Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




63 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2018, 01:06 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
100-91
Gespeeld: (5) Majesty, De Mol, Magic Maze, Small World, Santa Maria
In bezit (gehad): (1) Majesty; (2) De Glasstraat, Small World
In top 20: (0)
Op wish list: (1) Santa Maria

90-81
Gespeeld: (7) Puerto Rico kaartspel, Notre Dame, Imperial Settlers, Clans of Caledonia, Takenoko, Sint Petersburg, Regenwormen
In bezit (gehad): (6) Imperial Settlers, 7th Continent, Clans of Caledonia, Takenoko, Sint Petersburg, Regenwormen; (2) Puerto Rico kaartspel, Notre Dame
In top 20: (0)
Op wish list: (0)

80-71
Gespeeld: (8) Century, Alhambra, Kingdom Builder, Qwixx, Ra, Roll for the Galaxy, Boonanza, Imperial 2030
In bezit (gehad): (4) Alhambra, Ra, Roll for the Galaxy, Pandemic Legacy; (4) Kingdom Builder, Qwixx, Boonanza, Imperial 2030
In top 20: (0)
Op wish list: (0)

70-61
Gespeeld: (8) Brugge, First Class, Goa, Lost Cities, Mombasa, Berenpark, Love Letter, Skye
In bezit (gehad): (7) Brugge, Goa, Lost Cities, Mombasa, Berenpark, Love Letter, Skye
In top 20: (0)
Op wish list: (1) Keyflower

60-51
Gespeeld: (8) Im Jahr des Drachen, T.I.M.E. Stories, Hanabi, Het Dorp, Blood Rage, Robinson Crusoe, King of Tokyo, Tikal
In bezit (gehad): (5) T.I.M.E. Stories, Het Dorp, Robinson Crusoe, King of Tokyo, Tikal; (2) Im Jahr des Drachen, Hanabi
In top 20: (1) T.I.M.E. Stories (#15)
Op wish list: (2) Lords of Waterdeep, Grand Austria Hotel

50-41
Gespeeld: (9) Flamme Rouge, Race for the Galaxy, Memoir '44, Caverna, Gloomhaven, Kingdomino, Caylus, Sagrada, Star Realms
In bezit (gehad): (8) Race for the Galaxy, Memoir '44, Caverna, Gloomhaven, Kingdomino, Caylus, Sagrada, Star Realms
In top 20: (1) Race for the Galaxy (#6)
Op wish list: (0)

40-31
Gespeeld: (7) Eufraat & Tigris, Trajan, Machiavelli, Gaia Project, Russian Railroads, Vorsten van Florence, Five Tribes
In bezit (gehad): (5) Eufraat & Tigris, Trajan, Odin, Russian Railroads, Five Tribes; (2) Machiavelli, Vorsten van Florence,
In top 20: (1) Trajan (#19)
Op wish list: (2) Gaia Project, Clank

30-21
Gespeeld: (9) Legenden van Andor, Carcassonne, Ticket to Ride Europe, Patchwork, Catan, Ticket to Ride, Istanbul, Codenames, 7 Wonders: Duel
In bezit (gehad): (6) Legenden van Andor, Ticket to Ride Europe, Patchwork, Ticket to Ride, Istanbul, 7 Wonders: Duel; (3) Carcassonne, Catan, Codenames
In top 20: (3) Ticket to Ride Europe (#3), Ticket to Ride (#7), 7 Wonders: Duel (#14)
Op wish list: (1) Viticulture

20-11
Gespeeld: (9) 7 Wonders, Marco Polo, Concordia, Pandemie, Scythe, Stenen Tijdperk, Hoogspanning, Great Western Trail, Agricola
In bezit (gehad): (10) 7 Wonders, Marco Polo, Concordia, Pandemie, Pandemic Legacy 1, Scythe, Stenen Tijdperk, Hoogspanning, Great Western Trail, Agricola
In top 20: (6) Stenen Tijdperk (#1), Scythe (#5), Agricola (#8), Concordia (#10), Pandemie (#13), Great Western Trail (#18)
Op wish list: (0)

