Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




174 berichten | Pagina 11 van 12 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2018, 20:04 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Ik doe mee!
Het eerste spel dat ik ooit kreeg - lang voordat je van een collectie kon spreken - is Vliegenmepper of het Snoopy Spel of Het Tom Poes Spel of Familie Poen. Denk aan Sinterklaascadeaus en basisschooltijd.

Mijn collectie startte met het basisspel Kolonisten van Catan. Mooie Classic starter toch? En nog steeds in mijn collectie.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2018, 08:31 
9. Pandemie (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
mazinho schreef:
Ik doe mee!
Het eerste spel dat ik ooit kreeg - lang voordat je van een collectie kon spreken - is Vliegenmepper of het Snoopy Spel of Het Tom Poes Spel of Familie Poen. Denk aan Sinterklaascadeaus en basisschooltijd.



He wat leuk, wij hadden vroeger ook familie poen, nooit meer aangedacht. geen idee meer hoe het ging maar ik herken de naam!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2018, 22:21 
Veenboer

Berichten: 186
Ik vermoed spookslot.

Het eerste modernere spel was Magic: the Gathering in '97.

_________________
Spellenclub Vrij & Blij


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018, 00:09 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
kreeg als in anderen kopen hem voor je verjaardag?
Diplomacy.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018, 02:49 
6. Android: Netrunner (2012)

Berichten: 174
Woonplaats: Ede
Drie 'eersten':

Eerste spel dat ik speelde: mijn vader leerde me Subbuteo. Geen echt spel zou je kunnen denken, in dat geval dan kwam schaken.
Eerste spel dat ik bezat (kreeg) was Duikbootjacht van MB.
Eerste spel dat ik kocht (even de absurdheid hiervan: ik was dertien) waren de 'Napoleonic' regels van de War Games Research Group. Dit naar aanleiding van een artikel in Kijk en een stukje in 'Showtime' op TV. Misschien ook niet echt te tellen als een spel, dus dan zou het Frederick the Great: Campaigns of the Soldier King zijn.

Pff, waar is de tijd gebleven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020, 17:29 
Sojaboon

Berichten: 26
Van de spellen die nu nog in mijn kast staan, was Kolonisten van Catan het kaartspel het eerste spel.


Laatst bijgewerkt door skof op di 07 jul 2020, 10:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020, 18:47 
8. Brass (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Buiten de bekende vier op een rij en Hotel en mankomanie, Is het hier wel begonnen met catan in 1995.Gekrijgen van mijn medestudenten.(Overigens nog steeds in mijn bezit.De dunne doos versie.) Vandaaruit is het echt begonnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020, 20:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Frost schreef:
Buiten de bekende vier op een rij en Hotel en mankomanie, Is het hier wel begonnen met catan in 1995.Gekrijgen van mijn medestudenten.(Overigens nog steeds in mijn bezit.De dunne doos versie.) Vandaaruit is het echt begonnen.


De "dunne doos versie" is toch de eerste Nederlandse doos uit mei 1998?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020, 20:56 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Erwin schreef:
Frost schreef:
Buiten de bekende vier op een rij en Hotel en mankomanie, Is het hier wel begonnen met catan in 1995.Gekrijgen van mijn medestudenten.(Overigens nog steeds in mijn bezit.De dunne doos versie.) Vandaaruit is het echt begonnen.


De "dunne doos versie" is toch de eerste Nederlandse doos uit mei 1998?
De Duitse versie uit 1995 was ook een dunne doos versie. Weet ik uit ervaring.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020, 21:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
JeVo schreef:
Erwin schreef:
Frost schreef:
Buiten de bekende vier op een rij en Hotel en mankomanie, Is het hier wel begonnen met catan in 1995.Gekrijgen van mijn medestudenten.(Overigens nog steeds in mijn bezit.De dunne doos versie.) Vandaaruit is het echt begonnen.


