Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 18:01 
Regenmaker

Berichten: 297
Woonplaats: Amersfoort
Voor mij -- vergeleken met het bovenstaande -- bescheide doelen.
* Nu eens echt alle gespeelde spellen loggen in BGG (elk jaar een goed voornemen :D )

En dan 4 dingen die eigenlijk vallen onder de categorie 'gewoon doorgaan'
* Meer mensen interesseren in een spelletje
* Spiel bezoeken
* Met Spelpaleis Amersfoort meedoen aan het NK
* En bovenal: lekker spelen
En wie weet komt het er dit jaar van om een spellenweekend te organiseren, maar da's momenteel nog meer "vaag idee" dan een echt voornemen.

_________________
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 09:39 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Na onze 12x12, 13x13 en 14x14-challenges komen we dit jaar - uiteraard - met een geheel nieuwe 15x15 challenge.

Niet zomaar 15 spellen die 15 keer gespeeld moeten worden zoals in vele andere uitdagingen, maar 15 verschillende spellen in 15 verschillende categorieën, normaliter zouden dat 225 verschillende spellen moeten zijn. Maar dit jaar zal dat getal rond 211 schommelen aangezien we één categorie hebben met de uitdaging om 15 keer hetzelfde spel (of een variant erop) te spelen.

De verschillende categorieën en meer info over de challenge kan je op onze blog vinden: 15x15-challenge!
Bovendien kunnen geïnteresseerden steeds een kijkje nemen op een extra pagina op onze blog, waar je gedurende het hele jaar de voortgang van onze challenge zal kunnen volgen. Je kan er alvast zien dat we al volop begonnen zijn :-) * Volg hier onze 15x15-challenge! *

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 11:43 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Aangezien onze kinderen nu de leeftijd krijgen om al iets serieuzere spellen te gaan spelen, ga ik ervoor om dit jaar 365 spellen te loggen.
Het zal dan voorlopig voornamelijk Dino Race en Camel Up zijn, maar spelen is spelen en mijn gezelschap is natuurlijk erg leuk :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 13:12 
7. Het Dorp (2011)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Mijn voornemens van 2014:
Mijn voornemen is om mijn kast eens op te schonen. Ik ga dit jaar alle spellen die al heel lang niet meer op tafel zijn gekomen nog een keer spelen om te zien of ik het spel wil houden ja of nee. Daarnaast ga ik alle spellen die ik zelf al lager als een 6 heb gewaardeerd, eens onder de loep nemen. De meeste hiervan zal ik ook proberen weg te doen.
Ik heb zo ongeveer 15 spellen verkocht of weggegeven. Dat wegdoen van spellen onder de 6 is niet gelukt. Heb ik nooit meer aan gedacht.

Ik heb dit jaar zo'n 250 spellen gespeeld. Dat mogen er best iets meer zijn, maar ik ben al tevreden als ik dit volgend jaar ook weer haal.
In 2014 heb ik 339 spellen gelogd. Het zullen iets meer gespeelde spellen geweest zijn, omdat er een aantal kinderspellen niet gelogd zijn.

Qua nieuwe spellen zal ik eerst eens goed nadenken of ik het spel wel echt wil hebben. De spellenvereniging heeft al zoveel spellen, dat het misschien niet eens nodig is dat ik nog nieuwe spellen koop. Er zullen er ongetwijfeld komen, maar ik voorspel nu dat ik niet meer dan 10 nieuwe spellen zullen worden aangeschaft. Wat niet wil zeggen dat ik niet meer nieuwe spellen aan mijn collectie zal toevoegen. Ik sta er namelijk om bekend dat ik nogal wat spellen win op de spellenbeurzen.
Er zijn ongeveer 20 nieuwe spellen bijgekomen, waarvan ik er een stuk of 12 zelf gekocht heb en de rest gewonnen of gekregen heb.

