Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





119 berichten | Pagina 7 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 14:07 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Ik ben 2 dagen aanwezig geweest, grotendeels als demoër bij Spelgroep Phoenix. We stonden boven op de balustrade. Daar moest de loop wel even inkomen op beide dagen, maar vanaf een uur of elf - half twaalf was het dan wel steeds gezellig druk. We hadden klassiekers als Stenen Tijdperk, Five Tribes, Linko, 7 Wonders en Kingdom Builder (@Queen, had ze maar doorverwezen!) op tafel liggen. Prima spellen voor deze beurs: veel spelers waarvoor deze nieuw waren, maar niet over de top.
Voor kritische veelspelers is deze beurs misschien niet ideaal (Ducosim is daarvoor denk ik beter), maar voor een groot publiek prima. En ik heb me in mijn vrije uren ook goed vermaakt, vond het gezellig druk, de aanwezigheid van hele gezinnen en veel kinderen zorgt m.i. voor een ontspannen en enthousiaste sfeer. Exposanten hadden hun aanbod daar op aangepast en dat lijkt me heel verstandig. En ik heb best wat kunnen spelen.
Het is geen Spiel en geen Ducosim en dat moet het ook niet willen zijn. Leuke beurs, ik ben er volgend jaar weer bij!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 14:11 
Joker

Berichten: 8
Jammer dat we de stands op het balkon hadden gemist! Dacht dat dat voor de magictoernooien was...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 14:59 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bored Gaymer schreef:
Vraag me eigenlijk ook af waarom dit een maand na Spiel georganiseerd wordt. Lijkt mij beter in maart of april (lente).


In de jaren '90 was het een voorjaarsbeurs die gemiddeld zo'n 3000 bezoekers trok op drie beursdagen. Waar nauwelijks andere uitgevers dan 999 Games stonden, omdat die het voorjaar oninteressant vonden voor de promotie van spellen.

'Nuff said?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 15:50 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik vind het persoonlijk soms wel jammer dat men spellenbeurzen met elkaar gaat vergelijken.
Ikzelf vind het eigenlijk leuk dat er zoveel verschillende zijn. Bijvoorbeeld Spiel is uiteraard een toppertje voor de veelspeler waar ik zelf ook probeer naartoe te gaan. Daarentegen Spellenspektakel door mezelf eerder word gezien als een gezinsdagje. (Naar Spiel neem ik No Way mijn kroost mee, dan geraak ik die beurs nog niet eens rond) Ik kijk er dan ook vanop mensen zich druk maken omdat je een spel uit speelt. Toegegeven er stonden spellen ter demo waar ik toch wel de bedenking bij had of dat niet te lang duurt voor een beurs maar ook die spellen verdienen ook gekend te zijn natuurlijk bij de NIET veel speler die spellenspektakel bezoekt. Maar toch ik zie mezelf niet tegen mijn driekoppige kroost zeggen dat ze een spel maar enkele rondjes mogen spelen. Lijkt me bizar om te mogen wensen. Elke beurs heeft zijn charme en zijn doel en zijn reden natuurlijk waarom die op een bepaald moment valt of op een bepaalde manier uitgewerkt word. Lijkt me dat Spellenspektakel hier toch ook weer in het opzet geslaagd is om er een fijne beurs van te maken om de spellenwereld te leren ontdekken. Daar het bezoekersaantal sterk gestegen is tegen voorgaand jaar is het volmondige bewijs dat er nog heel wat mensen zijn die deze wereld willen ontdekken. Wij hebben als gezin met veel kinderen een super dagje gehad zoals elk jaar. Wij komen naar Spellenspektakel om de kinderen te laten proeven van de spellenwereld. Voor koopjes zijn er dan weer andere beurzen.

Mijn grootste opmerkingen zouden zijn dat inderdaad het kinderplein wel erg groot was voor het gebruik dat ervan werd gemaakt. Wij misten inderdaad ook de stand waar vorig jaar woordzoeker, bunny hop enzo werd voorgesteld. En nog een kinderstand waar ik niet zo gauw opkom. Zelf had ik me voorgenomen wat spelonderdelen te komen die er niet verkrijgbaar waren dit jaar.
Wat ik ook wel wat minder leuk vond ( en dat komt gewoon omdat mijn auti zoon zich had gesetteld op frietjes) is dat de frietjes heel laat beschikbaar waren. Mijn hongerige bende die al om 11u30 volledig omkwamen door zo vroeg al op stap te zijn waren een beetje ontsteld dat deze toen nog niet verkrijgbaar waren. En de hoeveelheid speeltafels natuurlijk maar dat is onvermijdelijk om geen tekort te hebben met dit groot aantal bezoekers.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 16:40 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Erwin schreef:
stamper schreef:
Weet iemand waarom er maar 1 verkoopstand is? Heeft de rode pion het alleenrecht?


Ik zag verkoopstands van De Rode Pion, Fantasy En'Counter, Bergsals Enigma, Boosterbox, Queen Games, bordspellen bij de Magic verkopers op het balkon.

