Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





18 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018, 22:47 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Coevorden
Thronesmasher schreef:
Spelmeisje schreef:
Bedankt voor de tips tot zover!

Andere vraag, hierop aansluitend..
Aangezien mijn lijst met opties al aardig lang wordt, wil ik eigenlijk wel wat tweedehands gaan zoeken. Op marktplaats vind ik lang niet alle spellen, of zelfs duurder dan ze nieuw kosten.
Op dit forum mag ik nog geen bericht op de markt zetten begreep ik. Hebben jullie nog tips waar ik eventueel tweedehands spellen kan kopen?


Als je een Facebook account hebt, kun je het hier eens proberen:
https://www.facebook.com/groups/780216735338362/
https://www.facebook.com/groups/1899006303656910/


Dank je, heb me aangemeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2018, 13:16 
PIONier

Berichten: 4
Mogelijk ondertussen al je keuzes gemaakt maar alsnog mijn feedback dan bij deze:

7 Wonders Duel is op dit moment met stip mijn favoriete 2 speler spel.
Santorini is ook heel erg leuk, maar moet niveau wel aan elkaar gewaagd zijn, anders wint echt één van de twee bijna alles.
Metropolis is ook erg interessant, makkelijk te spelen ook en kan prima met 2 weet ik uit ervaring (veel op vakantie gespeeld met vriendin).
Mocht je nog aan het oude 'Catan het kaartspel' kunnen komen, is dit ook een aanrader.
Daarnaast heb je Fugitive nog als leuke instap voor 2 spelers.

Als je opzoek bent naar een leuke coop dan is Magic Maze ook zeker weten een optie (vermoed wel dat deze met name leuk is met groepen van 4-6 hoewel prima te spelen is met 2 denk ik). Laatst gespeeld met 3 man en beviel erg goed (ga zelf kijken of ik deze aan mijn collectie kan toevoegen).

Ik vind Pandemic erg leuk (met name de Legacy variant) maar wel oppassen dat 'niveauverschillen' binnen de groep niet te groot zijn. Dan is er namelijk het risico dat een deel van de groep voor iedereen beslist.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018, 09:44 
Meeple

Berichten: 14
Woonplaats: De Lier
Spellen die ik haal moeten minimaal met z'n tweeen kunnen en het liefst snel op te zetten, max 45min spelduur, lage instap. Mocht het spel ook met meer gespeeld worden alleen maar beter.

Mijn toppers die ik vaak speel met mijn vrouw maar ook met mijn kinderen (reviews spreken voor zich):
Dominion
Splendor
Lost Cities
Carcassonne
Schotten-Totten Deze link verwijst naar oudere versie, er is ondertussen een nieuwere versie met tactische kaarten.

In bestelling, goede recensies:
Claim

En mocht je vriend houden van geschiedenis dan is er een spel wat wel meer opzet tijd vraagt maar het spel zelf speel heerlijk vlot:
Memoir '44


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Spel voor twee personen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®