Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




68 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 21:19 
Locomotief

Berichten: 39
Woonplaats: Herent
Beste spelers,

"Wie de vorige edities van Spel al bezocht heeft, weet dat het waar is. Het aantal mensen dat de dagen van het gezelschapsspel bezoekt en niet aan het spelen slaat, is op één hand te tellen. Zelfs de grootste sceptici zijn in het verleden al meer dan eens betrapt op het gooien van een dobbelsteen of het verzetten van een pion.

Spel 2012 is dan ook geen gewone spellenbeurs. Het is een waar festijn in het teken van het gezelschapsspel waarbij niet de verkopers maar de spellen en de spelers op de eerste plaats komen: jij dus!"

Aangezien ik géén topic gevonden heb of géén facebook event maak ik even deze topic aan. Want ik vraag me af wat de verwachtingen zijn! Of naar wat jij uitkijkt! Nu, ik weet ook niet helemaal wat er juist te vinden zal zijn dit jaar. Afgelopen jaar was ik er niet en was het naar wat ik gehoord heb vreselijk druk. :) Nu, dat is goed voor deze editie, voldoende inkomen ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 22:52 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik ben beide dagen op spel, want we hebben er een weekendje antwerpen aan geplakt ;)
Ik hoop bij de 2de hands stand en bij Adrieansen wederom een aantal leuke koopjes te kunnen kopen. Zorg dat je op tijd bij Adrieansen gaat staan want de rij kan lang zijn!
Daarnaast hoop ik wat spellen die in Essen op de beurs waren hier te kunnen spelen. Maar gezellig spelen met de spellen van de speel-o-theek van ForumFederatie met een aantal bekenden is ook leuk en gezellig!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 23:20 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
Hoi,

Ik zie er enorm naar uit, zeker omdat ik niet in Essen ben geraakt (voor zover ze te vergelijken zijn).
Dit jaar zeker omdat ik deelneem aan het BK Revolver. Maar ook op de tweedehandsbeurs hoop ik weer wat koopjes te doen en in de winkel van Adriaansen.

Ik hoop wel dat ze een beter systeem hebben uitgedokterd wat de winkel betreft. Dat we niet opnieuw een uur moeten aanschuiven vooraleer we het eerste spel in de winkel bereiken.

Worden er nieuwe spellen gedemonstreerd op spel?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012, 11:01 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik ga er zeker heen, maar ben nu nog met mijn gedachten bij het Spellenspektakel van komend weekend. Dus daarna zal ik me wat meer in Spel gaan verdiepen. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012, 11:58 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Spelmaeckers schreef:
Hoi,

Ik zie er enorm naar uit, zeker omdat ik niet in Essen ben geraakt (voor zover ze te vergelijken zijn).
Dit jaar zeker omdat ik deelneem aan het BK Revolver. Maar ook op de tweedehandsbeurs hoop ik weer wat koopjes te doen en in de winkel van Adriaansen.

Ik hoop wel dat ze een beter systeem hebben uitgedokterd wat de winkel betreft. Dat we niet opnieuw een uur moeten aanschuiven vooraleer we het eerste spel in de winkel bereiken.

Worden er nieuwe spellen gedemonstreerd op spel?


Ja de rij bij adrieansen is een bekend fenomeen maar ik weet ook niet hoe je dat zou kunnen oplossen. Denk dat Spel qua locatie gewoon uit zijn voegen aan het barsten is.
Was sowieso wel onhandig dat er links en rechts van de rij demo tafels waren. Waardoor de demo'ers aan de ene kant praktisch niet zichtbaar meer waren.
Nu ben ik vorig jaar op gegeven moment naar voren gelopen, want ik wist precies wat ik wilde hebben (had een lijstje en info van mede beursgangers). Niet zo netjes maar ik kan simpelweg niet lang staan als ik dat doe dan kan jij mij van de vloer schrapen. En had niet zo zin in weer een hersenschudding ;)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 11:14 
Veenboer

Berichten: 176
Ik zou hier graag naar toe willen gaan, dus als iemand mij een lift zou kunnen geven vanuit zwolle of een plaats die wat dichter bij ligt ?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 18:25 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Vorig jaar rond deze tijd speelden we eigenlijk alleen maar Boonanza (met uitbreidingen/varianten), Regenwormen, Koehandel, Santoska, Mamma Mia, ...
Tot er een nieuwe Boonanza verscheen (Bohn Camillo) die we uiteraard ook weer wouden voor onze (kleine) collectie. Zo kwamen we bij Adriaensen terecht. Na de bestelling konden we kiezen: laten verzenden of komen afhalen op Spel 2011. Bij deze keuze ging het dus mis :-)