Weet iemand waarom zoveel mensen beweren dat er maar een verkoopstand was? :lol:


The Game Master verkocht ook een hoop spellen en niet alleen degenen die hij zelf uitgebracht heeft, naar ook nieuwe Essen titels van Argentum Verlag zoals Antartica bijvoorbeeld.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 16:59 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
kimm schreef:
Wat ik ook wel wat minder leuk vond ( en dat komt gewoon omdat mijn auti zoon zich had gesetteld op frietjes) is dat de frietjes heel laat beschikbaar waren. Mijn hongerige bende die al om 11u30 volledig omkwamen door zo vroeg al op stap te zijn waren een beetje ontsteld dat deze toen nog niet verkrijgbaar waren.


Op 5 minuten lopen van de beurs heb je een Mac Donalds waar je al vanaf 10 uur 's ochtends terecht kunt. Wellicht een tip voor volgend jaar?

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 17:20 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Erwin schreef:
stamper schreef:
Weet iemand waarom er maar 1 verkoopstand is? Heeft de rode pion het alleenrecht?


Ik zag verkoopstands van De Rode Pion, Fantasy En'Counter, Bergsals Enigma, Boosterbox, Queen Games, bordspellen bij de Magic verkopers op het balkon.

Weet iemand waarom zoveel mensen beweren dat er maar een verkoopstand was? :lol:


Uiteraard; bepaalde uitgevers verkochten ook spellen maar ik denk dat er hier gedoeld wordt op winkels met nieuwe spellen; daarvan was er maar eentje naar mijn weten :P.

Dan rest eigenlijk nog wel mijn vraag (me erbij neerleggend dat er slechts één winkel met nieuwe spellen staat) hoe dat bepaald wordt? Prima als de organisatie besluit de Rode Pion uit te nodigen, maar ben, ongeacht om welke winkel het gaat, toch wel nieuwsgierig naar het achterliggende proces :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 17:20 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Tamara_Bakker schreef:
kimm schreef:
Wat ik ook wel wat minder leuk vond ( en dat komt gewoon omdat mijn auti zoon zich had gesetteld op frietjes) is dat de frietjes heel laat beschikbaar waren. Mijn hongerige bende die al om 11u30 volledig omkwamen door zo vroeg al op stap te zijn waren een beetje ontsteld dat deze toen nog niet verkrijgbaar waren.


Op 5 minuten lopen van de beurs heb je een Mac Donalds waar je al vanaf 10 uur 's ochtends terecht kunt. Wellicht een tip voor volgend jaar?

En nog twee minuten verder de beroemde 'hollandse muur' !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 17:27 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Erwin schreef:
stamper schreef:
Weet iemand waarom er maar 1 verkoopstand is? Heeft de rode pion het alleenrecht?


Ik zag verkoopstands van De Rode Pion, Fantasy En'Counter, Bergsals Enigma, Boosterbox, Queen Games, bordspellen bij de Magic verkopers op het balkon.

Weet iemand waarom zoveel mensen beweren dat er maar een verkoopstand was? :lol:


Uiteraard; bepaalde uitgevers verkochten ook spellen maar ik denk dat er hier gedoeld wordt op winkels met nieuwe spellen; daarvan was er maar eentje naar mijn weten :P.


Dan gaapt er een gaatje tussen jouw weten en de feiten. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 17:32 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Erwin schreef:
Weet iemand waarom zoveel mensen beweren dat er maar een verkoopstand was? :lol:


Toen ik bij QWG vroeg naar Code Names kreeg ik het antwoord "De Rode Pion is de enige die spellen verkoopt op deze beurs"

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 17:34 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Erwin schreef:
stamper schreef:
Weet iemand waarom er maar 1 verkoopstand is? Heeft de rode pion het alleenrecht?


Ik zag verkoopstands van De Rode Pion, Fantasy En'Counter, Bergsals Enigma, Boosterbox, Queen Games, bordspellen bij de Magic verkopers op het balkon.

Weet iemand waarom zoveel mensen beweren dat er maar een verkoopstand was? :lol:


Uiteraard; bepaalde uitgevers verkochten ook spellen maar ik denk dat er hier gedoeld wordt op winkels met nieuwe spellen; daarvan was er maar eentje naar mijn weten :P.


Dan gaapt er een gaatje tussen jouw weten en de feiten. :lol:


Dan hoop ik dat deze met jouw kennis gevuld kan worden :lol:?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 17:51 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Fantasy En'Counter.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 17:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
BaSL schreef:
Fantasy En'Counter.


En op het balkon vond ik nieuwe spellen in een kraam, bij Bergsala nieuwe spellen die - zoals men dat in spellenland pleegt te beweren - licht beschadigd waren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 18:14 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Bij Bergsala heb ik op de zaterdag bij Pandemie gestaan. Daarbij heb ik juist verwezen naar het verkoopgedeelte van de stand vanwege de beurs aanbieding die zij hadden met Pandemie + Pandemie Extreem Gevaar samen voor 50 euro.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 18:32 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ik heb bij Bergsala Rattlebones op de kop kunnen tikken voor 35€, lichte beschadiging aan 1 hoek van de doos. Normaliter kost het spel +/- 50€. Leek me dus een koopje te zijn.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
119 berichten | Pagina 7 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 6, 7, 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Spellenspektakel 2015  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

SpSp 2015, Spellenspektakel 2015



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®