Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 dec 2018, 10:05 
Locomotief

Berichten: 38
Hoi allemaal! :D

Ik zag op internet een leuke aanbieding van 7 wonders dus dacht misschien toch nog maar een spel aanschaffen in de Decembermaand! Nu liep ik alleen tegen het volgende aan, op het forum heb ik een aantal keer wat voorbij zien komen over de Nederlandse vertaling dat die niet optimaal zou zijn.

Als je de basis editie van het spel koopt is de Nederlandse editie dan goed genoeg? Ik kan zelf wel Engels maar niet iedereen waarmee ik van plan ben te gaan spelen beschikt over een goed niveau Engels.

Zouden jullie mij de Nederlandse versie aanraden?

Groeten Arjen! :D

Edit: bij nader inzien, ik heb 7 wonders verward met Dominion waar de vertaalfoutjes in zaten. Dus ik denk dat het antwoord op mijn vraag nu zelf al ingevuld is!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 08 dec 2018, 16:40 
Locomotief

Berichten: 33
ArjenW schreef:
Hoi allemaal! :D

Edit: bij nader inzien, ik heb 7 wonders verward met Dominion waar de vertaalfoutjes in zaten. Dus ik denk dat het antwoord op mijn vraag nu zelf al ingevuld is!


Klopt, niks mis met de Nederlandse vertaling van Duel 8)

Als je het voor het eerst gaat spelen, wil ik je wel aanraden 1 regel aan te passen, namelijk dat de speler die begint met 5 goud begint in plaats van met 7. Dat is een stuk eerlijker. Ik heb hier een stukje geschreven over waarom dit zo is: http://bordspeltheorie.nl/7wonders-duel ... ker-maakt/.

Veel plezier met Duel! Het is mijn lievelingsspel denk ik (in ieder geval voor twee personen), ik hoop dat jij het net zo leuk vindt!

_________________
Schrijver voor http://www.bordspeltheorie.nl: Strategieën voor je favoriete bordspellen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 08 dec 2018, 23:50 
Locomotief

Berichten: 38
Dankjewel voor je antwoord!
Ik kijk nog even of er nog andere spellen zijn die me leuk lijken om te halen maar Duel staat toch wel hoog op het lijstje!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - 7 wonders Nederlandse editie  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

7 Wonders



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®