Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Oproep aan spellenclubs
BerichtGeplaatst: do 22 aug 2019, 18:55 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Aan alle spellenclubbers,

zoals jullie misschien al hebben gezien zijn we recent een youtube kanaal gestart. Wij zijn ook druk in de weer met het opname schema voor het komend half jaar.
Voor degenen die het nog niet gezien hebben, met 2 Minute Review maken we video reviews van spellen die kort en bondig (2 minuten) uitleggen of een spel iets is voor jou of niet. Neem gerust eens een kijkje: https://www.youtube.com/2MinuteReviewNL

Om ook offline zoveel mensen te bereiken hebben we flyers gedrukt om mensen te leiden naar het YouTube kanaal! Zou jij graag bij je volgende clubavond wat flyers van ons neerleggen? PM me dan even jullie adres en dan sturen we die jullie kant op! Onze eeuwige dank en heel veel goeie karma krijg je daar gratis bovenop ;-)

We plannen momenteel 2 roadtrips, we willen heel wat winkels bezoeken zodat we een 2 minute review van een aantal leuke spellenwinkels kunnen doen. Daarnaast gaan we ook bij een aantal uitgeverijen langsgaan om eens een review te doen op locatie.
Meer ideeën zijn altijd welkom, dus laat ons gerust weten wat jullie nog iets leuk lijkt om te doen met het doel dus om te zorgen dat mensen hun weg vinden naar ons kanaal!

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019, 11:49 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: De Meern
Hoi,

Leuk initiatief. Ik heb alleen de filmpjes van Love Letter en The Mind gekeken, dus daar baseer ik dit op.

Prima initiatief om kort en bondig een idee te geven of het de moeite waard is de 30 minuten playthrough of review te kijken. Ik ben daar wel fan van.

Mijn tip is: Koop een statief. Ik wordt een beetje duizelig van het gewiebel

Succes met het kanaal!

Pieter

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 07:59 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Bedankt voor je feedback en tof dat het format bevalt! We hebben al veel leuke reacties gekregen en dat geeft waardering voor alle vrije tijd die we erin steken. Het is overigens een bewuste keuze om zonder statief te werken, het past bij onze dynamische stijl waar juist een deel van de kracht zit. Enkele videos zijn inderdaad wat experimenteler en drukker in stijl, maar het is zeker de moeite om de rest eens te bekijken, dat zal je dan nog beter zal bevallen bv. Camel Up! We hebben nog veel plannen met het kanaal dus hou het zeker in de gaten!

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 09:31 
4. King of Tokyo (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Opzich een goed initiatief, maar ik snap even niet waarom je zou willen flyeren bij bordspellenclubs? Vergeet niet dat veel mensen van bordspellenclubs erg up-to-date zijn qua nieuwe spellen en ik vrees dan ook dat de meeste mensen van de spellen die je laat zien al een Engelstaligfilmpje van bij de Dice Tower hebben gezien of anders van Nox die ook erg snel is met een filmpje van nieuwe spellen.

Ik denk dat je kanaal meer van waarde is voor familiespeler of gelegenheidsspeler en dat je beter kunt flyeren in speelgoedzaken of bordspellenwinkels waar ook die doelgroep komt. Die doelgroep heeft meestal ook niet zo'n zin in een lang filmpje, dus die 2 minutenfilmpjes komen bij dat publiek denk ik beter tot hun recht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 14:34 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
En waarom flyeren? Ik ben geen social media wonder, maar is dat niet achterhaald?
Elke club heeft tegenwoordig wel een website, social media en of andere. Vraag hen eens een link te posten en je bereikt gemakkelijker, goedkoper en sneller je doelpubliek? En de spellenclubs moeten minder vergeten papiertjes opruimen nadien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 17:06 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
is yt niet vreselijk achterhaald? Op jeugdjournaal hebben ze het allemaal over snapchat en insta wat dat dan ook moge voorstellen. Yt is meer voor de ouderen denk ik.

Dat veel kijkers krijgen werkt heel vaag, sommige goede bordspellers hebben maar 10 kijkers anderen honderden. Het is maar een vermoeden, maar het zou kunnen helpen om vast te blijvenhouden aan wat je format is. Bijv Rahdo "doet" alleen 2 persoons non take that, ALG doet intelligentere reviews voor 2p, zonder playthroughs (een paar solo potjes daargelaten); degene waar je het meest aan doet denken is die Oceanische gast met 3 minute reviews. Is ook al redelijk populair.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 22:37 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Mijn idee was ook dat flyers achterhaald zijn maar vanuit de winkel heb ik al geleerd dat flyeren nog steeds heel veel mensen bereikt.

Speciaalzaken ga ik ook benaderen. Maar spellenclubs lijken mij ook zeker goed. Ik denk dat ook de veteranen in de spellenwereld onze filmpjes wel kunnen apprecieren en zij zijn ook vaak degene die mensen die niet in het wereldje bekend zijn gaan adviseren waar ze goeie info kunnen halen en hopelijk raadden ze ons kanaal dan wel eens aan ;)

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Oproep aan spellenclubs  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®