Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Math trades
BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2016, 20:14 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Is er toevallig iemand van uit een redelijke straal rond Leuven die me eens Math trades kan uitleggen?
Want ik mag die uitleg 1 keer lezen of 34 keer, het veranderd niets aan de zaak. Ik snap er nog steeds niks van :evil:
Ben al blij dat ik dat niet voor heb met spelregels! 8)

Ik ben dus niets met uitleg via mailofzo. Ik wil het eens deftig zien hoe het werkt en bijkomende uitleg krijgen wat kan/mag, mogelijkheden,......

Zo zie ik staan: +altname+ 25 Euro via bank transfer -altname-
WTF???

Ik hoor het graag want het zou leuk zijn om toch eens mee te kunnen doen!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Math trades
BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2016, 21:33 
7. Race for the Galaxy (2007)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
Ja, ik worstel ook nog altijd met dit fenomeen. Heb het wel eens geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Math trades
BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2016, 23:41 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Ik heb een (urgente) vraag over de lopende math trade want ik kom niet uit de duplicate protection stap en de deadline verstrijkt morgen.

Ik zie dit in plaats van een rijtje spellen; wie kan mij even helpen? (Liefst even chatten via Whatsapp)
Afbeelding

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Math trades
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 00:08 
.

Berichten: 211
Woonplaats: hoegaarden
mazinho schreef:
Ik heb een (urgente) vraag over de lopende math trade want ik kom niet uit de duplicate protection stap en de deadline verstrijkt morgen.

Ik zie dit in plaats van een rijtje spellen; wie kan mij even helpen? (Liefst even chatten via Whatsapp)
Afbeelding

Hey,
Ik heb het zelfde voor gehad en het heeft me ook wat tijd gekost om het te vinden, in de vakjes onder short description vul je de naam in van de spellen, die je dubbel hebt aangeduid in je wishlist, in short identificier zet je een korte titel, het systeem Is normaal slim genoeg om de spellen te vinden en gaat dan ook wat extra kolommen bij maken. Pas op eens je dummy' aanmaakt zijn ze niet meer te verwijderen,. Hopelijk kan je wat met deze uitleg, Whatsapp gebruik ik niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Math trades
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 00:20 
.

Berichten: 211
Woonplaats: hoegaarden
Joverowa schreef:
Is er toevallig iemand van uit een redelijke straal rond Leuven die me eens Math trades kan uitleggen?
Want ik mag die uitleg 1 keer lezen of 34 keer, het veranderd niets aan de zaak. Ik snap er nog steeds niks van :evil:
Ben al blij dat ik dat niet voor heb met spelregels! 8)

Ik ben dus niets met uitleg via mailofzo. Ik wil het eens deftig zien hoe het werkt en bijkomende uitleg krijgen wat kan/mag, mogelijkheden,......

Zo zie ik staan: +altname+ 25 Euro via bank transfer -altname-
WTF???

Ik hoor het graag want het zou leuk zijn om toch eens mee te kunnen doen!


Ik wil het wel proberen, maar ik ben zelf nog in mijn Math trade ontmaagdings-fase, woonachtig op zo'n 20 km van leuven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Math trades
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 00:31 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Ik kan het je niet zelf komen vertellen, en je het hier stukje bij beetje vertellen wil je niet.
Maar wellicht is dit een idee:
uitleg math trade deel 1 van 5

een vijftal 'koloms' van spellenclub roll the dice over het fenomeen.
ik vond ze goed leesbaar.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Math trades
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 00:35 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
JeVo schreef:
Ik kan het je niet zelf komen vertellen, en je het hier stukje bij beetje vertellen wil je niet.
Maar wellicht is dit een idee:
uitleg math trade deel 1 van 5

een vijftal 'koloms' van spellenclub roll the dice over het fenomeen.
ik vond ze goed leesbaar.


