Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2019, 08:09 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Robertopellizini schreef:
Edwin84 schreef:
Met Skye bedoel je toch dat spel met bieden op tegels die je aanlegt in je gebied van 999? Kan me voorstellen dat meer spellen deze titel hebben.


Curieuze opmerking. Skye is een heel specifieke verwijzing naar een Schots eiland (Isle of Skye). Lijkt me heel erg sterk (en even opzoeken bevestigt dat) dat er meer spellen zijn met deze specifieke titel. Misschien verwar je het met 'sky'? Dat komt inderdaad in veel titels voor.

Ik zou gaan voor Skye. Heeft wat meer diepgang. Kingdomino is wel erg licht (Queendomino is een betere versie, zoals gezegd). Istanbul zou ik in ieder geval sterk afraden. Suf spel.
Wist ik ook. Maar omdat veel spellen naar beroemd plaatsen worden vernoemd dachtnik dat wellicht meerdere spellen Skye in de titel hadden.

Ook vanwege verwarring dat Engelse titel da weer weer Isle of gebruikt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2019, 10:12 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Pura Vida schreef:
zoon 2 in kwestie biedt bij andere spellen (Polis) altijd teveel, iig meer dan ik, en zeer tot mijn irritatie, maar wint er wel regelmatig mee.

Als hij wint, dan lijkt het erop dat hij niet teveel biedt, maar jij te weinig :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2019, 11:04 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
Mac-S schreef:
Als hij wint, dan lijkt het erop dat hij niet teveel biedt, maar jij te weinig :lol:


:D ... daarom irriteert me dat natuurlijk ook.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 18:13 
7. Arboretum (2015)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Hangt ook af met hoeveel spelers je zal spelen.
SKye is echt een leuk spel, maar ik vond hem minder met 2 spelers.
Kingdomino is met alle aantallen leuk.

Skye is een stuk "moeilijker" dan Kingdomino, maar ik vermaak me wel met dit "simpele" spel ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 19:07 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
lordyazos schreef:
Hangt ook af met hoeveel spelers je zal spelen.
SKye is echt een leuk spel, maar ik vond hem minder met 2 spelers.
Kingdomino is met alle aantallen leuk.


Dat laatste hebben we inmiddels ontdekt. Kingdomino is een hit voor tussendoor. Vlak voor het eten nog even. Of voor de bedrituelen. Of na een groter spel. Betreffende zoon is blij, maar ook de anderen in huis doen graag mee.

Skye ligt nog even te wachten. Vraagt iets meer tijd en het is meer buitenweer de laatste tijd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2019, 11:11 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
En voor sinterklaas dan queen domino geven.

Istanbul dobbelspel of cacao is ook een aanrader!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2019, 12:45 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
aicirtap schreef:
En voor sinterklaas dan queen domino geven.

Istanbul dobbelspel of cacao is ook een aanrader!


Precies!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2019, 15:34 
Sojaboon

Berichten: 21
Woonplaats: Breda
Pura Vida schreef:
Skye ligt nog even te wachten. Vraagt iets meer tijd en het is meer buitenweer de laatste tijd.


Vind Skye een heerlijk spelletje om buiten te spelen. ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 10:01 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
Zo, nou, dit was een leuk draadje... inmiddels Skye ook uitgeprobeerd, en meteen met vijf. Was nog wat chaotisch allemaal, en je moest goed loeren wat er nou allemaal op die tegels staat, maar alle deelnemers (waarvan 4 in de leeftijdscategorie van 7 tot 11) gaven het spel een dikke 10. Ook de jongste (om wie het in eerste instantie allemaal ging) kwam prima mee en had haarfijn door hoe dat nou moet met dat bieden op je eigen tegels. Schitterend vind ik dat. Mijn oudste dochter (11) won vet, met tig schaapjes en koeien op haar tegels.
Aldus hebben we nu met zowel Kingdomino als Skye twee overigens totaal onvergelijkbare maar wel heel erg leuke aanvullingen in onze spellenkast.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 18:09 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Die terugkoppeling waardeer ik altijd zeer! :thumbup:

Veel speelplezier! :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: do 11 apr 2019, 11:00 
Sojaboon