Totaal:
Gespeeld 70/90
In bezit (gehad) 67/90
In top 20: 12/20
Stenen Tijdperk (#1), Ticket to Ride Europe (#3), Scythe (#5), Race for the Galaxy (#6), Ticket to Ride (#7), Agricola (#8), Concordia (#10), Pandemie (#13), 7 Wonders: Duel (#14), T.I.M.E. Stories (#15), Great Western Trail (#18), Trajan (#19)

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door DeKerstman op zo 13 mei 2018, 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2018, 12:11 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
[30-21]

Gespeeld: 8
In bezit: 4
In mijn Top 20: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:


Totaal: 44 / 28


[20-11]

Gespeeld: 7
In bezit: 5
In mijn Top 20: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: (Hoogspanning)


Totaal: 51 / 33

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2018, 21:22 
5. Concordia (2013)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
100-91
Gespeeld: (5) Majesty, De Mol, Magic Maze, Small World, Santa Maria
In bezit (gehad): (1) Majesty; (2) De Glasstraat, Small World
In top 20: (0)
Op wish list: (1) Santa Maria

90-81
Gespeeld: (7) Puerto Rico kaartspel, Notre Dame, Imperial Settlers, Clans of Caledonia, Takenoko, Sint Petersburg, Regenwormen
In bezit (gehad): (6) Imperial Settlers, 7th Continent, Clans of Caledonia, Takenoko, Sint Petersburg, Regenwormen; (2) Puerto Rico kaartspel, Notre Dame
In top 20: (0)
Op wish list: (0)

80-71
Gespeeld: (8) Century, Alhambra, Kingdom Builder, Qwixx, Ra, Roll for the Galaxy, Boonanza, Imperial 2030
In bezit (gehad): (4) Alhambra, Ra, Roll for the Galaxy, Pandemic Legacy; (4) Kingdom Builder, Qwixx, Boonanza, Imperial 2030
In top 20: (0)
Op wish list: (0)

70-61
Gespeeld: (8) Brugge, First Class, Goa, Lost Cities, Mombasa, Berenpark, Love Letter, Skye
In bezit (gehad): (7) Brugge, Goa, Lost Cities, Mombasa, Berenpark, Love Letter, Skye
In top 20: (0)
Op wish list: (1) Keyflower

60-51
Gespeeld: (8) Im Jahr des Drachen, T.I.M.E. Stories, Hanabi, Het Dorp, Blood Rage, Robinson Crusoe, King of Tokyo, Tikal
In bezit (gehad): (5) T.I.M.E. Stories, Het Dorp, Robinson Crusoe, King of Tokyo, Tikal; (2) Im Jahr des Drachen, Hanabi
In top 20: (1) T.I.M.E. Stories (#15)
Op wish list: (2) Lords of Waterdeep, Grand Austria Hotel

50-41
Gespeeld: (9) Flamme Rouge, Race for the Galaxy, Memoir '44, Caverna, Gloomhaven, Kingdomino, Caylus, Sagrada, Star Realms
In bezit (gehad): (8) Race for the Galaxy, Memoir '44, Caverna, Gloomhaven, Kingdomino, Caylus, Sagrada, Star Realms
In top 20: (1) Race for the Galaxy (#6)
Op wish list: (0)

40-31
Gespeeld: (7) Eufraat & Tigris, Trajan, Machiavelli, Gaia Project, Russian Railroads, Vorsten van Florence, Five Tribes
In bezit (gehad): (5) Eufraat & Tigris, Trajan, Odin, Russian Railroads, Five Tribes; (2) Machiavelli, Vorsten van Florence,
In top 20: (1) Trajan (#19)
Op wish list: (2) Gaia Project, Clank

