Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke mening volgt u?
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 11:33 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Hoorn Nederland
In een vorig bordspel-leven las ik bijna dagelijks Spelmagazijn van Ronald Hoekstra, Bordspel.com van Erwin Broens en de Spellengek site van o.a. de ondertussen bekende Nederlander dhr. van Mulligen. Uit die drie filterde ik moeiteloos de fijne spellen naar mijn spellensmaak eruit.

Nu, na ruim 10 jaar, pakken we de hobby weer lekker op (Kids van 10 en 8 jaar spelen graag mee), maar kan geen recensiesite vinden die me op het juiste spoor brengt. Tijdje naar Nox gekeken, maar ik heb zomaar het gevoel dat de kwantiteit het wint van de kwaliteit, ik zoek wat meer diepgang in het eindoordeel.

Wellicht dat ik wat meer hier in het forum moet vragen aan medespelers of meer draadjes over de spellen moet lezen, maar toch vond ik het vroeger makkelijker. (toen was alles beter hahaha)

Dus, welke site mis ik? Hellup :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 11:53 
1. War of the Ring (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Deze staat enorm hoog op mijn lijst: http://detafelplakt.skynetblogs.be/

Veel kennis van zaken, weg van de platgetreden paden en nagenoeg altijd met humoristische twist geschreven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 11:57 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Die is ook niet dagelijks of vernieuwend dacht ik.

Mijn tip:

Bij een vereniging of club heel veel spelen en zelf je eigen oordeel vellen.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 13:54 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Ditterio heeft ooit eens een top 20 gemaakt van spellenwebsites. Wellicht ook eens de moeite om te bekijken, misschien vind je daar ook nog iets tussen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 15:37 
7. Babel (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Bridget schreef:
Die is ook niet dagelijks of vernieuwend dacht ik.

Mijn tip:

Bij een vereniging of club heel veel spelen en zelf je eigen oordeel vellen.


Niet vernieuwend? Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Enkele niet-Nederlandstalige blog/websites buiten beschouwing gelaten, lees ik hier wel iets over minder bekende spellen.

Betreft het aanpassen: liever een blog waar sporadisch een deftig artikel op verschijnt dan zo een met nieuws van dertien in een dozijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 15:38 
9. Roads & Boats: 20th Anniversary Edition (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Flash schreef:
Ditterio heeft ooit eens een top 20 gemaakt van spellenwebsites. Wellicht ook eens de moeite om te bekijken, misschien vind je daar ook nog iets tussen.


En welke site staat er op de 2e plaats na BSM? :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 17:42 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Als nieuwe bordspeler die vooral met 8 & 10jarige zonen speelt, laat ik me bij aankopen vooral leiden door volgende sites:

1. Dit eigenste BSM, inclusief alle blogs/vlogs van leden... 8)

2. BoardGameGeek: vanzelfsprekend :D

3. Rahdo Runs Through: Richard reviewt enkel speltypes (coop, geen conflict) die hij & z'n vrouw leuk vinden. Zijn enthousiasme moet je liggen; persoonlijk heb ik hier geen probleem mee en vind ik dit eerder aanstekelijk. Is dan weer minder voor de bankrekening.

4. The Dice Tower: ik merk dat de smaak van Zee Garcia redelijk goed overeenkomt met de mijne; zijn reviewstijl is ook minder "Amerikaans" dan Sam Vasel of Sam Healey... :shifty:

5. Shut Up & Sit Down: vermakelijke Britse reviews waar helaas het komische soms de overhand neemt op review relevantie. :wink:

6. No Pun Included: wederom Brits & komisch, maar wel goeie reviews door Efka. Aanradertje. :thumbup:

Er zijn er natuurlijk nog een pak meer, maar meestal start mijn zoektocht vanuit BSM & BGG.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 17:45 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Hoorn Nederland
Dank voor de reacties tot zover :thumbup: Ga de top 20 eens uitpluizen, maar zag inderdaad Gamepack voorbij komen. Hoe kon ik die nou vergeten in mijn opsomming, wat een prachtige site van een mooie en bijzondere man was dat!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 17:52 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Hoorn Nederland
Hoi Sigi,

top, Dice Tower en BGG zijn me bekend, de andere ga ik checken. Iets off topic, maar aangezien jouw kids dezelfde leeftijd hebben, wat spelen jullie graag?
Hier zijn Pandemie, Ticket to Ride, Splendor, Kardinaal en Koning, Packet Row en Kolonisten het meest gespeeld met de kids.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 21:56 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Als de "the dice tower"-reviews te Amerikaans zijn kan je misschien man vs meeple proberen. Die houden veel meer van een euro als Tom en Sam, en fileren de spelletjes ook tot op het bot.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 22:14 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
uienchip schreef:
Iets off topic, maar aangezien jouw kids dezelfde leeftijd hebben, wat spelen jullie graag? Hier zijn Pandemie, Ticket to Ride, Splendor, Kardinaal en Koning, Packet Row en Kolonisten het meest gespeeld met de kids.


We zijn nog in volle ontdekking van alle soorten spelmachinismen, speltypes, thema's, ... :wink: Sinds het virus een half jaar geleden heeft toegeslagen, zijn er heel veel spellen in huis bijgekomen. Die laat ik dan gedoseerd op hen los. :angel:
Toppers van de afgelopen weken: Caverna, De Vergeten Stad, De Koningsburcht, Imperial Settlers en Jaipur.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 22:15 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
ouwezeeman schreef:
Als de "the dice tower"-reviews te Amerikaans zijn kan je misschien man vs meeple proberen. Die houden veel meer van een euro als Tom en Sam, en fileren de spelletjes ook tot op het bot.


Dan moet je er wel van houden dat ze nooit elkaar laten uitspreken en continu door elkaar heen lullen. Mooi geproduceerde filmpjes en inhoudelijk best aardig, maar dat irriteert me wel mateloos.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016, 07:22 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Watsh it played is ook nog een goeie.
Van Radoh wordt ik dan weer zot, die kerel herhaald elke moef een tiental keer in een andere richting op de manier van " Nee wacht als ik nu dat en dat doe, of nee wacht als ik dat en dat doe,...".
Zijn gezever kan ik na en paar minuten niet meer aanhoren.
Nochtans is zijn keuze van spellen niet slecht maar veel te zacht.
Als er nog maar iets confronterend is, vindt hij en Genn het al niet meer goed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016, 10:20 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
kattaklop schreef:
Van Radoh wordt ik dan weer zot, die kerel herhaald elke moef een tiental keer in een andere richting op de manier van " Nee wacht als ik nu dat en dat doe, of nee wacht als ik dat en dat doe,...".
Zijn gezever kan ik na en paar minuten niet meer aanhoren.
Nochtans is zijn keuze van spellen niet slecht maar veel te zacht.
Als er nog maar iets confronterend is, vindt hij en Genn het al niet meer goed.

+1
veel te lange filmpjes... en nooit een kritische noot.

Aangaande de tafel plakt, vind ik dat Dominique een zeer goede neus heeft voor korte spellen, vaak ook minder bekende titels, en de reviews lees ik heel heel graag. Of dit overeenkomt met mijn smaak, veelal wel... maar steeds vaker ook niet. Heeft meer met mijn smaak te maken.

Ik kijk veel op BGG, en dan naast video's (eig puur over hoe t spel gespeeld word qua mechanismes.. niet echt de oordelen) lees ik ook t forum beetje door over dat spel. Zeker een geschreven review, en bij de waarderingen kijk ik niet naar de hoge cijfers... maar juist naar de commentaren bij diegene die een spel een 6 geven (of lager)... vaak zegt dat veel meer, en kan ik voor mezelf heel goed bedenken of die kritieken mij ook storen of niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016, 11:17 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Ik keek in verleden veel Ryan Metzler van the Dicetower.

Laatste tijd zie ik weinig filmpjes van hem. Is hij gestopt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Welke mening volgt u?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®