Berichten: 21
Woonplaats: Breda
Pura Vida schreef:
Zo, nou, dit was een leuk draadje... inmiddels Skye ook uitgeprobeerd, en meteen met vijf. Was nog wat chaotisch allemaal, en je moest goed loeren wat er nou allemaal op die tegels staat, maar alle deelnemers (waarvan 4 in de leeftijdscategorie van 7 tot 11) gaven het spel een dikke 10. Ook de jongste (om wie het in eerste instantie allemaal ging) kwam prima mee en had haarfijn door hoe dat nou moet met dat bieden op je eigen tegels. Schitterend vind ik dat. Mijn oudste dochter (11) won vet, met tig schaapjes en koeien op haar tegels.
Aldus hebben we nu met zowel Kingdomino als Skye twee overigens totaal onvergelijkbare maar wel heel erg leuke aanvullingen in onze spellenkast.


Tof dat beide spellen zo goed bevallen bij de kinders! :)
Skye ook een doorslaand succes? Dat betekent veel goeds voor het spel (en de kinderen) :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: za 13 apr 2019, 09:51 
6. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
Robskerino schreef:
Skye ook een doorslaand succes? Dat betekent veel goeds voor het spel (en de kinderen) :)


Allebei doorslaand succes, Robskerino... alleen niet buiten maar gewoon lekker binnen. Dat is het énige 'nadeel' van de zomermaanden, dat ze zo vaak naar buiten willen... hoewel ze dan die vogels van Wingspan live kunnen aanschouwen, dat dan weer wel... :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2019, 00:23 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Leuven
Hou er bij Kingdomino wel rekening mee dat hij met 3 spelers minder goed is. Niet alle tegels komen dan in het spel, waardoor je veel pech kunt hebben als net de tegels die je nodig had nooit gekomen zijn. Bij 4 spelers komen ze allemaal, en bij 2 ook als je in 7x7 variant speelt.

Dat gezegd, is Kingdomino een betere optie als snelle filler. Skye duurt wat langer en komt meer tot zijn recht met 4 of 5 spelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2019, 11:20 
Sojaboon

Berichten: 21
Woonplaats: Breda
gijsboelen schreef:
Hou er bij Kingdomino wel rekening mee dat hij met 3 spelers minder goed is. Niet alle tegels komen dan in het spel, waardoor je veel pech kunt hebben als net de tegels die je nodig had nooit gekomen zijn. Bij 4 spelers komen ze allemaal, en bij 2 ook als je in 7x7 variant speelt.

Dat gezegd, is Kingdomino een betere optie als snelle filler. Skye duurt wat langer en komt meer tot zijn recht met 4 of 5 spelers.


Jep. Precies dit. Kingdomino kun je (nagenoeg) gedachteloos wegspelen als je wilt. Bij Skye werkt dit lastiger.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2019, 11:41 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
gijsboelen schreef:
Hou er bij Kingdomino wel rekening mee dat hij met 3 spelers minder goed is. Niet alle tegels komen dan in het spel, waardoor je veel pech kunt hebben als net de tegels die je nodig had nooit gekomen zijn. Bij 4 spelers komen ze allemaal, en bij 2 ook als je in 7x7 variant speelt.

Dat gezegd, is Kingdomino een betere optie als snelle filler. Skye duurt wat langer en komt meer tot zijn recht met 4 of 5 spelers.


Als je bij 3 spelers kingdominio pech hebt dat sommige tegels niet verschijnen, heb je m.i. gegokt en verloren. Blijkbaar ben aan een groot terrein gaan bouwen, zonder genoeg kronen.
Dat er tegels missen is een andere dynamiek met 3 spelers, waar je je op moet voorbereiden.
En m.i. moet je dat zowieso, want je moet ook voorbereid zijn op het feit dat andere spelers die voor jou belangrijke tegels voor je neus wegkapen.
Dus of ze er nu niet uitkomen of weggekaapt worden, maakt voor mij niet zoveel uit.

En als je er wel problemen mee hebt, kun je 2 dingen doen:
- bekend maken welke tegels eruit gaan.
- alle tegels open leggen vanaf het begin, zodat je weet welke er mee doen en wanneer ze komen (volgens mij ook een officiële optie)

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Skye of Kingdomino?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Kingdomino, Skye



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®