Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 10:31 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een spellengek van bijna 7 in huis en overweeg Skye of Kingdomino als cadeau aan te schaffen. Bij de recensies kom ik er niet helemaal uit. Beide lijken erg leuk.

Zoon in kwestie speelt zonder enige moeite bijvoorbeeld Carcassonne met de uitbreidingen, Puerto Rico kaartspel, Kolonisten, Polis, Ticket to ride etc. En er zijn meer (oudere) kinderen in huis die mee willen doen.

Ik ben heel benieuwd naar tips.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 10:39 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Beide zijn in mijn ogen hele leuke spellen die een breed publiek aanspreken. Daar kun je niet echt fout gaan.

Kingdomino is een filler die maximaal 15 minuten duurt.

Met Skye bedoel je toch dat spel met bieden op tegels die je aanlegt in je gebied van 999? Kan me voorstellen dat meer spellen deze titel hebben.

Skye is een spel waar je langer mee zoet bent en past meer in de categorie spellen die je opneemt o.b.v. speelduur.


Omhoog
Online Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 11:01 
5. Concordia (2013)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Kingdomino is inderdaad erg licht, Skye heb je meer (en langer) plezier van. Speelt bovendien met 2-5. Je zou eventueel ook Queendomino kunnen overwegen, daar zitten wat extra modules in ten opzichte van Kingdomino.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 11:02 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik kan me aansluiten bij Edwin.

Kingdomino is licht maar speelt erg vlot ... je kan wel wat in de diepte denken over je scoremogelijkheden maar dat is beperkt.

Skye kan je ook vlot spelen en plezier hebben zonder je bezig te houden met strategie maar je kan net zo goed een stuk meer diepgang vinden.

Dus het is meer een keuze welk soort spel je graag hebt, iets kort en licht of een wat langer spel.

Skye is voor mij ook een echte gateway game geworden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 11:13 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 317
Woonplaats: Groningen
Als er af en toe vriendjes over de vloer komen die minder ervaring in spellen hebben / minder complexe spellen mee kunnen spelen dan zou Kingdomino een mooie introductie zijn. Of als filler.

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 11:20 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Skye is het spel met meer diepgang herspeelbaarheid naar mijn mening.

Als je zoontje van 7 affiniteit heeft met bordspellen, dan zou je ook Istanbul kunnen overwegen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 12:03 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
DeKerstman schreef:
Kingdomino is inderdaad erg licht, Skye heb je meer (en langer) plezier van. Speelt bovendien met 2-5. Je zou eventueel ook Queendomino kunnen overwegen, daar zitten wat extra modules in ten opzichte van Kingdomino.
.

Lichtheid is misschien wel een pré hier, want die arme jongen doet al zoveel 'zware' spellen met ons mee... jullie maken de keuzestress nog groter. Istanbul, Queendomino... ik word er behoorlijk hebberig van.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 12:38 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik ben wel lichtjes jaloers op ouders met kinderen die op die leertijd al zo'n spellen aankunnen. Ofwel moet ik mijn dochter van (net) 7 dringend wat moeilijkere spellen voor haar neus zetten ofwel hebben sommigen gewoon beduidend intelligentere kinderen :wink:
Bij ons is het voorlopig nog Catan Junior (kan ze wel al mooi tactisch spelen) en Ticket to Ride Junior. Er is natuurlijk nog altijd die (net) 5-jarige die ook altijd wil meedoen...

