Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Als nieuw of tweedehands?
Nieuw 29%  29%  [ 11 ]
Tweedehands 71%  71%  [ 27 ]
Totaal aantal stemmen : 38
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011, 16:56 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Als ik een nieuw spel koop en dit verkoop via een site/forum als Bordspelmania is het dan nog als nieuw of tweedehands te verkopen? Oftewel kun je er dezelfde prijs voor vragen of moet je gelijk inboeten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011, 17:15 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1028
Woonplaats: Steenwijk
Ligt eraan, als ik moet kopen moet er worden ingeboet en als ik verkoop is ie nieuw :lol:

Zonder gekheid als de spellen in de folie zitten zijn ze gewoon nieuw!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011, 17:24 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Aras schreef:
Ligt eraan, als ik moet kopen moet er worden ingeboet en als ik verkoop is ie nieuw :lol:

Zonder gekheid als de spellen in de folie zitten zijn ze gewoon nieuw!


Zo zie ik het ook maar met alle nieuwe spullen is het zo dat er al een waardevermindering heeft plaatsgevonden. Ook al heb je er nog niet mee gereden zoals in het geval van een auto.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011, 18:55 
3. Asara (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Gevoelsmatig zeg ik dat je hem niet meer voor de winkelprijs kunt verkopen maar puur theoretisch is het spel nog als nieuw en zou je er dus de winkelprijs voor mogen vragen.
Tussen de nieuwprijs en de tweedehandsprijs gaan zitten is het meest logisch bij als nieuw.

Op één van de bekendere veilingsites kun je hem natuurlijk als nieuw verkopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011, 19:03 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Misth schreef:
Als ik een nieuw spel koop en dit verkoop via een site/forum als Bordspelmania is het dan nog als nieuw of tweedehands te verkopen? Oftewel kun je er dezelfde prijs voor vragen of moet je gelijk inboeten.


Aankoop van een particulier leidt tot gedoe bij spellen met productiefouten en/of missende onderdelen. Zulke problemen kan ik via een winkel meestal gemakkelijker oplossen. Dit risico op ongemak is voor mij een prijsdrukkende factor. Ik opteer voor gelijk inboeten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011, 19:51 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Als het spel nog in folie zit en de stansramen nog niet uitgedrukt zijn is een spel nieuw.
Toch zal men er niet zoveel voor wil betalen als in een winkel; logisch.

Verder sluit ik me aan bij de antwoorden hierboven.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011, 20:09 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik zal een spel in de folie altijd voor minder verkopen dan de aankoopprijs.
Het is tenslotte tweedehands....
Ik sluit me daarom ook aan bij Erwin. Als het compleet is kan je terug naar de winkel stappen, maar niet als je het iemand hebt overgekocht.

Het inboeten hoeft natuurlijk ook niet enorm veel te zijn 8)

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011, 20:21 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 101
Woonplaats: Leiden
Door het in de poll het label 'als nieuw' te geven geeft al aan dat het niet nieuw IS. Ik kies dan ook tweedehands.
Ik vind ook dat het weinig zinvol is om voor een spel meer te vragen dan waarvoor het in de goedkopere internetshops ligt. Volgens mij is de beste prijs ongeveer helft van de nieuwwaarde, of minder als het duidelijk gebruikt is. Als je er de hoofdprijs voor wil vangen ben je beter af op Ebay.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011, 20:19 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Llarbal schreef:
Door het in de poll het label 'als nieuw' te geven geeft al aan dat het niet nieuw IS. Ik kies dan ook tweedehands.
Ik vind ook dat het weinig zinvol is om voor een spel meer te vragen dan waarvoor het in de goedkopere internetshops ligt. Volgens mij is de beste prijs ongeveer helft van de nieuwwaarde, of minder als het duidelijk gebruikt is. Als je er de hoofdprijs voor wil vangen ben je beter af op Ebay.


Als nieuw duidt er inderdaad op dat het niet uit de winkel komt maar tweedehands is het ook niet aangezien er nog niet mee gespeeld is, de stansramen nog niet uitgedrukt zijn en het folie er nog omheen zit.

Ik denk dat je dit moet zien als de kilometer teller van de auto. Het spel heeft als het ware nog 0 km op de teller maar is al wel van iemand geweest.

