Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2014, 20:33 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Nog een maand te gaan en er zit er opnieuw een speljaar op !
Wat was nieuw voor je in november in 2014 en hoe verging het de spellen die nieuw waren in november 2013 ?
Draadje Nieuw in november 2013 en november 2012 : http://www.bordspelmania.eu/spellencafe/topic10767.html

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2014, 20:39 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Nieuw in november 2014 waren:

:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: Starwars Imperial Assault
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Imperial Settlers
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Nexus Ops
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: the Golden Ages

:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Draco Magi
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Machi Koro
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Port Royal
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Biblios
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Archeology: the Cardgame
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: 7 Days of Westerplatte
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Die Säulen der Erde: das Kartenspiel

:ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster: Pirates: the Card Game
:geenster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster: Colt Express

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Ruud2009 op wo 03 dec 2014, 13:47, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2014, 20:57 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
November was de recordmaand van de afgelopen 2 jaar, en waarschijnlijk aller tijden als je mijn Yomi plays niet meetelt ;) Dit was mede door een bordspellenweekend en de finale van het seizoen bordspellentoernooien.

Nieuw in november 2014 :
Santiago de Cuba :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Een van de ontdekkingen van de afgelopen maanden. Heel leuk spel speelbaar in het uur en ook heel leuk met 2 !

Lancaster :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Werd tijd dat ik deze eens speelde en was er direct weg van. Gespeeld met 3 en met 5 en dit is een gigantisch verschil maar beide even leuk op zijn manier. Met 5 is het een spel van 'geordende chaos', en ik hou van zulke spellen !

Geharrewar in de Shushi-bar :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Ok, misschien iets leuker dan regenwormen.

Castles of Mad King Ludwig :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Leuk spel met een apart legmechanisme. Beetje onduidelijke regels wat mag en niet mag maar los hiervan zeker voor herhaling vatbaar ! Startspeler lijkt me een vrij groot voordeel te hebben.

Doodle City :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Niet slecht voor een Yahtzee-stijl spel ;)

Five Tribes :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Erg origineel spel met vele scoremogelijkheden. Best niet spelen met mensen die last hebben van 'paralysis analysis' ;) Ook hier startspeler voordeel maar je kan je startpositie tenminste kopen ;)

Flash Point: Fire Rescue :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Heb genoten van dit coop spel, speelt enorm vlot !

Greed :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuke filler met een thema dat de laatste tijd erg in lijkt te zijn, misdaad. 7 wonders doorgeefsysteem.

Horus :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Op zich geen slecht spel, maar voor mij het spel met het grootste voordeel voor een startspeler dat ik ooit heb gespeeld.

Illegal :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Chiro/scouts gevoel party game. Ben ik persoonlijk niet voor maar voor een keer is het wel leuk. Weer misdaad thema ;)

K2 :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Leuk spel over het beklimmen van de K2, maar duurt te lang voor wat het maar is.

Robin :halfster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster:
Ik doe zelfs geen moeite om te omschrijven hoe slecht ik dit spel vind. Helft van de spelers was op den duur gewoon kaarten aan het weggeven in de hoop dat iemand het spel zou gedaan maken, mijn inclusief en daarvoor moet ik een spel al heel slecht vinden voor ik dit overweeg ...

Takenoko :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk spelletje met een vrij grote geluksfactor, speelt snel, schattig thema.

Tiny Epic Kingdoms :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Was niet echt onder de indruk van dit spel. Het speelt ok en de verschillende eigenschappen van de rassen zijn ok, al zijn de rassen allesbehalve origineel. Het 'tiny' aspect stoort me wel, ik denk dat ze beter een gewone versie hadden gemaakt.

Wazabi : :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Leuke hersenloze filler met dobbelstenen.

Nieuw in november 2013 :
Concordia : :thumbup: :thumbup: Misschien in mijn top 10, komt regelmatig op tafel !
Coup : :thumbdown:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2014, 21:20 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
November was een topmaand! 94 spellen gespeeld, waarvan 35 verschillende.

De volgende waren nieuw:
Can't Stop :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Een heerlijk push-your-luck spel! Alleen nog online gespeeld, offline versie op SpSp (gebruikt) was aan de prijs, dus laten liggen.