Voor komend jaar doe ik de volgende voorspellingen:
1. Verder doorselecteren. Ik heb nog een aantal spellen in de verkoop staan. Ik zal ook rond de komende feestdagen weer een aantal spellen weggeven aan de kringloop of aan andere acties. Ik ga er naar streven om zo'n 100 volwassenspellen en 50 kinderspellen in mijn collectie te hebben. Ook ga ik me eens goed afvragen, waarom sommige spellen nog in mijn collectie zitten. Zo heb ik bijvoorbeeld Agricola al anderhalf jaar niet meer gespeeld. Zou er een moment moeten komen, waarop ik de beslissing neem om een spel dat ik toch wel goed vind toch weg te doen.
2. Aantal maakt me niet zoveel uit.
3. Ik wil dit jaar de volgende spellen spelen: Star Wars Imperial Assault, meer Marvel Dice Masters, Mangrovia, Dead of Winter, Pandemic The Cure, Las Vegas, Roll for it, Kingsburg, Tokaido, Viva Java: The Coffee Game: The Dice Game.
4. Het aantal nieuwe spellen zal wel weer uit de hand lopen, dus daar doe ik maar geen voorspellingen meer over.
5. Ik hoop eigenlijk gewoon regelmatig spellen te spelen. Zowel op bij Roll The Dice als daarbuiten met vrienden, maar zeker ook met mijn zoon, die dit jaar 9 wordt. Hij begint nu de wat ingewikkeldere spellen te snappen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 11:09 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Friendless' Stats zijn terug :clap: - lijst aangepast.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 02:39 
2. Cuba (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 217
Woonplaats: Leuven, België
Geen enkel spel kopen in 2015. Nog wat spellen die ik niet meer speel verkopen zodat mijn collectie verder krimpt.
Spelen wat ik heb, en enkel en alleen omdat ik er plezier aan beleef. Dat betekent, spelen met mensen waar ik graag mee speel. Wellicht geen clubs of beurzen meer.

_________________
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 11:17 
10. Viticulture: Complete Collector's Edition (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Geen spellen aanschaffen is iets wat me niet gaat lukken. Maar in 2014 heb ik mijn collectie serieus uitgedund en het is toch de bedoeling om de collectie ongeveer even groot te houden. Dus eerst en vooral wil ik de impulsieve aankopen vermijden in 2015.

Om vooral die oudere spellen allemaal nog eens gespeeld te krijgen hebben we binnen ons speelgroepje volgende uitdaging bedacht. Iedereen kiest 9 spellen uit de collectie van de medespelers (1 om 5x te spelen, 3 om 3x te spelen en 5 om 1x te spelen). Uiteindelijk is het een leuke mix geworden van 52 spellen (http://boardgamegeek.com/geeklist/184003/our-2015-challenge-1x5-3x3-5x1), zowel nieuwe als oude, fillers, familiespellen en het wat zwaardere werk. Het zou leuk zijn mocht het lukken.

En dit jaar is het ook de bedoeling dat we de woonkamer aanpakken met een prominente plaats voor de spellenkast. En voor de rest spelen spelen spelen. En Essen natuurlijk...

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 11:52 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Pfoe...

toch maar wat voornemens:

Spelen van al mijn "nu" ongespeelde spellen.

- War of the Ring
- Spartacus
- Revoltuion : the Dutch Revolt
- Glory To Rome

En een spellendagje voor bekende at my place organiseren.

En ongeveer even veel spellen spelen als afgelopen jaren (te weten 160 per jaar)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 12:38 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
In mijn ideale wereld speel ik ieder weekend een spel. Ik denk alleen dat dat Utopia is. De meeste spellen speel ik met mijn man. En hoewel hij het ook erg leuk vindt, is de spellenhobby toch vooral van mij :lol:

Verder lijkt het mij erg leuk als ik een aantal vrienden van wie ik weet dat zij spelletjes leuk vinden, ook eens aan de spellentafel krijg met iets anders dan Kolonisten of Carcassonne (niets ten nadelen van deze spellen natuurlijk). Zou moeten lukken. ik durf 'm alleen niet te kwantificeren (tot hoe veel met meer dan 2p gespeelde spellen leidt dit dan, hoe veel spellenminnende vrienden krijg ik aan tafel en zo voorts...). Daarvoor ben ik toch ook wel te afhankelijk van de agenda en goodwill van mijn vrienden :P


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 18:47 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Beetje laat, maar ik vind het nog net kunnen..

Met mijn vriendin gaan we voor de 10x10 challenge.

1. Alhambra
2. Lewis & Clark
3. Glory to rome
4. Agricola 2 spelers
5. Tournay
6. Suburbia
7. Star Realms
8. Rococo
9. De paleizen van Carrara
10. Glen More

Dit zijn allemaal spellen die we tof vinden en gewoon wat vaker willen spelen. Ik denk dat we het wel gaan redden. Misschien dat ik er een paar kapot speel dit jaar, maar dan zien jullie ze wel te koop staan op dit forum :D

Met mijn maandelijkse groep gaan we een 5x5 challenge doen, maar de spellen moeten we nog bepalen.

Verder maximaal 3 spellen kopen met de voorwaarde dat ze geschikt zijn voor 2 spelers.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 19:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Toch mijn voornemens innoverleg aangepast:

Samen met een vriend al onze spellen spelen. Zijn er 50 ofzo.

Nu gespeeld:
Machi Koro
King of Tokyo
Schaken

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 21:33 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
pleunie.william schreef:
Aangezien ik de meeste van mijn spelvoornemens van 2014 niet heb gehaald, ga ik de lat een heel stuk lager leggen. Zo laag zelfs dat de kans heel groot is dat ik het ga halen:

Mijn spelvoornemen voor 2015 is, dat ik BaSL eindelijk eens ga introduceren in de fantastische wereld van de Legenden van Andor.

