Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





255 berichten | Pagina 3 van 17 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017, 17:49 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
DeKerstman schreef:
AlliantieAJ schreef:
Op Zomerspel Scythe gespeeld, ondanks de hoge verwachtingen nog beter dan verwacht. Dat geldt ook voor Manhattan Project: Energy Empire.

Als ik dan toch één van de twee moet kiezen zal dat Energy Empire zijn.


Heb zelf Scythe recent gekocht en ben de solo modus aan het verkennen, raak steeds enthousiaster en aldoende is Scythe mijn top 10 binnen gedenderd. MP:EE ken ik niet, ben ik wel benieuwd naar.


Ja, een spel waar je met hele hoge verwachtingen aan begint is vaak niet zo goed maar Scythe kreeg het wel voor elkaar :)

MP EE is een klassieke workerplacement maar slaagt er toch in om het weer op een andere manier te doen, heerlijk spel. Anderzijds toch ook wel raar om een spel te spelen over het MP dat toch ook wel heel controversieel is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2017, 22:25 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Vandaag nog op de valreep Dice Forge gespeeld en nu kan ik deze nog benoemen als beste nieuwe spel van de maand.
Zéér leuk dice crafting game, een beetje in de trend van Rattlebones, maar waar rattlebones meer een race is is dit meer een resource management spel. Komt trouwens van de designer van Seasons maar deze is wel een stuk simpeler en vooral ook een stuk korter, ons eerste spel met twee duurde amper 45'.
Ik heb hem alleszins al onmiddellijk aangeschaft !! :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 12:56 
1. Terra Mystica (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
In juni volgende noemenswaardige spellen voor het eerst gespeeld

Kingdomino :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Simpele regels, korte speelduur, maar je moet toch wat nadenken. Dit toegankelijk spel moet ik niet per sé in de collectie hebben, maar ik zal hem enthousiast meespelen als hij even op tafel komt.

Friesche velden :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Op z'n Rosenbergs met diens voor- en nadelen. Ik hou wel van zijn spellen, dus deze is me ook bevallen.
Echter, het is een spel dat je meerdere keren gespeeld moet hebben om de tactieken wat door te hebben mijns insziens. Hij duurt lang voor een 2-persoonsspel. Maar hij verveelt niet.

The Castles of Burgundy :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Eindelijk deze topper kunnen testen. We hebben 'm met twee gespeeld omdat hij zo het best tot zijn recht komt naar 't schijnt. Op zich gemakkelijke regels en een repetitief karakter wat het toegankelijk maakt, maar toch sta je steeds voor spannende keuzes en afwegingen. Heel erg leuk! Ik speelde eerder Het Orakel van Delphi en nu weet ik waar Feld zijn inspiratie haalde voor laatsgenoemde.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 13:40 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
13 Days: The Cuban Missile Crisis :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Twilight Struggle light. Speelt heerlijk snel weg en geeft in een kort 2 speler spel lekker veel tactiek en strategie te overwegen.
1775: Rebellion :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Lichte wargame over de Amerikaanse burgeroorlog. Thematische gebeurteniskaarten voor de strategie en dobbelstenen voor de variëteit, een heerlijk spelletje over en weer knokken.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 14:53 
5. Catan: Cities & Knights (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Weer redelijk wat nieuwe spellen gespeeld met Too Many Bones, Grimslingers, Rommelo, Pandemic: Reign of Cthulhu en Take the Galaxy, maar het beste nieuw gespeelde spel was voor mij:

Afbeelding

Een deckbuilder die zwaar leunt op de G.I. Joe franchise (zonder daar daadwerkelijk gebruik van te maken) en waar verwijzingen naar andere jaren '80 cartoons in zitten.

Rekruteren van nieuwe kaarten verloopt zoals ook in Legendary. Aanvallen echter niet. Hier kun je elke beurt één van de Venom hoofdbazen aanvallen. Aanvallen werkt door middel van een worp van de dobbelsteen. Zo probeer je missies te behalen.

