Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2014, 22:20 
Avatar gebruiker
Ik heb jongstleden na lang twijfelen Memoir 44 gekocht. Blijkt dit nu een erg leuk spel te zijn. Maar met een klein probleem. Er zijn nogal wat uitbreidingen. Wat is nu een logische stap in het land van de uitbreidingen van Days of Wonder ?

Heeft iemand een idee/suggesties ?


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2014, 23:41 
Avatar gebruiker
Wat mij betreft wordt MM44 beter met
Winter Wars, Breakthrough en de Campaign Books.

Ga je liever voor een army pack dan vind ik Mediterrenean Theatre veruit het beste.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2014, 11:22 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ik zou gewoon voor Battlelore 2nd Edition gaan :wink:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2014, 14:36 
Avatar gebruiker
ditterio schreef:
Ik zou gewoon voor Battlelore 2nd Edition gaan :wink:

Mja, maar dan liggen CC en BL1E dichter bij MM44 en dat was eigenlijk de vraag.

MM44 speelt strategisch ook anders dan BL. Ranged attacks zijn veel belangrijker in MM44. BL blijft toch middeleeuws mĂȘlee gedoe.

En ik ben trouwens nog steeds een grotere fan van BL1E dan van 2E, dus die zou ik (tenzij omwille van beschikbaarheid) nooit aanraden.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 10:56 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Als je eenmaal aan het kopen van die uitbreidingen begint heb je er voor je het weet belachelijk veel. :shock:

Bij Days of Wonders zijn ze zo slim om altijd wat scenarios toe te voegen waarbij je andere uitbreidingen nodig hebt om ze te spelen of waarbij je zelfs meerdere exemplaren van het basisspel of een uitbreiding nodig hebt.

Als je je goed kunt inhouden zou ik voor de uitbreidingen gaan met de extra legers, dus Pacific Theater, Mediterraneum Theater en Eastern Front.

Of je stapt over op Commands & Colors: Ancients of Napoleonics nu het nog kan. Bij GMT hebben ze er wat minder last van dat ze je alle uitbreidingen laten kopen. De scenarios die in de doos zitten kun je over het algemeen ook spelen met het materiaal dat in de doos zit. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 14:29 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
In principe heb je de uitbreidingen niet nodig: in het basis spel zitten 15 scenario's die je zo kan spelen. Het basis spel kan je evt uitbreiden met het terrain pack (je krijgt dan alleen nieuwe land tegels, badges voor speciale eenheden en meer scenario's)
Als je nog meer scenario's wilt (en ook op andere fronten wilt strijden) kan je uitbreidingen aanschaffen: bijv de Eastfront uitbreiding heeft nieuwe eenheden (Russische leger, nieuwe landschapstegels, badges en Oostfront scenario's).

Met M44 Overlord en M44 Breakthrough verleng je het speelbord resp in de lengte,in de diepte. Daar heb je ook de eerder genoemde uitbreidingen vaak voor nodig.

Wat C&C Ancients/Napoleonics betreft: je hebt daar toch echt wel het basis spel voor nodig. Als je bijvoorbeeld de Russian Army uitbreiding van C&C Napoleonics koopt heb je alleen het Russische leger (en een paar Franse eenheden). Oftewel: dan ben je snel klaar met een Russische overwinning! :P Wel goede spellen trouwens!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 15:24 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
cheezer schreef:
Wat C&C Ancients/Napoleonics betreft: je hebt daar toch echt wel het basis spel voor nodig. Als je bijvoorbeeld de Russian Army uitbreiding van C&C Napoleonics koopt heb je alleen het Russische leger (en een paar Franse eenheden). Oftewel: dan ben je snel klaar met een Russische overwinning! :P Wel goede spellen trouwens!


Wel ok, ik ging er van uit dat iedereen snapt dat een uitbreiding is om uit te breiden. :P
Niet dat iemand alleen de uitbreiding koopt zonder een basisspel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 23:03 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Gnork schreef:
Ik heb jongstleden na lang twijfelen Memoir 44 gekocht. Blijkt dit nu een erg leuk spel te zijn. Maar met een klein probleem. Er zijn nogal wat uitbreidingen. Wat is nu een logische stap in het land van de uitbreidingen van Days of Wonder ?

Heeft iemand een idee/suggesties ?



Hoi Gnork, Goede keuze voor dit prachtige spel :D (ben ik bevooroordeeld? :lol: )
Alleen al voor de mooie community zit je goed (zie ook m44brigade of memoir44.com)

De vraag over welke uitbreiding de volgende moet zijn verschilt nogal per speler waarbij je rekening moet houden met je eigen voorkeuren
Speel je graag in kort tijdbestek, blijf dan beperkt tot het basisformaat en neem een Army pack ( Eastern front en Pacific bieden de meeste nieuwe regels en veranderingen)
Is een langere speelduur geen probleem dan kan je over stappen op Overlord of Breakthrough.

Overlord is vooral bedoeld voor meerdere spelers, al speel ik het zelf vaak met 2 personen. Je hebt meer kaarten vast bij overlord en bent dus minder afhankelijk van de juiste kaarten.
Bij Breakthough ga je juist de diepte in en ben je veel bezig met manouvreren en goed opstellen van je troepen.

