Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




58 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019, 10:41 
4. Die Burgen von Burgund (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Ik geniet tegenwoordig enorm van 7th Continent en Combat Commander Europe. Voor deze laatste staat er op BGG een enorm fijne solovariant: https://boardgamegeek.com/thread/122696 ... der-system

Als je alsnog één van de 'indianenspellen' zou aanschaffen, laat je hier dan even weten hoe die spelen? Die staan ook bij mij hoog op de verlanglijst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019, 11:03 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Stijnhoofd schreef:
AlliantieAJ schreef:
Freedom The Underground Railroad

Speelt goed solo, is in essentie een hele moeilijke puzzel maar wel thematisch sterk onderbouwd.

Orleans vind ik solo ook erg geslaagd

Glasstraat ook maar dat is enkel op basis van punten.

Orléans staat hoog op mijn lijstje, maar ik vraag me af of die waar voor z'n geld biedt; je hebt immers het basisspel plus de eerste uitbreiding nodig om solo te spelen, en dan heb je iets van drie varianten om te spelen. Hoe is jouw oordeel daarover? Is de prijs-kwaliteit (of wellicht moet ik kwantiteit zeggen) verhouding een beetje in balans?


In het basisspel uitgegeven door WGG zit reeds 1 solovariant die je kan testen. De uitbreiding met meer solo scenario's bevat ook een erg toffe coöp variant en een tof duel om met 2 te spelen.
Ik vind Orleans zeker het geld waard, ook de uitbreiding is een aanrader.
Als je het enkel voor solo spel doet dan is het misschien wel duur basis + uitbreiding.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019, 12:57 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Thanks voor de info, wist niet dat er in de WGG-doos al een solo-uitbreidinkje zat! Ik zou het eens kunnen checken, maar inderdaad, ik denk dat ik Orléans beter van mijn wishlist kan strepen, want die gaat hier alleen solo op tafel komen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019, 22:09 
5. Wingspan (2019)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Bedankt iedereen voor de nieuwe opties! "Vrijdag" heb ik zeker bekeken en koop ik misschien ook wel maar is niet helemaal wat ik zoek. Lijkt me niet echt thematisch en is misschien meer een filler? Ik weet wel dat het vrij lastig is om te winnen. Onirim heb ik de (gratis) app van, kan me niet boeien.

7th continent lijkt me wel tof maar is niet te koop (Kickstarter)?

Ik voel veel voor Nemo's war maar dit is gewoon een prijzig spel. Daarnaast veel dobbelen en geen campaign of iets dergelijks? Heb je aan het eind wel een duidelijke winst of verlies? Is het in essentie een wargame of toch niet?

Robinson blijft denk ik favoriet maar dan wel de tweede editie (laatste). Ik heb ook naar de uitbreiding gekeken maar daar is nog niet zoveel over te vinden. Zoals eerder gezegd ben ik geen fan van pure horror, ga ik de uitbreiding dan wel waarderen? Mysterie en fantasie zijn natuurlijk prima :) Weten jullie er meer van? Ik vond nog wel wat interessante info van de publisher: https://youtu.be/ODe_Lw8utBg?t=1962.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 maart 2019, 22:15 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Beide spellen die je noemt zijn onderweg! Ik heb ze allebei gekickstart - The 7th Continent zelf en Nemo’s War als review copy - dus daar kan ik later dit jaar over oordelen. Voor The 7th Continent moet je inderdaad geluk hebben, die komt niet in de reguliere retail. Misschien loop je ergens een tweedehandsje tegen het lijf, maar daar zul je waarschijnlijk voor in de buidel moeten tasten.

Nemo is niet direct een war game. Je kunt wel schepen aanvallen, maar het hangt af van het motief van Nemo of dat lucratief voor je is. Je kunt dood gaan of falen, en zodra je 215+ punten scoort, win je. Van wat ik van dit spel hoor is het een mooie solo-ervaring en bieden de diverse motieven zeer uiteenlopende spelervaringen. Als je motief War! is zul je ook veel meer gaan vechten dan wanneer je ontdekkingslustig bent.

RiderHat schreef:
Bedankt iedereen voor de nieuwe opties! "Vrijdag" heb ik zeker bekeken en koop ik misschien ook wel maar is niet helemaal wat ik zoek. Lijkt me niet echt thematisch en is misschien meer een filler? Ik weet wel dat het vrij lastig is om te winnen. Onirim heb ik de (gratis) app van, kan me niet boeien.

7th continent lijkt me wel tof maar is niet te koop (Kickstarter)?

Ik voel veel voor Nemo's war maar dit is gewoon een prijzig spel. Daarnaast veel dobbelen en geen campaign of iets dergelijks? Heb je aan het eind wel een duidelijke winst of verlies? Is het in essentie een wargame of toch niet?

