rober
|
Geplaatst: do 27 okt 2011, 13:18 |
|
|
De mechanismen zijn leuk. Het spanningselement van de overval werkt ook prima. Alleen het gepriegel met al die kleine fisches en straatjes maakt het spel wel wat gevoelig. Constant ben je bezig alles weer recht te leggen en dat is wat jammer.
7
|
|
Omhoog |
|
BaSL
|
Geplaatst: zo 13 nov 2011, 10:24 |
|
|
Singapore is een zeer leuk bouw/puzzel/loop/activeer spel. Is dat een duidelijk omschrijving? Niet echt. Maar goed, ik hou wel van zulke spellen. Gebouwen bouwen, routes leggen, profiteren van anderen, blokjes in geld omzetten, geld in punten, geld in blokjes, blokjes in punten, dat soort mechanismen in een redelijk snel en zeer overzichtelijk spel. Mooi! Ik hou er van.
8
|
|
Omhoog |
|
Willy the Kid
|
Geplaatst: zo 13 nov 2011, 12:24 |
|
|
Het spel zit goed in elkaar en kan vooral in de laatste ronde nog een enorme omwenteling krijgen qua score. Toch heeft het spel geen verpletterende indruk achtergelaten. Zal absoluut meespelen als iemand anders het op tafel legt, maar ik denk niet dat ik het zelf ooit zal voorstellen.
6
|
|
Omhoog |
|
cymric
|
Geplaatst: do 19 jul 2012, 01:26 |
|
|
Een spel van de auteur van King of Siam laat je niet zomaar lopen. Helemaal niet als het erop lijkt dat de goede man een tegellegmotor à la Glen More heeft opgenomen. Nu werd Peer een beetje pissig toen een speler hem op nogal botte wijze van plagiaat beschuldigde—wat ik ook zou worden—maar zijn weerwoord dat Singapore in niets lijkt op Glen More vind ik ook niet helemaal juist.
Maar tijdens het spelen van dit spel sloeg genadeloos de twijfel toe. Ten eerste: hebben die turfmannekes in Tweede Exloërmond het spel wel eens gespeeld met het geleverde materiaal? Medunkt van niet, namelijk. De staafjes en schijfjes en pionnetjes bedekken het actiegedeelte van de tegels op een onhandige manier, en met veel staafjes op een tegel is er nauwelijks ruimte om er iets anders op kwijt te kunnen. En dat voor ruim €30. Dikke facepalm, dus. Maar goed, dat is uiterlijk, en dat is de auteur niet aan te merken. Dus het innerlijk is toch wel okee? Nou... misschien, maar ik weet niet waar ik dan zou moeten zoeken. Er zit een nadrukkelijk topologisch element in het spel, dat je van tegel naar tegel kan wandelen en zo je acties optimaal kunt uitkienen. Waarom mag ik dan maar 3 tegels ver lopen op een veld dat +/- 7 bij 5 groot wordt...??! Voeg er dan aan toe dat het spel neerkomt op verschillend gekleurde kubusjes volgens verschillende wisselkoersen in geld en punten om te zetten, en dat de illegale opium nu niet zó interessant is om er veel aandacht aan te spenderen. Ai. Toegift: de tegelstapels zijn zó afgesteld dat de klappers pas aan het einde worden gemaakt: een constante maar kleine doorlopende stroom creëren is nauwelijks mogelijk. Hmmmmm. En dan, het pièce de résistance: een bot 'bash the leader'-mechanisme in dat de zwakste speler mag aanwijzen waar iedereen nieuwe tegels gaat aanleggen en planning dus regelrecht in het honderd schopt.
Je vraagt je op een gegeven moment af of de opium in de testfase echt of nep was. Echt dood- en doodzonde. Er schuilt zo-veel potentie in dit spel, en om het dan zo af te zien gaan... Nee. Het huilen staat me nader dan het lachen.
3
|
|
Omhoog |
|
pleunie.william
|
Geplaatst: ma 06 aug 2012, 19:46 |
|
|
Voorlopig met een cijfer gewaardeerd, m'n mening komt eventueel later nog...
6
|
|
Omhoog |
|
ravinck
|
Geplaatst: ma 06 aug 2012, 21:45 |
|
|
prima spel met veel spelmogelijkheden. toch jammer dat de illegale handel niet veel meer lucratiever is.
7
|
|
Omhoog |
|
r56ygf
|
Geplaatst: do 30 apr 2020, 12:19 |
|
|
|
Omhoog |
|