Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2018, 11:58 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Noviomagum schreef:
The Resistance heb ik dan toch maar even aan de zijlijn gezet, wegens het afraden ivm dat Avalon toch een verbeterde variant is...

Mij zul je niet horen zeggen dat het een verbeterde versie is. Het is in de basis hetzelfde spel, afgezien van het thema. Bij Avalon heb je echter bepaalde karaktereigenschappen (die je ook aan de karakters van The Resistance kan toevoegen...), bij The Resistance heb je de The Plot Thickens kaarten er bij zitten. Die zitten dan niet bij Avalon (als ik het goed heb. Correct me if I'm wrong). Wij hebben die plot kaarten echter nog nooit gebruikt. Die zorgen voor nog meer verdenkingen etc. die denk ik vooral met een ervaren groep tot zijn recht komen. Daarvoor hebben wij het te weinig en met een te zeer wisselende groep gespeeld.
Noviomagum schreef:
Baby Clues: Ziet er wel grappig uit, best met 2 zegt bgg community. Volgens mij ook wat lastiger verkrijgbaar. Onder de aandacht maar voorlopig op de reserve bank.
Best met 2 moet je maar snel vergeten. Is ook slechts door 2 personen ingevuld op BGG dus daar moet je maar niet te veel naar kijken. Wat mij betreft is hij goed met alle spelersaantallen en best met 4. Een vlot deductiespel dat meer in zich herbergt dan in eerste instantie lijkt. Een spelletje duurt soms 5 minuten, soms bijna een half uur :D . Ligt er aan hoe voorzichtig er gespeeld wordt. Bij de spellenbeurzen is het straks vast wel weer te krijgen; Jumping Turtle Games staat volgens mij op elke NL en BE beurs. En dan kost het iets van 10 a 12 €.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2018, 21:56 
5. De Kwakzalvers van Kakelenburg (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Secret Hitler is de volwassen variant van weerwolven.

Saboteur vind ik persoonlijk ook een leuke.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2018, 17:11 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Bang the Dice Game!... Ja, deze is met dobbelstenen (zal je vrouw leuk vinden :wink: ) en zit ook deductie in. Meestal blijft het niet bij een potje!

Mayday! Mayday!... Lijkt een beetje op the resistance/de Mol, maar dan toch iets anders. Is van Cwali (nederlandse auteur).

Mysterium... Daarbij speelt een persoon de geest en de andere zijn mediums die dmv deductie er achter de dader, plaatdelict en wapen dienen te komen. Beetje moderne cluedo, maar dan vele malen beter!

Cash 'n Guns.... Niet zo zeer deductie, maar wel een partygame waarbij je geweren op elkaar richt en je er met de grootste buit mee vandoor wil gaan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2018, 06:45 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Bang the Dice game sluit ik me bij aan.

Zeker een topper. Het thema spreekt ook veel mensen aan en Yachtzee dobbelsteen principe is zo uitgelegd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2018, 14:30 
Meeple

Berichten: 15
Misschien is Salem 1692 wel wat voor je?

https://boardgamegeek.com/boardgame/175549/salem-1692


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2018, 16:00 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Bang Dice Game lijkt mij ook wel wat. Onze vriendengroep heeft Saboteur en Weerwolven al in het arsenaal maar dat was het dan wel zo’n beetje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2018, 21:43 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Ik heb de suggesties en aanbevelingen tot me genomen, wat research gedaan dmv wat filmpjes te kijken en/of reviews te lezen, langs de plaaselijke spellenwinkel , vervolgens gewikt en gewogen en op basis van mijn eigen gevoel en wensen plus de inschatting gemaak mbt hoe het mijn vrouw zal gaan bevallen, gekomen het volgende:

Aangeschaft:
1 nacht weerwolven, sprak me al gelijk aan na de aanbeveling en ligt natuurlijk redelijk in het verlengde van het W in W, ondertussen al 3 sessies van een paar potjes gedaan in verschillende samenstelling. Zeer goed bevallen! App werkt goed, speelt lekker vlot, sowieso een succes.

Bang, the dice game, geselecteerd op basis van dat een soort gelijk spel nog ontbrak in mijn collectie, vrij simpel spel principe en hoog party gehalte. Afgelopen weekend aantal potjes gespeeld. Wel vermakelijk en kan bij ons in de groep ook nog dienst doen als filtertje.

Good Cop, Bad Cop Leuk thema, leuke twist qua deduction mbt team vs team, waarbij je eerst er achter moet zien te komen wie er nou eigelijk in je team zit en een grappig element met de guns en equipment kaarten. Nog niet gespeeld, maar gaat aankomend weekend op tafel komen.

Geleend met optie tot koop
Spyfall
Lijkt me een grappig mechanisme met de ene spion en vragen stellen over en weer. Moet ook dit weekend voor het eerst gespeeld worden.

Op de Wishlist
Deception Murder in Hong Kong, Mysterium, Secret Hitler
In alle 3 zeer geïnteresseerd, echter voorlopig op basis van aanschafprijs nog ff laten staan. Ga ik op termijn hoogstwaarschijnlijk wel aanschaffen

Op de Radar
The Résistance, Mafia de Cuba, Salem, Baby Clues, Coup
Deze houd ik in de gaten, als ik ze ergens tegenkom voor een leuk prijsje zal ik ze denk ik wel kopen.

De overige onbenoemde vallen voorlopig af om uiteenlopende redenen. Allen bedankt voor de tips en reacties

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Euro vs Party = Deduction  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®