BraveRats :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Blind gekocht op SpSp. Voorganger van Love Letter en bijna net zo leuk. "Nadeel" is dat deze alleen met 2 spelers kan, maar speelt erg vlot, dus komt zeker vaker op tafel.

Machi Koro :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk spel, ontdekt op SpSp en meteen aangeschaft. Thuis is deze ook goed in de smaak gevallen, een spel dat je aan iedereen kunt voorleggen, want speelt heel soepel.

Big City :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Stond al een jaar in de kast, nu eindelijk eens geprobeerd en is goed bevallen.

AquaSphere :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Blind gekocht op SpSp (had geen tijd om het uit te proberen). Pas een keer gespeeld, maar smaakt absoluut naar meer. Vraagt veel planning en vooruit denken, geluksfactor is eigenlijk niet aanwezig.

Bison: Thunder on the Prairie :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Deze viel nogal tegen, de regels waren niet erg duidelijk, pas aan het eind begrepen we wat de bedoeling was en dan nog zijn er wat dingen die niet uit de regels blijken. Dat is jammer, want van Kramer & Kiesling was ik beter gewend.

Camel Up :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Een kort potje gespeeld op SpSp en toch maar laten liggen, want niet/onvoldoende geschikt voor 2. Ziet er wel erg leuk uit.

Clover :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Een keer gespeeld en dat was best vermakelijk, maar vooralsnog niet aan de collectie toegevoegd.

Crokinole :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Een keer gespeeld op SpSp en dat was wel aardig, maar gezien de prijs van de borden laat ik dit aan mij voorbij gaan.

Cuba :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Deze lag ook al maanden in de kast te wachten en dit bleek een erg leuk spel. Wil ik graag nog eens proberen.

Diamonds :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk kaartspel met diamantjes, was best vermakelijk. Komt waarschijnlijk niet in de verzameling.

Greed :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk maffiaspel in de trend van 7 Wonders (kaartje spelen, kaarten doorgeven). Zit leuk in elkaar.

Istanbul :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Erg leuk spel, blind gekocht op SpSp (had geen tijd om het uit te proberen) en eerste indruk is erg positief.

Level X :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Is me niet bijgebleven....zegt waarschijnlijk genoeg.


Nieuw in november 2013:
Zwarte Kater :thumbdown:
Boss Kito :thumbdown:
Orchard :thumbdown:
De Poorters van Nieuwstad :thumbdown:
Block It! :thumbdown:
Buster Balloon :thumbdown:
Paniek! :thumbdown:
Metropolys :thumbup:
Small World :thumbup:
Speed Cups :thumbdown:
Tigris & Euphrates :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 10:32 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
November was weer een ok maand.
33 spellen gespeeld, waarvan 27 verschillende.
De volgende waren nieuw;

:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Genius
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Imperial settlers
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: The Builders: Middle Ages
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Carnac
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Patchwork
:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Founders of the Empire
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Lost Legacy
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Palmyra
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Hare and Turtoise
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Planes
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Arena: Rome II
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: La Cucaracha
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: Five Tribes
:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Piraten Kapern
:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Tsuro
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Dragonscroll
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Kobayakawa
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Beasty Bar

Wat is er gebeurd met de nieuwe spellen van november 2012?

:thumbdown: :ster: Carcassonne Stille Zuidzee
:thumbup: :halfster: Get Bit!
:thumbup: :ster: CV
:thumbup: :halfster: Pittige Pepers
:thumbup: :ster: Sanssouci
:thumbup: :ster: Buccaneer Bones
:thumbup: :ster: the Three Little Pigs
:thumbdown: :halfster: Russian Railroads
:thumbdown: :halfster: Luchador!
:thumbdown: :ster: Yunnan
:thumbup: :ster: Kashgar
:thumbup: :ster: Sushi draft!

Hmm, toch wel wat blijvertjes dus :thumbup:


:thumbdown: Niet meer op tafel geweest
:thumbup: wel nog op tafel geweest
:geenster: hoeft ook niet meer
:halfster: om het even
:ster: mag wel weer eens

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 13:32 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Machi Koro Sterk, simpel spel. Hoge geluksfactor, maar ik hou wel van het engine-building. Zal nog vaker op tafel komen!

