Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





98 berichten | Pagina 2 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 22:18 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Duiker schreef:
@The Iced One, dat heb ik ook. Soms haal ik wel eens inserts uit dozen omdat ze gewoon niet handig zijn, maar dan gaan ze ergens in een la. Om wellicht ooit eens opnieuw te gebruiken bij dat spel of een ander spel (wat dan nooit gebeurt, maar weggooien doe ik niet).

Omdat ik vaak bakjes gebruik kom ik soms ruimte tekort bij inserts.
Als het gewone witte inserts zijn gaan ze zonder pardon de papierbak in. Als ze echter mooi kleurrijk zijn, dan vouw en snijd ik ze zodanig dat ze praktisch geen ruimte meer innemen en lijm ik ze in de doos.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 01:25 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
* Punchboards gooi ik meestal weg. Heel soms als het de componenten beter in de doos/insert houdt, dan hou ik ze er in, omdat ik spellen vaak op z'n kant zet.
* Inserts verwijder ik vaak als de componenten niet meer passen, maar ik gooi ze niet weg.
* Spellen moeten compleet zijn. Alleen bij 18xx-spellen bestel ik het speelgeld niet als dat mogelijk is. En anders haal ik het uit de doos. Pokerchips for the win.

* Ik sleeve het gros van de spellen, maar spelletjes als bijv. Sushi Go! niet. Ik speel de meeste spellen dus ook echt niet voordat de kaarten sleeves hebben. Eten (chips e.d.) en drinken staat bij mij gewoon op tafel, dus sleeven is meestal geen overbodige luxe. Waar ik moeilijk tegen kan is als mensen kaarten met sleeves niet altijd rechtop neerleggen (maar op z'n kop). Je schudt de sleeves dan soms kapot en dat is m.i. onnodige verspilling.
Handen wassen na avondeten is een must, zeker als er iets besteld is. Ik hoef geen pizza-vingerafdrukken op m'n spellen. :thumbdown:

* Riffle-shuffle heb ik totaal geen problemen mee, alhoewel dat bij kaarten met sleeves nogal moeilijk gaat. Je kunt wel hetzelfde effect krijgen bij sleeves, door de helft van de kaarten door de andere helft te "drukken" (weave/faro shuffle) en dat is dan ook hoe ik het meestal doe. Ik vraag bij andermans spellen wel altijd of ik een riffle-shuffle mag doen, anders doe ik een normale overhand shuffle.
Ik heb een hekel aan mensen die een pile-shuffle doen. Dat kost giga-veel tijd en het is geen goede shuffle! De kaarten worden niet goed gerandomized. :thumbdown: Leer een betere en snellere manier aan.
Een corgi shuffle ("wrijven" noemen wij het) is bij sommige spellen ook weleens nodig en vind ik een prima manier. Maar niets is fijner dan plastic (speel)kaarten te riffle-shuffelen. Heb een aantal sets plastic pokerkaarten en die gaan echt oneindig lang mee. :thumbup:

* Cult of the new heb ik totaal geen last van. Ik heb nog een groot aantal spellen in plastic, unpunched, etc. Een spel komt uit de kast als ik er klaar voor ben om het te spelen en als ik zin heb om de regels door te nemen. Ik speel veel spellen het liefst meerdere keren vrij kort op elkaar, maar zelden op dezelfde avond nogmaals. Dan liever een ander spel.

* Voorbereiding is een must. Heb je het spel niet voorbereid? Dan speel ik niet mee. Ik heb geen zin om in speeltijd naar een half-brakke uitleg te moeten luisteren. Voorbereiden doe je in je eigen tijd, niet in mijn tijd. Zorg dat je de regels kent!
Uitleggen doe ik met liefde en ik kan het goed, dus ik doe het regelmatig. Maar let wel op als ik je een spel uitleg, ook al kost de uitleg een uur. Als ik het idee heb dat je niet aan het opletten bent, dan wijs ik je hier dus ook op. :|

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 08:24 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
  • Gekochte spellen worden nog dezelfde dag uit de folie gehaald en de onderdelen uit de stansbladen.
  • Ik ruik als de doos voor het eerst opgaat.
  • Ik controleer de inhoud op compleetheid.
  • Uitgestansde, blanco delen die niet nodig zijn voor het spel, bewaar ik evengoed (why?)
  • Alles moet "noordgericht" in de doos; de onderkant en bovenkant van de doos zitten in dezelfde richting en het spelregelboekje ook.
  • De spellen staan ook in dezelfde richting in de spellenkast.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 09:10 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ik haat het als mensen kaarten in hun handen hebben en dan ermee gaan spelen.