Robinson blijft denk ik favoriet maar dan wel de tweede editie (laatste). Ik heb ook naar de uitbreiding gekeken maar daar is nog niet zoveel over te vinden. Zoals eerder gezegd ben ik geen fan van horror, ga ik de uitbreiding dan wel waarderen? Weten jullie er meer van? Ik vond nog wel wat interessante info van de publisher: https://youtu.be/ODe_Lw8utBg (vanaf minuut 33).



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 maart 2019, 09:49 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Stijnhoofd schreef:
Beide spellen die je noemt zijn onderweg! Ik heb ze allebei gekickstart - The 7th Continent zelf en Nemo’s War als review copy - dus daar kan ik later dit jaar over oordelen. Voor The 7th Continent moet je inderdaad geluk hebben, die komt niet in de reguliere retail. Misschien loop je ergens een tweedehandsje tegen het lijf, maar daar zul je waarschijnlijk voor in de buidel moeten tasten.

Nemo is niet direct een war game. Je kunt wel schepen aanvallen, maar het hangt af van het motief van Nemo of dat lucratief voor je is. Je kunt dood gaan of falen, en zodra je 215+ punten scoort, win je. Van wat ik van dit spel hoor is het een mooie solo-ervaring en bieden de diverse motieven zeer uiteenlopende spelervaringen. Als je motief War! is zul je ook veel meer gaan vechten dan wanneer je ontdekkingslustig bent.

RiderHat schreef:
Bedankt iedereen voor de nieuwe opties! "Vrijdag" heb ik zeker bekeken en koop ik misschien ook wel maar is niet helemaal wat ik zoek. Lijkt me niet echt thematisch en is misschien meer een filler? Ik weet wel dat het vrij lastig is om te winnen. Onirim heb ik de (gratis) app van, kan me niet boeien.

7th continent lijkt me wel tof maar is niet te koop (Kickstarter)?

Ik voel veel voor Nemo's war maar dit is gewoon een prijzig spel. Daarnaast veel dobbelen en geen campaign of iets dergelijks? Heb je aan het eind wel een duidelijke winst of verlies? Is het in essentie een wargame of toch niet?

Robinson blijft denk ik favoriet maar dan wel de tweede editie (laatste). Ik heb ook naar de uitbreiding gekeken maar daar is nog niet zoveel over te vinden. Zoals eerder gezegd ben ik geen fan van horror, ga ik de uitbreiding dan wel waarderen? Weten jullie er meer van? Ik vond nog wel wat interessante info van de publisher: https://youtu.be/ODe_Lw8utBg (vanaf minuut 33).



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Smaken verschillen, ik vind vrijdag wel thematisch, je kan er net op het eiland beland helemaal niets van, je trekt veroudering kaartjes, wordt seniel en sterft na een aanval van wilde dieren omdat je niet genoeg veerkracht meer hebt. Of je bouwt een vlot en weet met veel moeite de piraten te verslaan. Ligt in de ramsj op deze site voor een paar euro.

Aan de andere kant is het aan tafel zitten en klooien met kaartjes schuiven en na een tijdje weer alles in de doos opruimen.

Gisteravond de handleiding van Mage Knight doorgenomen, zitten veel overeenkomsten met bovenstaande in. Dus wat zoek je eigenlijk?

Ad Nemo: heb 2 vpg spellen, ottoman en dn, maar dat single d6 to hit gaat mij snel vervelen.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 19:33 
5. Wingspan (2019)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Stijnhoofd schreef:
Beide spellen die je noemt zijn onderweg!

Ik ben benieuwd naar jouw review!

kosterix schreef:
Smaken verschillen, ik vind vrijdag wel thematisch, je kan er net op het eiland beland helemaal niets van, je trekt veroudering kaartjes, wordt seniel en sterft na een aanval van wilde dieren omdat je niet genoeg veerkracht meer hebt. Of je bouwt een vlot en weet met veel moeite de piraten te verslaan. Ligt in de ramsj op deze site voor een paar euro.

Aan de andere kant is het aan tafel zitten en klooien met kaartjes schuiven en na een tijdje weer alles in de doos opruimen.

Gisteravond de handleiding van Mage Knight doorgenomen, zitten veel overeenkomsten met bovenstaande in. Dus wat zoek je eigenlijk?

Ad Nemo: heb 2 vpg spellen, ottoman en dn, maar dat single d6 to hit gaat mij snel vervelen.


Dan moet ik Vrijdag dus ook gewoon kopen :D Ik zag 'm alleen niet zo snel in de markt van dit forum?
Mage Knight schijnt inderdaad ook een topper te zijn maar prijzig, lang en complexer? Is dit niet meer iets voor een volgende stap?

Robinson Crusoe was inmiddels besteld en ook al geleverd, ik ben erg benieuwd!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 16 maart 2019, 12:29 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
AlliantieAJ schreef:
Ik vind Orleans zeker het geld waard, ook de uitbreiding is een aanrader.
Als je het enkel voor solo spel doet dan is het misschien wel duur basis + uitbreiding.