Moet lukken...


Op 26 april jl gehaald!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 22:07 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
missiloon schreef:
Ik heb allemaal verschillende doelen, die deels ook overlap hebben.

De 15 x 15 voltooien, al ben ik ook al heel blij als ik 10 x 10 haal, maar ik kon niet kiezen tussen alle geweldige spellen:
https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... -x-15-2015

De 5x5 spellen halen die Suzanne bezit maar ik niet, dit is een gezamenlijk doel, zij heeft ook 10 spellen in mijn collectie uitgekozen:
https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... e-dont-own

Daarnaast ga ik heel erg proberen om niet te veel te kopen zodat van mijn eigen collectie de kosten per gespeeld uur niet te veel omhoog gaan. Tijdens dit schrijven sta ik op ongeveer €6,71 per uur. Meer daarover vind je hier:
https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... der-5-hour

Ongemerkt hoop ik mede door bovenstaande doelen mijn H-index wat te verhogen, die staat nu op 21

En het zou leuk zijn om ook weer eens wat oude bekende spellen vaker op tafel te krijgen:
Puerto Rico (Pas nog gespeeld met Suzanne, maar mag absoluut vaker)
Vorsten van Florence
Rattus
D&D Adventure spellen
Burger's zoo
Letters from whitechapel
Tales of the arabian night (Maar die gaan we als goed is vandaag al spelen)


Grappig om nu alvast een beetje terug te kijken op wat ik zo'n 5 maanden geleden schreef.

- de 15 x 15 gaat best goed, al een paar spellen gehaald maar een enkeling blijft wat achterop lopen, die zouden nog wat meer aandacht moeten, maar er zijn nog zo'n 6 maanden over om daar wat aan te gaan doen. Er is stiekem ook een 100 x 1 bij deze challenge ingekropen dat was zo makkelijker dat we daar een 200 x 1 van hebben gemaakt en daarbij moet ik nog zo'n 70 spellen, maar ik weet er nog erg veel die ik nog dit jaar hoop te spelen dat ik me nog geen zorgen maak over die 70 verschillende spellen.

- De 5 x 5-jes gaan best goed, mijn beste vriend is die challenge ook gejoined naast Suzanne. Bij de spellen uit Suzanne der collectie hoef ik niet zo veel meer en heb ik er zelfs nog wat aan de lijst toegevoegd die ik ook hoop 5 keer te spelen dit jaar omdat ze leuk zijn.

- onder de €5,- geeklist loopt erg lekker, ondanks dat ik er nog best veel bij gekocht heb dit jaar is het gemiddelde op dit moment €4,51, op naar onder de €4,-! Deze geeklist heeft er wel voor gezorgd dat ik bewuster koop.

Mijn H-index van mijn eigen collectie is gestegen naar 24, al heb ik me door de app van bgg stats meer bezig gehouden met mijn h-index van gespeelde spellen dit jaar, die is op dit moment 11.

Daarnaast van de spellen uit bovenstaande bericht heb ik dit jaar nog geen tales of arabian night gespeeld, (wel op 31 december) en nog geen letters from whitechapel, maar ik denk dat dat nog wel goed komt dit jaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015, 23:10 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
pleunie.william schreef:
pleunie.william schreef:
Aangezien ik de meeste van mijn spelvoornemens van 2014 niet heb gehaald, ga ik de lat een heel stuk lager leggen. Zo laag zelfs dat de kans heel groot is dat ik het ga halen:

Mijn spelvoornemen voor 2015 is, dat ik BaSL eindelijk eens ga introduceren in de fantastische wereld van de Legenden van Andor.

Moet lukken...


Op 26 april jl gehaald!

En hij waardeert met een 8 op BGG (maar nog niet op BSM :eh: ).

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2015
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 05:19 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Bart schreef:
pleunie.william schreef:
pleunie.william schreef:
Aangezien ik de meeste van mijn spelvoornemens van 2014 niet heb gehaald, ga ik de lat een heel stuk lager leggen. Zo laag zelfs dat de kans heel groot is dat ik het ga halen:

Mijn spelvoornemen voor 2015 is, dat ik BaSL eindelijk eens ga introduceren in de fantastische wereld van de Legenden van Andor.

Moet lukken...


Op 26 april jl gehaald!

En hij waardeert met een 8 op BGG (maar nog niet op BSM :eh: ).

Dan heb je niet goed gekeken Bart...
Bijlage:
De bijlage Schermafbeelding 2015-05-21 om 05.18.41.png is niet langer beschikbaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Spelvoornemens 2015  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Spelvoornemens 2015



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®