Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





61 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006, 02:14 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Johanna schreef:
Ik zou graag horen van degenen die wel naar Utrecht zijn vandaag welke spellen je er gespeeld hebt en wat je er van vond.


Eigenlijk heb ik vooral een beetje rondgehangen op Ducosim, beetje gekletst, handen geschud met Jeroenh en Dierik, gepraat met Francobollus over SpSp (de demos), en ik herkende ook Erwin maar aangezien die immer geanimeerd in gesprek was wilde ik niet interrupteren ter kennismaking; ik had ook niet veel meer te melden dan "hallo, ik ben Tsaar" ;-)

Aangezien een niet bordspellende vriend onverwacht meeging ben ik samen met hem aangeschoven bij de Skyline-tafel om onder instructie van Christine (Gamesmaster) een potje te spelen. Voor mij was dat de tweede keer na SpSp05, en opnieuw vond ik het de eerste tien minuten spannend, voordat ik me enigzins begon te vervelen. Maar goed, het bleef best gezellig dus we hebben het helemaal uitgespeeld.

De vriend moest daarna weg, nadat ik eerst moest beloven snel langs te komen met Caylus en andere vette spellen. Ik ging op zoek naar Tempus, maar dat bleek er nog niet te zijn. Jammer.

Daarna ben ik me eens gaan informeren over de wondere wereld der wargames. Iemand heeft me een uiteenzetting gegegeven over Advanced Squad Leader en daarna heb ik ook nog een slachtveldje Axis&Allies miniatures, met uitleg, meegekregen. Verder stonden Ave Caesar en Cleopatra prominent uitgestald maar beiden vond ik te weinig intrigerend om aan te schuiven. Wellicht heb ik iets gemist maar ik vond het wel prima zo.

Best een leuk uitje, al met al, en ik heb me ingehouden dus ben afgezien van de Quined-demospellen zonder verdere aankopen afgereisd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006, 12:25 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
En weer kon ik niet! :cry: Er lijkt een vloek op te rusten! :evil: Bedankt voor de uitleg Tsaar: zo heb ik er nog iets van mee gekregen! :wink:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006, 13:13 
Koek en Spel

Berichten: 143
Woonplaats: Zaandam
Ik ben een paar uur geweest. Ik heb mij door spelgroep Phoenix AVe Caesar laten uitleggen. Een aardig tussendoortje, maar vooral een simpel racespelletje. Niet erg om kado te krijgen, maar ik zal er niet veel geld aan spenderen.
Daarna ben ik aangeschoven bij Augsburg 1520, waarvan ik me niet zo veel voorstelde. Dat bleek dan weer een aangename verrassing. Ik vond het wel een aardig spel, waarbij er een heerlijke frustratiefactor is, omdat je steeds net te weinig hebt van alles om te doen, wat optimaal lijkt. Het feit dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om boven de 25 - resp. 45-puntengrens te geraken, was iets waarmee ik te weinig rekening hield. een leuk spel in ieder geval, geen absolute hoogvlieger, maar toch...
Uiteindelijk trof ik nog een plekje aan een Caylustafel. Hoewel door vrijwel iedereen de hemel ingeprezen, vond ik het spel een beetje meer van hetzelfde. De ronden hebben wel een heel groot herhalingspatroon. Ik zie wel dat er met meer spelen meer mogelijkheden zich zullen aanbieden, dus ik schrijf het niet af, maar na een keer spelen, heeft het mijn stem voor de NSP nog niet gewonnen.

Helaas was er steeds geen plaats aan de Reef Encounter tafels, want dat wil ik heel graag proberen.Wellicht lukt dat over twee weken bij de speldag van Phoenix :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006, 15:43 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Als trouwe bezoeker van Ducosim was ik ook weer aanwezig. Samen met een goede vriend, mijn jongere broer en mijn oudste zoon (7 jaar), dus een gevarieerd gezelschap :D .

We waren vrij vroeg (ongeveer half elf) en liepen al gauw tegen Heersers der Woestijn aan. Ik had dit spel zelf al eens eerder gespeeld, maar mijn jongere broer wilde het graag spelen en ook mijn zoon vindt dit een erg leuk spel. Dus Sandra legde ons even kort de regels uit en we speelden in ongeveer een half uur een van de genomineerde spellen voor de spellenprijs 2006. Ik vind het een aardig spel, maar ook niet meer dan dat. Ik heb er dan ook niet op gestemd (bij mijn zoon van zeven stond dit spel op de tweede plaats).