Die bron ken ik, net als die op BGG.
De applicatie lijkt inderdaad zoals hierboven gezegd de bordspelnamen niet te herkennen.

Ik heb de duplicaties aangemaakt; ze heten nu helaas ZZZ, YYY en XXX maar als ik het goed begrijp doet dat er niet toe (puur functioneel zijn ze).

Dank voor de hulp!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Math trades
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 06:32 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
mazinho schreef:
JeVo schreef:
Ik kan het je niet zelf komen vertellen, en je het hier stukje bij beetje vertellen wil je niet.
Maar wellicht is dit een idee:
uitleg math trade deel 1 van 5

een vijftal 'koloms' van spellenclub roll the dice over het fenomeen.
ik vond ze goed leesbaar.


Die bron ken ik, net als die op BGG.
De applicatie lijkt inderdaad zoals hierboven gezegd de bordspelnamen niet te herkennen.

Ik heb de duplicaties aangemaakt; ze heten nu helaas ZZZ, YYY en XXX maar als ik het goed begrijp doet dat er niet toe (puur functioneel zijn ze).

Dank voor de hulp!


Nee, ik had hetzelfde probleem. Terwijl bij een vorige Mathtrade de spellen gewoon een naam kregen. Maar als het goed is word je wel naar het juiste spel doorgestuurd als je op ZZZ, YYY en XXX drukt. Als hij je dan naar de juiste game op bbg doorstuurt staat de boel wel goed volgens mij.

Happy trading :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Math trades
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 08:50 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 154
JeVo schreef:
Maar wellicht is dit een idee:
uitleg math trade deel 1 van 5

een vijftal 'koloms' van spellenclub roll the dice over het fenomeen.
ik vond ze goed leesbaar.


Dank je ;).

Ik wil best een keer IRL tekst en uitleg geven over Math Trades maar dat betekent dat je naar Eindhoven moet komen. Misschien combineren met een Roll The Dice speelmoment?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Math trades
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 14:51 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Joverowa schreef:
Zo zie ik staan: +altname+ 25 Euro via bank transfer -altname-
WTF???

Dit is eigenlijk eenvoudig. In plaats van een spel aan te bieden als ruil kan je ook geld aanbieden (al is het dan niet echt een ruil meer natuurlijk) en aangezien het programma dat de trades berekent werkt met database-items is dat een beetje lastig aangezien geld niet in de database zit. Daarom dat je voor alles wat niet in de database zit de tag '+altname+' moet gebruiken, dan houdt het programma daar rekening mee.

Als je nog concrete vragen heb, wil ik ze wel beantwoorden, maar als je 'duplicate protection' even buiten beschouwing laat zijn math trades eigenlijk erg eenvoudig.
- Voeg spellen toe aan de lijst als bij eender welke andere geeklist
- ga naar de owlg (online want list generator) waarnaar je een link vind in de header van de geeklist.
- selecteer daar de geeklist waar je aan deelneemt
- dan krijg je een lijst met alle aangeboden spellen en dan klik je gewoon bij elk spel dat je wilt op 'add' waarna je een lijstje met jouw spellen te zien krijgt en kan je gewoon aanvinken welk spel van jou je wilt ruilen tegen dat betreffende spel uit de trade (zodat je niet Terra Mystica weggeeft en Love Letter in ruil krijgt ofzo).

Duplicate protection is nodig als je een spel wilt dat meerdere keren in de lijst staat. Als je dan elk aangeboden exemplaar aanvinkt is de kans groot dat je dat spel meerdere keren krijgt. Dit kan je ook gemakkelijk vermijden door maar één exemplaar van het betreffende spel aan te vinken, zo doe ik het altijd :wink: verkleint de kans dat je net dat spel krijgt, maar dan moet je tenminste niet bezighouden met duplicate protection.

De grootste moeilijkheid met math trades is dat de OWLG goed geprogammeerd is, maar helemaal niet gebruiksvriendelijk is en qua design echt een draak is.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Math trades  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®