Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Gouden Zes van 2018
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 21:16 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 24
Woonplaats: Lier (B)
Het is opnieuw zover! Na maanden van spelen en beoordelen van de meer dan dertig voorgedragen spellen, blijven er twee keer drie spellen over die nog kans maken om onderscheiden te worden met de Gouden Ludo 2018. Dit zijn de genomineerden in elke categorie

Familiespellen

Afbeelding

    Azul - Plan B Games/Asmodee Benelux
    Berenpark - 999 Games
    Queendomino - White Goblin Games & Blue Orange Games/Geronimo Games

Expertspellen

Afbeelding

    Altiplano - White Goblin Games
    Gaia Project - White Goblin Games
    Pixie Queen - Game Brewer

In de volgende weken zullen de leden van FORUM-Federatie vzw en alle ons bekende Vlaamse spellenclubs de winnaars in elke categorie aanduiden. Die worden op vrijdag 23 november bekend gemaakt, aan de vooravond van Spel 2018. Tijdens deze tweedaagse spellenbeurs kan je laureaten zelf komen uitproberen en ook honderden andere populaire en nieuwe gezelschapsspellen komen ontdekken.

_________________
[www.forumfederatie.be] [spel.forumfederatie.be] [www.goudenludo.be]


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 21:23 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Twee mooie lijsten!

Geen persbericht dit jaar?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 21:39 
Team Bordspelmania

Berichten: 111
Woonplaats: Mortsel
Dit jaar inderdaad geen persbericht voor de nominaties, Erwin. Vooral door tijdsgebrek.

Als de eigenlijke winnaars gekend zijn, mag je wel een persbericht verwachten :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 22:22 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Svennos schreef:
Dit jaar inderdaad geen persbericht voor de nominaties, Erwin. Vooral door tijdsgebrek.

Als de eigenlijke winnaars gekend zijn, mag je wel een persbericht verwachten :)


Dan moeten we dus blij zijn dat Sven de moeite heeft genomen om er hier ruchtbaarheid aan te geven. Waardeer ik van hem! Maar tegelijk loop ik niet over van enthousiasme over de aanpak van de organisatoren. Soit, wordt vervolgd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 23:14 
Team Bordspelmania

Berichten: 111
Woonplaats: Mortsel
Erwin schreef:
Dan moeten we dus blij zijn dat Sven de moeite heeft genomen om er hier ruchtbaarheid aan te geven. Waardeer ik van hem! Maar tegelijk loop ik niet over van enthousiasme over de aanpak van de organisatoren.


Om je gerust te stellen, de publicatie op www.goudenludo.be en op BSM gebeurde in onderling overleg met Sven...
Over de aanpak kunnen onze visies uiteen liggen, maar na ettelijke jaren persberichten te hebben geschreven, ben ik meer en meer de mening toegedaan dat vooral de schrijvers hierin (te) veel energie steken, maar het voor het grote publiek eigenlijk niet uitmaakt: zij zijn tevreden als ze de informatie via BSM of sociale media ontvangen.
Maar nogmaals: dat is louter mijn visie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 23:16 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Goede keuzes van genomineerden. De familieprijs zal ongetwijfeld naar Azul gaan, de Expertprijs lijkt me minder een uitgemaakte zaak.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 23:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Svennos schreef:
Om je gerust te stellen, de publicatie op http://www.goudenludo.be en op BSM gebeurde in onderling overleg met Sven...
Over de aanpak kunnen onze visies uiteen liggen, maar na ettelijke jaren persberichten te hebben geschreven, ben ik meer en meer de mening toegedaan dat vooral de schrijvers hierin (te) veel energie steken, maar het voor het grote publiek eigenlijk niet uitmaakt: zij zijn tevreden als ze de informatie via BSM of sociale media ontvangen.
Maar nogmaals: dat is louter mijn visie.


