Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011, 11:15 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
De rubriek 'Nieuw in...' is een doorslaggevend succes gebleken die spellenliefhebbers in groten getale naar BSM heeft getrokken. Men slaat elkaar de toetsenborden uit handen in een poging als eerste in te loggen en de ervaringen met anderen te delen voordat een ander dat kan. Vandaar dat ik bij deze een nieuwe rubriek start: Een jaar later, waarin we gaan terugblikken op de spellen die een jaar geleden nog helemaal hot en wauw en mijn nieuwe topper! waren. De regels zijn simpel: zoek naar de draad van een jaar geleden (in dit geval juni 2010), en laat je licht eens schijnen over hetgeen toen nieuw was. Is het spel vaker op tafel gekomen? Gebeurt dat nu nog steeds? Zo ja, waarom? Zo nee, wat is er mis gegaan?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011, 11:28 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Volgens mijn aantekeningen waren er destijds 4 spellen nieuw: Chocolatl, Vrolijke Biggetjes a.k.a. Die Rüsselbande, Ticket to Ride: Märklin Edition, en Walhalla.

Chocolatl is een blijver gebleken. Het spel is nog een flink aantal keren op tafel verschenen, en wat me steeds opnieuw verbaast is a) hoeveel punten mensen kunnen scoren en b) hoe ontzettend geniepig het bieden kan uitpakken. Alle velden zijn op hun eigen manier sterk; en het is niet eenvoudig om er een goede balans tussen te vinden. Dat betekent dat mijn eerste indruk dat je ervaren spelers nodig hebt om het goed te doen juist is gebleken.

Vrolijke Biggetjes is nog wel een paar keer op tafel verschenen, ook met kleine kinderen die helemaal weg waren van de kleine knorbeesten. Het is een beetje flauw om met volwassenen te doen; maar desondanks heeft het spel een dermate kinderlijk-zorgeloze eenvoud dat ik het kleine doosje niet graag zou willen missen.

TtR: ME... Nog twee keer gespeeld, elke keer met mijn moeder. De laatste keer won mijn vriendin met ongeveer 70 of 80 punten voorsprong doordat ze bij het trekken van opdrachtkaarten vijf of zes 'reeds volbrachte' exemplaren aantrof. Tegen dat soort geluk is domweg niet op te boksen, en toen had ik het wel gezien. Het blokkeren van routes met treinen geeft TtR nog iets gemeens, de passagiers zorgen voor een leuke extra bonus, maar het blijft een spel waar toeval een veel te grote vinger in de pap heeft.

Walhalla: nadien niet meer gespeeld, maar ik heb begrepen dat een spellenvriend het doosje heeft aangeschaft, en ik vermoed dat het één dezer dagen opnieuw op tafel zal verschijnen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011, 12:01 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Leuk initiatief. Dan ga ik ook maar eens een poging wagen.
helaas heb ik vorig jaar hier niets ingevuld, maar gelukkig heb ik via frendless extended stats, wel terug kunnen vinden welke spellen voor mij nieuw waren een jaar geleden.

Maori
Manilla
Alles Tomate
Kolonisten van de Lage Landen
Bokken schieten
Demetra.

Helaas zoals met vele spellen, is voor de meeste het bij 1x gebleven.
Enkel Manilla en Bokken schieten is nadien nog op tafel gekomen, maar nu ook weer niet dat je zegt "goh, wat vaak".
Een typisch geval van te veel spellen en te weinig tijd om te spelen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011, 12:07 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
:D :clap:

Field Commander: Alexander. In juni 2010 2 potjes gespeeld, inmiddels 14. Maar dit soort solitaire uitspattingen komen bij mij in vlagen. Af en toe eens een paar potjes spelen. Toch nog steeds erg blij met mijn aankoop!

cymric schreef:
Vrolijke Biggetjes is nog wel een paar keer op tafel verschenen, ook met kleine kinderen die helemaal weg waren van de kleine knorbeesten. Het is een beetje flauw om met volwassenen te doen; maar desondanks heeft het spel een dermate kinderlijk-zorgeloze eenvoud dat ik het kleine doosje niet graag zou willen missen.


Zeker erg leuk met jonge kinderen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Een jaar later: juni 2010  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Yos-T

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®