Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





32 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2009, 10:08 
1. Hoogspanning (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Viva schreef:
Laatste gerucht aldaar opgevangen betreffende SpSp: Niet Zwolle volgend jaar, maar Den Bosch...


Dat zou geweldig nieuws zijn (kijk maar links naar mijn woonplaats...)!
Maar het zijn natuurlijk (nog maar) geruchten. Eens afwachten of het op waarheid berust is...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2009, 10:35 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Zaterdag zijn we met enige vertraging -later vertrokken o.w.v. andere verplichtingen en werken onderweg- op Spel aangekomen. Met drieën van Ars Ludendi/Spellenclub Sint-Truiden samen opgereden. Twee andere leden zouden er ook zijn, maar hebben we niet gevonden. De rest had zijn bezoek gepland voor zondag. Op dat moment een gezellige drukte aan de speeltafels en in de winkel.

Eerst heb ik een aantal spellen naar de verkoopstand gebracht. Goed initiatief, goede organisatie! Vervolgens hebben we de stand van Adriaensen even doorlopen. Daarna was het tijd om een aantal afspraken af te handelen i.v.m. 2de handsaankopen via het forum. Ook nog een gesprekje gehad met Jesse van Spel in Zicht over hun magazine.

Ondertussen bleef het volk toestromen. We hadden de zaterdag gekozen om het wat minder druk te hebben, maar dat bleek ijdele hoop. De bezoekerscijfers voor zaterdag lagen bijna even hoog als vorig jaar op zondag. Nog twee leden van Spellenclub ST tegengekomen, die voor de eerste keer naar Spel kwamen en aangenaam verrast waren.

Hier en daar wat naar de nieuwe spellen gekeken -het was al midden in de namiddag-, maar geen kans om een plaatsje te bemachtigen, de tafels die ons interesseerden zaten nog voor een tijdje vol.
Dan maar aanschuiven voor spelaankopen. Een lijstje voor de spellenclub afwerken, daarna het wenslijstje van mijn echtgenote en nog enkele andere dingen. Aan de kassa was het aanschuiven.

Tussendoor nog een babbel gehad met o.a. Sven, Carl en Mark. Een puike organisatie, die jaar op jaar groeit en ondersteund wordt door de inzet van heel veel vrijwilligers. Een dikke pluim voor de mensen van de Forumfederatie. Nog een groet naar de vriendelijke en geduldige 'sjamaan', -nu druk bezig met speluitleg van de genomineerde spellen van de Gouden Ludo- die me de avond voordien, na de uitreiking van die Gouden Ludo, met veel geduld had ingewijd in de 'berenclub'.

Carson City kwam net vrij. Zelf onlangs voor de eerste keer gespeeld, de anderen nog niet: dus uitproberen. Na de uitleg hebben we een ronde of drie kunnen spelen. Maar ondertussen was het al bijna tijd om door te gaan - nog andere verplichtingen. Nog even langs de 2de handsmarkt de resterende spellen ophalen, toch een positieve balans.

En dan met een goed gevoel huiswaarts. Misschien wat meer willen spelen, maar dat is vooral om dat redelijk wat tijd in gesprekken en andere dingen gegaan is. Mijn felicitaties aan de organisatie voor deze geslaagde spellenbeurs.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2009, 23:26 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Nog spelers de naar Spel geweest zijn?

Graag jullie ervaringen, reacties, aankopen, ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2009, 23:55 
5. Azul: Summer Pavilion (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Ik ben geweest ja en heb een leuke dag gehad, waarover later meer, omdat mij nu de tijd ontbreekt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009, 01:13 
9. Terra Mystica (2012)

Berichten: 244
Woonplaats: Ranst
Ik ben zaterdag geweest en op zondag nog een paar uurtjes omdat ik had afgesproken met een paar vrienden die op zaterdag onmogelijk aanwezig konden zijn.

Ook dit jaar vond ik het, net als de voorgaande edities, een prima en goed georganiseerde familiebeurs. Op zaterdag vond ik het wel geweldig druk. Ik had even de indruk dat het dit jaar drukker was op zaterdag dan op zondag maar dit moet genuanceerd worden omdat ik op zondag maar een paar uurtjes op de middag geweest ben en dus bijgevolg niet de gehele dag kan inschatten.

Het systeem van de uitleenstand op deze beurs werkt nog steeds prima. Dit jaar was er naast de papieren lijsten ook nog eens een elektronische databank beschikbaar van de te ontlenen spellen (lees een PC), wat naar mijn aanvoelen prima werkte. Ik heb dit jaar dan ook vooral de uitleenstand aangesproken om spellen uit te testen. De demotafels bij de verschillende standhouders zaten dit jaar dan ook continue vol (vooral op zaterdag).

De verkoopstand van mijn lokale spellenboer werd ook dit jaar bij wijlen aan een ware overrompeling onderworpen. Ook vrij logisch natuurlijk als je de enige verkoper bent. Ondanks het gegeven dat ik bij wijze van spreken de prijzen van de spellen bij Adriaensen min of meer wel ken, pakten ze ook dit jaar toch ook weer uit met een aantal aanbiedingen om u tegen te zeggen. Bijvoorbeeld Keythedral voor 5,70 Euro of Nefertiti voor 11 Euro, dat zijn naar mijn aanvoelen toch echt wel leuke aanbiedingen (heb ze zelf niet meegenomen omwille van reeds in bezit). Ik heb dit jaar een paar nieuwigheden mee naar huis genomen, met name Space Alert, Assyria en Alcazar.