Niks mis met jouw visie. Die is bovendien zo lekker duidelijk, dat ik gemakkelijk mijn conclusie kan trekken. Ik kan de publiciteit met een gerust hart aan jullie overlaten en hoef er dus zelf geen energie in te steken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 23:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Goede keuzes van genomineerden. De familieprijs zal ongetwijfeld naar Azul gaan, de Expertprijs lijkt me minder een uitgemaakte zaak.


Ik heb tot op dit moment van de expertlijst alleen Altiplano een paar keer gedaan. Die vind ik zo traag en slaapverwekkend, dat ik hoop dat het de prijs niet wint. Gaia Project staat hoog op de to do lijst. Die heb ik van de zomer eindelijk aangeschaft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2018, 07:42 
9. Pandemie (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wat een mooie genomineerde spellen, ik hoop op berenpark en Gaiaproject. Echt een geweldig spel, wat veel te weinig aandacht krijgt. (Naar mijn mening ;)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2018, 13:39 
5. Last Train to Wensleydale (2009)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Erwin schreef:
Dierik schreef:
Goede keuzes van genomineerden. De familieprijs zal ongetwijfeld naar Azul gaan, de Expertprijs lijkt me minder een uitgemaakte zaak.


Ik heb tot op dit moment van de expertlijst alleen Altiplano een paar keer gedaan. Die vind ik zo traag en slaapverwekkend, dat ik hoop dat het de prijs niet wint. Gaia Project staat hoog op de to do lijst. Die heb ik van de zomer eindelijk aangeschaft.


Och Erwin, Gaia Project moet je dan echt gauw aan beginnen. Het is het perfecte spel. Ik heb er inmiddels 47 potjes face to face opzitten. Het is zo'n prachtig economisch ontwikkelspel. Het is Terra Mystica natuurlijk in de basis, maar dan nog verder doorontwikkeld, waardoor Gaia enerzijds veel gestroomlijnder is en anderzijds veel gevarieerder per spel, omdat de set-up van bonustegels zo kan verschillen. De verschillende ontwikkelsporen zijn echte ontwikkelsporen, waar je wat aan hebt tijdens het spel. Bij TM waren de sporen toch vooral eindpuntenpakkers. Veel plezier met het ontdekken van Gaia Project!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018, 19:33 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Hoi Svennos,

Onder je forumnaam staat ‘Team Bordspelmania’. Begrijp ik je goed dat jij het aanvaardbaar vindt om het gehele jaar aan mijn nieuwsfeed te hangen en tegelijkertijd geen zin te hebben om mij met een mailtje/berichtje te informeren over de nominaties?

Opmerkelijk. Ik zal eens bekijken wat dit voor mij betekent.

Groetjes,

Erwin


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018, 20:59 
.

Berichten: 233
Erwin schreef:
Hoi Svennos,

Onder je forumnaam staat ‘Team Bordspelmania’. Begrijp ik je goed dat jij het aanvaardbaar vindt om het gehele jaar aan mijn nieuwsfeed te hangen en tegelijkertijd geen zin te hebben om mij met een mailtje/berichtje te informeren over de nominaties?

Opmerkelijk. Ik zal eens bekijken wat dit voor mij betekent.

Groetjes,

Erwin


Ik snap het probleem niet... als ik het goed begrepen heb is dit een forum die gebruik maakt van de nieuwsfeed van bordspeler.nl (waarom snap ik al niet want dit kan ik op je eigen pagina ook al lezen, maar men denkt dat het cruciaal is voor het forum). Als iemand anders een nieuwsfeed heeft mag dat toch wel gepost worden? Of is dit alleen voor jou bedoeld?
Maar ik ben misschien wel niet objectief. Ik heb al eerder gepost dat ik de opbouw van je berichten niet vind kloppen. Een nieuwsitem moet naar mijn mening geen tekst bevatten welke beschrijft wat de schrijver van de post ervan vindt. Om vervolgens te zeggen dat die cursief geplaatst wordt (terwijl dit vaker niet als wel gebeurd) en dat het dan duidelijk is dat het een eigen mening bevat... Om die reden lees ik de nieuwsberichten al niet meer als ze gemaakt zijn door bordspeler.nl.
Dus ik ben blij dat Sven dit zo gedaan heeft, want nu heb ik het wel gelezen. En ik hoop dat meer mensen de mogelijkheid krijgen om te posten in nieuws en geruchten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018, 21:36 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Mijns inziens is dit allemaal geneuzel, kan een mod zorgen dat een mijns inziens compleet nutteloze discussies als deze op de achtergrond gevoerd wordt.