Daarna even langs de tafel met tweede hands spellen gelopen, maar ik wist me deze keer in te houden. Mijn vriend Henk kocht daar nog een doos Star Wars voor EUR 5,00.

Daarna hebben we een spelletje Pinguin gedaan en dat beviel ons allemaal toch beter dan Heersers der Woestijn. Dit resulteerde in een nummer 1-plaats bij mijn zoon en in een nummer 3-plaats op mijn stembiljet. Mijn jongere broer wilde het zelfs aanschaffen, maar helaas bleek het niet te koop (op zich wel vreemd voor een genomineerd spel :( ).

Vervolgens nog even Paniek in de wei gespeeld, maar dit hebben we vroegtijdig afgebroken omdat dit spel ons niet kon bekoren.

Henk wilde graag Ave Ceasar spelen en aangezien er ruimte was schoven we aan en kregen een korte maar heldere uitleg van een van de leden van de altijd prominent aanwezige Spelgroep Phoenix. Het bleek een aardig racespelletje ,waarbij geluk naar mijn smaak een (te) grote rol bleek te spelen. Mijn broer ging er halverwege de eerste ronde vandoor en hem hebben we verder niet terug gezien, terwijl de rest elkaar flink hinderde door op velden te gaan staan, waar je elkaar niet kunt passeren.
Conclusie: leuk, maar niet voor mijn spellenkast.

Daarna even met Frank alias francobollus gesproken over spellenspektakel en Taj Mahal meegekregen. Henk stelde voor dit even te proberen aangezien ik dit spel ga demonsteren op spellenspektakel. Frank werd bereid gevonden uitleg te geven en al gauw kwamen we erachter dat dit een prachtig spel is. We waren diep verzonken in dit spel tot Frank ons even onderbrak en ik even kort kon kennismaken met Jerome alias Tsaar, een van de andere demoeërs voor Quined tijdens het spellenspektakel.

Al gauw bleek onze tafel bij anderen ook op te vallen en diverse mensen vroegen wanneer we klaar waren. Het was echter mijn eigen demospel, dus helaas kan dit pas op het spellenspektakel.

Al snel was het drie uur en gingen we nog snel onze top drie voor de spellenprijs inleveren. Voor mij is dit geworden:

1. Manilla (wanweg de lagere drempel)
2. Caylus (voor mij persoonlijk de nummer 1, maar ik denk in het belang van de prijs (tenminste dat maak ik mezelf wijs :lol: ))
3. Pinguin (leuk spel dat ook met jongere kinderen gespeeld kan worden, terwijl het zeker geen kinds spel is)

Henk haalde nog gauw Carcasonne met de uitbreiding Kooplieden en bouwmeester. Hij heeft dit spel eindelijk leren waarderen en gooide er gelijk maar een uitbreiding tegenaan.

Al met al weer een leuke dag en ik ben de volgende keer zeker weer van de partij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006, 23:06 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Ik heb inmiddels een verslagje met foto's in Spelmagazijn gezet:
http://www.spelmagazijn.nl/nl/versl191.html


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006, 23:09 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Dierik schreef:
Mijn broer ging er halverwege de eerste ronde vandoor en hem hebben we verder niet terug gezien, terwijl de rest elkaar flink hinderde door op velden te gaan staan, waar je elkaar niet kunt passeren.

Je weet ook dat de koploper geen zes mag spelen en als hij drie zessen in zijn hand heeft, dus stil komt te staan?


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006, 23:16 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Johanna schreef:
Ik zou graag horen van degenen die wel naar Utrecht zijn vandaag welke spellen je er gespeeld hebt en wat je er van vond.

In de ochtend heb ik spellen gedemonstreerd bij de NSP: eerst Heersers der Woestijn en later Pirates!. In de middag heb ik Ave Caesar gespeeld en Factory Fun. Ave Caesar is een luchtig racespel, waarbij vooral gelachen wordt. De nieuwe uitvoering ziet er prachtig uit, als is het bord minder praktisch dan de oorspronkelijke uitvoering.

Factory Fun is het nieuwe Cwali spel dat tijdens Spiel zal verschijnen. Je kiest telkens nieuwe machines voor je fabriek. Deze machines hebben input en output. De output kun je weer gebruiken voor input van nieuwe machines. Je moet handig bouwen om zo min mogelijk kosten te hebben. Een prima origineel spel.

