Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: 40!
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2014, 16:59 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 74
Woonplaats: Maassluis
Hallo

Een paar dagen geleden heb ik het kaartspel 40! gekocht.
Een leuk kaartspelletje zo op het eerste oog, leuke illustraties en een grappig concept.

Ze hebben echter hele kleine kaartjes gebruikt, logisch want naast 50 karakter kaarten zitten ook nog 130 dobbelsteen kaarten.
En daar komt hetgeen wat ik niet begrijp!!

waarom heeft die spel dobbelsteen kaarten terwijl je de karakterkaarten grote kunt maken als je gewoon simpelweg 2 dobbelstenen erbij kunt geven.
Je kunt dan de spanning opvoeren van het samen spelen: "o hij moet nog een 3 wil hij bij 40 komen is kijken of hij het gaat gooien" ipv "de 3 heb ik al een ronde in mijn hand en nu kan ik hem neerleggen"
(Af gezien van het feit dat kaart 37 afgepakt kan worden)

Hebben de dobbelsteenkaarten een speciale reden of kan iemand mij een reden geven waarom ik de dobbelsteenkaarten niet gewoon zou weggooien en deze vervangen voor echte dobbelstenen?
Ik zou het graag willen weten, anders is de keuze snel gemaakt..

_________________
* A blink can be enough to turn it all around *


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 40!
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2014, 16:30 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
De dobbelsteenkaarten maken het spel, in vergelijking met dobbelstenen, meer tactisch. Aangezien je alleen twee kaarten mag spelen bij het starten van een nieuwe rij, wordt meestal één dobbelsteenkaart gespeeld. Zodoende kan je plannen welke kaart je over hebt voor de volgende beurt. Je kan ook kiezen om een nieuwe rij te starten, zodat je twee nieuwe kaarten krijgt en meer kans hebt om in je volgende beurt in een andere rij de 40 te halen. Daarnaast voegen de kaarten snelheid toe t.o.v. dobbelstenen. Je kan dankzij de kaarten nadenken in andermans beurt.

Tot slot, het doosje is naar de inhoud gevormd, niet andersom. Het prototype had grotere kaarten. Aangezien het lastig was om al die 40 kaarten overzichtelijk op tafel te krijgen (en een grote tafel nodig was) is uiteindelijk gekozen voor kleinere kaarten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - 40!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

40!, Schmidt



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®