Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 aug 2019, 15:05 
3. De Weerwolven van Wakkerdam: Het Dorp (2009)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Wat een fijne adviezen allemaal, bedankt voor het meedenken. Ik heb heel wel wat leuke tips langs zien komen.

nordschleife schreef:
-This war of mine
-7th Continent (wat lastiger te verkrijgen)
-Letters from Whitechapel


Letter from Whitechapel klinkt erg leuk, past ook wel bij wat we graag spelen volgens mij. Prijs is ook nog goed te doen.
The Iced One schreef:
Persoonlijk ben ik wel fan van het recente 'Underwater Cities'. .


Klinkt ook goed!
Stijnhoofd schreef:
Ik weet niet hoe lang-‘ie duurt, maar als je een langer durend spel zoekt en je vindt Patchwork al leuk, dan zou je een stap omhoog kunnen doen naar Odin.


Oh nice! Patchwork is echt een fijne filler, als we daar een langere versie van kunnen vinden is dat een goed idee. Dank voor je tip.

Bridget schreef:
Rococo is een spel waarbij je goed moet plannen, welk karakter (meester, kleermaker of leerling) speel je uit om welke actie te doen? Stoffen verzamelen, daarmee jurken (dames) of rokkostuum (mannen) maken (kopen), in welke zaal van het paleis laat je de mensen feest vieren?
Werknemers kun je ontslaan of nieuwe aannemen, dus zorg voor een goede set kaarten (deckbuilding).


Als we een beetje dezelfde smaak hebben, dan moet dit haast wel de winnende tip zijn he ;) Ik ga ook zeker even naar je andere aanraders kijken. die kunnen dan mooi op de feestdagenvraaglijst!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 15 aug 2019, 15:14 
1. Ticket to Ride: Europa (2005)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
larsje86 schreef:
Through the Ages is een geweldig spel, maar misschien nog een stap te ver?

Viticulture vind ik zelf ook geweldig, duurt z'n anderhalf uur. Maar is niet langer dan Agricola (niet de familie editie). Wat zoek je voor de rest? Alleen de duur is nogal moeilijk, moet het qua moeilijkheidsgraad ook zwaarder zijn dan de spellen die je noemt? Of juist niet?


Hmm, voor een spel dat de hele middag duurt mag het wel een beetje moeilijker zijn dan wat we nu doen. Dan blijft het een goede uitdaging. Met het niveau van Patchwork ga ik me wel vervelen ;) Through the Ages klinkt goed, misschien kan ik hem eens lenen van iemand in mn omgeving die m heeft, dan kan ik kijken of hij te lastig is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 15 aug 2019, 17:23 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Misschien is een legacy/campaign spel ook een idee? Het uitkijken naar wat er komt, zorgt dan voor de spanning en het houdt je een middag bezig als je bijvoorbeeld 2 spelletjes achter elkaar speelt.

Zo speelden wij zelf al met succes Pandemic Legacy seizoen 1. Charterstone beviel me wat minder. Maar er zijn tegenwoordig tig van dergelijke spellen.

Overige gepasseerde voorstellen vind ik ook al prima: Robinson Crusoe, Great Western Trail, Tzolkin, Rococo, GoT,...
Spellen die ik nog niet zag passeren en die wat complexer zijn, wat langer duren en je thematisch niet tegensteken: Orleans, Terra Mystica, Mombasa,...

Vind het eerlijk gezegd een moeilijk criterium om tips over te geven: voor mij is een te lange speelduur soms een afknapper en het hangt bovendien erg af van het aantal spelers en de spelersgroep (sommige spelers overdenken alles en dan heb je veel downtime. De middag is dan wellicht gevuld, maar bezorgt me minder plezier). Maar ik denk dat veel van de hier eerder genoemde spellen je wel dat "middag vol spanning, opgeslorpt worden in het spel en de tijd uit het oog verliezen gevoel" gaan geven

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 14:49 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
The Iced One schreef:
Persoonlijk ben ik wel fan van het recente 'Underwater Cities'. De regels vallen goed mee en zijn duidelijk geschreven, maar de mogelijkheden tijdens je beurt bieden ondanks de relatieve eenvoud van wat je mag doen tijdens je beurt (kies een actieplek op het bord én speel een kaart) toch erg veel diepgang. Met 4 duurt dit spel veel te lang, met 3 is het ook zeker 3u. Met 2 zou je op dik 2u klaar moeten kunnen geraken, afhankelijk van de AP (analysis paralysis). Het mooie is ook dat er een speciale kant van het bord is speciaal voor 2 spelers.


