Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





26 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 08:09 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Het is einde juni. Traditioneel varen we nu in of richting vakantietijden. Voor heel wat spelers zijn spellen een noodzakelijk onderdeel van hun vakantiebagage. Of toch niet? Weerhoudt corona je om op vakantie te gaan en blijf je (ook) dit jaar thuis? Of misschien laat je verre oorden even voor wat ze zijn en kies je voor een nabijvakantie?

Ben je al terug van vakantie? Dan zijn we benieuwd welke spellen je wel en welke je niet gespeeld hebt.

Onze jaarlijks terugkerende vragen:

  • Stop je gezelschapsspellen in je koffer of rugzak?
  • Welke spellen reizen mee en waarom?
  • Hoe verpak je ze, zodat ze ongeschonden mee terugkomen?
  • Waar trekken jullie naartoe? Is je reisbestemming gewijzigd owv corona?
  • Blijf je dit jaar thuis? Welk spel moet dan absoluut op tafel komen?
  • ...



Vorige edities:

Ik ga op reis en ik neem mee...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 11:52 
kooiker

Berichten: 707
Net als vorig jaar is ook dit jaar onze cruise waar we lang naar uitgekeken hadden geannuleerd, en blijven we gewoon lekker 3 weken met de caravan in Nederland. Helemaal geen straf, we vermaken ons doorgaans uitstekend. Voordeel is natuurlijk dat je wat meer en grotere spellen mee kan nemen. We zijn begonnen met My City en de Crew dus die gaan sowieso mee. En verder:
Keer op keer
Clever
Kingdomino
Raccoon tycoon
7 wonders duel
En wat klein spul om de gaatjes op te vullen :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 14:47 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
kijk de eerste 1 minuut van dit even voor je hier post...
https://youtu.be/TBMiyEzOJmI?t=132


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 14:48 
9. Pandemie (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
helena schreef:
Net als vorig jaar is ook dit jaar onze cruise waar we lang naar uitgekeken hadden geannuleerd, en blijven we gewoon lekker 3 weken met de caravan in Nederland. Helemaal geen straf, we vermaken ons doorgaans uitstekend. Voordeel is natuurlijk dat je wat meer en grotere spellen mee kan nemen. We zijn begonnen met My City en de Crew dus die gaan sowieso mee. En verder:
Keer op keer
Clever
Kingdomino
Raccoon tycoon
7 wonders duel
En wat klein spul om de gaatjes op te vullen :wink:
Wij zouden ook op cruise gaan (voor de eerste keer) maar door Corona een paar jaar uitgesteld.
Ik ben wel benieuwd of je op cruise spelletjes kan spelen, of beweegt het te erg dat alle meeples van tafel schuiven.

Nu blijven we deze zomer heerlijk thuis. Wel nog 3 dagen naar de Veluwe. Dan nemen we clever en Beverbende mee.
De dagen dat we thuis zijn vind ik het heerlijk om de grote expert spellen op tafel te leggen. Smiddags is het te warm in de tuin, dus dan heerlijk binnen aan de spellen: Gaiaproject, alchemist, Crystal Palace en Aftermath!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 14:55 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
Ik ben wel benieuwd of je op cruise spelletjes kan spelen, of beweegt het te erg dat alle meeples van tafel schuiven
een groot cruiseschip ligt als een huis op het water, daar merken jouw meeples niks van.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 18:59 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
JeVo schreef:
Citaat:
Ik ben wel benieuwd of je op cruise spelletjes kan spelen, of beweegt het te erg dat alle meeples van tafel schuiven
een groot cruiseschip ligt als een huis op het water, daar merken jouw meeples niks van.

Tenzij je er overheen kotst omdat je zeeziek bent.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 22:05 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Pura Vida schreef:
JeVo schreef:
Citaat:
Ik ben wel benieuwd of je op cruise spelletjes kan spelen, of beweegt het te erg dat alle meeples van tafel schuiven
een groot cruiseschip ligt als een huis op het water, daar merken jouw meeples niks van.

Tenzij je er overheen kotst omdat je zeeziek bent.
Haha dat mag ik niet hopen, dan wordt het een heeeeele lange vakantie!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 22:10 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
JeVo schreef:
Citaat:
Ik ben wel benieuwd of je op cruise spelletjes kan spelen, of beweegt het te erg dat alle meeples van tafel schuiven
een groot cruiseschip ligt als een huis op het water, daar merken jouw meeples niks van.
A thanks dat klinkt goed. Dan kan ik toch wat grotere spellen meenemen zoals Crystal Palace en black-out!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021, 09:08 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 868
Woonplaats: Bollenstreek
Ik ben drie keer met een cruise geweest, waaronder één keer met een bordspellencruise van BGG. We zouden vorig jaar weer met BGG op cruise gaan, maar daar kwam een pandemie tussen. Ik heb er indertijd wat blogjes over geschreven. Misschien vind je het leuk om ze te lezen (https://www.spellengek.nl/?s=BGG%40SEA).