Zorg dat leuke nieusberichten uit de eerste post in "Nieuws en geruchten" de aandacht krijgen die ze verdienen vind ik. Maakt toch niet uit wie het nieuws aandraagt lijkt mij. Als dit wel zo is omdat er afspraken over zijn, zorg dan dat dit op een plek geregeld wordt waar wij dit niet hoeven mee te lezen.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018, 21:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
El Rubinio schreef:
Ik snap het probleem niet... als ik het goed begrepen heb is dit een forum die gebruik maakt van de nieuwsfeed van bordspeler.nl (waarom snap ik al niet want dit kan ik op je eigen pagina ook al lezen, maar men denkt dat het cruciaal is voor het forum). Als iemand anders een nieuwsfeed heeft mag dat toch wel gepost worden? Of is dit alleen voor jou bedoeld?
Maar ik ben misschien wel niet objectief. Ik heb al eerder gepost dat ik de opbouw van je berichten niet vind kloppen. Een nieuwsitem moet naar mijn mening geen tekst bevatten welke beschrijft wat de schrijver van de post ervan vindt. Om vervolgens te zeggen dat die cursief geplaatst wordt (terwijl dit vaker niet als wel gebeurd) en dat het dan duidelijk is dat het een eigen mening bevat... Om die reden lees ik de nieuwsberichten al niet meer als ze gemaakt zijn door bordspeler.nl.
Dus ik ben blij dat Sven dit zo gedaan heeft, want nu heb ik het wel gelezen. En ik hoop dat meer mensen de mogelijkheid krijgen om te posten in nieuws en geruchten.


Mijn punt is volgens mij helder. Hetzelfde geldt voor het feit dat jij het blijkbaar niet snapt.

Ik zie een gebrek aan wederkerigheid in het feit dat een moderator enerzijds graag mijn nieuwsfeed ontvangt en tegelijk geen tijd en zin heeft om mij een berichtje te sturen wanneer er iets te melden is vanuit zijn achterban.

Het is uiteraard mooi dat Sven hier iets heeft geplaatst. Niets mis mee. Wat mij betreft posten hele volksstammen hier dagelijks het spellennieuws. Het beschikbaar stellen van mijn nieuwsfeed is niets meer dan een geste, een vriendelijk gebaar naar BSM. Dit gebaar heeft voor mij en mijn website geen meetbare meerwaarde (het kost mij vermoedelijk bezoekers).

Ik vind het fijn dat jij bent afgehaakt als volger van mijn nieuws. Dan komt er wellicht vanzelf een einde aan jouw vergezochte gemekker over meningen. Maar uiteraard heb jij het volste recht om er iets van te vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018, 22:30 
.

Berichten: 233
Ik weet dat meer personen zich aan de nieuwsberichten storen.

Maar dat gezegt, dit was mijn allerlaatste bijdrage aan dit forum... net zoals al zoveel anderen die ook afgehaakt zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - De Gouden Zes van 2018  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, Altiplano, Azul, Blue Orange Games, De Gouden Ludo 2018, Gaia Project, Game Brewer, Geronimo Games, Pixie Queen, Plan B Games/Asmodee Benelux, Queendomino, White Goblin Games, nominaties, spellenprijs, spellenprijzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®