Ik zou gewoon beide spellen aanschaffen, zijn allebei redelijk goedkoop :wink:
Skye is duidelijk de moeilijkere van de twee en toch een niveau hoger dan Carcassonne.
Aan Kingdomino beleef ik zelf ook nog steeds plezier als filler om een avond af te sluiten of te starten, maar ook niet meer dan dat.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 13:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Kingdomino is super leuk. Vooral met z’n tweeën, als je een 7x7 koninkrijkje bouwt, want dan is het behoorlijk tactisch terwijl de regels simpel blijven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 14:30 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
The Iced One schreef:
Ik zou gewoon beide spellen aanschaffen, zijn allebei redelijk goedkoop :wink:


Wat een leuke reacties allemaal. Dank! En dit gaat hem ws wel worden... gewoon allebei in huis halen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 14:42 
6. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Ik zou eerder voor kingdomino gaan owv het verschil in moeilijkheidsgraad/tactiek. Mij lijkt het moeilijk voor een kind om de waardebepaling van tegels in Skye te maken. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb bijna geen spelervaring met 7-jarige.
Skye is natuurlijk een prima cadeau voor mama en papa ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 23:52 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Kevin schreef:
Skye is natuurlijk een prima cadeau voor mama en papa ;-)

:lol:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: do 07 maart 2019, 22:57 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Edwin84 schreef:
Met Skye bedoel je toch dat spel met bieden op tegels die je aanlegt in je gebied van 999? Kan me voorstellen dat meer spellen deze titel hebben.


Curieuze opmerking. Skye is een heel specifieke verwijzing naar een Schots eiland (Isle of Skye). Lijkt me heel erg sterk (en even opzoeken bevestigt dat) dat er meer spellen zijn met deze specifieke titel. Misschien verwar je het met 'sky'? Dat komt inderdaad in veel titels voor.

Ik zou gaan voor Skye. Heeft wat meer diepgang. Kingdomino is wel erg licht (Queendomino is een betere versie, zoals gezegd). Istanbul zou ik in ieder geval sterk afraden. Suf spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: do 07 maart 2019, 23:12 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Robertopellizini schreef:
Istanbul zou ik in ieder geval sterk afraden. Suf spel.

Over curieuze opmerkingen gesproken! :lol:

Mijn kinderen begonnen met 8 en 7 dit spel te spelen en het is het eerste diepgaande spel voor hen. Ze pikten het verrassend snel op. Ik gebruik het ook als gateway game voor volwassenen.

Ik ben met mijn kinderen begonnen met Fabelfruit, Takenoko, Sushi Go en Ra(!). Bij die laatste kunnen ze nog niet goed inschatten wat de waarde van de tegels is, maar set collection spreekt hen erg aan.

Ik vermoed, zoals iemand anders al aangaf, dat bij Skye de waarde bepalen van de tegels dus ook te moeilijk is voor jonge kinderen. Maar dat hoeft voor hen spelplezier niet in de weg te staan.

Ik bedenk me net dat ze Agricola familie-editie ook leuk vonden. Zelf vond ik dat een suf spel! :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Skye of Kingdomino?
BerichtGeplaatst: do 07 maart 2019, 23:55 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Citaat:
Ik bedenk me net dat ze Agricola familie-editie ook leuk vonden. Zelf vond ik dat een suf spel!


Agricola Family speelt wat mij betreft inderdaad wat suf weg. Als je het een paar keer hebt gedaan wordt alles vrij standaard. Toch is dat een spel dat de kinderen hier graag spelen. Lekker met varkentjes en koeien enzo in de weer. Dochter 1 zet ze altijd graag in een weitje, zoon 1 slacht ze altijd meteen voor voedsel.

De waarde van kaarten moeilijk kunnen inschatten zie ik ook terugkomen hier en daar... hmmm... zoon 2 in kwestie biedt bij andere spellen (Polis) altijd teveel, iig meer dan ik, en zeer tot mijn irritatie, maar wint er wel regelmatig mee.

Ik heb inmiddels op basis van jullie leuke reacties beide spellen ingepakt en wel hier liggen. Ik verheug me zelf uiteraard ook al een beetje op zijn verjaardag. We beginnen met Kingdomino en dan zien we wel weer.

Istanbul gaat op de wenslijst voor later. Of niet. Whatever.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Skye of Kingdomino?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Kingdomino, Skye



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®