Beetje buigen, beetje frummelen...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 09:11 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
pleunie.william schreef:
Alles moet "noordgericht" in de doos; de onderkant en bovenkant van de doos zitten in dezelfde richting en het spelregelboekje ook.


Ik ben nog heel wat tics vergeten in mijn bericht :P. Die bovenkant en onderkant controleer ik altijd bij het opbergen, waarbij sommigen me ook echt aankijken 'wat doe jij nou', als ik de onderkant van de doos bestudeer :lol:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 09:29 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Misschien komen er nog meer bij, maar twee tics herken ik zeker bij mezelf al zolang ik spellen speel.

- Alle spellen worden direct na aankoop thuis uit de folie gehaald en uitgepunched.
- Ik krijg kromme tenen als ik andere spelers kaarten zie buigen (in de hand of bij het neerleggen).

Misschien "kwalijker" is het volgende. Ik bemerk dat ik ook tics van anderen overneem.
Ik zal geen namen noemen, maar sinds een tijdje let ik er ook best vaak op dat de boven - en onderkant en de spelregels "noordgericht" zijn.

En misschien bestaat er ook wel zoiets als anti-tics.
Daar waar sommigen mensen de algemene en/of persoonlijke voorraad aan spelmateriaal allemaal netjes gesorteerd voor hun hebben liggen, het liefst nog in een geometrisch gevormd grid, prefereer ik toch liever wat chaos om me heen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 11:01 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Duiker schreef:
kersje86 schreef:
[quote="Robertopellizini]

- Ik kan er niet tegen als mensen mijn kaarten niet netjes behandelen. Ripple shuffling heb ik bijvoorbeeld een hekel aan (buigt de kaarten). Of mensen die een kaart niet normaal kunnen neerleggen, maar die altijd zo moeten neerleggen dat de kaart een 'tik'geluid maakt (en daarmee de kaart buigt). [/quote]

:x inderdaad! Waarom moet je het buigend neerlegfen... Ik kan me daar ook zo erg aan ergeren. Tot nu toe gelukkig alleen mijn vriend die het doet en geef ik ook gewoon een klap voor z'n harses :D

Verder pak ik alles meteen uit als ik het ontvang en lekker unpunchen.[/quote][/quote]

Oei, uitkijken dus als er iemand met jou(w spellen) speelt.

Ik vind het overigens de normaalste zaak van de wereld om voor een eerste keer spelen een spel volledig voor te bereiden. Filmpjes kijken van Nox/Rahdo/whatever's available, spelregels lezen, etc. Zodat wanneer het gametijd is ik alles in een vloeiend verhaal snel en helder kan uitleggen en we kunnen gaan spelen. Als ik me ergens aan irriteer bij spelavonden bij anderen / op spellenclubs is het wel als iemand een spel meebrengt en dan pas de spelregels gaat zitten lezen en we een half uur later eindelijk eens kunnen beginnen te spelen.

@The Iced One, dat heb ik ook. Soms haal ik wel eens inserts uit dozen omdat ze gewoon niet handig zijn, maar dan gaan ze ergens in een la. Om wellicht ooit eens opnieuw te gebruiken bij dat spel of een ander spel (wat dan nooit gebeurt, maar weggooien doe ik niet).[/quote]


Ik zal ze in eerste instantie vriendelijk verzoeken om dat niet meer te doen hoor, mijn vriend heb ik vaak genoeg "vriendelijke verzocht" dan moeten er maar harde acties komen :twisted:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 11:12 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
RvdH83 schreef:

* Riffle-shuffle heb ik totaal geen problemen mee, alhoewel dat bij kaarten met sleeves nogal moeilijk gaat. Je kunt wel hetzelfde effect krijgen bij sleeves, door de helft van de kaarten door de andere helft te "drukken" (weave/faro shuffle) en dat is dan ook hoe ik het meestal doe. Ik vraag bij andermans spellen wel altijd of ik een riffle-shuffle mag doen, anders doe ik een normale overhand shuffle.
Ik heb een hekel aan mensen die een pile-shuffle doen. Dat kost giga-veel tijd en het is geen goede shuffle! De kaarten worden niet goed gerandomized. :thumbdown: Leer een betere en snellere manier aan.
Een corgi shuffle ("wrijven" noemen wij het) is bij sommige spellen ook weleens nodig en vind ik een prima manier. Maar niets is fijner dan plastic (speel)kaarten te riffle-shuffelen. Heb een aantal sets plastic pokerkaarten en die gaan echt oneindig lang mee. :thumbup:



Helemaal eens met je voorbereiding en uitlegeisen. Maar mag ik een demo in riffle, weave, faro, overhand, pile en corgi shuffle? :wtf:


@pleunie.william - ik ben ook schuldig aan het noord-gericht. Het irriteert me zelfs al als ik een spel tweedehands binnenkrijg en de doos en deksel matchen niet aan elkaar.