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Colors of Kasane Oef, mijn vrouw keek even raar toen we met vier volwassen mannen kimono's gingen maken... Maar een mooi spel! Erg leuk systeem waarbij je uit een grid van kaarten van boven naar beneden de kaarten probeert te scoren die jou het meeste opleveren. Top!

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Himalaya Eindelijk op tafel! Ook hier een redelijke geluksfactor, maar speelplezier maakt veel goed. Pick-up-and-deliver in mooie uitvoering. Ik dacht dat hier een reprint van zou komen? Niets meer van gehoord. Hm. Blijkbaar is dat Lords of Xidit.

:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Moscow to Paris Geinig kaartspelletje met wat Ticket to Ride elementen met een twist. Leuk, aardig, niet meer, niet minder.

:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Rifugio Hmmm... Moet eigenlijk nog eens op tafel. Leuk eerste potje - ideale routes zoeken door de bergen en je tegenstander te slim af zijn. Op zoek naar bezienswaardigheden die punten opleveren. Wil ik graag nog eens doen.

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Samsara Erg mooie uitvoering. Gaaf abstract spel, maar niet iets waar ik sterk in ben... Mancala variant.


BaSL schreef:
Katoiz Mooie abstract. Wil ik nog eens proberen.
La Cucaracha Grappig en irritant. Ehm. Tja. Als iemand het vraagt, wil ik nog wel eens meedoen.
Qwixx Leuk dobbelvermaak. Zal wel snel in mijn collectie komen, vermoed ik.


2012:

BaSL schreef:
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Onirim Erg leuk solospelletje. Mooi uitgevoerd, snel, uitdagend.

:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Vegas Erg licht, maar leuk.

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Macao Mja. Na 2 potjes ben ik wel positief gestemd over deze Feld. Moet nog wel eens vaker op tafel komen.

:ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster: Asterix Adventure Game: Operation Britain Meh. Saai. Maar gelukkig ben ik een Asterix fan! (Geruild in de Spel Mathtrade)

:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Het Grote Basisschoolspel Trivia + renspel. Ach, de vragen zitten goed in elkaar. 't Is verder niet zo interessant als spel.


Onirim is nog flink wat keren op tafel gekomen; blijft een mooi spelletje. Macao ben ik meer gaan waarderen. Speel ik graag! Vegas komt met de familie wel op tafel; leuk dobbelvermaak.

Vegas en Qwixxx komen nog wel eens op tafel met familie of andere af-en-toe-spelers. :thumbup:
Macao is een topper - die wil regelmatig nog eens op tafel verschijnen.

De rest is buiten Onirim (blijft goed!) niet meer gezien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 14:03 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Nieuw in November 2014:

Warhammer Conquest :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

Nieuwste LCG van FFG. Ingestapt met lage verwachtingen. Kon echter niet beter uitgevallen zijn. Een dijk van een cardgame waar strategie en tactiek de hoofdrol spelen en niet resource generation en random draw.

Imperial Settlers :ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:

Ingestapt met hoge verwachtingen. Het spel viel al na 1 speelbeurt van zijn voetstuk. Problemen in het spel : strategisch beperkt= volg wat de kaarten van je ras je dicteren, te krachtige gebouwen: administration gebouw van de romeinen deed spel enorm snowballen, teveel afhankelijk van geluk bij het trekken uit de decks, weinig interactie, teveel op jezelf bezig, saai! : grondstoffen omzetten in andere grondstoffen en VP.

Patchistory :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Hoge verwachtingen, het spel viel mee ondanks barslechte structuur en verwarrende regels in het spel toch enkele leuke toevoegingen aan het civ genre. Problematisch leek ons de trage start met political points. Je krijgt slechts 1 ervan op je beginkaartje, terwijl er heel veel opties zijn om je political points te spenderen. Lukt het je niet om extra political te bemachtigen, dan zit je nogal blok tot halverwege het spel. Leuk is dan weer dat we alledrie met totaal verschillende civ's eindigden met totaal verschillende strategieën.

Cyclades Titans :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

De Titanen en map met continenten maken het spel een stuk meer cutthroat en agressiever. Dit is vooral fijn voor ervaren spelers die graag het strategie gedeelte op de kaart wat beter uit de verf zien komen.

