Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Funkenschlag
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008, 23:04 
10. Escape: Zombie City (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Het zal velen hier misschien raar in de oren klinken, maar ik koop geen spellen die niet in het Nederlands uitgegeven worden (n uitzondering daargelaten, maar dat is dan ook de enige geweest). Op deze manier weet ik deze hobby kunstmatig nog een beetje betaalbaar te houden, hoewel ik weet dat spellen in Duitsland vaak goedkoper zijn; ik beperk nu echter wel het aantal spellen op mijn wensenlijst :-)

Nu zag ik in de spellendatabase dat Funkenschlag door PS Games uitgegeven wordt. Is dit een foutje of is er inderdaad een Nederlands(talig)e distributeur? Ik heb gigantisch veel goede reacties op dit spel gehoord, dus ik ben erg benieuwd moet ik toegeven, en een Nederlands(talig)e release zou daarom mooi zijn. Op de site van PS Games kan ik er echter niets over vinden. Ben ik blij gemaakt met de spreekwoordelijke dode mus? ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008, 23:09 
10. Escape: Zombie City (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik had natuurlijk even kunnen googlen op 'Funkenschlag' én 'PS Games'... Dan kom ik wél het een en ander tegen. Ik begrijp het dus goed dat PS Games het inderdaad hier distribueert met een NL handleiding? Waarschijnlijk te vinden bij de betere spellenspeciaalzaak?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008, 23:14 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
PS Games was inderdaad distributeur van Funkenschlag in Nederland; ik kan het spel nu niet meer terugvinden op hun website. Wel de vertaling die je bij het spel zou krijgen; die is hier te vinden. Het spel zelf is vrijwel taalonafhankelijk; alleen op enkele speloverzichtskaartjes staat wat Duits en dat zijn nou juist net niet de dingen die je nodig hebt omdat die zich in de praktijk zelf wel wijzen. Het is dus een 'doorgeefuitgave', en niet een volledig Nederlandse.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008, 23:17 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
cymric schreef:
PS Games was inderdaad distributeur van Funkenschlag in Nederland; ik kan het spel nu niet meer terugvinden op hun website. Wel de vertaling die je bij het spel zou krijgen; die is hier te vinden. Het spel zelf is vrijwel taalonafhankelijk; alleen op enkele speloverzichtskaartjes staat wat Duits en dat zijn nou juist net niet de dingen die je nodig hebt omdat die zich in de praktijk zelf wel wijzen. Het is dus een 'doorgeefuitgave', en niet een volledig Nederlandse.


Muchas gracias voor de toelichting! En die correcties in de vertaling van de spelregels krijg je er gratis bij zo te zien :-D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Funkenschlag
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008, 11:41 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Bartjes! schreef:
Het zal velen hier misschien raar in de oren klinken, maar ik koop geen spellen die niet in het Nederlands uitgegeven worden (n uitzondering daargelaten, maar dat is dan ook de enige geweest). Op deze manier weet ik deze hobby kunstmatig nog een beetje betaalbaar te houden, hoewel ik weet dat spellen in Duitsland vaak goedkoper zijn; ik beperk nu echter wel het aantal spellen op mijn wensenlijst :-)

Nu zag ik in de spellendatabase dat Funkenschlag door PS Games uitgegeven wordt. Is dit een foutje of is er inderdaad een Nederlands(talig)e distributeur? Ik heb gigantisch veel goede reacties op dit spel gehoord, dus ik ben erg benieuwd moet ik toegeven, en een Nederlands(talig)e release zou daarom mooi zijn. Op de site van PS Games kan ik er echter niets over vinden. Ben ik blij gemaakt met de spreekwoordelijke dode mus? ;-)


Toch maar kopen: dit is een GEWELDIG GOED spel! En zoals als gesteld -op de overzichtkaartjes na- volledig taalonafhankelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008, 17:14 
6. Stoom: Rails, Roem en Rijkdom (2009)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Heeft iemand ook ervaring met 6 spelers? Is het dan ook leuk of duurt het dan erg lang?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008, 17:24 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Dat laatste. Funkenschlag is sowieso geen vlot spel, maar met zes spelers duurt het lang. Heel. Erg. Lang. Speel dan absoluut niet met mensen die ook maar een greintje last van doordenken hebben!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008, 18:49 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Funkenschlag is op z'n best met vier spelers, vind ik.
Vier is net eentje meer dan de capaciteit van de steden, dus speelt het geografische aspect een belangrijke rol. Met drie of vijf is het ook nog een mooi spel, maar de zesde speler zou ik vermijden, en met twee man is het niet spannend bieden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008, 20:23 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Ok, dan denk ik dat het nog maar een poosje in de kast moet wachten op betere tijden.... :cry:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Funkenschlag
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008, 20:51 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Bart schreef:
Toch maar kopen: dit is een GEWELDIG GOED spel! En zoals als gesteld -op de overzichtkaartjes na- volledig taalonafhankelijk.


Ik moet er nog even over nadenken... Ik prefereer toch volledig Nederlandse uitgaves, maar wie weet maak ik ook voor Funkenschlag nog wel eens een uitzondering...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008, 21:21 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Yesss, young Skywalker. Your feeble skills are no match for the power of the Dark Side...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008, 00:02 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
:D :D :D :D :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008, 11:34 
Matroos

Berichten: 48
Woonplaats: Jørpeland
Johanna schreef:
Heeft iemand ook ervaring met 6 spelers? Is het dan ook leuk of duurt het dan erg lang?


Speelden Funkenschlag onlangs met zes personen, waarvan de meesten het ooit eerder hadden gespeeld. Inclusief regelverklaring deden wij er 2,5 uur over. Toch hadden wij de indruk dat er tamelijk tempo in het spel zat.
Met spelers die alles meerdere malen moeten narekenen kan het echter veel langer duren.....

Zie ook verslag van 26.1.08 (voor wie noors geen hindering is):
http://preikestolengamers.blogspot.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008, 11:49 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Hollender schreef:
Zie ook verslag van 26.1.08 (voor wie noors geen hindering is):
http://preikestolengamers.blogspot.com/


Tja, laat noors nou net mijn wat minder ontwikkelde taal zijn :wink: . Mocht je ooit nog een een Nederlandse versie overwegen laat het ons weten 8)

Oh ja, ik kan het niet laten jullie nog even te wijzgen op het invullen van je spelervaring bij Funkenschlag. Ik mis toch nog een aantal meningen van forumleden die hierboven aangeven het spel te kennen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008, 13:56 
Grote Dienaar

Berichten: 109
Woonplaats: Gent
Johanna schreef:
Heeft iemand ook ervaring met 6 spelers? Is het dan ook leuk of duurt het dan erg lang?


Zes spelers is geen probleem, zolang er niet een of meer "doordenkers" aanwezig zijn. Iedereen weet al 20 minuten wat ze gaan doen, beehalve zijzelf...
Zo gaat iedere fun uit ieder spel ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Funkenschlag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Hoogspanning, PS Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®