Helemaal nieuw prijs zou in mijn ogen niet misstaan maar kan begrijpen dat je iets inboet wat ik uiteindelijk ook wel heb gedaan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011, 08:35 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Omdat het andere topic op slot is.....
Ik wil mensen bedanken voor de uitleg, ik wist redenen om 'nieuwe' spellen te verkopen echt niet. En ik wil dus ook niemand aanvallen, ik begrijp het volledig!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011, 10:10 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1296
Woonplaats: Heemskerk
Zoals in het andere topic ook is aangegeven is het maar wat iemand er voor wilt betalen. Als iemand akkoord gaat met het kopen van een "nieuw" spel voor een paar euro onder de winkelprijs dan is dat natuurlijk alleen maar mooi voor de verkoper. Ben alleen bang dat het gros van de mensen dit niet zullen doen.

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 16:21 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
meijerc schreef:
Zoals in het andere topic ook is aangegeven is het maar wat iemand er voor wilt betalen. Als iemand akkoord gaat met het kopen van een "nieuw" spel voor een paar euro onder de winkelprijs dan is dat natuurlijk alleen maar mooi voor de verkoper. Ben alleen bang dat het gros van de mensen dit niet zullen doen.


Ik denk dat het vooral de verzendkosten zijn die de verkoop van een 2dehands spel de das omdoen.

Je kan een spel nieuw in de winkel kopen voor 18 euro. de verkoper beslist om het, bna 1 keer spelen, te verkopen voor 12 euro. Maar de verzendkosten in Belgie zijn 5.7 of met Kiala 4 euro. Dan zit je snel aan de gewone verkoopprijs.
de prijs van 12 euro na 1 keer spelen is al laag, dus laat staan dat die nog lager gaat.

Ik merk dit dikwijls als ik spellen koop of verkoop.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 17:39 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Joverowa schreef:
Ik denk dat het vooral de verzendkosten zijn die de verkoop van een 2dehands spel de das omdoen.

Je kan een spel nieuw in de winkel kopen voor 18 euro. de verkoper beslist om het, bna 1 keer spelen, te verkopen voor 12 euro. Maar de verzendkosten in Belgie zijn 5.7 of met Kiala 4 euro. Dan zit je snel aan de gewone verkoopprijs.
de prijs van 12 euro na 1 keer spelen is al laag, dus laat staan dat die nog lager gaat.

Ik merk dit dikwijls als ik spellen koop of verkoop.


Dit kan je natuurlijk omzeilen door op een spellenbeurs af te spreken. Ducosim in Amersfoort is daar een geliefde plek voor weet ik uit ervaring. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 20:29 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1296
Woonplaats: Heemskerk
Dierik schreef:
Joverowa schreef:
Ik denk dat het vooral de verzendkosten zijn die de verkoop van een 2dehands spel de das omdoen.

Je kan een spel nieuw in de winkel kopen voor 18 euro. de verkoper beslist om het, bna 1 keer spelen, te verkopen voor 12 euro. Maar de verzendkosten in Belgie zijn 5.7 of met Kiala 4 euro. Dan zit je snel aan de gewone verkoopprijs.
de prijs van 12 euro na 1 keer spelen is al laag, dus laat staan dat die nog lager gaat.

Ik merk dit dikwijls als ik spellen koop of verkoop.


Dit kan je natuurlijk omzeilen door op een spellenbeurs af te spreken. Ducosim in Amersfoort is daar een geliefde plek voor weet ik uit ervaring. :wink:


Er vanuit gaande dat iedereen naar Ducosim gaat zou dat idd een oplossing zijn. Als je alleen voor een afspraak naar Ducosim gaat zijn de vervoerskosten het issue. :)

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 21:07 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
meijerc schreef:
Er vanuit gaande dat iedereen naar Ducosim gaat zou dat idd een oplossing zijn. Als je alleen voor een afspraak naar Ducosim gaat zijn de vervoerskosten het issue. :)


Het zal de gemiddelde spelliefhebber vermoedelijk weinig tot geen moeite kosten om voor meer ludieke redenen naar Ducosim te gaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Als nieuw of tweedehands?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®