Het hangt van de zee af hoe rustig je een spelletje kan doen. Als het stormt en er hoge golven zijn, dan merk je dat echt ook op een groot schip wel (en hoe hoger op het schip je zit, hoe meer je het merkt). Maar zelfs dan kan je denk ik nog steeds (bijna altijd) prima een wat groter spel op tafel zetten en spelen, als je zelf tenminste geen last van zeeziekte hebt. Maar het kan wel een uitdaging zijn om rond te lopen (als in: je loopt rond als een dronken tor).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021, 09:36 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
kosterix schreef:
kijk de eerste 1 minuut van dit even voor je hier post...
https://youtu.be/TBMiyEzOJmI?t=132

Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021, 11:06 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 446
Wij blijven in Nederland, dus wat ik meeneem gaat gewoon in de originele doos in een krat.

Wat ik meeneem:

- Love Letters
- Glasgow
- Jaipur
- Taveernen van de Oude Stad en/ of Kwakzalvers
- 7 Wonders Duel incl. Pantheon
- Zooloretto en/ of Droomhuis voor samen met onze dochter

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2021, 20:37 
3. Alchemist (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Dagmar schreef:
Ik ben drie keer met een cruise geweest, waaronder één keer met een bordspellencruise van BGG. We zouden vorig jaar weer met BGG op cruise gaan, maar daar kwam een pandemie tussen. Ik heb er indertijd wat blogjes over geschreven. Misschien vind je het leuk om ze te lezen (https://www.spellengek.nl/?s=BGG%40SEA).

Het hangt van de zee af hoe rustig je een spelletje kan doen. Als het stormt en er hoge golven zijn, dan merk je dat echt ook op een groot schip wel (en hoe hoger op het schip je zit, hoe meer je het merkt). Maar zelfs dan kan je denk ik nog steeds (bijna altijd) prima een wat groter spel op tafel zetten en spelen, als je zelf tenminste geen last van zeeziekte hebt. Maar het kan wel een uitdaging zijn om rond te lopen (als in: je loopt rond als een dronken tor).
Bedankt voor het delen van de link. Wat een leuk verslag, met veel plezier gelezen. Fijn dat cruise en bordspellen zo’n goede combi blijkt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021, 23:51 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
KrisZeeland schreef:
Dagmar schreef:
Ik ben drie keer met een cruise geweest, waaronder één keer met een bordspellencruise van BGG. We zouden vorig jaar weer met BGG op cruise gaan, maar daar kwam een pandemie tussen. Ik heb er indertijd wat blogjes over geschreven. Misschien vind je het leuk om ze te lezen (https://www.spellengek.nl/?s=BGG%40SEA).

Het hangt van de zee af hoe rustig je een spelletje kan doen. Als het stormt en er hoge golven zijn, dan merk je dat echt ook op een groot schip wel (en hoe hoger op het schip je zit, hoe meer je het merkt). Maar zelfs dan kan je denk ik nog steeds (bijna altijd) prima een wat groter spel op tafel zetten en spelen, als je zelf tenminste geen last van zeeziekte hebt. Maar het kan wel een uitdaging zijn om rond te lopen (als in: je loopt rond als een dronken tor).
Bedankt voor het delen van de link. Wat een leuk verslag, met veel plezier gelezen. Fijn dat cruise en bordspellen zo’n goede combi blijkt.

Vind ik niet. Ik ben op een cruise geweest en er was zoveel te zien en te doen dat ik geen bordspel heb aangeraakt. Ook geen tv en geen boek overigens.
Wat ik wel gedaan heb? Van boord voor diverse uitstapjes en tijdens het varen aangeboden activiteiten. Pub/muziekquiz, dansavonden/muziekvoorstellingen, rondleidingen/workshops. Ik had zelfs nog kunnen sporten of naar de wellness. Zoveel te doen aan boord van een cruiseschip.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021, 23:55 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik neem dit jaar voornamelijk 2 pers spellen mee.
7 wonders duel
Imhotep duel
Drakenstad
Blokus duo
Targi
Parijs
Mandala
Getaway Driver
Saboteur duel
111 Ants (kan ook met meer spelers)

_________________
Everybody has the right to play...


Laatst bijgewerkt door Bridget op zo 04 jul 2021, 09:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2021, 09:47 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Hier nog even de lap tekst die ik gisteravond al tikte maar weer kwijt was. Nu even tijd en zin om het overnieuw te tikken:

Onze jaarlijks terugkerende vragen:

Stop je gezelschapsspellen in je koffer of rugzak?
Welke spellen reizen mee en waarom?
Hoe verpak je ze, zodat ze ongeschonden mee terugkomen?
Waar trekken jullie naartoe? Is je reisbestemming gewijzigd owv corona?
Blijf je dit jaar thuis? Welk spel moet dan absoluut op tafel komen?


Alle spellen gaan dit jaar in een krat mee in de auto, gewoon de originele dozen, geen meerdere spellen in één doos of in zakjes.

We blijven vanwege Corona net als vorig jaar in Nederland. We verblijven in een gehuurde safaritent op een camping. Anders had het misschien een chalet in Frankrijk of huisje in de bergen in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland geweest.

De spellen die mee gaan zijn allemaal nieuw in mijn collectie, het zijn allemaal 2 pers spellen. Voorheen had mijn kast voornamelijk spellen voor gemiddeld 4 mensen omdat we altijd in clubverband ergens spelen en nooit echt samen thuis. Daar is nu wel verandering in gekomen afgelopen jaar.
Voordeel is dat deze doosjes redelijk klein zijn en ik er veel kon meenemen. Zie post hierboven.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Ik ga op reis en ik neem mee... (editie 2021)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

reis, vakantie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®