Bij de Bring & Buy stand het spel InVers gekocht van auteur Kris Burm, een voorloper van de Gipf serie.
Verder bijgepraat met diverse mensen en uitgevers en natuurlijk ook nog even een bezoekje gebracht aan de Blokker 3-daagse en het Boekenfestijn. De dag was weer veel te kort.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006, 08:54 
9. Clever hoch Drei: Challenge I (2021)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Leuk om te lezen wat ik gemist heb :(
In december toch maar eens proberen of het dan wel lukt...


Omhoog
Online Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006, 16:27 
Party Animal

Berichten: 475
Woonplaats: Heiloo
even voorstellen:

Op de eerste foto van het verslag van Spelmagazijn sta ik links op de foto Ave Caesar te spelen.
Ave Caesar is een vlot en eenvoudig spelletje, leuk voor tussendoor.

Wat heb ik nog meer gedaan?
Een abstract spel dat ook ergens op een foto staat.
Man en kinderen aangemoedigd bij het meer-spellen-toernooi, en zelf ook een paar spellen meegedaan.
Wat spellen gekocht bij de bring & buy stand (oa Safe en partners).
Een paar nieuwe spellen gekocht, oa arche optimix.
Gekeken hoe reef encounter werkt.
Mijn stem uitgebracht natuurlijk!
Veel lol gehad en eerst nog flink ingeslagen bij de boekenbeurs.

Een geslaagde dag dus weer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006, 20:38 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Rubik schreef:
Je weet ook dat de koploper geen zes mag spelen en als hij drie zessen in zijn hand heeft, dus stil komt te staan?


Dat is mij inderdaad bekend Ronald, maar ondanks dat was hij niet meer in te halen :( . (Ik heb overigens weer met veel plezier je verslag van afgelopen zaterdag gelezen).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006, 20:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Rubik schreef:
Je weet ook dat de koploper geen zes mag spelen en als hij drie zessen in zijn hand heeft, dus stil komt te staan?


Dat is mij inderdaad bekend Ronald, maar ondanks dat was hij niet meer in te halen :( . (Ik heb overigens weer met veel plezier je verslag van afgelopen zaterdag gelezen).


Uit jouw eerste bericht maak ik op dat hij hem halverwege de eerste ronde is gesmeerd, waarna jullie zijn paard niet meer hebben teruggezien. Dit betekent dus dat hij in de eerste helft van de eerste ronde drie zessen kon uitspelen. Een bijzondere prestatie!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006, 20:50 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin schreef:

Uit jouw eerste bericht maak ik op dat hij hem halverwege de eerste ronde is gesmeerd, waarna jullie zijn paard niet meer hebben teruggezien. Dit betekent dus dat hij in de eerste helft van de eerste ronde drie zessen kon uitspelen. Een bijzondere prestatie!


Het waren om precies te zijn twee vijfen en een zes, maar het effect was ongeveer hetzelfde. Als je dan zelf niet boven de drie komt is dat redelijk frustrerend :? .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006, 20:59 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Het waren om precies te zijn twee vijfen en een zes, maar het effect was ongeveer hetzelfde. Als je dan zelf niet boven de drie komt is dat redelijk frustrerend :? .


Maar dan klopt de rest van het verhaal toch niet meer? Als koploper mocht hij immers geen enkele zes meer uitspelen (tenzij hij met drie zessen op een chicane zou staan). Hij moet dus ergens zijn vastgelopen met minimaal twee zessen, waardoor jullie hem later in de race alsnog konden inhalen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006, 21:12 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin schreef:

Maar dan klopt de rest van het verhaal toch niet meer? Als koploper mocht hij immers geen enkele zes meer uitspelen (tenzij hij met drie zessen op een chicane zou staan). Hij moet dus ergens zijn vastgelopen met minimaal twee zessen, waardoor jullie hem later in de race alsnog konden inhalen.


De vier achtervolgers zaten elkaar zo zeer dwars (ik heb zelf bijvoorbeeld drie keer geen kaart kunnen spelen omdat een veld voor mij geblokkeerd was en ik later in het spel dus al mijn hoge kaarten kreeg) dat dat helaas onvoldoende hielp.

Ik geloof alleen dat de discussie wel erg off-topic gaat :wink: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006, 21:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Ik geloof alleen dat de discussie wel erg off-topic gaat :wink: .


De relatie met het oorspronkelijke topic is na vier pagina's geklets nogal los geworden. Dan kan zo'n gesprekje over een opmerkelijk spelverloop bij Avé Caesar er ook nog wel bij. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
61 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Nederlandse Spellenprijs nominaties 2006  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®