Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 13:26 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
De Burgen van Burgund kunnen vanaf vandaag ook online gespeeld worden op Yucata.de !!!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 13:51 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Owowowowowwwwwww dat gaan we doen!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 13:53 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
suzanne24 schreef:
Owowowowowwwwwww dat gaan we doen!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

:lol: :lol: :lol:
:thumbup: requests waren al gestuurd :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 14:08 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Eerste indruk is dat ik de implementatie op boiteajeux.net beter (overzichtelijker) vind. Alleen is daar vaak geen undo-functie, dat kost me nog wel eens punten...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 14:39 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Mac-S schreef:
Eerste indruk is dat ik de implementatie op boiteajeux.net beter (overzichtelijker) vind. Alleen is daar vaak geen undo-functie, dat kost me nog wel eens punten...

daar ben ik het totaal mee eens, bij boiteajeux is het inderdaad overzichtelijker maar bestaat het risico als je te snel op confirm drukt je niet meer terug kan terwijl je hier zelfs op het laatste van je beurt nog snel reset move kan drukken.
Ik moet wel zeggen dat het nu al reeds beter begint te gaan op yucata wat dat overzicht betreft, het was natuurlijk wel even wennen maar dat heb ik ervoor over :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 14:57 
Professor Pimpel

Berichten: 221
Woonplaats: Itegem (Heist-op-den-berg)
Enkele reacties over dit spel graag?
Ik heb wat recensies gelezen, en die zijn niet echt positief.

Bedankt


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 15:56 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
wolvers schreef:
Enkele reacties over dit spel graag?
Ik heb wat recensies gelezen, en die zijn niet echt positief.

Bedankt

Ik vind dit één van de beste spellen ooit gemaakt, natuurlijk is dit enkel mijn persoonlijke mening. Zoek je echter een spel met een diepgaand thema zal je hier niets aan vinden, maar speltechnisch is deze fantastisch. Speelt met zowel twee, drie als vier spelers prima, is perfect uitgebalanceerd, geluksfactor is zeer klein (zeker als je met vier speelt), speelduur is ook aangenaam (ong dertig minuten/speler).
Maar zoals gezegd, speel je graag een spel waarbij het thema belangrijk is ga je met deze zeker niet aan je trekken komen, thema is er maar opgeplakt achteraf en komt zo goed als niet terug in het spel.
Korte spelbeschrijving : het spel bestaat uit 5 fases van elk 5 rondes waarbij je per ronde met 2 dobbelstenen dobbelt en per dobbelsteen één actie kan uitvoeren wat dus neerkomt op minimaal 50 acties per speler. De verschillende acties zijn :
1) een tegel van het speelbord naar jouw voorraad op je speelveld halen
2) een tegel van je voorraad inbouwen op jouw speelveld
3) een goed verkopen voor 2, 3 of 4 punten afhankelijk van het aantal spelers + 1 geld
4) passen waardoor je 2 fiches krijgt waarmee je je dobbelsteen kan aanpassen

Als je twee geld hebt kan je ook nog eens bonustegels kopen die in het midden van het speelbord liggen
Je dobbelstenen kunnen aangepast worden met fiches die je op bepaalde manieren kunt verdienen (+1 of -1 per fiche)
Verder is het eigenlijk een puntensprokkelsysteem waarbij je probeert om je dobbelstenen zo productief mogelijk in te zetten om zoveel mogelijk punten te halen. Scores variëren van 180 voor beginnende spelers tot 260 voor de gevorderde.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 19:43 
Professor Pimpel

Berichten: 221
Woonplaats: Itegem (Heist-op-den-berg)
Als ik het goed begrijp, bepalen de dobbelstenen toch een groot deel van het spel, maar kan je ze een beetje beïnvloeden (zoals in stenen tijdperk)

Bedankt voor de uitleg trouwens.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 19:48 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
dirk schreef:
Mac-S schreef:
Eerste indruk is dat ik de implementatie op boiteajeux.net beter (overzichtelijker) vind. Alleen is daar vaak geen undo-functie, dat kost me nog wel eens punten...

daar ben ik het totaal mee eens, bij boiteajeux is het inderdaad overzichtelijker maar bestaat het risico als je te snel op confirm drukt je niet meer terug kan terwijl je hier zelfs op het laatste van je beurt nog snel reset move kan drukken.
Ik moet wel zeggen dat het nu al reeds beter begint te gaan op yucata wat dat overzicht betreft, het was natuurlijk wel even wennen maar dat heb ik ervoor over :lol:


Helemaal mee eens!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 19:49 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
dirk schreef:
wolvers schreef:
Enkele reacties over dit spel graag?
Ik heb wat recensies gelezen, en die zijn niet echt positief.

