Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9973 berichten | Pagina 2 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 10:55 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
LiefKleinKonijntje schreef:
Dit is geen Nederlandstalig spel (regels in het Engels, Nederlandstalige regels wel op BGG), het kan dan ook niet de database in?


Als er officiële regels beschikbaar zijn wel. Zijn de regels op BGG van uitgever en/of auteur?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 10:57 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Heeft PS of WGG dit vroeger niet eens gedistribueerd? Staat me iets van bij, maar ik weet het niet zeker...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 11:26 
7. Memoir '44 (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Haarlem
BaSL schreef:
LiefKleinKonijntje schreef:
Dit is geen Nederlandstalig spel (regels in het Engels, Nederlandstalige regels wel op BGG), het kan dan ook niet de database in?

Als er officiële regels beschikbaar zijn wel. Zijn de regels op BGG van uitgever en/of auteur?
Op BGG staat een link naar de Nederlandse regels op een Belgische site: http://spelarch.khbo.be/PDFspelregels/8239.pdf
Het is een letterlijke vertaling van het originele regelboekje, met dezelfde lay-out, copyrightvermelding, omslag, plaatjes etc. Vertaler is "Ariane". Het ziet er officieel uit, maar of het dat ook is?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 01:17 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
3x Pandemie gespeeld met 3 spelers: 1x gewonnen en daarna 2x verloren. Telkens een heel nipte strijd. Spannend en chaotisch spel, maar vooral heel leuk :) The points of the jury: 8,5/10 :thumbup:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 01:36 
2. Stoom: Rails, Roem en Rijkdom (2009)

Berichten: 93
Woonplaats: Monnickendam
Vanavond met 3 man gespeeld Cuba en El Presidente en Ra.
Niet zo succes vol, Cuba 2e en Ra 3e.
Ra was voor het eerst dat ik het speelde, was meer bezig met de andere spelers dwars te zitten dan me te concentreren op me eigen tegeltjes. Smaakt wel naar meer, dus volgende keer beter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 21:18 
8. Blue Moon (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Haarlem
Gisteren voor het eerst Lords of Waterdeep gespeeld met spelvriend en twee kinderen. Fraai uitgevoerd, eenvoudige regels, speelt lekker weg. Kids (11 en 15) hadden er ook geen problemen mee. Toch pakte het me niet direct die eerste keer. Ondanks het tot de verbeelding sprekende thema is het toch vooral poppetjes plaatsen en blokjes verzamelen. Het is neit echt een beleving, maar misschien komt dat na vaker spelen nog.

daarna nog een potje Innovation, wat ik steeds meer een geweldig spel ga vinden, al werd ik er goed afgezet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 21:48 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb gisteren ook voor het eerst RA gespeeld. Na het lezen van de spelregels hadden we nog niet het idee dat we het snapten, maar zoals zo vaak wijst het zichzelf zodra je begint.
In het eerste tijdperk was ik heel zuinig op mijn bied-zonnetjes, maar er werden opeens constant ra-fiches getrokken, waardoor ik bij de eertse telling maar 2 fiches had, en dat waren nog monumenten ook, waar ik pas wat aan had bij de eindtelling. In het tweede tijdperk had een medespeelster de bied zonnetjes 1,2 en 3, maar doordat ze wachtte tot wij klaar waren en ze de mazzel had dat de ra fiches deze keer wat langzamer op het bord terecht kwamen kon ze haar slag slaan door de ontwikkel rij lekker vol te laten lopen en die vervolgens zonder tegenstand te innen. Zij werd uiteindelijk 1e en ik 2e (van de vier). Leuker dan verwacht, maar ook niet ge-wel-dig.
Daarna de avond afgesloten met een spelletje aquarius. Lekker chaotisch. Perfect voor dat moment.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 22:37 
10. Coney Island: Giant Wheel (0)

Berichten: 15
Woonplaats: Emmeloord
7 wonders met 7 personen, er werd zoveel gevraagd dat het een lekker chaotisch geheel werd. Verder blijf ik het een heel mooi spel vinden met een mooi spelsysteem. 's Avonds was mijn eigen zoon heel nieuwsgierig geworden naar dat spel en hebben we het met z'n tweeen gedaan. Hij had het gauw door.