@kersje86 - ik zal uitkijken met de digitale codenames kaarten :mrgreen:

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 11:28 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Duiker schreef:
@pleunie.william - ik ben ook schuldig aan het noord-gericht. Het irriteert me zelfs al als ik een spel tweedehands binnenkrijg en de doos en deksel matchen niet aan elkaar.


Wat dacht je van: uit de fabriek de deksel al opsekop op de doos (of een kwartslag gedraaid indien de doos vierkant is)? Irriteert me nog meer, maar het scheelt dat alles hier gelijk uit folie gaat, haha. Lijkt me dus eerder zwaar als winkelier met zo´n tic...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 11:32 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Haha, leuk topic.

Ik heb meestal moeite met de plastiek er geduldig af te krijgen.

Ik bekijk op het gemak in detail de artwork van de doos.

Ik ga even kort door de doos om te ontdekken wat erin zit.

Ik lees altijd in detail de handleiding. Eerst alles opzetten en dan helemaal doorlezen.

Ondertussen het materiaal in detail, het artwork, bekijken.

De dagen erna herhaal ik dit meermaals :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 11:35 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Duiker schreef:
RvdH83 schreef:

* Riffle-shuffle heb ik totaal geen problemen mee, alhoewel dat bij kaarten met sleeves nogal moeilijk gaat. Je kunt wel hetzelfde effect krijgen bij sleeves, door de helft van de kaarten door de andere helft te "drukken" (weave/faro shuffle) en dat is dan ook hoe ik het meestal doe. Ik vraag bij andermans spellen wel altijd of ik een riffle-shuffle mag doen, anders doe ik een normale overhand shuffle.
Ik heb een hekel aan mensen die een pile-shuffle doen. Dat kost giga-veel tijd en het is geen goede shuffle! De kaarten worden niet goed gerandomized. :thumbdown: Leer een betere en snellere manier aan.
Een corgi shuffle ("wrijven" noemen wij het) is bij sommige spellen ook weleens nodig en vind ik een prima manier. Maar niets is fijner dan plastic (speel)kaarten te riffle-shuffelen. Heb een aantal sets plastic pokerkaarten en die gaan echt oneindig lang mee. :thumbup:



Helemaal eens met je voorbereiding en uitlegeisen. Maar mag ik een demo in riffle, weave, faro, overhand, pile en corgi shuffle? :wtf:


* Corgi shuffle: je gooit de kaarten op tafel en je wrijft ze door elkaar. Daarna maak je er weer een stapel van.
* Pile shuffle: Je pakt alle kaarten en je maakt een aantal nieuwe stapeltjes (piles) door de kaarten er een-voor-een op te leggen. Daarna leg je de verschillende stapeltjes op elkaar.
* Overhand shuffle: dit is wat de meeste mensen verstaan onder "schudden". Je pakt de stapel kaarten in je ene hand en je haalt met je andere hand een aantal kaarten van de bovenkant af. Dit doe je totdat je ene hand leeg is.
* Riffle shuffle: je verdeelt de kaarten in twee ongeveer gelijke stapeltjes. Die hou je naast elkaar, in beide handen een. Je trekt de ene zijde van elk stapeltje omhoog en dan laat je de kaarten tegelijkertijd los. De stapeltjes mixen (ongeveer) 1-om-1. Je hoort een typisch VRRRRT-geluid.
* Weave/Faro shuffle: je verdeelt de kaarten in twee ongeveer gelijke stapeltjes. Je drukt het ene stapeltje in het andere stapeltje. De kaarten mixen (net als bij een riffle shuffle) ongeveer 1-om-1.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 11:53 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Hoe voorkom je bij de riffle shuffle ombuigen van de kaarten?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 12:00 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
RvdH83 schreef:
Duiker schreef:
RvdH83 schreef:

* Riffle-shuffle heb ik totaal geen problemen mee, alhoewel dat bij kaarten met sleeves nogal moeilijk gaat. Je kunt wel hetzelfde effect krijgen bij sleeves, door de helft van de kaarten door de andere helft te "drukken" (weave/faro shuffle) en dat is dan ook hoe ik het meestal doe. Ik vraag bij andermans spellen wel altijd of ik een riffle-shuffle mag doen, anders doe ik een normale overhand shuffle.
Ik heb een hekel aan mensen die een pile-shuffle doen. Dat kost giga-veel tijd en het is geen goede shuffle! De kaarten worden niet goed gerandomized. :thumbdown: Leer een betere en snellere manier aan.
Een corgi shuffle ("wrijven" noemen wij het) is bij sommige spellen ook weleens nodig en vind ik een prima manier. Maar niets is fijner dan plastic (speel)kaarten te riffle-shuffelen. Heb een aantal sets plastic pokerkaarten en die gaan echt oneindig lang mee. :thumbup:



Helemaal eens met je voorbereiding en uitlegeisen. Maar mag ik een demo in riffle, weave, faro, overhand, pile en corgi shuffle? :wtf:


* Corgi shuffle: je gooit de kaarten op tafel en je wrijft ze door elkaar. Daarna maak je er weer een stapel van.
* Pile shuffle: Je pakt alle kaarten en je maakt een aantal nieuwe stapeltjes (piles) door de kaarten er een-voor-een op te leggen. Daarna leg je de verschillende stapeltjes op elkaar.
* Overhand shuffle: dit is wat de meeste mensen verstaan onder "schudden". Je pakt de stapel kaarten in je ene hand en je haalt met je andere hand een aantal kaarten van de bovenkant af. Dit doe je totdat je ene hand leeg is.
* Riffle shuffle: je verdeelt de kaarten in twee ongeveer gelijke stapeltjes. Die hou je naast elkaar, in beide handen een. Je trekt de ene zijde van elk stapeltje omhoog en dan laat je de kaarten tegelijkertijd los. De stapeltjes mixen (ongeveer) 1-om-1. Je hoort een typisch VRRRRT-geluid.
* Weave/Faro shuffle: je verdeelt de kaarten in twee ongeveer gelijke stapeltjes. Je drukt het ene stapeltje in het andere stapeltje. De kaarten mixen (net als bij een riffle shuffle) ongeveer 1-om-1.

Thanks, duidelijk verhaal.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 15:02 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Mijn voornaamste tic is ook dat een nieuw spel wordt zo snel mogelijk uit de folie wordt gehaald, uitgedrukt en gecheckt op compleetheid. Ook bij nieuwe spellen is dat absoluut geen overbodige luxe heb ik gemerkt!

Mijn anti-tics:
- Ik sleeve nooit mijn kaarten. Ik vind het maar een raar gevoel en zie mijn spellen als gebruiksvoorwerpen. Het doet mij een beetje denken aan de plastic folie om je nieuwe bank laten zitten.
- Ik lijd bijna niet aan completitis, zowel qua uitbreidingen (ik koop niet automatisch uitbreidingen die uitkomen voor spellen die ik leuk vind) als qua promos. Ik zie op BGG soms mensen bijna letterlijk schuimbekken van woede als er een exclusieve promo (voor een beurs ofzo) wordt aangekondigd, want dan "moeten" ze weer gigantische bedragen neertellen om die te bemachtigen omdat hun spel anders opeens "incompleet" is :crazy: Of mensen die bijvoorbeeld Agricola niet kopen omdat ze niet alles zullen kunnen verkrijgen wat erbij hoort. Who the fuck gaat er ooit met het Bielefeld-deck spelen?? Door het lezen van dat soort dingen voel ik me aardig normaal moet ik zeggen :lol:

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 16:16 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb de volgende tics..

- Ik sleeve kaarten van mijn de duurdere, of favoriete games. Games die ik graag goed wil houden. Ook omdat ik graag drinken + eten op tafel heb. Junky games sleeve ik niet.

- Ik bewaar inserts van games (vooral van favoriete titels), ook al vervang ik de insert voor foam of zakjes.

- Ik heb een flinke dosis completeritis, zeker als ik het spel in kwestie tof vind. Zo heb ik op 4 promo's alles van Descent 1, en die 4 promo's zou ik zo 50-100 euro voor neerleggen.. Maar van bijvoorbeeld X-Wing had ik alleen wat ik gebruikte.

- Ik modificeer het liefst geen spelmateriaal, dus ik knip, plak, verf eigenlijk nergens aan.

- Verder geef ik niet zoveel om nieuwe games, ik heb net zo lief goede gebruikte of ongeschrinkte copies. Wel max. een beetje shelfwear.

-Oh, ik pile en riffle shuffle. Maar pile shuffling doe ik alleen naar een paar andere shuffles.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Ruud2009 op ma 27 jun 2016, 17:19, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
98 berichten | Pagina 2 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 7  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Tics en rare gewoontes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ijsvogel en 7 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®