Bedankt

Ik vind dit één van de beste spellen ooit gemaakt, natuurlijk is dit enkel mijn persoonlijke mening. Zoek je echter een spel met een diepgaand thema zal je hier niets aan vinden, maar speltechnisch is deze fantastisch. Speelt met zowel twee, drie als vier spelers prima, is perfect uitgebalanceerd, geluksfactor is zeer klein (zeker als je met vier speelt), speelduur is ook aangenaam (ong dertig minuten/speler).
Maar zoals gezegd, speel je graag een spel waarbij het thema belangrijk is ga je met deze zeker niet aan je trekken komen, thema is er maar opgeplakt achteraf en komt zo goed als niet terug in het spel.
Korte spelbeschrijving : het spel bestaat uit 5 fases van elk 5 rondes waarbij je per ronde met 2 dobbelstenen dobbelt en per dobbelsteen één actie kan uitvoeren wat dus neerkomt op minimaal 50 acties per speler. De verschillende acties zijn :
1) een tegel van het speelbord naar jouw voorraad op je speelveld halen
2) een tegel van je voorraad inbouwen op jouw speelveld
3) een goed verkopen voor 2, 3 of 4 punten afhankelijk van het aantal spelers + 1 geld
4) passen waardoor je 2 fiches krijgt waarmee je je dobbelsteen kan aanpassen

Als je twee geld hebt kan je ook nog eens bonustegels kopen die in het midden van het speelbord liggen
Je dobbelstenen kunnen aangepast worden met fiches die je op bepaalde manieren kunt verdienen (+1 of -1 per fiche)
Verder is het eigenlijk een puntensprokkelsysteem waarbij je probeert om je dobbelstenen zo productief mogelijk in te zetten om zoveel mogelijk punten te halen. Scores variëren van 180 voor beginnende spelers tot 260 voor de gevorderde.


en ook helemaal mee eens! Blijft een geweldig spel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014, 20:14 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
wolvers schreef:
Als ik het goed begrijp, bepalen de dobbelstenen toch een groot deel van het spel, maar kan je ze een beetje beïnvloeden (zoals in stenen tijdperk)

Bedankt voor de uitleg trouwens.

De dobbelstenen bepalen welke actie je kan doen, ze bepalen zeker niet het hele spel, dat is toch wel een merkelijk verschil. Er is altijd wel iets dat je kan doen wat punten oplevert of andere voordelen. Er zijn zoveel verschillende manieren die je naar de overwinning kunnen leiden dat de worp zelf er eigenlijk niet toe doet, enkel wat je met die worp doet is belangrijk. Het vergt misschien een paar speelbeurten om de leuke combo's te ontdekken die er inzitten maar het loont in mijn ogen de moeite. Ik heb deze misschien al bijna 60-70 keer gespeeld maar hij verveelt me nog steeds niet.
Op BGG staat hij momenteel ook nog steeds op plaats 11 wat toch wil zeggen dat dit spel mogelijkheden heeft en herspeelbaar is.
Vergelijken met Stenen Tijdperk zou ik zeker niet doen, daar is een véél grotere geluksfactor aanwezig aangaande het dobbelen. Als het dobbelen daar tegen zit ben je beperkt in je acties, dat ga je bij Burgen van Burgund niet hebben. Thematisch zit Stenen Tijdperk dan weer beter ineen.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2014, 07:23 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb me toch regelmatig gefrustreerd gevoeld door een ongunstige dobbelworp op een verkeerd moment. Vooral tegen het eind van een ronde zijn er niet zoveel opties meer en dan kan je best wel eens pech hebben.
Daarnaast bevalt het feit dat je haast overal punten voor krijgt, mij ook niet erg. Ik heb aan het eind vaak geen idee waarom de winnaar nou gewonnen heeft. Aardig spel, maar voor mij niet meer dan dat. Om toch even een tegengeluid te geven aan alle jubel hier.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2014, 07:51 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik ben ook geen fan. Het is een goed spel, maar ik miste de interactie met andere spelers en ik vond het een beetje te veel aanvoelen als een legpuzzel. Het spel is ook lelijk (naar mijn mening). Ik heb het een tijdje in de kast gehad, maar recent verkocht.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Digitale bord- en kaartspellen & apps  
 Feed - Onderwerp - Burgen van Burgund online op Yucata !!!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Burgen von Burgund, Castles of Burgundy



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®