Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2018, 11:54 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Wij speelden vroeger wel eens De Betoverde Doolhof. Wel leuk, ook nu nog, maar er is inmiddels veel meer onder de horizon. Vroeger ook al, maar daar had ik toen nog geen weet van.

Zijn er zogenaamde De Betoverde Doolhof-killers? Spellen die met hetzelfde principe werken (tegels schuiven, puzzelen, opdrachten afwerken) maar die misschien wat meer om het lijf hebben.

Magic Maze telt niet mee ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2018, 12:06 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Niet schuiven volgens mij, wel doolhof en opdrachten, Expedition Sumatra: https://boardgamegeek.com/boardgame/736 ... on-sumatra


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2018, 14:07 
.

Berichten: 211
Woonplaats: hoegaarden
In de kinderspellen is er nog kaaskasteel:
Zit een beetje tussen valkuil en de betoverde doolhof.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2018, 14:19 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Een drone, de killer van elk doolhof.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2018, 14:22 
Avatar gebruiker

Berichten: 907
Woonplaats: Lille - BE
Als het over tegels schuiven gaat, zou ik ook Dingo's dream willen opwerpen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2018, 14:41 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Nivatra schreef:
In de kinderspellen is er nog kaaskasteel:
Zit een beetje tussen valkuil en de betoverde doolhof.


Ik heb nog een kaaskasteel over, als je geinteresseerd bent.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2018, 18:22 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Room 25 met Room 25 season 2 (must have uitbreiding)

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2018, 20:07 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Van de nu voorgestelde spellen vind ik Room 25 en Expedition Sumatra de leukste opties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2018, 15:35 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Karuba zelf een doolhof bouwen om zoveel mogelijk punten te bemachtigen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2018, 16:05 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
+1 voor Room 25 (ik ken Season 2 niet dus geen idee hoe "must have" die is)

Maar Expedition Sumatra... yuck. Dat is toch dat spel waarbij je bedreigde dieren moet stropen en op de zwarte markt verkopen? Vanwege het thema een absolute no-go voor mij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2018, 17:34 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Mac-S schreef:
+1 voor Room 25 (ik ken Season 2 niet dus geen idee hoe "must have" die is)

Maar Expedition Sumatra... yuck. Dat is toch dat spel waarbij je bedreigde dieren moet stropen en op de zwarte markt verkopen? Vanwege het thema een absolute no-go voor mij.

Oh ja, dat thema was me inderdaad nog niet opgevallen op die manier.

Ik ga die Room 25 eens checken. Karuba was ik al eens eerder tegengekomen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2018, 18:15 
Joker

Berichten: 5
Ik zou ook eens naar Drakon kijken, heel eenvoudige spelregels en op 5 minuten uitgelegd, maar als je een paar keer gespeeld hebt en de mogelijke opdrachten op alle tegels wat begint te kennen, een zalig spel waarbij je zorgvuldig opgebouwde plan dikwijls op het laatste moment gedwarsboomd wordt door een andere speler :mrgreen:

Ik heb zelf de 2de editie, regelmatig goedkoop 2dehands te vinden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2018, 18:36 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Mac-S schreef:
Maar Expedition Sumatra... yuck. Dat is toch dat spel waarbij je bedreigde dieren moet stropen en op de zwarte markt verkopen? Vanwege het thema een absolute no-go voor mij.

Yuck, geen onderscheid maken tussen de werkelijkheid en een fantasiewereld waarin veel bordspellen zich afspelen. De slaven in Five Tribes moesten van jou zeker ook verdwijnen ;)?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2018, 18:45 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Mac-S schreef:
+1 voor Room 25 (ik ken Season 2 niet dus geen idee hoe "must have" die is)


13 redenen waarom je season 2 zou moeten kopen:

1/ Er komen adrenaline tokens in het spel waarbij je in elk spel eenmalig een derde actie mag kiezen.

2/ Er worden MAC kaarten toegevoegd die verrassende wendingen aan het spel geven en het spel uitdagender maken. Er zijn meer dan 10 verschillende soorten kaarten en elke soort heeft ook nog een aantal varianten.

3/ Er kunnen robots in het spel komen die kunnen bewegen of andere spelers kunnen duwen. Coole miniatuurtjes btw.

4/ Je kan het spel nu van 1 tot 8 ipv 1 tot 6 spelers spelen.

5/ De solovariant is veeeeeeeeel leuker en veel uitdagender dan die in het basisspel. Speel maar meteen met de moeilijkere Waanzin variant (veel leuker!)

6/ Elke karakter krijgt nu een eigen, unieke speciale eigenschap waardoor je elke beurt uit 5 ipv 4 acties kan kiezen. Elk karakter geeft daardoor een ander speelgevoel. Bijvoorbeeld: een andere speler onder je arm meenemen naar een andere tegel, de robots besturen, een adrenaline fiche opnieuw gebruiken, een andere speler imiteren en nog 4 andere.

