Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2019, 20:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Den Bosch
Heeft iemand ervaring met Black Orchestra? Ben benieuwd naar de tops en flops van dit spel voordat ik het eventueel aanschaf. Thema, vormgeving en het coöpaspect spreken me i.i.g erg aan. Bedankt voor reacties!

_________________
Keep calm and game on


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2019, 22:45 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Wat mij tegenstaat van wat ik van dit spel heb gezien en gelezen (dus nog niet gespeeld) is dat het winnen of verliezen van het spel afhangt van een dobbelsteenworp. Je kunt die wel beïnvloeden door extra dobbelstenen te verdienen, maar het blijft een gok. Nogmaals, spel nog niet gespeeld, en ik wil nog een keertje de video van Game Night kijken. Maar dat weerhoudt me vooralsnog van de aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jan 2019, 02:59 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Stijnhoofd schreef:
Wat mij tegenstaat van wat ik van dit spel heb gezien en gelezen (dus nog niet gespeeld) is dat het winnen of verliezen van het spel afhangt van een dobbelsteenworp. Je kunt die wel beïnvloeden door extra dobbelstenen te verdienen, maar het blijft een gok. Nogmaals, spel nog niet gespeeld, en ik wil nog een keertje de video van Game Night kijken. Maar dat weerhoudt me vooralsnog van de aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat heb je bij spellen als Kingdom Death: Monster ook hoor.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 12 jan 2019, 11:59 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
StanTem schreef:
Stijnhoofd schreef:
Wat mij tegenstaat van wat ik van dit spel heb gezien en gelezen (dus nog niet gespeeld) is dat het winnen of verliezen van het spel afhangt van een dobbelsteenworp. Je kunt die wel beïnvloeden door extra dobbelstenen te verdienen, maar het blijft een gok. Nogmaals, spel nog niet gespeeld, en ik wil nog een keertje de video van Game Night kijken. Maar dat weerhoudt me vooralsnog van de aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat heb je bij spellen als Kingdom Death: Monster ook hoor.


Heb je gelijk in, hoor. Mijn oordeel was dan ook op basis van wat ik gelezen heb. Nu ik de video van Game Night (klik) heb gezien zie ik dat het inderdaad wel meevalt, en dat het meer een soort calculatie is van hoe snel je je Plot wilt uitvoeren, en wat haast doet met de kans op succes. Ik heb zelf ook wel interesse in het spel nu, alhoewel ze bij Game Night niet echt tevreden zijn over bepaalde regels en vage dingetjes op sommige kaarten. Ik denk echter wel dat de 2nd Edition veel hiervan oplost.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019, 10:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Den Bosch
Uiteindelijk BA aangeschaft. Het is een mooi vormgegeven, ambitieus spel dat door gebruik te maken van historische gebeurtenissen het thema intensief benadert. Er zit een snufje Pandemic en Regenwormen in en de (finale) worp is volledig gebaseerd op geluk, maar dat is bewust gedaan. De 41 aanslagen die destijds op Hitler zijn gepleegd hingen ook met mazzel en duimendraaien aan elkaar. Het is aan de spelers om
binnen het plot gedurende het spel zoveel mogelijk extra dobbelstenen en meevallers binnen te slepen om die geluksfactor minder essentieel te maken.
Nu twee potten gespeeld. Beide gewonnen. Eén binnen 30 minuten, de tweede kostte ruim twee uur.

_________________
Keep calm and game on


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019, 11:29 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Dan heb je volgens mij buitenproportioneel veel geluk gehad. Of iets verkeerd gespeeld. Ik zou de regels even checken ;) Speel je trouwens solo of met anderen?

Kun je zien of je de eerste of tweede editie hebt? Volgens mij laat de eerste, qua regels en bepaalde teksten, nogal te wensen over. Als ik 'm zou kopen, zou ik alleen de tweede editie willen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019, 18:53 
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Den Bosch
@Stijnhoofd: inderdaad, werkelijk alles viel tijdens sessie 1 goed, de kaarten, de items, de dobbelstenen. Ik vond het bijna saai en makkelijk toen ik de tweede keer speelde en alles in de soep liep. Eerste keer was trouwens solo met twee karakters, de tweede keer met drie spelers. Ik heb trouwens de tweede editie waarvan ik de regels, op wat kleine multi-interpretabele dingetjes na, goed uiteengezet en overzichtelijk vind. Aanrader hoor!

_________________
Keep calm and game on


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 feb 2019, 14:37 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Mechelen
Stijnhoofd schreef:
Wat mij tegenstaat van wat ik van dit spel heb gezien en gelezen (dus nog niet gespeeld) is dat het winnen of verliezen van het spel afhangt van een dobbelsteenworp. Je kunt die wel beïnvloeden door extra dobbelstenen te verdienen, maar het blijft een gok. Nogmaals, spel nog niet gespeeld, en ik wil nog een keertje de video van Game Night kijken. Maar dat weerhoudt me vooralsnog van de aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Het is een erg thematisch spel, dat een assasinatie poging niet gegarandeerd lukt is realistisch en past in het thema. Verder nog zorgt dat voor de nodige spanning en wil je dus zo lang mogelijk wachten tot je kansen optimaal zijn. Zekerheden zijn onrealistisch en saai.

Ik ben geen fan van coöperatieve spellen maar ik vond deze wel goed.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 feb 2019, 14:46 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
DOP76 schreef:
Stijnhoofd schreef:
Wat mij tegenstaat van wat ik van dit spel heb gezien en gelezen (dus nog niet gespeeld) is dat het winnen of verliezen van het spel afhangt van een dobbelsteenworp. Je kunt die wel beïnvloeden door extra dobbelstenen te verdienen, maar het blijft een gok. Nogmaals, spel nog niet gespeeld, en ik wil nog een keertje de video van Game Night kijken. Maar dat weerhoudt me vooralsnog van de aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Het is een erg thematisch spel, dat een assasinatie poging niet gegarandeerd lukt is realistisch en past in het thema. Verder nog zorgt dat voor de nodige spanning en wil je dus zo lang mogelijk wachten tot je kansen optimaal zijn. Zekerheden zijn onrealistisch en saai.

Ik ben geen fan van coöperatieve spellen maar ik vond deze wel goed.

Inmiddels heb ik de video van Game Night wel gezien en kan ik mijn eerdere bericht inderdaad nuanceren. Het is wel zo dat een dobbelsteenworp allesbeslissend is, maar je hebt van tevoren veel invloed op wanneer je die worp wilt doen en hoe. Blijft wel een roll, natuurlijk, maar daar ontkom je niet aan. Soms neem je veel risico en wordt je beloond, soms ben je veel doordachter en wordt je genadeloos gestraft.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Black Orchestra: go or no?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Black Orchestra



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®