Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2018, 13:28 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Zelfde als dief. Je moet een karakter kiezen.

De magiër en condotierre kiezen wel een speler. Dit is dus tijd de andere speler.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2018, 22:35 
Joker

Berichten: 8
Jurgen schreef:
Bored Gaymer schreef:
Bongo schreef:
Wel een vraag.... is Machiavelli leuk met 2 personen??


Neen. Maar ik vind het sowieso geen leuk spel. 8)


Hier waren de meningen over verdeeld maar alsnog aangeschaft.

Zodra we het zelf hebben gespeeld laat ik je graag iets weten.


Vandaag enkele keren gespeeld en voelde niet goed aan met z'n tweeën.

Uiteindelijk besloten om alle 27 karakters bij elkaar te doen en te mengen. Deze dicht op tafel gelegd en vervolgens om en om een kaart gepakt om gelijk te spelen. Dit voelde stukken beter.

Achteraf besloten om de moordenaar en de dief uit het spel te laten. Zo houd je 25 karakters over die je om en om bespeeld. Als ze allemaal zijn geweest weer opnieuw mengen en door. Spel wel gewoon laten eindigen na het bouwen van het zevende gebouw. Spel voelde op deze manier heel goed aan met z'n tweeën.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2018, 22:53 
Avatar gebruiker
Dat het voor jullie niet goed voelde, dat kan ik begrijpen. Maar waarom zou je de dief en de moordenaar eruit laten? Dan is toch alle fun weg? Waar is dan nog het mentale steekspelletje "ik denk dat jij denkt dat ik denk"?
Als je gewoon gebouwen wil zetten, eventueel met een karakter te kiezen, dan had je beter The City (Metropolis) of San Juan (Puerto Rico kaartspel) o.i.d. gekocht. En dat zijn maar twee voorbeelden. Er zijn gigantisch veel citybuilders.
De charme van Machiavelli is juist dat je karakter vermoord kan worden, dat je geld gestolen kan worden, dat je kaarten afgenomen kunnen worden. Wat jullie doen, is net hetzelfde als de struikrover uit Catan halen omdat je het niet leuk vindt dat je velden geblokkeerd worden en je grondstoffen gestolen worden.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 00:37 
Joker

Berichten: 8
De moordenaar en de dief zijn zonder meer de leukste kaarten. Volledig met je eens!

Maar met 27! verschillende karakters beduidend minder.

[EDIT]
Nu ik er wat langer over na heb gedacht laten we de Moordenaar en de dief er gewoon inzitten.
Diegene die de dief neemt krijgt automatisch het goud van de ander en mocht je de moordenaar hebben dan slaat de ander een beurt over.
[/EDIT]


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 08:05 
6. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Jurgen schreef:
Jurgen schreef:
Bored Gaymer schreef:
Bongo schreef:

Uiteindelijk besloten om alle 27 karakters bij elkaar te doen en te mengen.



27 personages? Hoe kom je aan zoveel. In ons spel zitten maar iets van 8 personages. Heb je een speciale versie?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 09:29 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Er is later uitbreiding Donkere Landen gekomen met een alternatief voor iedere kleur karakter en de schilder als extra karakter.

Nu met de Deluxe versie is er nog een alternatief per karakter bijgekomen.


Alle kaarten husselen linkt me dan ook geen optie. Dan is de balans helemaal weg. Als je 3 groene karakter kaarten hebt zoals de koopman worde de groene gebouwen te sterk voor de inkomsten.

Het is sterk aan te raden om in de opnoem volgorde 1 karakter per soort te hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 11:15 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Jurgen schreef:
De moordenaar en de dief zijn zonder meer de leukste kaarten. Volledig met je eens!

Maar met 27! verschillende karakters beduidend minder.

[EDIT]
Nu ik er wat langer over na heb gedacht laten we de Moordenaar en de dief er gewoon inzitten.
Diegene die de dief neemt krijgt automatisch het goud van de ander en mocht je de moordenaar hebben dan slaat de ander een beurt over.
[/EDIT]

Hebben jullie de spelregels voor 2 spelers gelezen?
- elke speler speelt met 2 karakters (zie spelregels voor juiste speelwijze)
- er liggen 4 kaarten gedekt in het midden; beide spelers kennen elk de helft van deze gedekte kaarten (m.a.w. van 2 kaarten weet je niet of deze in de handen van de tegenspeler zitten, dan wel in de gedekte stapel)

Ook als je met andere karakters speelt, gebruik je steeds acht karakterkaarten. Je vervangt namelijk telkens een kaart uit het basisspel door de overeenkomstige kaart uit de uitbreiding.

(informatie op basis van de originele versie en uitbreiding, maar ik veronderstel dat de nieuwe editie wat dit betreft geen afwijkende regels heeft)

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 12:03 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Je zou stapeltjes kunnen maken van de karakters 1 t/m 8. Aan het begin van de ronde schudt je de stapels en pak je één kaart van elk. Zo houd je het gebalanceerd. De volgende ronde pak je zo acht nieuwe kaarten. Als er op elke stapel nog maar één kaart ligt kun je schudden om perfecte informatie over de aanwezige karakters te voorkomen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 14:12 
Joker

Berichten: 8
Stijnhoofd schreef:
Je zou stapeltjes kunnen maken van de karakters 1 t/m 8. Aan het begin van de ronde schudt je de stapels en pak je één kaart van elk. Zo houd je het gebalanceerd. De volgende ronde pak je zo acht nieuwe kaarten. Als er op elke stapel nog maar één kaart ligt kun je schudden om perfecte informatie over de aanwezige karakters te voorkomen.


Dat is wellicht de beste optie!

Gezien jullie reacties zullen we het spel ook nog een keer spelen zoals deze bedoelt is en hier op terugkomen.

We hebben inderdaad de Deluxe versie met daarin 27 (3x9) karakters.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 17:25 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Bongo schreef:
Eens met alle bovenstaande commentaren.

Wel een vraag.... is Machiavelli leuk met 2 personen??
Voor mijn gevoel is dat juist een spel die je met 5 of zo moet spelen....


Ik vind machiavelli juist het leukst met 2 :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 23:11 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Jurgen schreef:
Gezien jullie reacties zullen we het spel ook nog een keer spelen zoals deze bedoeld is en hier op terugkomen.

Neem van mij aan dat je -bijna- altijd een spel best speelt zoals het bedoeld is. Af en toe hebben we zelfs moeten vaststellen dat als we ergens maar één regel misten, het spel haperde en fout aanvoelde.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019, 21:24 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Jurgen schreef:
Gezien jullie reacties zullen we het spel ook nog een keer spelen zoals deze bedoelt is en hier op terugkomen.

En...? :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Welke volgorde van spellen?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Machiavelli



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®