Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008, 20:16 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik citeer hieronder de nieuwspagina van de Phalanxsite:

"We hebben de zware beslissing moeten nemen het spel “Westwaarts” van Klaus-Jürgen Wrede niet uit te geven. Dit besluit heeft niets te maken met de kwaliteit van het spel.

We hopen dat Klaus-Jürgen snel een andere uitgever vindt, zodat het spel uiteindelijk toch op onze speeltafel komt te liggen."

Ben altijd benieuwd wat de reden kan zijn dat in een dergelijk laat stadium een spel niet uitgegeven wordt. Heeft iemand van jullie daar een idee over en zijn hier andere voorbeelden van of is zoiets vrij uniek?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008, 17:02 
Sojaboon

Berichten: 20
Dierik schreef:
Ben altijd benieuwd wat de reden kan zijn dat in een dergelijk laat stadium een spel niet uitgegeven wordt. Heeft iemand van jullie daar een idee over en zijn hier andere voorbeelden van of is zoiets vrij uniek?


Het zal vast wel wat vaker voorkomen, soms gebeurt dat achter de schermen en meestal horen we dat dan niet. Aan de andere kant denk ik ook weer niet dat dit heel vaak voorkomt. Het uitzoeken, testen en balanceren van een spel kost veel tijd, het contacteren van grafisch ontwerpers, etc., en het is zonde om deze tijd te steken in een spel waar je uiteindelijk niks mee doet.

Een mogelijke reden om het spel te annuleren zou kunnen zijn dat de uitgever het kostenplaatje niet rond krijgt. Misschien zit er teveel verschillende spelonderdelen in het spel en zou het simpelweg te duur worden om het op die manier uit te geven.

Een andere reden zou kunnen zijn dat het spel toch niet in de smaak viel bij de testgroep. Dat wil niet zeggen dat het dan een slecht spel is, het kan zijn dat het spel toch complexer is dan men eerst voor ogen had, of gewoon niet geschikt is voor de doelgroep die men voor ogen had.

Ook is het mogelijk dat een spel met een soortgelijk spelidee of eenzelfde soort thema net is uitgebracht en dat de markt even verzadigd is wat dat soort spellen betreft. Dat lijkt me in dit geval niet van toepassing, maar je weet maar nooit.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009, 21:04 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik lees net in dit artikel dat Amigo het spel in Essen gaat uitgeven met een wat aangepast thema. Ik ben benieuwd :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - "Westwaarts" door Phalanx geannuleerd  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Phalanx Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®