Tot slot toch ook nog eens even vermelden dat met een gratis parking en een entreeprijs van 1,50 Euro per persoon, een bezoeker meteen goed gemutst is en dan al weet dat er zeer waarschijnlijk een geslaagde dag zal volgen! Op naar Spel 2010!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009, 02:20 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Op een site van het ene evenement het andere evenement de hemel inprijzen, en het ene de grond inboren... Lijkt me geen goede reclame voor het SpSp, en dus een prima aansporing voor Libéma om de handen eens uit de mouwen te steken. Met andere woorden: keep 'em coming, die enthousiaste verhalen over Spel :). Zo te zien is de sfeer sinds 2006 in niets veranderd, en dat is een prima teken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009, 11:56 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Het was mijn achtste keer op Spel; ik heb het dus jaren aan een stuk zien groeien.
Ook dit jaar was het weer een vol weekend demonstreren voor QWG, met een ploeg van onze spellenclub (Incognito - Waregem).

Op zaterdag was het al om 10u volle bak. Al onze tafels waren meteen bezet. Bovendien heerst over de hele zaal meteen een behoorlijke drukte. Het was duidelijk dat iedereen optimaal wilde profiteren van een volle dag spelen.
'Onze' spellen werden goed onthaald, behalve Fish Fish Fish. Op de hele dag werd het spel slechts één keer uitgespeeld. De meeste spelers hadden meer verwacht.
Uiteindelijk bleef het de hele zaterdag druk. Rond 18u30 begon de zaal aardig leeg te lopen. Een beursdag tot 19u00 is dan ook behoorlijk lang.

De zondag begon heel wat rustiger. Pas tegen 11u00 waren al onze tafels gevuld. Op de rest van de beurs zag je ook dat er heel wat mensen wat gingen rondkijken, een babbeltje slaan,...

Al bij al weer een heel fijn weekend beleefd en een heel puike organisatie gezien.
Mooi.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009, 13:28 
6. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
pietlavens schreef:
'Onze' spellen werden goed onthaald, behalve Fish Fish Fish. Op de hele dag werd het spel slechts één keer uitgespeeld. De meeste spelers hadden meer verwacht.


Ik denk dat dit op zich niets te maken heeft met de kwaliteit van het spel, maar meer met de verwachtingen van de spelers. Zij zijn een zeker genre spellen gewend van QWG en Fish Fish Fish hoort hier niet bij. Het is veel meer een familiespel en als je het spel niet met deze insteek gaat spelen, kan dat een flinke teleurstelling zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009, 16:50 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Enrico schreef:
pietlavens schreef:
'Onze' spellen werden goed onthaald, behalve Fish Fish Fish. Op de hele dag werd het spel slechts één keer uitgespeeld. De meeste spelers hadden meer verwacht.


Ik denk dat dit op zich niets te maken heeft met de kwaliteit van het spel, maar meer met de verwachtingen van de spelers. Zij zijn een zeker genre spellen gewend van QWG en Fish Fish Fish hoort hier niet bij. Het is veel meer een familiespel en als je het spel niet met deze insteek gaat spelen, kan dat een flinke teleurstelling zijn.


Dat klopt volledig. Wanneer mensen aanschoven openden we altijd met de opmerking dat het om een familiespel gaat. Voor heel wat spelers was dit al voldoende om af te haken.

Trouwens, op zondag werd FFF positiever ontvangen. Meer mensen die een vlot familiespel wel lusten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009, 20:47 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik had vooraf juist nogal wat scepsis inzake Fish Fish Fish en had op basis van de spelregels een niet al te hoog verwachtingspatroon.

Wat bleek? Het is eigenlijk een heel leuk familiespel voor tussendoor, waarbij het niet alleen de kunst is om met je boot op pad te gaan en veel vis te vangen, maar om ook veel vis naar je boot toe te lokken. En dat kan af en toe uitmonden in een aardig strijdtafereel tussen spelers om de grootste school vissen! Het is heel anders dan Pinguin, maar valt wat mij betreft wel in dezelfde categorie qua spelplezier.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009, 21:35 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Enrico schreef:
Ik denk dat dit op zich niets te maken heeft met de kwaliteit van het spel, maar meer met de verwachtingen van de spelers. Zij zijn een zeker genre spellen gewend van QWG en Fish Fish Fish hoort hier niet bij. Het is veel meer een familiespel en als je het spel niet met deze insteek gaat spelen, kan dat een flinke teleurstelling zijn.


Fish Fish Fish hoort inderdaad niet bij QWG....... dit is een spel van Quined. Als ik Frank en Arno goed heb begrepen, gaat Quined elk jaar voor een combinatie van een mooi familiespel en een pittiger titel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 11:48 
6. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Erwin schreef:
Fish Fish Fish hoort inderdaad niet bij QWG....... dit is een spel van Quined.


Dat is mij bekend, maar weet de gemiddelde bezoeker van de QWG-stand dit ook?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 12:15 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Je hebt een punt, Enrico, maar aan de andere kant lijkt mij het verhaal redelijk academisch te worden, aangezien QWG een tijdje op een laag pitje wordt gezet en we de komende jaren veel nadrukkelijker te maken krijgen met de vaderbedrijven WGG en QG.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 12:20 
7. Ticket to Ride (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik maak er geen punt van hoor! Probeerde alleen een verklaring te geven waarom sommige bezoekers teleurgesteld zouden kunnen zijn geweest in Fish Fish Fish.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 12:26 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Enrico schreef:
Erwin schreef:
Fish Fish Fish hoort inderdaad niet bij QWG....... dit is een spel van Quined.


Dat is mij bekend, maar weet de gemiddelde bezoeker van de QWG-stand dit ook?


Het logo staat op de doos, maar het zal ze vermoedelijk niet echt boeien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
32 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2009 - Broechem - 28+29/11  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®