Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





255 berichten | Pagina 2 van 17 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2017, 18:15 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Erwin schreef:
el_crosso schreef:
1. Yokohama, de deluxe versie is fantastisch goed gedaan en dit speel heeft Istanbul voor mij op de ruil lijst gezet. Zit veel spel in, maar is niet al te complex als je eenmaal door het drukke markt gedeelte heen kunt kijken.


Yokohama (ik heb de Japanse versie) is, naast Yamatai, mijn nieuwe topper van de afgelopen maand. Het rondreizen met een handelaar en assistenten naar verschillende actielocaties doet inderdaad denken aan Istanbul, maar ik vind Yokohama een klasse beter, uitdagender en leuker.

Ik heb overigens geen flauw idee wat jij bedoelt met 'het drukke markt gedeelte'.

Men vindt het bord nogal druk overkomen, maar zodra je eenmaal weet wat de iconen zijn en de tegels doen, is het heel prima te spelen. Vandaar de markt opmerking, druk en vol hectiek :)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2017, 22:11 
2. Rococo (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 259
Woonplaats: Sint-Job-in-t-Goor (BE)
Race for the Galaxy! Ook bij de vrouw zeer goed bevallen. De symbolen leren viel heel erg mee, daar zag ik een beetje tegenop. Super leuk om je imperium van planeten en developments op te bouwen. Ook zo goed als geen down time omdat je bijna alles tegelijk kan uitvoeren. Wel weinig interactie met elkaars tableau, maar dat vinden wij niet erg. Veel uitbreidingen voor beschikbaar.. Veelbelovend!

_________________
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2017, 08:14 
Grote Dienaar

Berichten: 133
Woonplaats: Heeze
Hanabi

Gisteren voor het eerst gedaan zowel met 2 als met 4 spelers. Uniek spelconcept.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2017, 10:21 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
De laatste paar weken vermaak ik me uitstekend met FUSE.
Het duurt maar 10 minuten, maar dan ben je ook gesloopt.

Iedere ronde liggen er dobbelstenen waarvan iedere speler er precies één moet neerleggen op een bomkaart.
Binnen die tien minuten moeten alle bomkaarten weg zijn.
Compleet met een zenuwslopende app. :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2017, 13:48 
10. Pandemie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
roubosga schreef:
De laatste paar weken vermaak ik me uitstekend met FUSE.
Het duurt maar 10 minuten, maar dan ben je ook gesloopt.

Iedere ronde liggen er dobbelstenen waarvan iedere speler er precies één moet neerleggen op een bomkaart.
Binnen die tien minuten moeten alle bomkaarten weg zijn.
Compleet met een zenuwslopende app. :thumbup:


Topspel! Ik kijk ook erg uit naar zijn grote broer Flatline!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017, 15:05 
Matroos

Berichten: 47
Woonplaats: Rotterdam
Mijn beste nieuwe spellen van de maand ...

Near and far :ster: :ster: :ster: :halfster:
Een geslaagde poging om allerlei mini mechanismes om te smeden in een geheel. Wat ik sterk aan het spel vind is de constante keuzes je moet maken bij het aankopen en inzetten van avonturiers. Er kunnen immers maar vier mee als je op reis gaat. Laukat heeft (naar mijn smaak) veel geslaagde titels afgeleverd en Near and Far hoort daar zeker bij.

Yokohama :ster: :ster: :ster: :halfster:
Pas na een filmpje van rahdo ontstond mijn interesse in dit spel (had er nog niets over gehoord). Deze titel wordt soms in een adem met istanbul genoemd. Ten onrechte in mijn optiek. Istanbul heeft slechts qua uiterlijk (lopen in een stad) overeenkomsten. Inhoudelijk neigt yokohama meer naar luchtig aanvoelend feld. Sowieso speelt yokohama prettig en het zou me verbazen als deze niet in Nederland uitgegeven gaat worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017, 15:47 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
SpelerVincent schreef:
Deze titel wordt soms in een adem met istanbul genoemd. Ten onrechte in mijn optiek. Istanbul heeft slechts qua uiterlijk (lopen in een stad) overeenkomsten. Inhoudelijk neigt yokohama meer naar luchtig aanvoelend feld. Sowieso speelt yokohama prettig en het zou me verbazen als deze niet in Nederland uitgegeven gaat worden.


