Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





40 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 11:40 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
Zouden jullie mij kunnen helpen met een leuk spel?
Voor mijn vriend wil ik een bordspel kopen als cadeau. We vinden het erg leuk om bodspellen te spelen, en voor een meer ingewikkeld spel deinsen wij niet terug.

Spellen die wij hebben en met heel veel plezier spelen:
- Orleans
- Great western trail
- Agricola
- Smallworld (met de kaarten uitbereiding)
- Carcasonne (uitbereidingen)
- Pandemic ( alle 3 de uitbereidingen en de pandemic legacy)
- Ticket to ride
- Legende van Andor
- Stenentijdperk
- Machi Koro (uitbereidingen)

Ik ben echt opzoek naar een "wauw wat een tof spel"! En zie een beetje door de bomen het bos niet meer :roll:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 12:41 
1. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 145
Woonplaats: Culemborg
Kemet vind ik erg tof.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 13:32 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Azul is niet echt een expert-spel, maar vind ik altijd heel leuk.

En misschien iets als Terraforming Mars? Je lijstje heeft voornamelijk Euro's, dus denk dat die er zeker bij past.

Of iets lichters, Tikal is ook super ^^


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 13:36 
1. De Vorsten van Florence (2000)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Spelen jullie vooral met 2 of meestal met meer?

En ik zie door de bomen het bos ook vaak niet meer... :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 13:47 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Wij zijn zeer gecharmeerd van Rajas van de Ganges. Die speelt uitstekend met 2 spelers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 13:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 542
Woonplaats: Emmeloord
Als engels geen probleem is, Viticulture? Een van mijn favoriete spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 13:56 
4. Nemesis (2018)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Ik vind Gugong een toppertje én hij speelt met 2-5 allemaal even goed (met 5 misschien net iets minder, maar dan toch met 2-4).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 14:30 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
EEMBC schreef:
Spelen jullie vooral met 2 of meestal met meer?

En ik zie door de bomen het bos ook vaak niet meer... :wink:


Dat wisselt. Het liefst een spel wat goed is met zijn 2e, maar ook met meer gespeeld kan worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 14:35 
Jakkiebak!

Berichten: 60
Woonplaats: Herent
Ik zou voor underwater cities gaan. Speelt met alle spelersaantallen goed. Met 4 misschien wat lang, maar hangt ervan af wat je gewoon bent. Topspel van Essen 2018 voor mijzelf en mijn vriendin.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 14:36 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Erg lastig omdat je een Wauw spel zoekt. Dit verschilt zo per persoon. Je weet pas na spelen of het een Wauw spel is.

Co op zou ik Robinson Crusoe aanraden

Tegen elkaar Tzolkin


Echte Wauw factor als je van het genre houdt: Bloodrage of Rising Sun

Eventueel Gloomhaven. Spel moet je wel liggen maar heeft zeker wauw factor.

Wel samen inleggen want aantal spellen
Zijn redelijk aan de prijs.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 14:49 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
Kemet ziet er erg mooi uit! Mooie vormgeving.

Terraforming Mars lijkt me erg leuk. Net een revieuw gelezen waarin ook Agricola en Kolonisten genoemd werd als vergelijking. Dat spreekt mij aan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 14:51 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
Bloodrage of Rising Sun hebben we al vaker naar gekeken. Maar toch houd de hoge prijs me tegen. Ik wil best meer betalen voor een goed spel, maar ik heb het gevoel: " is het het wel waard?" En helaas weet je dat pas als je het spel (meerdere keren) gespeeld hebt


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 14:52 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
Gloomhaven ziet er erg tof uit ook!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 14:58 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
underwater cities word weer vergeleken met Terraforming Mars. Dus die zal dan ook goed passen.. Jammer dat deze alleen gepreorderd kan worden (volgens mij is dat geen correct woord :D ) Word in Januari verwacht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2018, 15:16 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Tja, op dit soort vragen komen altijd de top-3 lijstjes van ieders persoonlijke voorkeuren naar voren en zit je met een waslijst waar je alsnog weinig aan hebt. Uit je lijst zijn Orleans en Great Western Trail waarschijnlijk de zwaarste. Ik kan een aantal spellen opnoemen die mijn euro-hart erg aanspreken, die mijns inziens een redelijk breed publiek aanspreken en die tot nu toe blijvertjes gebleken zijn:

(in oplopende spelersaantallen)

Shakespeare: Een interessante twist op een mix van action selection/worker placement. Je wil een zo'n goed mogelijke toneelvoorstelling opvoeren waarbij je kiest tussen fantastische acteurs en actrices in vodden danwel topkostuums of juist een schitterend opgebouwd decor. Het is echt sprokkelen in dit spel. Er zijn maar een handjevol punten te halen en op het eind wil ook al het ingehuurd personeel het salaris nog eens uitbetaald krijgen. Stressen met schaarste, maar ik vind het een stuk prettigere druk dan in Agricola. Het ziet er nog eens mooi uit ook.

Tzolk'in: Worker placement plus. Een schitterende mix tussen typisch euro-resource conversion, lange termijnplanning en timing. Leukst met vier, anders wordt het voor de betere speler iets te voorspelbaar. Vermoeit na zoveel jaar nog steeds niet. En de grote tandwielen lijken een gimmick, maar zijn het zeker niet. Tot nu toe het magnus opus van deze designers.

Vorsten van Florence Eén van de betere biedspellen die ik ken. Tijdens het spel probeer je zoveel mogelijk spullen te vergaren om je personages de mooiste werken te laten produceren. Maar hoeveel mag dat kosten? En wanneer doe ik wat? De constante strijd om de schaarse onderdelen zorgt voor veel interactie. Wie piekt er op het juiste moment? Speel dit spel vooral met z'n vijven.

Bonus:
Lewis & Clark: Een race over rivieren en bergen waarbij kaartmanagement, resourcemanagement en timing essentieel zijn voor de winst. Fantastisch artwork, 60 unieke karakters maar een behoorlijke breinbreker. Is het leukst met z'n drieën. Daarboven begint de speellengte te knellen. Voor sommigen geeft het plannen en de druk van het racen schijnbaar wat stress - daardoor misschien voor een iets kleiner publiek geschikt.

NB. Terraforming Mars werd hierboven genoemd en is ook een prima suggestie. Lijkt namelijk ook veel mensen aan te spreken en speel ik ook graag. Een eenvoudig spel waarbij de "inwerktijd" vooral gaat zitten in de grote hoeveelheid unieke kaarten. Er zit alleen niet heel veel strategische diepgang in.

NB2. Ik zou ook nog Scythe kunnen noemen, maar die is toch net wat duurder dan bovenstaande spellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
40 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Expert spel als cadeau, wat is een aanrader!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®