Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 12:28 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Laatst speelde ik Het Stenen Tijdperk voor het eerst met het echte bordspel. Ik heb het leren spelen online ...
Er waren echter een aantal onduidelijkheden, ondanks het eenvoudige spel :)

Hopelijk kan er iemand duidelijkheid brengen ...

- Mag je op de kaarten rechts onder, telkens maar één werker plaatsen of pakweg ineens drie?

- Idem bij de dorpen links onder ...

- Als er op één van die kaarten een werkinstrument staat, is deze dan permanent of eentje die je 1x mag gebruiken?

Thx


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 13:18 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1359
Woonplaats: Gieten
Eén, één & kaart met +1 werkinstrument geeft je permanent een werkinstrument erbij, echter er zijn ook kaarten met een eenmalig inzetbaar werkinstrument aangegeven met een cijfer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 13:23 
2. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Sleeuwijk
op elke plek staan cirkels. deze geven het aantal plaatsen weer. behalve bij jagen hier staat 1 grote cirkel en geld geen maximum.

dus voor beide 1.

bij het werkgereedschap, geld wanneer er een plus voor staat is het permanent +1 bv. Anders 1-malig.

succes... het is een leuk spel. Het komt wekelijks op tafel hier.

daarnaast ook online via boardgamearena. hier kun je ook checken of je de regels hebt begrepen, door een potje te spelen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9305 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 13:33 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
De antwoorden tot nu geven volgens mij niet volledig antwoord op de vraag van de vraagsteller. Dat op elk cirkeltje maar één stamlid mag staan, zal wel duidelijk zijn uit de online versie, maar de vraag lijkt me eerder of je in één zetbeurt ineens 4 kaarten mag nemen bijv. of 3 hutten. Gelden de hutten dus als 'één locatie' (je mag per keer maar stamleden zetten op één locatie).
Ik denk alleszins van niet en heb nog nooit iemand dat zo weten spelen.

Alle ontwikkelingskaarten staan toch uitgelegd op het aparte blad dat bij het spel zit? Of zat dit er bij jou niet bij?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 16:33 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Woerden (NL)
Imo 1 per beurt. In volgende beurt mag je er weer 1 opzetten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

_________________
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 16:35 
Play More Games!!!!

Berichten: 14
Woonplaats: Venray
Ieder kaartje is een aparte actie. Dus 1 kaartje en dan is de volgende speler met plaatsen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 17:37 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Je mag inderdaad maar één werker plaatsen per keer en per kaart, idem voor de hutten.
Wat de gereedschapsfiches betreft, als er op de kaart staat +1 met daarnaast de afbeelding van zo'n fiche krijg je de desbetreffende fiche die je vanaf dan altijd kan gebruiken. Staat er een fiche afgebeeld met daarin een getal dan kan je die fiche slechts eenmaal gebruiken op een moment dat het jou het beste uitkomt.
Als je nog twijfelt kom je hem maar eens spelen hier eh !!! :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 18:41 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Even proberen op iedereen tegelijk te reageren :p

Ik heb het spel niet in het echt, daarom de vragen hier ...

Ik speel het spel hoofdzakelijk via Boardgamearena, aangezien ik het nu voor het eerst in het echt heb gespeeld waren er enkele meningsverschillen met die vrienden ...

- dus als met getal in werkinstrument is éénmalig te gebruiken ... andere permanent ...
- dus je kan 1 per kaart doen en de beurt erop opnieuw een werker op een andere kaart, idem voor de dorpen

Eigenlijk is mijn conclusie dat ik telkens gelijk had en dat de versie online volledig juist is :p
Ik heb mijn gelijk uiteraard niet doorgedreven omdat het spelplezier voorop staat en omdat ik anders toch eigenwijs ben ;) :p

Bedankt allemaal!

@ Dirk: er zijn nog wel wat andere spellen te spelen in jouw kast :p


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 19:32 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
:wink:
AlliantieAJ schreef:
Even proberen op iedereen tegelijk te reageren :p

Ik heb het spel niet in het echt, daarom de vragen hier ...

Ik speel het spel hoofdzakelijk via Boardgamearena, aangezien ik het nu voor het eerst in het echt heb gespeeld waren er enkele meningsverschillen met die vrienden ...

- dus als met getal in werkinstrument is éénmalig te gebruiken ... andere permanent ...
- dus je kan 1 per kaart doen en de beurt erop opnieuw een werker op een andere kaart, idem voor de dorpen

Eigenlijk is mijn conclusie dat ik telkens gelijk had en dat de versie online volledig juist is :p
Ik heb mijn gelijk uiteraard niet doorgedreven omdat het spelplezier voorop staat en omdat ik anders toch eigenwijs ben ;) :p

Bedankt allemaal!

@ Dirk: er zijn nog wel wat andere spellen te spelen in jouw kast :p

Dat is zo maar als opwarmer is Stenen Tijdperk zeker niet slecht :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 20:56 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
En misschien ter aanvulling want daar verschillen sommige online versies ook in.
Er is 1 kaart (symbool bloemetje of wat het ook is...) waar je 2 grondstoffen naar keuze mag pakken, dit mag in een latere beurt!

Ik heb wel vaker aparte huisregels gezien haha. Ik speelde een keer met iemand die zei dat er een bepaalde volgorde is voor terughalen voor je werkers. Dus eerst grondstoffen, dan het dorp, dan de kaarten en dan de hutten. IK had echt zoiets van huh?! :crazy: Ik zei dat mag gewoon kriskras door elkaar hoor. Net hoe je het wilt haha. Kan namelijk soms best handig zijn om eerst te kijken of je met een kaartje een gereedschap kan verdienen en dan pas grondstoffen binnenhalen ;)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 23:17 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Klopt! We moesten de grondstoffen direct pakken in plaats van tussendoor te kiezen, ik denk dat de regels daar ook niet 100% waterdicht duidelijk over zijn ...

Stel u voor, alles op volgorde, dat beperkt de mogelijkheden wel wat!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 23:46 
4. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Sleeuwijk
Acties uitvoeren Te begin.......................................................... Hij mag daarbij de volgorde waarin hij de acties uitvoert, zelf bepalen. Nadat hij de ......................

Is toch redelijk duidelijk lijkt mij...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9305 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Regelvragen Het Stenen Tijdperk  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

999 Games, Stenen Tijdperk



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®