30-21
Gespeeld: (9) Legenden van Andor, Carcassonne, Ticket to Ride Europe, Patchwork, Catan, Ticket to Ride, Istanbul, Codenames, 7 Wonders: Duel
In bezit (gehad): (7) Legenden van Andor, Ticket to Ride Europe, Patchwork, Ticket to Ride, Istanbul, 7 Wonders: Duel, Carcassonne; (2) Carcassonne, Catan, Codenames
In top 20: (3) Ticket to Ride Europe (#3), Ticket to Ride (#7), 7 Wonders: Duel (#14)
Op wish list: (1) Viticulture

20-11
Gespeeld: (9) 7 Wonders, Marco Polo, Concordia, Pandemie, Scythe, Stenen Tijdperk, Hoogspanning, Great Western Trail, Agricola
In bezit (gehad): (10) 7 Wonders, Marco Polo, Concordia, Pandemie, Pandemic Legacy 1, Scythe, Stenen Tijdperk, Hoogspanning, Great Western Trail, Agricola
In top 20: (6) Stenen Tijdperk (#1), Scythe (#5), Agricola (#8), Concordia (#10), Pandemie (#13), Great Western Trail (#18)
Op wish list: (0)

10-1
Gespeeld: (10) Dominion, Tzolk'in, El Grande, Orleans, Azul, Splendor, Castles of Burgundy, Terra Mystica, Terraforming Mars, Puerto Rico
In bezit (gehad): (9) Dominion, Tzolk'in, El Grande, Orleans, Azul, Splendor, Castles of Burgundy, Terra Mystica, Terraforming Mars, Puerto Rico; (1) El Grande
In top 20: (5) Puerto Rico (#2), Tzolk'in (#4), Terraforming Mars (#11), Splendor (#12), Azul (#16)
Op wish list: (0)

Totaal:
Gespeeld 80/100
In bezit (gehad) 77/100
In top 20: 17/20
Stenen Tijdperk (#1), Puerto Rico (#2), Ticket to Ride Europe (#3), Tzolk'in (#4), Scythe (#5), Race for the Galaxy (#6), Ticket to Ride (#7), Agricola (#8), Concordia (#10), Terraforming Mars (#11), Splendor (#12), Pandemie (#13), 7 Wonders: Duel (#14), T.I.M.E. Stories (#15), Azul (#16), Great Western Trail (#18), Trajan (#19)

Spellen uit mijn top 20 die de lijst niet hebben gehaald:
#9 Near and Far
#17 Le Havre
#20 Galaxy Trucker


Was weer een mooie lijst zo. Toch nog best wel wat verrassingen bovenin, dat had ik niet verwacht. En een paar titels waar ik dit jaar toch maar eens werk van moet gaan maken (Viticulture, Clank, Grand Austria Hotel) en die ik al lang in bezit heb maar nog steeds moet spelen (Pandemic Legacy). Bedankt weer Peter Hein! :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2018, 23:48 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
@ maxitaxi... Ik vind TTR, TTR Europe en TTR Nordic Countries (stond er vroeger ook nog in). Wel drie andere spellen. Ik heb bijv thuis Europa en Nordic Countries. Als ik de normale TTR goed genoeg had gevonden dan die ook.

King of Tokyo en King of New York zijn ook twee verschillende spellen. Kingdomino en Queendomino ook lijkt mij.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 07:56 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 358
Woonplaats: Utrecht
Leuk weer dit jaar!

Ik heb door deze lijst weer een aantal spellen op "want to play" gezet :-)

Dank je wel weer Peter Hein!

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 08:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Dacht even dat ik op de top 10 van 2008 had geklikt toen ik zag dat Puerto Rico op 1 stond.
:eh:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 09:00 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Van deze top 100:

100-91
Gespeeld: 6 (Majesty, de Mol, Hanzesteden, de Glasstraat, Smallworld, Santa Maria)
In bezit: 1 (de Mol)
In top 20: 1 (de Mol)

90-81
Gespeeld: 6 (Puerto Rico kaartspel, The 7th continent, Clans of Caledonia, Brass niet)
In top 20: 1 (Regenwormen)
In bezit: 2 (Takenoko, Regenwormen)