Sushi-go :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:

Een filler van het type : verzamel groepen kaartjes van bepaalde types. Cute tekeningen, maar te simpel om verder bij stil te staan.

Vampire (TES CCG) :evil:

Niet echt nieuw maar wel zeer lang geleden dat ik deze nog eens kon spelen. Helaas had iemand een toernooi deck en dat verpestte het voor iedereen. 30 keer dezelfde van de pot gerukte kaart in je gezicht krijgen is kantje boordje verwijderd zijn van een table flip :p. En dat is dames en heren waarom moderne cardgames hun kaarten beperken tot maximaal 3 of 4 stuks van elk.

Nieuw in November 2013

Might & Magic Heroes : zou ik zeker niet meer willen spelen
Road Kill Rally : nogmaals gespeeld met veel plezier
Evo : niet meer gespeeld, maar wel ok
Trains : go to deckbuilding game
Mascarade : nog gespeeld maar niet onmiddellijk nood aan meer
Concordia : nog gespeeld goed spel
Intrigue City : niet meer gespeeld


Laatst bijgewerkt door Skallagrim op wo 03 dec 2014, 14:06, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 14:03 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
November was weer een goede maand.
38 spellen gespeeld, waarvan 20 verschillende.
De volgende waren nieuw;


:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: One Night Where Wolf (leuk dat het maar een ronde duurt en er geen mensen vroegtijdig worden uitgeschakeld. Heerlijk om elkaar verdacht te maken)
:ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster: Jungle Speed (niet mijn ding)
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Castle of Mad King Ludwig (leuk spel waarbij je telkens een ander kasteel maakt en het is erg leuk dat de tegenstanders aan jou geld moeten te betalen voor de tegels als je startspeler bent)
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Colt Express (ziet erg prachtig uit en hoe groter de groep spelers des te leuker het wordt)
:ster: :ster: :halfster: :ster: :ster: El Gaucho (spel is niet slecht, maar ik en mijn medespelers vonden het jammer dat je elkaar eigenlijk nauwelijks dwars kunt zitten en dit had makkelijk gekund door de acties onder de wei te beperken, dat er bijv. maximaal maar 1 of 2 poppetjes op een actie mogen staan)
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Madame Ching (tegenvaller, omdat het spel een beetje zichzelf speelt want je kan aardig inschatten wat een ander speelt en pakt qua kaarten)
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Mangrovia (ziet er niet alleen geweldig mooi uit, maar speelt ook nog eens lekker weg als familiespel. Eigenlijk ongelooflijk dat dit op BGG nog niet is opgemerkt bij bijv. de Dice Tower of andere reviewers want er staan nog geen goede uitlegfilmpjes van en het is nog niet heel veel gespeeld.)
:ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster: Vudú (eenmalig, want ik ga niet nog een keertje met mijn hoofd een half uur vanwege een opdracht op de tafel liggen)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 19:02 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Met 29 gespeelde spellen helaas niet de beste maand maar wel veel fijne spellen gespeeld.
Nieuw waren:

Diamonds :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Ik heb sowieso een voorliefde voor slagenspelletjes (hoewel ik er erg slecht in ben). En deze beviel me erg goed. Ik hoorde er al veel enthousiaste verhalen over, in Essen toch laten liggen vanwege een overschot aan gekochte spellen en het feit dat slagenspellen bij mijn familie niet erg in de smaak vallen. Maar nu twijfel ik of ie toch niet aan mijn collectie toegevoegd zal worden. Je verzamelt diamanten voor of in je kluis afhankelijk van welke kaart je speelt/wint. Leuke bijkomstigheid is dat je ook diamanten kunt ontvangen als je de gevraagde kleur niet hebt, of als je aan het eind van een ronde de meeste kaarten van een bepaalde kleur hebt gewonnen.

Ticket to ride Nordic countries :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Erg leuke TTR variant voor 2-3 spelers. Het bord raakt lekker snel vol.

Qwixx gemixxt :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Aardige Qwixx variant die wel zorgt voor wat meer downtime omdat het wat lastiger zoeken is.

King's gold :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Super leuke en snelle filler met dobbelstenen (press your luck). Mag nog heel vaak op tafel komen!