Dit was eigenlijk de eerste keer dat we van Spel hoorden, we hadden geen flauw idee wat een spellenbeurs juist was.. En gingen gewoon 'even langsgaan' omdat we die zondag toch al naar de provincie Antwerpen moesten gaan, met de bedoeling gewoon Bohn Camillo op te halen :-)

We zijn echter al snel besmet geraakt met het zeer besmettelijke spellenvirus, en voor we het goed en wel beseften zaten we aan tafel spelletjes te spelen die ons zeer vriendelijk werden uitgelegd!

De spellen die we hebben getest hebben we ook meteen aangekocht, want we waren helemaal onder de indruk van de promoties van Adriaensen! Sinds die dag is dus alles fout gelopen :-) De spellenmicrobe heeft ervoor gezorgd dat we sindsdien nog veel meer zijn gaan spelen, meer beginnen opzoeken, op het forum terecht gekomen, ... en op dit ene jaar moeten we concluderen dat onze collectie verdrievoudigd is ;-) En we zijn er nog trots op ook! :geek:

We tellen al het hele jaar af om naar Spel 2012 te gaan, met een (ondertussen) veel langere wishlist en kennis van spellen.. Kijken we er dus meeeega naar uit :-D

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 17:54 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Woonplaats: Antwerpen, BE
Spelmaeckers schreef:
Ik hoop wel dat ze een beter systeem hebben uitgedokterd wat de winkel betreft. Dat we niet opnieuw een uur moeten aanschuiven vooraleer we het eerste spel in de winkel bereiken.


Op de site van de forum federatie staat het volgende:
Citaat:
De vrije speelpleinen en thematerassen van FORUM-Federatie zijn ondertussen vaste waarden, net als de verkoopstand van Adriaensen Speciaalzaak Gezelschapsspellen. Die laatste zal er voor het eerst in acht jaar ook enigszins anders uitzien met oog op een betere doorstroming en het aanpakken van de lange wachttijden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 18:07 
Queen of Tokio
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Betekom
De mensen van Adriaensen hebben me op het hart gedrukt zeker af te zakken naar Spel, ze gaan er met een veel uitgebreidere stand staan (en het was nu al zoveel...) en voor 2 euro inkom, kan je het echt niet laten. Ze hebben gelijk! Staat in mijn agenda!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 18:12 
3. Rattus (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
ik ga enkel op zondag, aangezien ik op zaterdag nog op cursus moet. :thumbdown:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 18:44 
Queen of Tokio
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Betekom
Ouch! Maar euhm Andy...kuchkuch...voelde gij u...kuch...precies niet zo'n beetje ziek worden zo? ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 20:52 
9. Pandemie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
Kaelan schreef:
Ouch! Maar euhm Andy...kuchkuch...voelde gij u...kuch...precies niet zo'n beetje ziek worden zo? ;-)


Aangezien het maar 5 zaterdagen is en ik de cursus zelf betaald heb, voel ik me in topconditie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 22:57 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Wij gaan op zaterdag, met z'n drieën. Zondag spelen we de hele dag thuis.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 11:48 
4. King of Tokyo (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik kan dan wel helaas niet, maar ik heb even op de site gekeken en ik schrok zowat van de lage entreeprijs van 2 euro. :shock:

Dat komt hier in Nederland niet zo snel voor denk ik bij een beurs...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 17:16 
Grote Dienaar

Berichten: 122
Woonplaats: Stabroek
WTULTC schreef:
Ik kan dan wel helaas niet, maar ik heb even op de site gekeken en ik schrok zowat van de lage entreeprijs van 2 euro. :shock:

Dat komt hier in Nederland niet zo snel voor denk ik bij een beurs...



Individueel tarief

Het individueel tarief bedraagt € 2,00 per persoon per dag.
Voor kinderen tot en met 3 jaar is de toegang gratis.
Gezinstarief

Het gezinstarief bedraagt € 5,00 per gezin per dag en is geldig voor alle personen wonende op hetzelfde adres, waarvan ten minste één volwassene.

_________________
off all the things i've lost,
i miss my mind the most!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
68 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2012: iedereen speelt (Broechem)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®