Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




36 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 09:29 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Ik ben van plan om hier iedere week de top 10 meest ge-klikte spellen van http://www.bordspellenvergelijken.nl neer te zetten. Waar jullie op kunnen reageren of het terecht of niet! Wat vinden jullie van het idee?

Afgelopen week top 10 ( 04/09 - 17/09 )
1. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
2. Blood Rage
3. Pandemic Legacy NL Red Edition
4. Scythe
5. Orléans
6. Le Havre
7. 7 Wonders Duel
8. Dead of Winter A Crossroads game
9. Terra Mystica
10. Dominion: Welvaart

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 09:31 
Professor Pimpel

Berichten: 211
Woonplaats: Weert, Nederland
Top idee!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 10:24 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Denk dat er weinig verschillen zijn week per week, miss maandelijks beter....

maar wel top idee!

Mijn ongenuanceerde mening:

1. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island -> denk top (zeer benieuwd)
2. Blood Rage -> top
3. Pandemic Legacy NL Red Edition -> top
4. Scythe -> wss top (maar hoge leercurve ?)
5. Orléans
6. Le Havre
7. 7 Wonders Duel -> wss top
8. Dead of Winter A Crossroads game -> top
9. Terra Mystica -> dikke flop (voor mij)
10. Dominion: Welvaart -> flop

Ik begrijp trouwens wel waarom die geklikt worden... bijv Blood Rage is echt wel de moeite waard om te kijken waar deze goedkoopste is! Ik heb hem vanuit de US voor ongeveer 45 euro gekocht....en hier staat ie voor 75 euro.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 10:33 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Thanx dat het goed wordt opgepakt per week/ per maand moet ik even aankijken misschien heb je wel gelijk ik ga het gewoon uitproberen wordt het saai stoppen we er mee en doen we alleen per maand!

EEMBC/Bongo schreef:
Denk dat er weinig verschillen zijn week per week, miss maandelijks beter....

maar wel top idee!

Mijn ongenuanceerde mening:

1. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island -> denk top (zeer benieuwd)
2. Blood Rage -> top
3. Pandemic Legacy NL Red Edition -> top
4. Scythe -> wss top (maar hoge leercurve ?)
5. Orléans
6. Le Havre
7. 7 Wonders Duel -> wss top
8. Dead of Winter A Crossroads game -> top
9. Terra Mystica -> dikke flop (voor mij)
10. Dominion: Welvaart -> flop

Ik begrijp trouwens wel waarom die geklikt worden... bijv Blood Rage is echt wel de moeite waard om te kijken waar deze goedkoopste is! Ik heb hem vanuit de US voor ongeveer 45 euro gekocht....en hier staat ie voor 75 euro.

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 11:38 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Misschien leuk om het vorm te geven als tabel net als vroeger de Top 40 met huidige en vorige positie, huidige prijs (dan is het overzicht ook relevant voor beslissers) en eventueel snelste stijger en zakker... Wil best helpen met vormgeving als voldoende mensen het leuk vinden.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 15:44 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
mazinho schreef:
Misschien leuk om het vorm te geven als tabel net als vroeger de Top 40 met huidige en vorige positie, huidige prijs (dan is het overzicht ook relevant voor beslissers) en eventueel snelste stijger en zakker... Wil best helpen met vormgeving als voldoende mensen het leuk vinden.


Top idee! :thumbup:

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 14:01 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Resultaat van deze week top 10










Deze weekVorige weekNaam
11Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
23Pandemic Legacy NL Red Edition
32Blood Rage
44Scythe
55Orléans
6-T.I.M.E Stories
78Dead of Winter A Crossroads game
86Le Havre
9-Celestia
1077 Wonders Duel

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 15:58 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Interessant, al denk ik ook dat de verschillen per week te klein zullen zijn om leuke discussies per week te kunnen hebben :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 17:24 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
spellenclubapeldoorn schreef:
Resultaat van deze week top 10










Deze weekVorige weekNaam
11Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
23Pandemic Legacy NL Red Edition
32Blood Rage
44Scythe
55Orléans
6-T.I.M.E Stories
78Dead of Winter A Crossroads game
86Le Havre
9-Celestia
1077 Wonders Duel


Robinson. Helaas nog niet gespeeld, maar lijkt me erg leuk.
Pandemic Legacy. Erg vermakelijk. Veel plezier gehad tijdens de campagne (al had het ietwat creatiever en minder clichématig gemogen).
Blood Rage. Een goeie combinatie tussen EURO en dudes on a map. Speelt ook lekker snel weg en heeft een fijne escalatiefactor.
Scythe. Eén van m'n favorieten van dit moment. Heerlijk spel (ook euro + dudes on a map). Fijne engine builder en area control met prachtig artwork en aardige flavour. Ook hele goede solo-rules inbegrepen.
Orléans. Zaterdag voor het eerst gespeeld. Heel fijne, gemoedelijke bag-builder. Leuke puzzel elke beurt. Heb wat vragen over de herspeelbaarheid (gezien de weinig variatie in setup), maar er is me verzekerd dat die toch redelijk hoog is.
T.I.M.E Stories. Mijns inziens wat overrated. Leuk idee, aardig uitgevoerd, maar de verhalen die ik gespeeld, cq gezien heb vond ik toch wel teleurstellend. Hopelijk gaat iemand op basis hiervan een écht goed spel maken, want het idee intrigeert me wel.
Dead of Winter. Helaas nog niet gespeeld. Ben wel fan van spellen als Battlestar Galactica, dus ben benieuwd wat ik ervan vind.
Le Havre. Gort- en gortdroog. Ik erken dat het spel goed in elkaar zit, maar mij maak je er niet blij mee. Dan ga ik liever met een vork in 'n oog peuren.
Celestia. Remake van Cloud 9. Push-your-luck, maar ik word er niet warm of koud van. Heel erg meh.
7 wonders:duel. Helaas nog maar 1x gespeeld op Essen, maar het beviel me best wel. Graag vaker spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 19:17 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
kyozu8 schreef:
Interessant, al denk ik ook dat de verschillen per week te klein zullen zijn om leuke discussies per week te kunnen hebben :)