7/ Er komen 11 verschillende, nieuwe kamers in het spel, waaronder een aantal hele leuke.

8/ De inhoud van het basisspel past mooi in de doos van de uitbreiding. De doos van de uitbreiding is een heel stuk groter waardoor ze mooier in je spellenkast staat.

9/ De doosinlay van dit spel is FANTASTISCH! Samen met 7 Wonders Duel een van de beste inlays die ik ooit heb gezien en 1 van de weinige die ik niet in de vuilnisbak gooi :)

10/ Veel speelvarianten, veel unieke karakters, veel MAC kaarten en veel verschillende kamers zorgen voor een veel grotere herspeelbaarheid.

11/ Er waren wat klachten over kleurverschillen op de achterkant van de kamers en de actiefiches in season 1 tov season 2. Wel, dit is nu volledig opgelost in de nieuwe editie.

12/ De figuren zien er veel mooier uit dan de grijze figuren uit het basisspel. Ze krijgen elk een eigen kleur en zelfs een eigen naam.

13/ Als deze uitbreiding standaard bij het basisspel had gezeten, dan was er waarschijnlijk veel meer buzz rond dit spel geweest. Nu zullen velen deze uitbreiding helaas geen kans meer geven omdat ze het basisspel maar middelmatig vonden of misschien zelfs al hebben verkocht. Zonde!

Conclusie: Room 25: Season 2 wordt niet veel complexer qua regels maar je krijgt wel VEEL meer variatie en wie dit wenst kan het spel ook een stuk uitdagender maken. Ik moet toegeven dat ik een beetje was uitgekeken op Room 25, maar deze uitbreiding heeft het vuur in mij weer aangewakkerd.

Word jij ook al warm? :wink:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2018, 20:34 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
ditterio schreef:
Mac-S schreef:
+1 voor Room 25 (ik ken Season 2 niet dus geen idee hoe "must have" die is)


13 redenen waarom je season 2 zou moeten kopen:

1/ Er komen adrenaline tokens in het spel waarbij je in elk spel eenmalig een derde actie mag kiezen.

2/ Er worden MAC kaarten toegevoegd die verrassende wendingen aan het spel geven en het spel uitdagender maken. Er zijn meer dan 10 verschillende soorten kaarten en elke soort heeft ook nog een aantal varianten.

3/ Er kunnen robots in het spel komen die kunnen bewegen of andere spelers kunnen duwen. Coole miniatuurtjes btw.

4/ Je kan het spel nu van 1 tot 8 ipv 1 tot 6 spelers spelen.

5/ De solovariant is veeeeeeeeel leuker en veel uitdagender dan die in het basisspel. Speel maar meteen met de moeilijkere Waanzin variant (veel leuker!)

6/ Elke karakter krijgt nu een eigen, unieke speciale eigenschap waardoor je elke beurt uit 5 ipv 4 acties kan kiezen. Elk karakter geeft daardoor een ander speelgevoel. Bijvoorbeeld: een andere speler onder je arm meenemen naar een andere tegel, de robots besturen, een adrenaline fiche opnieuw gebruiken, een andere speler imiteren en nog 4 andere.

7/ Er komen 11 verschillende, nieuwe kamers in het spel, waaronder een aantal hele leuke.

8/ De inhoud van het basisspel past mooi in de doos van de uitbreiding. De doos van de uitbreiding is een heel stuk groter waardoor ze mooier in je spellenkast staat.

9/ De doosinlay van dit spel is FANTASTISCH! Samen met 7 Wonders Duel een van de beste inlays die ik ooit heb gezien en 1 van de weinige die ik niet in de vuilnisbak gooi :)

10/ Veel speelvarianten, veel unieke karakters, veel MAC kaarten en veel verschillende kamers zorgen voor een veel grotere herspeelbaarheid.

11/ Er waren wat klachten over kleurverschillen op de achterkant van de kamers en de actiefiches in season 1 tov season 2. Wel, dit is nu volledig opgelost in de nieuwe editie.

12/ De figuren zien er veel mooier uit dan de grijze figuren uit het basisspel. Ze krijgen elk een eigen kleur en zelfs een eigen naam.

13/ Als deze uitbreiding standaard bij het basisspel had gezeten, dan was er waarschijnlijk veel meer buzz rond dit spel geweest. Nu zullen velen deze uitbreiding helaas geen kans meer geven omdat ze het basisspel maar middelmatig vonden of misschien zelfs al hebben verkocht. Zonde!

Conclusie: Room 25: Season 2 wordt niet veel complexer qua regels maar je krijgt wel VEEL meer variatie en wie dit wenst kan het spel ook een stuk uitdagender maken. Ik moet toegeven dat ik een beetje was uitgekeken op Room 25, maar deze uitbreiding heeft het vuur in mij weer aangewakkerd.

Word jij ook al warm? :wink:

Zozo, en wat betalen ze jou? ;) Ik heb wat filmpjes toegevoegd aan mijn playlist op YouTube.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - De Betoverde Doolhof killer  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®