Ik vind underwater cities fantastisch spelen, zeker met 2 of 3, maar met vier vind ik het een te lange zit waarin je vooral aan het wachten bent op anderen.

Ik sluit me ook aan bij tzol'kin en Great western Trail en Orléans. Kijk voor die laatste ook of je hem met de eerste uitbreiding kunt krijgen. Die geeft scenarios, bijvoorbeeld voor 2 spelers en een coopvariant.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 16:18 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Beverwijk
Simpelweg omdat ik ze nog niet voorbij heb zien komen:

Scythe en Terra Mystica/Gaia Project (mijn voorkeur gaat naar Gaia Project uit, maar als je een goeie deal kunt scoren op Terra Mystica, go for it!)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 16:43 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Gaia project zou nog kunnen ja, hoewel beter maar 3 denk ik, niet? Er is toch wel enige interactie op het bord nodig...
Scythe zou ik niet met 2 spelen.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 17:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Rococo vind ik een heel leuk spel maar duurt niet langer dan anderhalf uur.

Diplomacy duurt ook lang.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 18:00 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
pieter.schutz schreef:
Ik sluit me ook aan bij tzol'kin en Great western Trail en Orléans. Kijk voor die laatste ook of je hem met de eerste uitbreiding kunt krijgen. Die geeft scenarios, bijvoorbeeld voor 2 spelers en een coopvariant.


Orleans + Voorspoed en Belegering + 1! Middagje samen bezig met de coop. Topspel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019, 13:54 
5. Dixit (2008)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Ik hoor het al, Orleans moet ook duidelijk op het lijstje! Dank voor de tip :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2019, 13:57 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Beverwijk
The Iced One schreef:
Gaia project zou nog kunnen ja, hoewel beter maar 3 denk ik, niet? Er is toch wel enige interactie op het bord nodig...
Scythe zou ik niet met 2 spelen.


Met het nieuwe modulaire bord is dat anders nog beter te doen ;)
(Kun je de beschikbare ruimte op het bord mee beperken, wat spelerinteractie bevordert). Overigens heb ik menig potje met z'n tweeën gespeeld en ik vond ze niet minder leuk dan met 4+, sterker nog, ze verliepen zelfs nog een stukje sneller en efficiënter ook.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2019, 14:08 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
smuey schreef:
The Iced One schreef:
Gaia project zou nog kunnen ja, hoewel beter maar 3 denk ik, niet? Er is toch wel enige interactie op het bord nodig...
Scythe zou ik niet met 2 spelen.


Met het nieuwe modulaire bord is dat anders nog beter te doen ;)
(Kun je de beschikbare ruimte op het bord mee beperken, wat spelerinteractie bevordert). Overigens heb ik menig potje met z'n tweeën gespeeld en ik vond ze niet minder leuk dan met 4+, sterker nog, ze verliepen zelfs nog een stukje sneller en efficiënter ook.

Maar dat komt waarschijnlijk omdat je niet zo lang hoeft te wachten tot je beurt. Dan kun je gewoon onthouden wat je wilde doen :angel:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 aug 2019, 09:37 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Scythe met 2 kan prima. Ik zou dan wel twee facties kiezen die bij elkaar in de buurt liggen, met maximaal 1 homebase ertussen.

En inderdaad, het modulaire bord biedt uitkomst. Het bord biedt ruimte voor 4 variabele tegels met 7 hexes erop. Je hoeft die 4 echter niet allemaal te gebruiken. Met 2 spelers zijn 2 of misschien zelfs 1 tegel(s) voldoende.

Met 2 spelers kun je ook overwegen een Automa-factie toe te voegen. Dankzij de ScytheKick-app is die heel handig te managen. (Werkt alleen - nog - niet met het modulaire bord, maar ontwikkelaar is daar wel naar aan het kijken.)

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 aug 2019, 23:01 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Civilization

Hier deden we vroeger nog wel eens langer dan een middagje over...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2019, 09:12 
9. The Game (2015)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Mocht iemand het nog willen weten, we hebben uiteindelijk Odin gekozen :) En de eerste 2x spelen bevallen goed!

Orleans gaat op het lijstje voor de feestdagen. Bedankt voor alle tips!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2019, 09:48 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Maricken schreef:
Mocht iemand het nog willen weten, we hebben uiteindelijk Odin gekozen :) En de eerste 2x spelen bevallen goed!

Orleans gaat op het lijstje voor de feestdagen. Bedankt voor alle tips!

:thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Spel voor een hele middag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: skydivekoekerd en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®