Klopt vond ik zelf ook al misschien gewoon per maand doen

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2016, 10:37 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Af en toe meningen spuien is leuk :)

Robinson Crusoe: Regeltechnisch een draak, zeker als de regels nog wijzigen onder allerlei scenario's. Maar ik vind het wel erg leuk om te spelen, dus hot
Pandemic Legacy: Veel goeds over gehoord, maar zelf helaas nog niet gespeeld
Blood Rage: Ook hier geldt dat ik erg benieuwd naar ben maar het genoegen nog niet heb mogen smaken
Scythe: Twee keer gespeeld, ik vind het een prima spel maar het heeft weinig uitzonderlijks. Als tegenwicht tegen de hype zeg ik dus not
Orléans: Al best vaak gespeeld, blijft een zeer goed spel waarbij elke partij net even anders verloopt, dus hot
T.I.M.E Stories: De eerste drie scenario's gespeeld. Geweldige ervaring en ik kijk uit naar de vierde. Hot!
Dead of Winter: Leek me op papier erg leuk maar los van het Crossroads mechanisme vond ik het tegenvallen. Misschien helpt niet mee dat ik ook geen fan ben van Battlestar Galactica. Not
Le Havre: Vond ik vroeger erg leuk, inmiddels is de glans er wat af voor mij en ik speel ik liever Ora et Labora. Not
Celestia: Leuk en niet al te moeilijk push-your-luck spel, werkt met name goed met hogere spelersaantallen. Hot
7 Wonders Duel: Ondanks dat ik erg weinig met 2 spelers speel vond ik deze dermate leuk dat ik hem aan mijn collectie heb toegevoegd. Hot

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2016, 12:42 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Robertopellizini schreef:
Le Havre. Gort- en gortdroog. Ik erken dat het spel goed in elkaar zit, maar mij maak je er niet blij mee. Dan ga ik liever met een vork in 'n oog peuren.

Helemaal mee eens! :lol: :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2016, 13:43 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
Hot - Een van de beste vertelstijl-avontuur type bordspellen. Ik moet nog steeds de Voyage of the Beagle expansie eens spelen. Hou het voor de rest bij de oude versie, de nieuwe biedt te weinig nieuws en heb de regels al tig keer moeten doornemen dat ik ze nu wel goed ken.

Pandemic Legacy NL Red Edition
Lauw - Positief omdat het nieuwe spelelementen toevoegt aan Pandemic maar het verhaal was saai, vreselijk cliché en ik vond het allemaal niet zo episch eigenlijk. Het lag meer aan de supertoffe groep waarmee ik het speelde dat ik het spel eigenlijk volledige in campagne heb uitgespeeld.

Blood Rage
Hot - Wordt nog beter met de tijd. Eenmaal je ongeveer weet hoe je 'sterke' strategieën / kaarten moet counteren en je medespelers dit ook doorhebben, wordt dit echt een topspel.

Scythe
Hot - Zeer aangenaam om te spelen en te ontdekken hoe elke factie speelt. Enkel Polonia nog niet gespeeld. Het is alleen jammer dat het plots zo snel gedaan kan zijn. Ook dat het even duurt vooraleer je echt in contact komt met andere spelers is een minpuntje.

Orléans
Lauw - Een ok spel maar niet direct een dat ik onmiddellijk opnieuw zou spelen. Bagbuilding was dankzij het ultrasaaie Hyperborea al niet meteen mijn favoriete mechanisme, Orleans was toch al veel beter. Toch had ik het gevoel dat hier niet alles is uitgeperst om van dit spel een echte topper te maken. Had meer mogen doen met trading. En ook nog teveel puntensalade.

T.I.M.E Stories
- niet gespeeld

Dead of Winter A Crossroads game
Lauw - Het heeft goede elementen maar geef mij maar Battlestar Galactica anytime, anywhere. x-road mechanisme is echt een gimmick die mij niet versteld doet staan. Met vijf spelers is het ook saai tussen de beurten in.

Le Havre
Koud - Deze vind ik de beste van Uwe Rosenberg, maar ik zou deze nu niet in een hotness list verwachten.

Celestia
- Nog nooit van gehoord

7 Wonders Duel
Hot - De vriendin vindt deze erg leuk , dus komt vaak op tafel. Ik vind deze zelf ook goed in elkaar zitten, maar voor 2 speler spellen heb ik wel veel andere spellen in mijn hotness lijst boven deze.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2016, 14:11 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Skallagrim schreef:
het ultrasaaie Hyperborea


Hyperboring dus? :lol:

Ik deel je mening overigens. Het positieve aan Orléans is dat je 1 actie doet als je aan de beurt bent, terwijl je bij Hyperborea ál je acties, inclusief alle dooruitvolgende combo's, doet. Say hello to Mr. Downtime...

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 10:06 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
weinig verandering dus ik ga deze per maand doen ;-) Over een paar dagen dus weer een nieuw overzichtje

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
36 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Top 10 Hot or Not  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®