Heerlijk spel en mooie afwisseling van Legendary.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 12:04 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
De maand juni is ondertussen gepasseerd. Tijd voor een nieuwe update. Ik heb 7 nieuwe spellen gespeeld. Hier zijn ze:

Clank! Oh yeah wat fun! Dit is de eerste deckbuilder waarbij ik vind dat het thema helemaal tot zijn recht komt. De interactie tussen de spelers is voor dit spel echt goed en er zijn heel veel manieren om aan je punten te geraken! :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Elysium: we vreesden dat er nogal wat AP ging zijn maar dat viel eigenlijk nog goed mee. zelfs de tekst op de kaarten was snel duidelijk waardoor het verrassend vlot speelde. Like! :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Chaos in the Old World: eurogame met veel conflict en een heel sinister thema (wellicht standaard voor warhammer 40k?). Heel veel interactie waarbij de special power van 1 volk ervoor zorgt dat die moet geviseerd worden door de andere spelers. Dit was slechts een klein minpuntje, want is eigen aan het spel. De balans in het spel is er pas als deze special power door iedereen bestreden wordt :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Flamme Rouge: leuk racespel waarbij samenwerken noodzakelijk is. Ook de samenwerking opheffen op het goeie moment is noodzakelijk om te winnen. Maar ik miste precies toch wat spanning. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Medici card game. Leek me volledig afhankelijk van de kaarten die je omdraaidz. Geen goed gevoel gehad. :ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster:

Terraforming Mars: goed spel, maar hier verwachtte ik veel meer van. De hype niet waard. Je bent wederom heel afhankelijk van de kaarten die je toebedeeld krijgt. Je zou de kaarten kunnen uitdelen m.b.v. card drafting zoals 7 wonders, maar dan zal het spel een pak langer duren. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Goths save the queen: heel leuke filler voor 4 spelers waarbij je niet mag communiceren met je teamgenoot. Instant hit hier! :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Laatst bijgewerkt door ouwezeeman op wo 02 aug 2017, 22:48, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 12:22 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Best veel nieuwe spellen gespeeld deze maand waarvan Terraforming Mars, Above and Below, Santorini en The Great Zimbabwe er wel boven uit staken. Alle vier dikke aanraders wat mij betreft. The great zimbabwe is mijn keus voor deze maand. The great zimbabwe was verrassend goed, minder complex dan ik dacht en speelde snel weg. Gaaf spel met veel interactie en mogelijkheden. Splotter maakt gave spellen, ik vond food chain ook erg de moeite waard.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 13:33 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Het is alweer juli, dus een overzichtje van juni kan eruit.

Mijn nieuwe spellen in juni waren:

For Sale :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Sushi Go Party! :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Power Grid: The Card Game :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Camel Up Cards :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Gaïa :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Dale of Merchants :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Magic The Gathering - Arena of the Planeswalker :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Order of the Gilded Compass :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Yamataï :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

De twee spellen met een trema winnen voor mij in juni: Gaïa & Yamataï

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 23:01 
Grote Dienaar

Berichten: 133
Woonplaats: Heeze
Voor mij nu al het beste nieuwe spel dat ik deze maand gespeeld heb is pandemie! Nog niet gespeeld met de uitbreiding Virus Alarm, ligt wel klaar maar zeker dat dit een toppertje is die ik met meerdere groepen ga spelen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 09:45 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
Beste nieuwe spellen voor mij deze maand:

Islebound - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Yamataï - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 10:14 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Xildur schreef:
Het is alweer juli, dus een overzichtje van juni kan eruit.

Mijn nieuwe spellen in juni waren:

For Sale :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Sushi Go Party! :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Power Grid: The Card Game :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Camel Up Cards :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Gaïa :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Dale of Merchants :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Magic The Gathering - Arena of the Planeswalker :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Order of the Gilded Compass :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Yamataï :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

De twee spellen met een trema winnen voor mij in juni: Gaïa & Yamataï


Wat was het trema van de maand? :P

Hier ook een paar nieuwe spellen gespeeld

Dale of Merchants :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Leuk vlot deckbuilder/destroyer. Deed me een beetje denken aan Guildhall en Valley of the Kings.
Gipsy King :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Niet onaardig maar ook niet heel bijzonder. Ik hoor liever de variant in meervoud.
Funkenschlag Kartenspiel :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Het bordspel vind ik top, maar deze kaartvariant speelt erg prettig en wat vlotter.
Yamataï :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: Deze vond ik zeer prettig spelen. Kort en bondige regels, duidelijke stappen, maar toch lastige keuzes. En bovendien ziet het er fantastisch mooi uit.

