben ons ook weer opperbest vermaakt. Met de sluiting van de bruggen was 't wel even zoeken (we stonden ineens met drie auto's aan de Siberiabrug, hopende dat toch één iemand de weg kende :D ). Ik ben dan gewoon terug naar de Londenbrug gereden en ben daar op de parking gaan staan. Dat is ook maar vijf minuten lopen en zo waren we ook helemaal uitgewaaid toen we aan de Waagnatie aankwamen :lol: .

Ik kan me vergissen, maar het leek me zeker in de namiddag minder druk dan de vorige keer (twee jaar geleden). Voor de aanwezigen was dat wel plezant, je vond altijd wel iets om te spelen en zelfs als je één bepaald spel wilde hebben moest je nooit lang wachten. In de winkel kon je ook makkelijker de rekken bekijken zonder onder iemand z'n oksels te moeten doorkruipen :shock: .

Als ik dan toch een klein minpuntje moet aanstippen: de prijsvraag is nogal tijdrovend, zeker als je de spellen niet vanzelf herkent of de uitgever niet weet. Mijn kinderen vonden het iig frustrerend, wij zijn ermee gestopt toen we na een tweede rondje van de zaal nog niet alles gevonden hadden - uiteindelijk waren we toch daar om spellen te spelen :wink: . Misschien een idee om deze prijsvraag 'voor volwassenen' te houden en een tweede meer op kindermaat te maken, zoals op Zuiderspel, met aparte prijzen voor die leeftijdscategorie?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
31 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2016  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spel 2016



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®