In beide spellen wandel je door een stad, om ergens spulletjes te verzamelen die je elders converteert in punten. Het in een adem noemen lijkt mij volkomen logisch. Yokohama doet mij mij de behoefte aan een volgende pot Istanbul overigens volledig verdampen. Dit is toch een paar tandjes interessanter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017, 10:31 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Erwin schreef:
SpelerVincent schreef:
Deze titel wordt soms in een adem met istanbul genoemd. Ten onrechte in mijn optiek. Istanbul heeft slechts qua uiterlijk (lopen in een stad) overeenkomsten. Inhoudelijk neigt yokohama meer naar luchtig aanvoelend feld. Sowieso speelt yokohama prettig en het zou me verbazen als deze niet in Nederland uitgegeven gaat worden.


In beide spellen wandel je door een stad, om ergens spulletjes te verzamelen die je elders converteert in punten. Het in een adem noemen lijkt mij volkomen logisch. Yokohama doet mij mij de behoefte aan een volgende pot Istanbul overigens volledig verdampen. Dit is toch een paar tandjes interessanter.

Benieuwd naar yokohama ondertussen door al deze info.
Ik moet wel zeggen dat ik niet weg ben van het artwork maar de gameplay staat me wel aan !

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017, 10:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
dirk schreef:
Benieuwd naar yokohama ondertussen door al deze info.
Ik moet wel zeggen dat ik niet weg ben van het artwork maar de gameplay staat me wel aan !


Ik heb zelf een zwak voor de Japanse stijl, maar begrijp goed wat je bedoelt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017, 14:42 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Mei 2017:

Clank!: A deckbuilding Game :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Heel leuk, toegankelijk deckbuilding spel. Het klopt thematisch ook en dat is extra fijn. Het speelde gewoon heel vlot.

Rococo :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Niet veel nieuws onder de zon, maar toch zit het spel zeer goed in elkaar. Je moet met veel dingen rekening houden en je hebt steeds beperkte mogelijkheden (maar zoveel wensen). Daar hou ik van. Het spel duurt helaas erg lang met 5 spelers. Ook hier klopt het plaatje thematisch.

Fabelfruit :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Heel erg eenvoudig familiespel. Ik vind het spannend welke nieuwe actiekaarten er volgen. Zonder dat aspect zou ik er snel op uitgekeken zijn. Nu is het steeds leuk om toch nog net eentje extra te spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017, 15:30 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Kevin schreef:
Fabelfruit :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Heel erg eenvoudig familiespel. Ik vind het spannend welke nieuwe actiekaarten er volgen. Zonder dat aspect zou ik er snel op uitgekeken zijn. Nu is het steeds leuk om toch nog net eentje extra te spelen.


Ik houd me op dit moment vast aan de nieuwsgierigheid naar nieuwe kaartjes en acties. Dit kost me wel wat moeite, omdat ik de basis nogal wankel vind. Met name die push-your-luck actie is vaak bepalend.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017, 15:55 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
Magic Maze is voor mij de ontdekking van deze maand. Ik vind het een geniaal spel en omdat het niet lang duurt ook heel toegankelijk. Ik heb al wel ontdekt dat ik het het leukste vind om met met 4 spelers te spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017, 19:07 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Erwin schreef:
Kevin schreef:
Fabelfruit :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Heel erg eenvoudig familiespel. Ik vind het spannend welke nieuwe actiekaarten er volgen. Zonder dat aspect zou ik er snel op uitgekeken zijn. Nu is het steeds leuk om toch nog net eentje extra te spelen.


Ik houd me op dit moment vast aan de nieuwsgierigheid naar nieuwe kaartjes en acties. Dit kost me wel wat moeite, omdat ik de basis nogal wankel vind. Met name die push-your-luck actie is vaak bepalend.


Dat is ook een beetje hoe ik erin sta. Wordt één keer de hele stapel doorspelen en daarna zal hij niet meer op tafel gaan komen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 13:34 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Op Zomerspel Scythe gespeeld, ondanks de hoge verwachtingen nog beter dan verwacht. Dat geldt ook voor Manhattan Project: Energy Empire.

Als ik dan toch één van de twee moet kiezen zal dat Energy Empire zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 15:27 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
AlliantieAJ schreef:
Op Zomerspel Scythe gespeeld, ondanks de hoge verwachtingen nog beter dan verwacht. Dat geldt ook voor Manhattan Project: Energy Empire.

Als ik dan toch één van de twee moet kiezen zal dat Energy Empire zijn.


Heb zelf Scythe recent gekocht en ben de solo modus aan het verkennen, raak steeds enthousiaster en aldoende is Scythe mijn top 10 binnen gedenderd. MP:EE ken ik niet, ben ik wel benieuwd naar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
255 berichten | Pagina 2 van 17 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 17  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Het beste nieuwe spel van de maand!  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, ditterio, kosterix, swoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®