De "dunne doos versie" is toch de eerste Nederlandse doos uit mei 1998?
De Duitse versie uit 1995 was ook een dunne doos versie. Weet ik uit ervaring.


De allereerste Duitse doos uit maart 1995 (met het Franck Spiele-Galerie logo) was nagenoeg gelijk aan de huidige standaard (ong. 7 cm), maar de eerste Nederlandse doos uit 1998 was veel dunner (4,5 cm). Weet ik uit ervaring :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020, 22:26 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Erwin schreef:
JeVo schreef:
Erwin schreef:
Frost schreef:
Buiten de bekende vier op een rij en Hotel en mankomanie, Is het hier wel begonnen met catan in 1995.Gekrijgen van mijn medestudenten.(Overigens nog steeds in mijn bezit.De dunne doos versie.) Vandaaruit is het echt begonnen.


De "dunne doos versie" is toch de eerste Nederlandse doos uit mei 1998?
De Duitse versie uit 1995 was ook een dunne doos versie. Weet ik uit ervaring.


De allereerste Duitse doos uit maart 1995 (met het Franck Spiele-Galerie logo) was nagenoeg gelijk aan de huidige standaard (ong. 7 cm), maar de eerste Nederlandse doos uit 1998 was veel dunner (4,5 cm). Weet ik uit ervaring :-)


Ja, maar in maart 1995 wist ik nog niet eens waar Duitsland lag, laat staan wat er in Essen te doen is in oktober.
Dan had ik vast de volgende Duitse doos uit oktober 1995. uit Essen. alleraardigst plaatsje net over de grens.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020, 22:33 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
JeVo schreef:
Ja, maar in maart 1995 wist ik nog niet eens waar Duitsland lag, laat staan wat er in Essen te doen is in oktober.
Dan had ik vast de volgende Duitse doos uit oktober 1995. uit Essen. alleraardigst plaatsje net over de grens.


Heb je toen te veel genoten van het Duitse bier, om vervolgens woest te dromen van een dunne doos die er nooit is geweest? :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020, 08:49 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 445
Als kind the usual suspects zoals Monopoly en later Risk. Nooit heel fanatiek gespeeld en ik kon ook bijzonder slecht tegen mijn verlies. Er is nog wel eens een spelbord door de kamer gevlogen...

In mijn early 20's heb ik een opleving gehad in het spelen van bordspellen en toen eens wat anders geprobeerd en o.a. Chinatown, Cuba en Union Pacific gekocht. Maar welke nu eerste was... Na deze korte opleving zo'n 10 jaar geen bordspel aangeraakt.

Inmiddels zo'n twee jaar geleden is de huidige opleving begonnen met Het Stenen Tijdperk. Bijzonder veel plezier gehad met deze basis worker placement. Daarna iets anders geprobeerd in de vorm van Brug naar de Hemel. Heerlijk met de random events en alle rampspoed en tegenslag. Daarna was de beer los en sindsdien ben ik actief bezig mijn collectie zo gevarieerd mogelijk uit te breiden en ben ik ook veel hier op BSM aan het snuffelen. En waar ik vroeger slecht tegen mijn verlies kon vind ik het tegenwoordig geen enkel probleem om te verliezen. Sterker nog, ik ga liever spectaculair ten onder in bijv. Jaws en Fury of Dracula en dat iedereen een leuke avond heeft dan andersom.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020, 10:52 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
schaken, stratego, pente, super pim pam pet, vier op een rij, het was niet echt een collectie.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020, 11:09 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Pfoe, als je alle spellen uit mijn jeugd mee telt, dan denk ik dat dat Monopoly Junior was ;) Van de huidige collectie was dat Catan. Daarna kwamen Carcassonne en TTR Europe. Ik denk dat het voor velen bekende gateways zijn ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
174 berichten | Pagina 11 van 12 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 10, 11, 12  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Wat was het eerste spel in je collectie?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL, usurper

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

spelcollectie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®