Dit zijn de uitbreidingen "van formaat" (letterlijk) dan zijn er natuurlijk nog voldoende andere uitbreidingen.
op 20 september sta ik met m44brigade op de ducosim herfstbeurs met een demonstratie van memoir '44. Ik neem dan mijn hele collectie mee en kan daar ook een uitbreiding voor je opzetten als je interesse hebt.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Laatst bijgewerkt door Antoi op zo 03 aug 2014, 21:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2014, 09:37 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
kleine aanvulling: memoir '44 kan je ook online spelen. Helaas zitten Overlord en Breakthrough maps hier nog niet bij maar je kan wel alle army pack uitproberen.

De eerste 15-20 potjes zijn gratis, daarna moet je bij betalen.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2014, 09:43 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
r56ygf schreef:
Als je eenmaal aan het kopen van die uitbreidingen begint heb je er voor je het weet belachelijk veel. :shock:

Bij Days of Wonders zijn ze zo slim om altijd wat scenarios toe te voegen waarbij je andere uitbreidingen nodig hebt om ze te spelen of waarbij je zelfs meerdere exemplaren van het basisspel of een uitbreiding nodig hebt.

Als je je goed kunt inhouden zou ik voor de uitbreidingen gaan met de extra legers, dus Pacific Theater, Mediterraneum Theater en Eastern Front.

Of je stapt over op Commands & Colors: Ancients of Napoleonics nu het nog kan. Bij GMT hebben ze er wat minder last van dat ze je alle uitbreidingen laten kopen. De scenarios die in de doos zitten kun je over het algemeen ook spelen met het materiaal dat in de doos zit. :wink:


Dit is wat mij betreft wat kort door de bocht. Veel van de uitbreidingen van Memoir '44 zijn los (in combinatie met het basisspel uiteraard) te spelen. Alle army packs, terrainpack, Winterwars en zelfs de meeste van breakthrough zijn goed te doen alleen.

Maar inderdaad, de kracht van Memoir'44 zit hem ook in het combineren van uitbreidingen. Juist dat maakt het een goed spel. het samenvoegen van bepaalde uitbreidingen levert mooie combinaties op (met de nieuwste uitbreiding D-Day landings als hoogte punt wat mij betreft)

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014, 20:08 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Wetteren
Een 2de basisspel, breakthrough en alle uitbreidingen met legers. Top spel!!!!!!!!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014, 20:35 
7. Macao (2009)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Als je het tot eentje beperkt en meer van hetzelfde wil zou ik gaan voor Eastern Front: een andere sfeer, sterke scenario's, interessante nieuwe elementen zoals de Commisar en bevroren rivieren.

Als je het spel meer body wil geven is de combinatie Winter wars (voor het Breakthroug deck) / Breakthrough mijn aanrader: meer manoeuvreren en opnieuw sterke scenario's met meer specifieke doelen en dus minder het risico op een te snel einde wegens pech/geluk.

Kijk ook zeker eens op de site naar de "scenario's of the front", fans maken soms interessante nieuwe scenario's.

Veel plezier.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2014, 01:02 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Antoi schreef:
r56ygf schreef:
Als je eenmaal aan het kopen van die uitbreidingen begint heb je er voor je het weet belachelijk veel. :shock:

Bij Days of Wonders zijn ze zo slim om altijd wat scenarios toe te voegen waarbij je andere uitbreidingen nodig hebt om ze te spelen of waarbij je zelfs meerdere exemplaren van het basisspel of een uitbreiding nodig hebt.

Als je je goed kunt inhouden zou ik voor de uitbreidingen gaan met de extra legers, dus Pacific Theater, Mediterraneum Theater en Eastern Front.

Of je stapt over op Commands & Colors: Ancients of Napoleonics nu het nog kan. Bij GMT hebben ze er wat minder last van dat ze je alle uitbreidingen laten kopen. De scenarios die in de doos zitten kun je over het algemeen ook spelen met het materiaal dat in de doos zit. :wink:


Dit is wat mij betreft wat kort door de bocht. Veel van de uitbreidingen van Memoir '44 zijn los (in combinatie met het basisspel uiteraard) te spelen. Alle army packs, terrainpack, Winterwars en zelfs de meeste van breakthrough zijn goed te doen alleen.

Maar inderdaad, de kracht van Memoir'44 zit hem ook in het combineren van uitbreidingen. Juist dat maakt het een goed spel. het samenvoegen van bepaalde uitbreidingen levert mooie combinaties op (met de nieuwste uitbreiding D-Day landings als hoogte punt wat mij betreft)


Het is een mooi systeem hoor, heb het ook met veel plezier gespeeld. Maar het werd mij een te dure hobby. Wilde je goed gebruik maken van bijvoorbeeld een Campaign Book dan had je zo ongeveer alles wat er bestond nodig. Op een gegeven moment maar overgestapt naar Ancients en dat is me nooit slecht bevallen. Memoir heeft me uiteraard wel in die richting geholpen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2014, 07:23 
Avatar gebruiker
Ben al flink wat wijzer geworden van alle reacties.
Heb op basis van deze tips op marktplaats en mooi pakket gekocht :
2 X basisspel
winter/desert bord
Breakthrough
3 army packs
Overlord
+ 2 mooie opbergbakken

Mooie combie lijkt mij zo.

Alleen nu een klein probleem: heb nu mijn net aangeschafte nieuwe versie van Memoir 44 nederlandstalig nu over.... + winter/desert bord.
Kan raar lopen.

Wel enorm bedankt voor jullie reacties !


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2014, 07:36 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Daar kan je wel een tijd mee voorruit denk ik :) en anders staan er genoeg scenario's online.
Veel speelplezier en het aanbod om een keer mee te spelen blijft natuurlijk staan :thumbup:

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Memoir 44 en nu verder ............  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Days of Wonder, Memoir '44



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®