Rattus met 4 personen gespeeld. Vind ik ook een leuk spelletje, moeilijk om je eigen strategie te blijven uitvoeren.

Metropolis ook nog 2x gespeeld, leuk om zo even te pakken. Wel heel snel afgelopen. Het is zo vervelend dat je eigenlijk maar 12 kaarten op hand mag houden...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 22:45 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
vdberg schreef:
Rattus met 4 personen gespeeld. Vind ik ook een leuk spelletje, moeilijk om je eigen strategie te blijven uitvoeren.

Was inderdaad een leuk potje, goed gespeeld. :thumbup:

Ik heb zelf gisterenavond op een Ladies Night korte kaartspellen staan uitleggen (Crooks, Gubs, Crazy Creatures en Dweebies). Ze vielen goed in de smaak bij de dames!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 22:48 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Vandaag voor de eerste keer Spy gespeeld. Een heel eenvoudig kleurtjesverzamelspelletje dat niet te lang duurt maar toch nog een beetje leuk is :D Vergelijkbaar met Jaipur, maar Jaipur speel ik veel liever. Spy krijgt van mij een 6,5/10.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 22:53 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Dierik schreef:
Ik heb zelf gisterenavond op een Ladies Night korte kaartspellen staan uitleggen (Crooks, Gubs, Crazy Creatures en Dweebies). Ze vielen goed in de smaak bij de dames!


Haha, dat klinkt als een soort Tupperware-party.
Dat lijkt me echt leuk om een keer te doen. (en dat bedoel ik echt serieus.)

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 22:59 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
rober schreef:
Dierik schreef:
Ik heb zelf gisterenavond op een Ladies Night korte kaartspellen staan uitleggen (Crooks, Gubs, Crazy Creatures en Dweebies). Ze vielen goed in de smaak bij de dames!


Haha, dat klinkt als een soort Tupperware-party.
Dat lijkt me echt leuk om een keer te doen. (en dat bedoel ik echt serieus.)

Het was een avond in een grote discotheek in de buurt, waar 60 standhouders stonden met allerlei koopwaar (van cosmetica tot fotolijstje en van kleding tot spellen 8) ). Er waren zeker 500 bezoekers en ik heb heel veel positieve reacties gehad op de spellen. Toch weer een heel ander publiek maar inderdaad wel erg leuk om te doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 23:03 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Dierik schreef:
rober schreef:
Dierik schreef:
Ik heb zelf gisterenavond op een Ladies Night korte kaartspellen staan uitleggen (Crooks, Gubs, Crazy Creatures en Dweebies). Ze vielen goed in de smaak bij de dames!


Haha, dat klinkt als een soort Tupperware-party.
Dat lijkt me echt leuk om een keer te doen. (en dat bedoel ik echt serieus.)

Het was een avond in een grote discotheek in de buurt, waar 60 standhouders stonden met allerlei koopwaar (van cosmetica tot fotolijstje en van kleding tot spellen 8) ). Er waren zeker 500 bezoekers en ik heb heel veel positieve reacties gehad op de spellen. Toch weer een heel ander publiek maar inderdaad wel erg leuk om te doen.


Goed initiatief.
Als ik dat van de cosmetica hoor, dan had je dat spel dat op de laatste Ducosim achter ons werd gedemonstreerd, ook wel mee kunnen nemen. Dat met die pruiken enzo. (en dat is een grapje)

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012, 11:44 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
Gisterenavond 2 partijtjes Ra-The Dice Game en dan nog Pinguin Party.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012, 14:44 
5. Set (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Haarlem
Innovation met zijn tweeën en Container met zijn drieën, de laatste voor het eerst in de volledige lengte (12 containers van elke kleur ipv 9). Allebei spellen die - tot nu toe - steeds beter worden naarmate je ze vaker speelt. Allebei zonder meer blijvertjes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 2 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®