Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





98 berichten | Pagina 4 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 10:57 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
rober schreef:
Misschien komen er nog meer bij, maar twee tics herken ik zeker bij mezelf al zolang ik spellen speel.

- Alle spellen worden direct na aankoop thuis uit de folie gehaald en uitgepunched.
- Ik krijg kromme tenen als ik andere spelers kaarten zie buigen (in de hand of bij het neerleggen).

Misschien "kwalijker" is het volgende. Ik bemerk dat ik ook tics van anderen overneem.
Ik zal geen namen noemen, maar sinds een tijdje let ik er ook best vaak op dat de boven - en onderkant en de spelregels "noordgericht" zijn.

En misschien bestaat er ook wel zoiets als anti-tics.
Daar waar sommigen mensen de algemene en/of persoonlijke voorraad aan spelmateriaal allemaal netjes gesorteerd voor hun hebben liggen, het liefst nog in een geometrisch gevormd grid, prefereer ik toch liever wat chaos om me heen.


Er valt me toch nog wat in.

- Uitbreidingen gaan zoveel mogelijk in de basisdoos, maar de uitbreidingsdozen bewaar ik wel.
- Ik speel het liefst met oranje en daarna met geel.
- Ik heb best een redelijk vorm van completeritus, maar ga geen grote bedragen neerleggen of ergens uren in de rij liggen voor een enkele promo.
- Ik koop meer spellen dan ik spelen kan.
- Ik sleeve niks.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 11:16 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik weet niet of het een tic is, maar het heeft wel degelijk meegespeeld. Verhuizen omdat ik mijn spellen niet meer kon opbergen :oops:

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 19:04 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Het beschermen van je kaarten voor medespelers die niet zo netjes zijn is een goede reden, ik heb ook zo'n vriend die ik altijd wel in de gaten moet houden. Sleeven zodat je onbezorgd kan snacken tijdens het spel vind ik ook een goede. Geen gemerkte kaarten snap ik ook goed. Het lekkerder schudden zou ik eens moeten proberen. Vroeger had ik bij magic de wat dunnere sleeves, die waren wel fijn. De dikkere variant met die harde hoekjes vind ik persoonlijk wat minder prettig in de hand liggen, maar goed dat is voorkeur denk ik.

Ik ben nu meer aan het kijken naar custom insert om nog meer in een doos te kunnen proppen, wie weet ga ik ook wel ooit een spel sleeven :D

Dank voor de reacties, interessant om te lezen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 20:17 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Of mensen die de kaarten in hun mond stoppen of ermee op tafel tikken zodat de hoekjes ombuigen.

Überhaupt mensen die onderdelen in hun mond stoppen : $


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 20:45 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Edwin84 schreef:
Of mensen die de kaarten in hun mond stoppen of ermee op tafel tikken zodat de hoekjes ombuigen.

Überhaupt mensen die onderdelen in hun mond stoppen : $

Je moet ook niet met babies spelen...

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 21:20 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Edwin84 schreef:
Of mensen die de kaarten in hun mond stoppen of ermee op tafel tikken zodat de hoekjes ombuigen.

Überhaupt mensen die onderdelen in hun mond stoppen : $


Met wat voor een oraal gefixeerde mensen speel jij spelletjes :shock:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 21:22 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Edwin84 schreef:
Of mensen die de kaarten in hun mond stoppen of ermee op tafel tikken zodat de hoekjes ombuigen.

Überhaupt mensen die onderdelen in hun mond stoppen : $


Ik tik wel met kaarten.. en aan mijn magic tijd heb ik een pro tour shuffle overgehouden..

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 23:03 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
- mijn grote spellen ( formaat dominion/ puerto rico) staan op kleur gesorteerd in de kast (werd ooit uitgedaagd toen ik een nieuwe indeling wou en dat is altijd erg goed bevallen, het oogt rustiger en ik weet vaak in welke kleur ik welk spel kan vinden).

- Ik sleeve amper, heb rftg gesleeved omdat ik de sleeves had gekregen bij een tweedehands spel die ik wou mengen met een andere basis die niet gesleeved was, en ze toen maar om rftg gedaan. Maar bv mijn dominion is niet gesleeved en ik vind het wel wat hebben dat je kunt zien dat het spel gespeeld wordt (wel pas na vele potjes natuurlijk... ik wil wel goede kaartkwaliteit). Omdat ik hoor dat marvel legendary geen goede kaartkwaliteit heeft denk ik erover die vanaf het begin te sleeven.

- Uitbreiding gaan zoveel mogelijk in de basisdoos, of het moet een bijzondere serie zijn (keyflower).

- Ik ben met inlays een beetje hetzelfde als Suzanne, zijn ze functioneel en past alles goed, mogen ze blijven. Anders gaan ze eruit en gebruik ik ziplockzakjes met dymolabels erop. Echter gooi ik de inlays weg al is het soms met pijn in mijn hart, waarvan ik het bij de plastic inlays het lastigste vind.. (ik moet nu na de uitbreiding van mysterium hebben die inlay nodig weg doen... maar hij is van plastic :o )

- Ik speel het liefst met paars, roze of groen waarbij het meestal groen wordt).