80-71
Gespeeld: 8 (Pandemie: legancy 2 en Imperial2030 niet)
In top 20: 1 (Mysterium)
In bezit: 5 (Alhambra, Mysterium, Qwixx, Ra, Bonanza)

70-61
Gespeeld: 9 (Mombasa niet)
In top 20: 2 (Love Letter en Skye)
In bezit: 4 (Goa, Lost Cities, Love Letter en Skye)

60-51
Gespeeld: 3 (Hanabi, Het Dorp, King of Tokyo)
In top 20: 1 (King of Tokyo)
In bezit: 2 (Hanabi, King of Tokyo)

50-41
Gespeeld: 4 (Memoir '44, Tai Pan, Caverna, Kingdomino )
In top 20: 1 (Kingdomino)
In bezit: 2 (Tai Pan, Kingdomino)

40-31
Gespeeld: 4 (Trajan, Machiavelli, Dixit, Five Trives)
In top 20: -
In bezit: 2 (Machiavelli, Dixit)

30-21
Gespeeld: 9 (niet Viticulture )
In top 20: 5 (Carcassonne, TTR Europe, Patchwork, Istanbul, 7 Wonders Duel)
In bezit: 8 (niet Viticulture en TTR)

20-11
Gespeeld: 5 (7 Wonders, Concordia, Pandemie, Stenen Tijdperk, Agricola)
In top 20: 3 (7 Wonders (mijn nummer 1), Pandemie, Stenen Tijdperk)
In bezit: 4 (7 Wonders, Pandemie, Stenen Tijdperk, Agricola)

10-1
Gespeeld: 8 (niet El Grande, Terraforming Mars)
In top 20: 2 (Splendor, Puerto Rico)
In bezit: 3 (Dominion, Splendor, Puerto Rico)

Totaal:
Gespeeld: 62
In bezit: 33
In top 20: 17 (De Mol, Regenwormen, Mysterium, Love Letter, Skye, King of Tokyo, Kingdomino, Machiavelli, Dixit, Carcassonne, TTR Europe, Patchwork, Istanbul, 7 Wonders Duel, 7 Wonders (mijn nummer 1), Pandemie, Stenen Tijdperk, Dominion, Splendor, Puerto Rico)

In mijn top 20 en niet de top 100 gehaald:
For Sale
Sushi Go!
Het Verboden Eiland

Peter Hein bedankt weer voor de top 100. Nu de restjes nog (aantal ingestuurde lijstjes? Verdwenen spellen uit de lijst? etc.)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 09:24 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ook even door de lijst heen gekeken. Mijn score:

Gespeeld: 15
In bezit: 12
In bezit gehad: 4

Werk aan de winkel dus 8)

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 09:39 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Gespeeld: 42*
Heb: 13**
Had: 5

*Sinds 2006 log ik mijn spellen, mogelijk ben ik sommige spellen van voor dat jaar vergeten.
** Valt Pandemic Iberia onder Pandemie? En Agricola voor 2 onder Agricola? Anders wordt het 15.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 10:52 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
WTULTC schreef:
@ maxitaxi... Ik vind TTR, TTR Europe en TTR Nordic Countries (stond er vroeger ook nog in). Wel drie andere spellen. Ik heb bijv thuis Europa en Nordic Countries. Als ik de normale TTR goed genoeg had gevonden dan die ook.

Gelukkig, er reageert iemand :lol:.

