Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




38 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019, 13:07 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Beerse (B)
Na het lezen van de positieve recensies van Concordia, heb ik besloten om het spel aan te schaffen.

Rest mij alleen nog de vraag of ik beter de "oude" NL versie van 999 games of toch beter voor de nieuwe standalone versie van Concordia Venus ga.

Ik ben me bewust dat Concordia Venus meer uitbreidingen bevat, maar dat hier -tot nader order- enkel een Engelstalige editie van bestaat (geen idee of er een NL versie in de pipeline zit).
Voor bepaalde medespelers zou dit een probleem kunnen vormen (afhankelijk van de complexiteit van het taalgebruik).
Zijn er nog andere noemenswaardige verschillen (bv. grafisch, kwaliteit van de componenten, etc.)?

Zijn er al die ervaring hebben met beide versies? Wat zijn jullie ervaringen en advies?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019, 13:48 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Woonplaats: Hellevoetsluis
Ik geloof dat de NL versie niet meer nieuw te verkrijgen is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019, 14:43 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Beerse (B)
Ik ken een winkel waar ze nog een nieuw exemplaar van de NL versie hebben (zij het aan volle retailprijs).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019, 15:58 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Ik zou voor de Engelse/Duitse versie gaan. De tekst op de kaarten bevatten meestal 1 zin met welke actie je kan doen en zijn naar mijn mening vrij simpel uit te leggen /te begrijpen.

Het origineel heeft niet goed verkocht voor 999 Games, en daarom hebben ze een tweede print van het spel en de uitbreidingen niet uitgebracht hier. Ik zou dan ook niet een Nederlandse versie van Venus verwachten.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019, 16:27 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Na het lezen van dit topic zelf ook interesse gekregen.

Als ik de standalone Venus versie koop, zijn er dan regels/spelmaterialen/modules die wel in de eerste uitgave zaten in de basis maar die niet in Venus zitten?

Anders lijkt mij Venus kopen altijd de beste optie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019, 17:25 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
ErcuMaglor schreef:
Voor bepaalde medespelers zou dit een probleem kunnen vormen (afhankelijk van de complexiteit van het taalgebruik).

Dan ga je toch gewoon voor de NL-versie?

En als je nadien met meer ervaren spelers toch voor de uitbreidingen wil gaan, dan kan je die zonder problemen samenvoegen.

Concordia is een goede spelkeuze. Welke versie je ook kiest, je zal er geen spijt van hebben.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019, 18:15 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Edwin84 schreef:
Na het lezen van dit topic zelf ook interesse gekregen.

Als ik de standalone Venus versie koop, zijn er dan regels/spelmaterialen/modules die wel in de eerste uitgave zaten in de basis maar die niet in Venus zitten?

Anders lijkt mij Venus kopen altijd de beste optie.


Ik heb vorig jaar op Spiel de Venus variant op de kop getikt.

In antwoord op jouw vraag: Ja, je mist dan 1 kaart, echter je krijgt er 3 nieuwe voor terug die niet in het basisspel zitten.

Met Venus koop je dus feitelijk het basisspel + 2 extra kaarten en de mogelijkheid om de Venus teamplay versie te spelen. Altijd de betere keuze, want ze zijn volgens mij prijstechnisch bij elkaar in de buurt.

! Pas wel goed op bij aanschaffen. Er bestaat de Venus expasion versie en de Venus stand alone versie, deze laatste moet je dus hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019, 18:30 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Bedankt voor de waarschuwing. Ga dan denk ik voor Venus standalone.

Mis je veel aan die ene kaart van het basisspel of is die slecht en hebben ze die daarom niet bijgevoegd?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019, 10:25 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
De verschillende kaarten van Concordia zijn redelijk inwisselbaar, er zijn geen hele slechte en er steekt er ook geen bovenuit. Ik meen gelezen te hebben dat ze in Venus stand-alone een iets krappere kaart hebben toegevoegd waarop je elkaar meer in de weg zit. (Heb zelf alleen basisspel dus kan het niet nakijken)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019, 10:49 
Regenmaker

Berichten: 293
De venus editie voegt o.a wat opties (kaarten) toe t.o.v. het basisspel. Je mist geen kaarten t.o.v. het basisspel.

De dubbelzijdige kaart van het basisspel bevat resp. 12 en 11 provincies. De venus uitvoering 12 en 10.
gallia/corsica map resp 10 en 8 , egypte/kreta resp 10 en 9.

Enige waar je rekening mee zou kunnen houden is completitus. Mocht je het speelbord van de basisversie willen, moet je het hele spel kopen. Bij Venus kan je ook alleen de toevoeging kopen.

Naast diverse speelborden die iets verschillen in aantal provincies, en wat kleine extra's, is er ook nog de Salsa uitbreiding. Deze verandert het spel wel behoorlijk. (Zout komt als extra (joker) grondstof in het spel, en met Forum tegels kan je of wel permanente voordelen, dan wel eenmalige voordelen behalen.

mvg Arjan


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019, 11:26 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Bedankt voor de uitgebreide reacties.

Zelf vind ik het belangrijk dat er een goede krappe kaart bij zit voor 2 spelers.

Als de kaarten inwisselbaar zijn zal ik die ene map niet missen aangezien het spel een krappe kaart en wat ruimere kaarten bevat.

Completetis heb ik gelukkig niet wat betreft kaarten. Gelukkig gaat het niet om speelbare karakters met voordelen pf spelmechanismes.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019, 16:32 
Avatar gebruiker
De beste tweespelersborden zijn, zoals al gezegd, Corsica en Kreta. Als je vaak met twee speelt, zijn die een must (al moet je het zeker een paar spelletjes uitproberen).

Zelf heb ik Venus aan mij laten voorbij gaan. Veel gelezen en bekeken, maar ik heb totaal geen idee welke meerwaarde Venus toevoegt. Maar goed, dat is de mening van iemand die de volledige Concordia-reeks had.
Voor jou raad ik aan: een kleine map en de klassieke spelregels (als ze niet bij Venus standalone zitten, gewoon opzoeken op internet).


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019, 18:51 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Welke spellen zijn er nog meer in de Concordia reeks?

Ik heb de basis al eens gespeeld maar niet in bezit. Ik stap dus in met Venus. Venus voegt ook een teamvariant 2v2 of 2v2v2 toe.

Dan is er nog Salsa maar die kan later altijd nog. Mis ik er dan nog?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019, 19:01 
Avatar gebruiker
Nee hoor. Salsa en Venus zijn de grote dozen, de andere zijn dubbelzijdige borden.
Ach ja, die team variant. Die zou ik dus nooit spelen.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019, 19:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Ik denk ik wel.

Wij spelen meestal. Als we dan met vrienden spelen met 4 on totaal, kennen wij het spel en hebben een grote voorsprong.

Met 2 teams waarbij wij zelf ieder in een ander team zitten heeft iedereen nog kans te winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Concordia vs Concordia Venus  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Concordia Venus



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®