Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 11:53 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
Sinds eind 2013 is België een nieuwe speluitgever rijker. Onze doelstelling is om meer spellen vergezeld van nederlandstalige spelregels op de Belgische en Nederlandse markt te brengen. Ook is het de bedoeling om spellen van Nederlandstalige auteurs te ontwikkelen, waarmee we hopen nieuw talent te ontdekken.

Onze eerste release was een vertaling van het abstracte spel Blockers! Een spel met eenvoudige spelregels dat ons toch verrast had met een grote diepgang. We zijn zeer blij dat de eerste reacties op demonstraties zeer positief zijn en dat we ook al toffe mails hebben ontvangen van mensen die het spel al hebben ontdekt.

We werken ondertussen hard aan mogelijke releases voor 2014 en ondertussen is er ook al een beslissing gevallen over wat onze volgende release zal zijn. Hiermee gaan we niet voor een vertaling, maar brengen we een nieuw spel op de markt van Jurgen Spreutels. Het spel heeft als (voorlopige) naam Baby Blues gekregen. Je krijgt de verantwoordelijkheid om 5 baby's gelukkig te houden. Je tegenstanders zullen er echter alles aan doen om dit tegen te gaan. Zo zullen ze je opzadelen met vuile pampers, fopspenen stelen, speeltjes saboteren en alles wat in hun mogelijkheid ligt om je baby's aan het huilen te brengen. Eens deze huilen is er geen weg meer terug. Van zodra alle baby's van een speler tot huilen zijn overgegaan is het spel afgelopen en worden de punten geteld.

Je kan het spel nog steeds testen en feedback geven. We zijn aanwezig op volgende evenementen:
Zaterdag 25 januari: Spellendag XXL van De Pittige Pion te Wespelaar
Zaterdag 1 februari: Spellendag De Spelmaeckers te Beveren-Leie
Zaterdag 22 februari: Spellendag Bekaf/Spelshop te Aarschot
Zondag 30 maart: Spellendag De Rode Hazen te Haasrode

Ook Blockers! kan je uiteraard op deze evenementen uitproberen!

Ben je een spelontwerper en overweeg je via ons een spel uit te geven? Je kan ons altijd contacteren en wat meer informatie geven over het spel dat je in ontwikkeling hebt. Als we interesse hebben zullen we je om een speelbaar prototype vragen dat je kan opsturen of binnenbrengen op een evenement waar we aanwezig zijn. Hou er altijd rekening mee dat het beslissingsproces tijd in beslag neemt.

Meer informatie:
http://www.jumpingturtlegames.be

Wil je op de hoogte blijven van onze toekomst?
https://www.facebook.com/jumpingturtlegames
https://twitter.com/JumpTurtleGames


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 13:44 
4. Hoogspanning (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Zijn jullie ook op verschillende bordspellen beurzen in Nederland aanwezig?
Dan zou ik zeker een kijkje komen nemen :wave:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 14:04 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
Momenteel hebben we in Nederland nog niets gepland, maar dat kan altijd nog veranderen. Als ons gamma groeit zullen we uiteraard meer en meer proberen op beurzen en evenementen aanwezig te zijn.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 14:40 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Welkom in Spellenland. :thumbup:
Succes met jullie plannen en wellicht to ziens op een of ander evenement. :wave:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 15:00 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
jumpingturtlegames schreef:
fopspenen stelen, speeltjes saboteren en alles wat in hun mogelijkheid ligt om je baby's aan het huilen te brengen

Tjongejonge, wat harteloos! :lol:

Veel succes en wellicht tot ziens ergens op een beurs.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 15:17 
Regenmaker

Berichten: 272
Woonplaats: Oelegem/Belgie
Ik kan me vergissen maar zitten jullie niet op hetzelfde adres als spelshop?
Of gaat dit uit van spelshop?

_________________
Afbeelding
--> Bezoek onze website hier <--


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 17:07 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
De domeinhouder van http://www.jumpingturtlegames.be/ is in ieder geval ook de eigenaar van spelshop.be / speelkoning.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 19:22 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
jumpingturtlegames schreef:
Onze doelstelling is om meer spellen vergezeld van nederlandstalige spelregels op de Belgische en Nederlandse markt te brengen.

[van de site:]
Dit omdat we merken dat er een ontzettend groot aanbod anderstalige spellen bestaat die nooit beschikbaar komen in een nederlangstalige versie, terwijl ze dat wel verdienen.


Met de releaselijsten van onder andere 999, Asmodee, White Goblin en al die andere uitgevers in het achterhoofd (volgens mij hoeft de Nederlandstalige spellenliefhebber zeker het komende jaar niet te klagen over het aanbod Nederlandstalige releases) hoop ik dat er goed na is gedacht over een positionering en een business model, want de schappen gaan uitpuilen, volgens mij, en zie maar eens het onderscheid te maken. Heel veel succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2014, 00:58 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
Mac-S schreef:
jumpingturtlegames schreef:
fopspenen stelen, speeltjes saboteren en alles wat in hun mogelijkheid ligt om je baby's aan het huilen te brengen

Tjongejonge, wat harteloos! :lol:

Veel succes en wellicht tot ziens ergens op een beurs.


Bwa, in ons virtuele leven aan de spellentafel hebben we al veel ergere dingen gedaan :wink:

stofke schreef:
Ik kan me vergissen maar zitten jullie niet op hetzelfde adres als spelshop?
Of gaat dit uit van spelshop?


Dat klopt inderdaad Stofke. We werden door een Amerikaanse uitgever benaderd en hebben na een tijdje wikken en wegen de stap gezet om ook
uitgever te worden. Momenteel zit alles nog onder één dak, maar we maken een duidelijk onderscheid door de verschillende merken Spelshop en Jumping Turtle te gebruiken. Bedoeling is om de activiteiten gescheiden te houden. Spellen uitgeven brengt een zeker risico met zich mee en door alles momenteel in een huis te houden kan een tegenvaller nog gecompenseerd worden door andere activiteiten. Spelshop zal de spellen wel alleen verkopen aan particulieren. Winkeliers in België en Nederland kunnen terecht bij Asmodee België.

Bartjes! schreef:
hoop ik dat er goed na is gedacht over een positionering en een business model


Als je de bedragen ziet die we per titel op tafel moeten gooien denk ik dat dit alleen maar evident is dat dit gebeurt. Elke titel wordt dan ook zeer goed gewikt en gewogen voor we een beslissing nemen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014, 14:42 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Gisteren alvast het spel met de baby's en fopspenen uitgetest wat leidde tot wel erg veel spelplezier. Een simpel spel, met simpel concept en een zo herkenbaar onderwerp.
Luidkeels lachen en soms hier en daar elkaar eens aansteken. Zeer Geslaagd!!!

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 16:53 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
jumpingturtlegames schreef:
Momenteel hebben we in Nederland nog niets gepland, maar dat kan altijd nog veranderen. Als ons gamma groeit zullen we uiteraard meer en meer proberen op beurzen en evenementen aanwezig te zijn.

Ik zou zeggen, neem eens contact op met Zuiderspel. Volgens mij moet het nog wel lukken om daar een plaatsje te vinden!

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nieuwe speluitgever Jumping Turtle Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Jumping Turtle Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®