Voorheen stemde ik inderdaad ook op Nordic Countries en Europe, niet op het origineel. Ik snap zeker dat je voorkeuren hebt, maar dat heb ik ook in map packs. Ik vind team Asia leuk, UK leuk, NL minder boeiend met die tolbrugmunten en ga zo maar door. Alleen waarom wordt dat allemaal op een hoop gegooid, puur omdat het in map packs verpakt zit? Op Duitsland kun je bijv. wel een losse stem uitbrengen want het zit toevallig in een doos. Ik snap een splitsing, maar dan zou ik het logischer vinden als alles gesplitst zou zijn, ofwel alles onder één noemer viel. Enige uitzondering zou ik dan Rail en Sails laten zijn, dat is echt wezenlijk ingewikkelder/groter/langer en kan absoluut niet als uitbreiding worden gezien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 12:15 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Mijn eindstand

Gespeeld: 83
In bezit: 40
Gehad: 18

Mooie lijst weer!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 12:44 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
WTULTC schreef:
@ maxitaxi... Ik vind TTR, TTR Europe en TTR Nordic Countries (stond er vroeger ook nog in). Wel drie andere spellen. Ik heb bijv thuis Europa en Nordic Countries. Als ik de normale TTR goed genoeg had gevonden dan die ook.

King of Tokyo en King of New York zijn ook twee verschillende spellen. Kingdomino en Queendomino ook lijkt mij.


In deze vind ik dit juist allemaal voorbeelden van dezelfde spellen.

Ik zie echt niet een wezenlijk verschil tussen die spellen om ze ook apart in de lijst te zetten. TTR is in mijn ogen alleen interessant met de uitbreiding (1910?)... en dan lijkt ie weer veel op TTR Europe. King of Tokyo of King of New York zijn in mijn ogen ook typische spellen die je niet allebei in de kast hebt staan.

Persoonlijk vind ik Pandemie vs Pandemie legacy al twijfelachtig, maar begrijp door het legacy effect dat deze dan wel apart in de lijst staan.

Ik zou een pleidooi willen houden om de punten voor die spellen juist wel bij elkaar te vegen, hierdoor komen er meer en andere spellen ook in de top100.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 13:57 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
@ Bongo, vind je bijv. Agricola en Caverna (Agricola 2.0) dan wel 2 verschillende spellen?
Waar ligt de grens bij jou?

Uwe Roseberg maakt namelijk een bepaald type spel waarvan de mechanismes vaak eerder zijn gebruikt in zijn eigen spellen.

Neem bijv. Antoine Bauza (ben ik fan van) die verzint spellen waarbij het mechanisme bijna telkens anders van is. Dat vind ik erg knap vind ik dat! Leg bijv. 7 Wonders, Tokaido, Takenoko en Hanabi langs elkaar en je kunt eigenlijk niet geloven dat dit van dezelfde auteur is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 14:07 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
WTULTC schreef:
@ Bongo, vind je bijv. Agricola en Caverna (Agricola 2.0) dan wel 2 verschillende spellen?
Waar ligt de grens bij jou?

Ik zou voor een middenweg pleiten, maar Agricola en Caverna zijn wezenlijk anders. King of Tokyo en King of New York ook. De meesten zullen er eentje in de kast hebben staan, maar geen van de twee kan als uitbreiding van de ander worden gebruikt (zelfs de dobbelstenen zijn anders). Kingdomino en Queendomino kunnen worden gecombineerd, maar dat maakt ze nog geen uitbreiding op elkaar. Bij Ticket to Ride is eigenlijk alles een uitbreiding/variant op elkaar, op Rails en Sails na die in een enorme doos komt met een specifieke set treintjes en bootjes. Hoewel ik er ook geen bezwaar tegen zou hebben als die nog op een hoop wordt geschoven met TTR, als dat de grens duidelijker zou maken...

Peter-Hein, jij als hoofd Spellen top-100, sta je nog achter het huidige systeem of is een heroverweging m.b.t. varianten/uitbreidingen mogelijk?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 15:01 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Ben toch ook eens gaan tellen naar aanleiding van wat anderen hier hebben gepost en ik kwam tot 66 gespeeld, waarvan 24 in bezit en 2 niet meer in bezit. Gevoelsmatig dacht ik echt minder dan de helft niet te kennen. Hoe slecht een mens kan inschatten. :roll: Misschien dat dat het FOMO effect is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
63 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Spellen Top 100 van Peter Hein - Spellengek  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Peter Hein van Mulligen, Spellengek Top 100 van de Lage Landen 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®