Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



66 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 18:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding 999 Games krijgt morgen de Nederlandstalige editie van Concordia binnen en zal het spel meteen uitleveren aan de speciaalzaken. Concordia speelt zich af op een kaart van het Romeinse rijk. Via land- en zeewegen sturen de spelers hun kolonisten op pad, stichten ze steden, heffen ze belastingen en produceren ze goederen. De actiemotor van Concordia is een collectie personagekaarten. Iedere speler heeft een identieke set, die hij in de loop van het spel kan uitbreiden met nieuwe kaarten. De actieve speler speelt één kaart, voert de bijpassende actie(s) uit en legt de kaart af. Je krijgt de kaarten pas terug door een bepaald personage te activeren. De nieuwe personagekaarten liggen in een open aanbod. Ze geven je toegang tot nieuwe en/of sterkere acties en – via de afgebeelde goden – tot de winstpunten waarmee je het spel moet winnen. Er zijn in totaal zes goden, die op verschillende manieren punten opleveren. Kies een mix van de gewenste scoremogelijkheden, verzamel zoveel mogelijk bijpassende goden en laat jouw strategie op het speelbord hier goed op aansluiten. Combineer je dit naar behoren, dan loop je aan het einde lekker binnen.

Concordia is een elegante optimalisatie-oefening, met een leuk actiesysteem dat om handmanagement vraagt en met een spannende puntentelling (het is namelijk nauwelijks te doen om de score van de buren bij te houden). Ik heb dit spel de afgelopen maanden veel gespeeld en ben er zeer enthousiast over.

Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2014/04/09/concord ... -week-uit/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 21:04 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Leuk spel, ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen in de verkoop!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 23:24 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Dierik schreef:
Leuk spel, ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen in de verkoop!

Er wordt er in ieder geval 1 verkocht. :P

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 23:48 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
rober schreef:
Dierik schreef:
Leuk spel, ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen in de verkoop!

Er wordt er in ieder geval 1 verkocht. :P


Gelukkig, daar doen ze het voor bij 999games :D! Ze hebben er denk ook maar 1 geproduceerd, dus snel zijn zou ik zeggen :lol:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 10 apr 2014, 18:43 
10. Star Wars: Imperial Assault (2014)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Ik heb in elk geval alleen nog maar positieve reacties gehoord van de mensen bij wie ik dit introduceerde. Vraag zal zijn hoe groot de markt nog is van veelspelers die dit nog niet in het Engels/Duits gekocht hebben.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 apr 2014, 20:42 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Gespeeld op Zuiderspel. Als hij ergens op tafel komt schuif ik zeker aan, maar zelf kopen nee.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 apr 2014, 22:03 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
stefaan schreef:
Ik heb in elk geval alleen nog maar positieve reacties gehoord van de mensen bij wie ik dit introduceerde. Vraag zal zijn hoe groot de markt nog is van veelspelers die dit nog niet in het Engels/Duits gekocht hebben.

Ik heb het nog niet in het Duits of Engels. Concordia 1 keer gespeeld en het smaakt naar meer. De poort naar mijn spellencollectie staat open.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 12 apr 2014, 18:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Beetje ongelukkig dat ze het spel uitgerekend deze week uit de website hebben gesloopt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 13 apr 2014, 09:52 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Erwin schreef:
Beetje ongelukkig dat ze het spel uitgerekend deze week uit de website hebben gesloopt.

Kwaliteit was niet wat het moest zijn, dus alles retour afzender :(

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2014, 11:15 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
syroit schreef:
Erwin schreef:
Beetje ongelukkig dat ze het spel uitgerekend deze week uit de website hebben gesloopt.

Kwaliteit was niet wat het moest zijn, dus alles retour afzender :(


Hoi Pieter. Is dit een vermoeden of is dit wat er feitelijk is gebeurd?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2014, 11:29 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Erwin schreef:
syroit schreef:
Erwin schreef:
Beetje ongelukkig dat ze het spel uitgerekend deze week uit de website hebben gesloopt.

Kwaliteit was niet wat het moest zijn, dus alles retour afzender :(


Hoi Pieter. Is dit een vermoeden of is dit wat er feitelijk is gebeurd?

Als cadeau voor het 15 jarig bestaan zouden we (Roll The Dice) een van de eerste exemplaren krijgen. Daarna kwam dit bericht. En de vraag of we iets anders wilden of dat we willen wachten op de nieuwe levering ... een feit dus.
Is ook pas donderdag/vrijdag zo door gekomen bij ons.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2014, 11:38 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Wij doen altijd een kwaliteitscontrole om te zorgen dat de spellen die wij uitgeven zo goed mogelijk zijn. Helaas bleek tijdens de kwaliteitscontrole van Concordia dat enkele spellen niet helemaal goed zijn. Wij onderzoeken op dit moment om welk gedeelte van de oplage dit gaat. Als er vorderingen zijn, laten we het weten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2014, 11:55 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
999-Games schreef:
Wij doen altijd een kwaliteitscontrole om te zorgen dat de spellen die wij uitgeven zo goed mogelijk zijn. Helaas bleek tijdens de kwaliteitscontrole van Concordia dat enkele spellen niet helemaal goed zijn. Wij onderzoeken op dit moment om welk gedeelte van de oplage dit gaat. Als er vorderingen zijn, laten we het weten.

Is wel erg jammer dat het hierdoor een vertraging op loopt, maar liever iets langer wachten en een kwalitatief (qua speelmateriaal) goed spel dan een spel waarover veel klachten komen omdat de kwaliteit niet goed.

Succes hiermee en we wachten rustig af :)

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2014, 16:22 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Het onderzoek is afgerond, waarna is besloten de spellen enkel via onze webshop aan te bieden: https://secure.999games.nl/shop/sale/concordia

Deze spellen zijn afkomstig uit de eerste vrij beperkte oplage. Daarmee zijn kleine kwaliteitsproblemen in de productie van de speelborden gerezen, waardoor wij de spellen niet aan de normale kanalen kunnen leveren. Wij bieden deze spellen uitsluitend via onze webwinkel aan voor een scherpe prijs, die €18,- onder de adviesprijs ligt. De productiefout betreft het snijpunt van de 4 delen van het speelbord, waar het karton iets gekneusd kan zijn. Met een eventuele aankoop van dit spel accepteert u deze kleine kwaliteitsfout. Ook zijn bij sommige spellen de kartonnen fiches niet helemaal gecentreerd gestanst.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2014, 17:18 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
€50 voor het spel zonder beschadiging vind ik als fors, maar €32 voor een beschadigd spel al helemaal.

Ik neem aan dat de kosten van de beschadigingen niet bij 999 liggen, maar bij de producenten. Als dit zo is dan maak je dus winst op een product dat niet aan de kwaliteitseisen voldoet.

In een ander topic gaat het al over de ergernissen die mensen hebben bij 999 (topic over spel van de maand) dan helpt dit niet mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
66 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Concordia komt deze week uit  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, Concordia, Mac Gerdts



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®