Niet echt een nieuw spel, maar wel een nieuwe doos.
El Grande Big Box :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: Dit is en blijft een zeer goed spel in mijn ogen. En het blijft leuk om te zien als je dit met nieuwe spelers speelt, hoe vaak je moet zeggen; nee, je mag alleen plaatsen in regio's rondom de koning. Nee, je mag niets doen in de regio van de koning.......

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 10:53 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
7 nieuwe spellen gespeeld in juni waarvan 3 kinderspellen. Hiervan staken er 3 boven de rest uit: Troyes, Wettlauf nach El Dorado en Odin. Deze laatste is ook meteen mijn favoriete spel van juni.

Ik had eerst mijn twijfels over Odin toen die vorig jaar in Essen uitkwam, want weer een Rosenberg en een doos nog zwaarder dan Caverna... wie zat daar nu op te wachten? Zeker omdat Caverna me toch niet zo goed bevallen was in tegenstelling tot Agricola, heb ik het spel toen niet meegebracht. Later dit jaar ben ik dan toch overstag gegaan en heb het spel gekocht. Aangezien het een solitaire variant heeft, heb ik het deze maand dan toch aangedurfd en ik heb het me zeker niet beklaagd! Een superleuk en uitdagend spel, een combinatie van Patchwork en Agricola. Heel mooi uitgewerkt en een leuke puzzel. Lichter dan het lijkt, zelfs mijn zoon van 6 heeft deze met plezier meegespeeld. Nu nog mijn score omhoog proberen te krijgen want met een maximale score van 66 punten ben ik nog ver van de 100 verwijderd.

Troyes is weer een typisch voorbeeld van een spel waarin op een andere manier met dobbelstenen wordt omgegaan. Het lijkt allemaal ingewikkelder dan het uiteindelijk is. Ik ga wel op zoek moeten naar revanche want ik eindigde laatste met bijna de helft van de punten van de winnaar.

Het derde nieuwe spel dat ik met veel plezier op tafel leg, is Wettlauf nach El Dorado die volgens mij samen met oa Kingdomino terecht genomineerd is voor de Spiel des Jahres. Deze eenvoudige deckbuilder van Reiner Knizia met een variabel spelbord combineert het pure deckbuilden met een race-element. Deze combinatie levert in mijn ogen vaker een leuk spel op. Ik ben zelf grote fan van Clank! en Trains, twee andere spellen waarin het niet louter om het opbouwen van je deck gaat. Reiner Knizia heeft hier weer een topper uitgevonden die ik met plezier op tafel leg. Een dikke vette aanrader.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 14:39 
3. Ticket to Ride: Europe (2005)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
In juni 34 potjes gespeeld, verdeeld over 15 spellen. De volgende waren nieuw:
The Castles of Burgundy: The Card Game :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Yamataï :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Antike II :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Pittige Pepers :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Islebound :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Lanterns: The Harvest Festival :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Murano :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Het beste spel nieuwe spel van juni was voor mij Yamataï, de laatste van Days of Wonder. Bruno Cathala heeft weer wat moois bedacht. Ziet er, zoals altijd bij DoW, fantastisch uit, de spelregels zijn beknopt maar erg duidelijk (spelerbord heeft een handig samenvatting van de beurt) en mechanieken werken wat mij betreft prima. Heb het met 2 en met 4 gespeeld en beide potjes waren zeer vermakelijk. Met 2 is het wat tactischer dan met 4, omdat je met 4 weinig vooruit kunt plannen. Met 2 daarentegen probeer je je beurten back-to-back te doen (als je het goed plant, kun je zelf 3 of 4 beurten achter elkaar hebben). Blij met deze aanwinst :thumbup:

Het minste spel was Pittige Pepers, wat erg random aanvoelde. Zelfs bij een filler verwacht ik iets meer spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 08:52 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Maar een nieuw spel deze maand: Captain Sonar. Oefenpotje turnbased. Maar ik zie wel in wat voor leuke chaos dit kan veroorzaken in real time! Oef.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 09:46 
Website beheerder

Berichten: 436
Woonplaats: Meijel
BaSL schreef:
Maar een nieuw spel deze maand: Captain Sonar. Oefenpotje turnbased. Maar ik zie wel in wat voor leuke chaos dit kan veroorzaken in real time! Oef.


Alleen omdat jullie gewonnen hebben zeker :lolno:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
255 berichten | Pagina 3 van 17 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Het beste nieuwe spel van de maand!  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, ditterio, kosterix, swoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stoopie en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®