Dit. Orléans is fantastisch, maar enkel voor solo zou ik het niet aanschaffen.

Citaat:
Op zoek naar het beste solo spel (Robinson Crusoe?)


Lord of the Rings: The Card Game.


Maar voor een minder persoonlijke mening: de leden van het 1 Player Guild op BoardGameGeek maken jaarlijks een lijst met de allerbeste solo spellen aller tijden. Mage Knight wint ieder jaar.

https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... 0-1-and-b/

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 maart 2019, 23:39 
3. Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island (2012)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Inmiddels heb ik Robinson Crusoe twee keer kunnen spelen. De eerste keer was meer het opzetten van het spel en het leren van de regels, wat een handleiding! Wel duidelijk.

Vanavond de tweede keer dus en nu het echte werk op leven en dood, letterlijk. :)

Wat een spel! Ik heb nog nooit zo'n spanning gevoeld (zeker de laatste paar ronden!) in een solo bordspel, waarschijnlijk überhaupt niet in een bordspel. Kortgeleden met een groep Nemesis gespeeld, dat kwam een beetje in de buurt.
Robinson vind ik thematisch heel sterk. Regelmatig voelt de ellende die over je heen komt niet echt willekeurig aan en weet het je precies dwars te zitten in wat je van plan was. Het straft je keihard af en breekt ook regelmatig direct af wat je net hebt opgebouwd.
Aan het begin voelt het als een rustige worker placement met voldoende keuze aan acties en dan opeens komen de straffen...

Het beginnen met vrijwel niets vind ik erg gaaf. Daarnaast lijken de keuzes er ook echt toe te doen. Ik ben benieuwd hoe groot het deel strategie is en welk deel geluk of pech is.

Aan het einde van ronde 8 (scenario 1) stierf ik van honger en kou. :cry: Friday en de hond leven nog lang en gelukkig. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2019, 01:12 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Fijn om te horen! Ik blijf hem ook geweldig vinden. Er zit zo veel sfeer in die doos, zo veel thema en zo veel herspeelbaarheid, je krijgt echt heel veel waar voor je geld. Ook al zijn de regels slecht geschreven en ben je de eerste potjes bezig met regels checken om de haverklap (geloof mij maar als ik zeg dat je nog dingen tegen gaat komen die je verkeerd deed) , dit spel laat je niet los als het je in z’n greep heeft.

Zijn de kaarten en gebeurtenissen random en onvoorspelbaar? Zeker! Is dat erg? Nee. Thematisch? Hell yeah - het is misselijk wat je nu weer tegen gaat komen op een eiland dat je niet kent!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2019, 09:46 
1. War of the Ring (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
BaSL schreef:
Lord of the Rings: The Card Game.


Weeral veel te lang geleden dat deze nog een keer op tafel kwam. Thematisch top, enorm uitdagend en hoge herspeelbaarheidsfactor.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2019, 21:55 
7. Raja's Van De Ganges (2017)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Obelix schreef:
BaSL schreef:
Lord of the Rings: The Card Game.


Weeral veel te lang geleden dat deze nog een keer op tafel kwam. Thematisch top, enorm uitdagend en hoge herspeelbaarheidsfactor.

Ik ga dit eens goed bekijken. Bedankt!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2019, 21:58 
4. Comanchería: The Rise and Fall of the Comanche Empire (2016)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Vandaag poging vier van het Castaways scenario van Robinson Crusoe, pfff :D
Het verslag staat hier.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2019, 14:27 
5. Wingspan (2019)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Inmiddels heb ik Robinson Crusoe 6 keer gespeeld en ik kan niet wachten tot ik weer een spelletje kan spelen :D Ik vind het een geweldig en verslavend spel. De uitbreiding (pre-order) plus een aantal promo's van het basisspel zijn inmiddels ook besteld!

Even een vraagje: ik heb bij mijn spellen nog nooit kaarten gesleeved, moet ik dat bij deze wel doen? Ik twijfel. Ik verwacht het nog heel vaak te gaan spelen en in veel Robinson Crusoe video's/reviews zie ik sleeved kaarten voorbijkomen... Maar ik vind sleeves niet mooi en heb liever de kaarten zelf vast. Ook valt het wel mee hoe vaak de kaarten geschud moeten worden.
Daarnaast, welke sleeves moet ik hebben en wat zijn de kosten?

Gebruiken jullie sleeves voor Robinson Crusoe?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2019, 18:01 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Agent Decker, Postcard Dungeon, Pocket Landship zitten in de tas, ik ga ze komende dagen uitproberen en laat wel weten of ze leuker zijn dan Palm Island of Sprawlopolis. Darkest Dungeon thuisgelaten. Adventure of D is ook leuk solo.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
58 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Solo  
 Feed - Onderwerp - Op zoek naar het beste solo spel (Robinson Crusoe?)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®