- Ik pakte altijd alles vrijwel direct uit en stopte alle onderdelen netjes in ziplockzakjes zodra ik het kocht. Echter nu in een erg drukke periode en ik heb nu zowaar dingen die al 3 maanden in seal hier in de kast liggen :wtf:

- En zoals vele van ons vind ik het zeer leuk om statistiekjes bij te houden en ook doelen te stellen om te kijken hoever ik kom. (h-index, 10x10, 100 x 1, ed)

- alles moet netjes op tafel liggen, althans het bord een beetje recht, de onderdelen redelijk recht op de juiste plekken ed, alles om het een beetje overzichtelijk te houden. stapeltjes met fiches ed daar irriteer ik me niet aan zolang het maar per soort gesorteerd ligt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016, 07:07 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Robertopellizini schreef:
Edwin84 schreef:
Of mensen die de kaarten in hun mond stoppen of ermee op tafel tikken zodat de hoekjes ombuigen.

Überhaupt mensen die onderdelen in hun mond stoppen : $


Met wat voor een oraal gefixeerde mensen speel jij spelletjes :shock:

Ze kauwen er niet op maar met een spellenweekend heb je weleens iemand die in de zenuwen een hout speelstuk op kaart tegen zijn lip houdt bui het denken. Ik zeg daar dan ook gelijk wat van.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016, 08:58 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 869
Woonplaats: Bollenstreek
- ik speel het liefst met blauw

- ik stop uitbreidingen in de doos van het basisspel en gooi lege dozen weg (ivm ruimte)

- ik stop royaal spelmateriaal in ziplockjes

- als een inlay niet werkt, dan gaat hij in de vuilnisbak

- ik sleef niet, als ik een spel zo vaak speel dat het vervangen moet worden dan is de vervanger zijn geld vast waard (ik heb alleen wizard, taipan en scrabble reiseditie moeten vervangen)

- ik vind het niet erg als mijn spellen door er mee te spelen er gebruikt uit gaan zien of zelfs een beettje kapot gaan. Zolang mensen niet expres iets kapot maken vind ik het prima als ergens een vette vinger op komt of iets buigt. Ik vind het wel vervelend als spelmateriaal kwijt raakt.

- ik vind het niet zo fijn dat manlief de kaarten nogal buigt bij het schudden (de kaarten van splendor zijn inmiddels helemaal krom bijvoorbeeld).

- ik heb ook wel eens spellen naar de kringloop gebracht of in de vuilnisbak gegooid als het echt troep was

- Soms koop ik verfraaiïngs-uitbreidingen, zoals animeeples voor agricola, poppetjes voor Lords of Waterdeep en de mooie geld-en puntenkaarten voor Dominion

- maar mijn meest vreemde gewoonte (in ogen van non-gamers) is denk ik dat ik op BGG bijhoudt wat ik heb gespeeld en welke spellen ik heb


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016, 09:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Hoi Dagmar. Afgezien van het bijhouden van gespeelde spellen had dit mijn lijstje kunnen zijn. Leuk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016, 09:42 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 869
Woonplaats: Bollenstreek
Erwin schreef:
Hoi Dagmar. Afgezien van het bijhouden van gespeelde spellen had dit mijn lijstje kunnen zijn. Leuk.


Ik denk dat de tijd rijp is om anonieme bordspelers op te gaan richten! Kunnen we elkaar steunen om om te leren gaan met de tegenslagen in het spelende leven.

Ik denk aan ontwikkeldoelen als:
- jouw favoriete spelerskleur ontbreekt in een spel, wat nu?
- iemand anders speelt met jouw kleur, hoe verjaag je hem of haar?
- BGG is down en jij dus ook, survivaltips
- je hebt bezoek en die denken dat de miniaturen van je favoriete spel prima speelgoed is voor hun tweeling van 4 met sloopneigingen, hoe red je je spel zonder de vriendschap te beschadigen
- je hebt pandemic legacy uitgespeeld en seizoen 2 is nog niet uit, wat zijn je opties?


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016, 09:46 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Dagmar schreef:
Erwin schreef:
Hoi Dagmar. Afgezien van het bijhouden van gespeelde spellen had dit mijn lijstje kunnen zijn. Leuk.


Ik denk dat de tijd rijp is om anonieme bordspelers op te gaan richten! Kunnen we elkaar steunen om om te leren gaan met de tegenslagen in het spelende leven.

Ik denk aan ontwikkeldoelen als:
- jouw favoriete spelerskleur ontbreekt in een spel, wat nu?
- iemand anders speelt met jouw kleur, hoe verjaag je hem of haar?
- BGG is down en jij dus ook, survivaltips
- je hebt bezoek en die denken dat de miniaturen van je favoriete spel prima speelgoed is voor hun tweeling van 4 met sloopneigingen, hoe red je je spel zonder de vriendschap te beschadigen


Punt 4, ik neem dat dan per direct het vriendschap beeindigen protocol wordt toegepast? :silent: Mini's before friends!

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016, 09:55 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 869
Woonplaats: Bollenstreek
el_crosso schreef:
Punt 4, ik neem dat dan per direct het vriendschap beeindigen protocol wordt toegepast? :silent: Mini's before friends!


Je hebt zojuist een urgentie-verklaring in de wacht gesleep!


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016, 10:01 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Dagmar schreef:
el_crosso schreef:
Punt 4, ik neem dat dan per direct het vriendschap beeindigen protocol wordt toegepast? :silent: Mini's before friends!


Je hebt zojuist een urgentie-verklaring in de wacht gesleep!

:mrgreen:

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
98 berichten | Pagina 4 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5 ... 7  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Tics en rare gewoontes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: animal82 en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®