Pandemic the Cure :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Mijn grote Essen hit. Een geweldig spel....zelf spanningsgevoel als zijn groet broer maar nu wat simpeler (niet om te winnen) en met dobbelstenen. Staat absoluut in mijn top3 spellen (en misschien wel op nummer 1!).



Ik ben begonnen met bijhouden in NOV 2013, dus nu dan ook mijn eerste 2013 lijst (toen was vrijwel alles nieuw :wink: )

De grote Dalmutti :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Kwam nog vaker op tafel: misschien een enkele keer maar zeker niet vaak.
Wel een leuk spelletjes mag van mij zeker wel weer eens op tafel.

Panic lab :halfster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster:
Kwam nog vaker op tafel: nee
Omdat iedereen hardop gaat denken is het hele effect van het spel weg. Gaat in de verkoop en/of trade lijst.

Ugo :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Kwam nog vaker op tafel: ja
Ik vind het een heel tof spelletje, helaas heb ik niet heel veel medestanders.

Qwixx :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Kwam nog vaker op tafel: heel regelmatig
Leuk spel!

Agricola all creaters big and small :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Kwam nog vaker op tafel: ja
Leuke 2 speler Agricola variant.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 17:15 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Blokus :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk spel voor tussendoor en met name voor degenen met wat ruimtelijk inzicht. Op zijn best met vier spelers.

Caverna :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Leuk spel, een wat lichter broertje van Agricola. Grootste verrassing van het spel was dat mijn vrouw deze leuker bleek te vinden dan Agricola zelf. Inmiddels dankzij de BGG-Secret Santa aan de collectie toegevoegd.

Noorderwind :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Spel ziet er werkelijk prachtig uit door het gebruik van de boten als spelerstableau, maar verder vond ik het tegenvallen. Goed onthouden welke acties er in welke stapel zitten, vervolgens proberen tactisch te kiezen om door geluk te laten bepalen of je daadwerkelijk de gewenste acties kunt krijgen. Met meer spelers wel beter omdat je dan echt kunt strijden om de meerderheden in bepaalde gebieden.

Gepakt & Gezakt :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Positief verrast door dit spel. Leuk ruimtelijk inzicht aspect. Zodra de kinderen iets ouder zijn, moest dit spel ook maar eens aan de collectie worden toegevoegd.

Genius dobbelspel :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Geef ons het bordspel maar.....

Spexxx :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Dobbelspel met het daarbij behorende gelukselement. Goed opletten wanneer je voor je eigen punten gaat en wanneer je een tegenstander moet zien te blokken.

Golden Ages, The :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Eigenlijk een ontzettend leuk spel. Maar wel een spel dat een volledig punt aftrek krijgt vanwege het artwork. Voor mijn gevoel zat het spel qua uiterlijk nog in de prototype-fase.

Nanahoshi :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Leuk puzzelspelletje met als verrassingselement de startopstelling die voor beide spelers onbekend is.

Archeology: The Card Game :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Aardig set-collecting spel met een extra elementje door de grotten die je kunt doorzoeken.

Biblios :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuker dan tijdens het lezen van de spelregels gedacht. Elke beurt weer de vraag wat je wilt houden en wat je weg wilt geven. Speelt lekker vlot weg.

Famiglia :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Een echte deckbuilder is het niet, maar toch probeer je ook hier mooie combinaties van kaarten bij elkaar te sparen zodat je die kunt uitspelen. Erg leuk.

Lost Cities :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Viel mij tegen, maar dat kan komen doordat ik hoge verwachtingen had. In de hoek met specifieke twee-spelersspellen zijn er beter dan deze titel.

Port Royal :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Erg leuk push your luck spelletje.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 09:24 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Citaat:
Golden Ages, The :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Eigenlijk een ontzettend leuk spel. Maar wel een spel dat een volledig punt aftrek krijgt vanwege het artwork. Voor mijn gevoel zat het spel qua uiterlijk nog in de prototype-fase.


Akkoord. Dit spel zit goed in elkaar, maar het artwork op vooral het playerboard is een beetje MS-paint. Ook zijn de icoontjes te klein.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Nieuw in november 2014 en november 2013  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mezzamorphis en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®