Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dankjewel! - Spel 2017
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017, 03:48 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Dankjewel!

Ruim 3.750 bezoekers bezochten afgelopen weekend Spel 2017 in de Antwerpse Waagnatie. Dat waren er 12% meer dan vorig jaar én een nieuw record. Ook de voormalige dagrecords op zaterdag (in 2016) en zondag (geleden van 2006) gingen daarbij vlot aan diggelen. Met meer dan 200 aanwezigen was ook de nocturne voor standhouders, vrijwilligers en genodigden (waaronder alle ons bekende spellenclubs) op vrijdagavond de drukstbezochte ooit.

Voor al die bezoekers was er ook werkelijk voor elk wat wils te vinden op de beurs. Met meer dan 45 uitgevers, distributeurs, spelbedenkers, spellenclubs en themapleinen hadden we dit jaar ook de meest gevulde beursvloer in de achttienjarige geschiedenis van Spel. Dat maakt, in combinatie met de verhuizing naar de grootste hal van de Waagnatie, dat er quasi altijd licht, lucht en vrije speelplekken te vinden waren in de zaal.

We danken alle bezoekers voor hun komst, alle standhouders, medewerkers en vrijwilligers voor de dagenlange inzet. We hebben opnieuw heel veel liefde voor het spel en de hobby gezien en dat maakt het vele harde werkt voor ons allen de moeite waard. We zien jullie daarom heel graag terug op Spel 2018. Waar en wanneer vernemen jullie binnenkort...

In afwachting nodigen we jullie uit om jullie ervaringen op Spel 2017 met ons te delen hier op Bordspelmania. We horen heel graag hoe jullie Spel 2017 hebben ervaren, wat was goed, wat kan beter, ...

Abonneer je verder ook op de sociale mediakanalen van FORUM-Federatie vzw voor de fotoverslagen, aftermovie en interviews met de verschillende standhouders. Je vindt ons op Twitter , Instagram en Facebook .

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017, 15:05 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Mooi resultaat, proficiat! :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017, 15:12 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Ik vond het wat wennen aan de nieuwe ingang van de beurs en de ruimte zelf tov de andere jaren maar voor de rest, nog beter dan vorig jaar!

Vooreerst, veel meer tafels om te spelen. We hebben op zaterdag 6 verschillende spellen kunnen spelen wat veel meer is dan de voorbije jaren. Het was nu niet zo moeilijk om ergens een plaatsje te bemachtigen om een spel uit te proberen. Super!

Ook de winkel van Adriaensen was wat ruimer bemeten leek me, waardoor het nooit overvol leek en je rustig langs de spellen kon snuisteren.

Doe zo voort! We kunnen er weer even tegen :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2017, 01:34 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Het enige puntje van kritiek dat ik zou kunnen geven is de kilte van de zaal. Het is er zo kaal.
Zou een beetje aankleding ook niet bijbrengen tot wat meer sfeer? ... Misschien zorgt het tegelijkertijd ook voor wat meer geluidsdemping.

Verder vond ik het sanitair een pluspunt, toch bij de mannelijke afdeling.
De Adriaensen stand leek me mij inderdaad ook groter te zijn, dan vorig jaar. Wat op zich wel een verademing was tov de andere jaren.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2017, 08:04 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Klein tip als verbetering:

Lag het aan mij, of wordt vanaf de parkeerplaats niet aangegeven waar de ingang is?

Nu volgde ik de mensen maar.

Voor de rest alles top.

Geluid is nou eenmaal lastig in een dergelijke locatie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2017, 09:37 
Meeple

Berichten: 14
Woonplaats: Ranst
ozymandias schreef:
Verder vond ik het sanitair een pluspunt, toch bij de mannelijke afdeling.


De mensen die verantwoordelijk waren voor het sanitair hebben inderdaad een :ster: :ster: :ster: schitterende :ster: :ster: :ster: job gedaan. Zowel op zaterdag als zondag eigenlijk een kraakproper sanitair aangetroffen. En dat terwijl je er zelfs niet voor diende bij te betalen, noch als demo-er, noch als gewone bezoeker. Top!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2017, 10:34 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Inderdaad een heerlijk frisse chloorgeur.

Bij SpSp had ik het idee dat toiletten tussendoor niet werden schoongemaakt. Alleen voor en na de beurs. Daar moest je wel betalen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 22:20 
2. Concordia (2013)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Dankjewel aan de hele organisatie, alle vrijwilligers, sympathisanten, uitgevers, BSM,... voor alweer een knaller van een weekend!

Ik vind Spel -en deze editie was niet anders- een zeer aangename beurs om te vertoeven.

Ik kan me vinden in bovenstaande tips:
- de ingang beter aangeven. Voor mensen die nog nooit op Spel geweest zijn of die de Waagnatie niet kennen is het misschien niet gemakkelijk te vinden.
- de inkleding is inderdaad summier in vergelijking met SpSp of Zomerspel, maar ik kom om spellen te spelen, koopjes te doen, ... en de inkleding vind ik minder belangrijk... maar natuurlijk wel leuk :)
Verder:
- de 2dehandsstand leek uit zijn voegen te barsten. Misschien eens brainstormen hoe jullie dit kunnen verbeteren?
- Uit nieuwsgierigheid en t.g.v. de Kris Burm-wedstrijd zijn wij vrijdag naar de nocturne geweest. Vooraf was de informatie beperkt en het eerste uur ter plaatse was ook zeer onduidelijk wat het plan was: volgens sommigen mochten we spelen, volgens anderen mocht dat niet, etc. Er was precies gebrek aan eenduidigheid/overzicht/communicatie. Eens de avond op gang kwam was het wel zeer plezant: een verzorgde receptie, op het gemak spelen,... Misschien volgend jaar op voorhand duidelijkere info geven en bij aanvang mensen informeren (bij de inkom/via de micro/...)

Verder kan ik alleen maar positieve zaken bedenken:
mooie inkomprijs, veel te spelen waaronder de nieuwe spellen, goede locatie, telkens goede speluitleg, proper sanitair, leuke prijzen bij Adriaensen, goede 'openingsuren', regen bij aanvang zodat ik mijn wederhelft kan overtuigen met 'ik moet wel naar Spel, want het is toch geen weer om buiten te gaan',...
Jullie zijn goed bezig en dat getuigt het stijgend aantal bezoekers. Proficiat! en doe zo voort!! ...in 2 hallen volgend jaar

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 22:25 
Grote Dienaar

Berichten: 130
Woonplaats: Zichem
Edwin84 schreef:
Nu volgde ik de mensen maar.

Yep, en bijna iedereen ging fout.
Had er dan niemand het plannetje bekeken?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 22:37 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Geen idee welk plannen bedoelt.

Ik volgde de mensen naar de rode luifels


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017, 22:02 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
De aftermovie ...


Op de Facebook pagina kan je ondertussen ook al een aantal foto's terugvinden...

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Dankjewel!
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2017, 00:11 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Fantastische organisatie!

Het is eigenlijk mijn favoriete beurs. Ok Essen nog net dat beetje meer spannend maar verder is Spel helemaal top.

Voor de aankleding ga ik wel naar een andere beurs ...
Voor een ruimer assortiment aan eten ga ik na de beurs wel ergens naartoe ...

Ik denk wel dat de grotere zaal de decibels beter verwerkt heeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Dankjewel! - Spel 2017  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Spel 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®