Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Is je hobby "spellen spelen" of "spelletjes spelen"?
Ik speel spellen 34%  34%  [ 22 ]
Ik speel spelletjes 3%  3%  [ 2 ]
Spel of spelletje, dat ligt aan het spel(letje) 25%  25%  [ 16 ]
Who cares! 38%  38%  [ 25 ]
Totaal aantal stemmen : 65
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2024, 17:09 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Ik merk dat ik getriggerd word als mensen over onze hobby refereren aan "spelletjes". Ik vind dat bijna kleinerend of op z'n minst badinerend. Mijn hobby is spellen spelen! Ik ga naar een spellenwinkel, Brass Birmingham is een tof bordspel en morgen doen we een nieuw spel. Dus niet: spelletjeswinkel, bordspelletje en spelletje doen.

Ok, ik weet dat dit meer over mij zegt dan de zender. Maar je zegt toch ook niet tegen een ander, wat een aardig mannetje/vrouwtje is je partner, heb je die ontmoet bij de autootjesgarage en wat speel je mooi op je gitaartje!

Spellen spelen is een volwassen en volwaardige hobby en daar horen geen verkleinwoordjes bij!

Of stel ik mij aan? Lekker een potje voetbal en daarna een biertje doen bij het strandtentje is toch ook volledig geaccepteerd en gerespecteerd!

Bij deze een poll en ook graag een toelichting in deze draad... nou vooruit: dit draadje!

Edit: spelfout

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Sunnyfield op di 09 apr 2024, 17:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2024, 17:16 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ligt heel erg aan de toon. Niet mijn ding maar ken mensen die elkaar me ventje en me wijffie noemen. Tja...zij bedoelen het lief naar elkaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2024, 17:22 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Ikzelf mag het graag over spelletjes hebben, maar als een ander het heeft over spelletjes, word ik woedend. Nóg erger is trouwens: gezelschapsspelletjes. Laatst nog iemand het huis uitgezet die ging zitten en zei: "goh, jij hebt een hoop gezelschapsspelletjes."

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2024, 17:24 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Keer op Keer is een spelletje, Wingspan een spel.

En verder: zolang je met me wilt spelen maakt het mij niet uit hoe je het noemt. Als we het daarna maar naar ons zin hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2024, 17:55 
Liefhebber
Avatar gebruiker

Berichten: 113
Ik gebruik zelf heus weleens een verklein woord(je), maar ik vind het niet heel serieus over komen vaak als ik het anderen hoor gebruiken. En dan gaat het niet alleen om onze hobby.
Dus ik heb gestemd op Spellen. Maar ik kan best leven met spelletje als het gaat om een tussendoortje in de zin van een snel kaartspelletje of dobbelspelletje :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2024, 17:59 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ik speel graag spelletjes, gezelschapsspelletjes, bordspellen (bij voorkeur met een tweede l), kaartspellen enzovoort. Het maakt mij niet uit hoe iemand het beestje noemt. Ik word er niet warm of koud van.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2024, 20:44 

Berichten: 86
Als iemand het over "een spelletje spelen" heeft, denk ik dat diegene iets als Beverbende, Uno of Halli Galli in gedachten heeft. Ganzenbord, Keezen of Rummikub zou ook nog kunnen, maar in elk geval geen Ark Nova, Cascadia of Gloomhaven...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 apr 2024, 11:31 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Zelf noem ik het bordspellen. Bewust bordspellen ipv spellen, want met 'bord' ervoor klinkt dat namelijk meer dan een spel. Kaartspellen en dobbelspelletjes noem ik eerder spelletjes, maar meestal dien ik sowieso uit te leggen dat het geen monopolie is wat mijn hobby betreft.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2024, 09:11 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Ik speel 'spellen' of 'bord- en kaartspellen'. Anderen, onwetenden, 'dreuzels', ... praten inderdaad wel over spelletjes of gezelschapsspelletjes. "Oooh, hoe leuk!". Meestal komen ze dan met de titels van enkele partygames... Na zoveel jaren probeer ik nog steeds, maar waarschijnlijk korter dan vroeger, te schetsen hoe ruim en gevarieerd onze hobby is.

Jaag ik me erin op als ze praten over "spelletjes"? Nee hoor, laat ze maar. Wie interesse heeft kan altijd een intro krijgen. En verder hoop ik dat ieder gelukkig is met zijn eigen hobby.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2024, 11:27 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Nieuw-Vennep
"Pak je dan gewoon je mountainbikeje en hup een bos in?"
"Ga jij nou elke dag naar je paardje om te rijden?"
"Wat doe je dan met die zegeltjes, zitten die allemaal in een boek?"

Volgens mij komen dit soort dingen bij elke hobby voor. Zeker iemand die zelf wat minder in de betreffende wereld zit, neemt het gewoon minder serieus allemaal. Lijkt me niks mis mee, maar een mooie kans om elkaar wijzer te maken over elkaars hobby. Mag je het alsnog niks vinden, is ook een optie, zolang je elkaar maar respecteert.

Samengevat: who cares.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2024, 13:56 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Bedankt voor alle stemmen en leuke reacties tot dusver! Op het moment van schrijven is de stemming dat ik me niet zo moet aanstellen. :lol:

Eén reactie wil ik specifiek op terugkomen... wat was ik graag een vlieg op de muur geweest bij die woede-aanval van Pura Vida! :twisted:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2024, 16:03 
6. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Sunnyfield schreef:
Bedankt voor alle stemmen en leuke reacties tot dusver! Op het moment van schrijven is de stemming dat ik me niet zo moet aanstellen. :lol:

Eén reactie wil ik specifiek op terugkomen... wat was ik graag een vlieg op de muur geweest bij die woede-aanval van Pura Vida! :twisted:

Volgens mijn vrouw overdrijf ik nogal eens. 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 13 apr 2024, 23:15 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Tegenover anderen spreek ik altijd heel gewichtig over bordspellen.

“Nee, niet uit de jaren 80. Van die nieuwe op de markt, voor volwassenen.”
“…”
“Nee, die niet. geen partyspellen.”

Op de club kun je best zeggen “nog een spelletje?“
Meestal dan een tussendoortje, maar ook een gemiddeld familiespel valt daar onder.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2024, 11:23 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Pura Vida schreef:
Ikzelf mag het graag over spelletjes hebben, maar als een ander het heeft over spelletjes, word ik woedend. Nóg erger is trouwens: gezelschapsspelletjes. Laatst nog iemand het huis uitgezet die ging zitten en zei: "goh, jij hebt een hoop gezelschapsspelletjes."

dat meen je niet.

Aan de andere kant wel iemand gehad die zei zou je niet in een spellenwinkel willen werken. Dat was wel einde discussie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2024, 13:25 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 178
Dagmar schreef:
Keer op Keer is een spelletje, Wingspan een spel.

En verder: zolang je met me wilt spelen maakt het mij niet uit hoe je het noemt. Als we het daarna maar naar ons zin hebben.


Dit vind ik wel mooi omschreven. Zo zie ik het ook.

_________________
Ik organiseer een spellenkamp! (12-18j, zomer 2024)
Doe gezellig mee: https://www.topvakantie.be/external/2/a ... tail/75325


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Poll en discussie: spel of spelletje  

Gebruikers die deze topic waarderen

roubosga

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®